Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları
Advertisements

Hz. Muhammed'in Doğduğu Çevreyi Tanıyalım
Hz.muhammed’in ahlakı.
Hz. Muhammed’in Evliliği ve Çocukları
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
GÜZEL AHLAK.
2.1. Doğuştan Olan Psikolojik Zaaflar

Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI VE ÖRNEK KİŞİLİĞİ
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI
Bilgidagi.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
4. SINIF II. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI VE ÖRNEK KİŞİLİĞİ
HZ. MUHAMMED’İ TANIYALIM
AHLAK.
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR

İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI HOŞGELDİNİZ.
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL GELİŞTİRME DERSİ.

- Kumar Oynamak KUMAR OYNAMAK.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
Kabe : Allah’a ibadet etmek amacıyla yapılmış ilk ibadethanedir. Mekke Şehri’ndedir. Hz. : “ Hazret ” sözcüğünün kısaltmasıdır. Bir adın önüne getirildiğinde.
İSLAM DİNİNİN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
2. Çocukların Anne Babaya Karşı Sorumlulukları
Kötü Davranışlar Karşısında Duyarsız Kalmayalım
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
2. Nezaket.
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
Hz. Muhammed (s.a.v.) Hakkı Gözetirdi
3. ÜNİTE: HZ. MUHAMMEDİ TANIYALIM
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (S.A.V) HAKKI GÖZETİRDİ
KUMAR OYNAMAK * Para, mal veya değerli bir eşya karşılığı şansa ve tahmine dayalı olarak oynanan oyunlara kumar denir. Kumarda amaç başkasının parasını,
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ

GÜRKAN’IN YALANI Elif Emine BALCI. Gürkan ve Semih adında birbirlerine çok yakın iki arkadaş vardı. İkisi de sekiz yaşında ve aynı sınıftalardı. Bir hafta.
Doğumu Gençliği ve Evliliği
Hz. Muhammed.
Peygamberimizin Çocukluğu ve Gençliği
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Peygamberimizin Doğumu
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN GENÇLİK YILLARI
 571 YILINDA MEKKEDE DÜNYAYA GELDİ. ANNESİ AMİNE, BABASI ABDULLAHTIR. DEDESİ ABDULMÜTTALİP SÜTANNESİ İSE HALİMEDİR.
1. Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
1.ÜNİTE PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
Sunum transkripti:

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Aile Büyüklerini Sever ve Sayardı Hz. Muhammed kendisine hem annelik hem babalık eden annesini çok sever ve sayardı. Küçük bir çocukken ev işlerinde ona yardım ederdi. Amcası Ebu Talip’in kendisine çok iyiliği olmuştu. Varlıklı olmamasına karşın onu yanına almıştı. Hz. Muhammed ticaretle uğraşıp varlıklı biri olunca Ebu Talip’in oğlu Hz. Ali’yi yanına aldı, tüm bakımını üstlendi. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 1

Hz. Muhammed Aile Büyüklerini Sever ve Sayardı Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Aile Büyüklerini Sever ve Sayardı Hz. Muhammed yaşamı boyunca bunu unutmamış, Ümmü Eymen’i her gördüğü yerde ona “anne” diye hitap etmiştir Bir gün bir kadın Hz. Muhammed’in evine geldi. Bu kadın çocukluğunda Hz. Muhammed’i emzirdiğini söylüyordu. Kadın içeri girince Hz. Muhammed, “Annem, anneciğim!” diyerek yerinden kalktı. Oturması için yere kilim serdi. Gelen sütannesi Halime idi. Ona ikramlarda bulundu. Hediyelerle evine uğurladı. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 2

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Kötü Davranışlardan Kaçınırdı Hz. Muhammed’in gençlik döneminde yaşadığı toplumda kötü davranış-lar yaygındı. Buna karşın Hz. Muhammed kötü davranışlardan kaçınırdı. O, insanlara karşı davranışlarına dikkat eder, onların zararına olacak kötü davranışlardan uzak dururdu. Bundan dolayı içki ve kumar gibi kötü alışkanlıklardan kaçınırdı. O, kibirden, insanlara karşı böbürlenmekten, gösterişten, kıskançlıktan, cimrilikten, ikiyüzlülükten uzak dururdu. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 3

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Kötü Davranışlardan Kaçınırdı Yalandan ve aldatmacadan şiddetle sakınırdı. Verdiği sözü mutlaka yerine getirir, yerine getiremeyeceği sözler vermezdi. Asla yalan söylemez ve yalan yere yemin etmezdi. Putperestliğin çok yaygın olduğu hatta herkesin evinde put bulundurup onlara taptığı bir zamanda bile o, putlara tapmamıştı. Hz. Muhammed, insanlar arasında söz getirip götürmekten uzak dururdu. Hz. Muhammed savurganlıktan kaçınırdı. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 4

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Kötü Davranışlardan Kaçınırdı Hz. Muhammed yaptığı iyilikleri kimsenin başına kakmazdı. Elinden geldiğince iyilik yapmaya devam ederdi. Temiz olmayan yerlerde bulunmaz, temiz olmayan yiyecekleri yemez ve içmezdi. İnsanları karalamaz ve onlarla alay etmezdi. Onlara kötü lâkap takmazdı. Kendisine duyulan güveni asla kötüye kullanmazdı. O, yalan söylemez, yalancı şahitlikte bulunmaz ve kimseye iftira etmezdi. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 5

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Haksızlıklara Güzel Bir Tavırla Karşı Çıkardı Tek başına düzeltebileceği bir haksızlık olursa onu hemen düzeltmeye çalışırdı. Yalnız ken-disinin çabasıyla düzeltilecek durumda değilse insanlardan yardım isterdi Hz. Muhammed ve yakın arkadaşları Mekke’deki bu kötü durumlarla mücadele için Hılful-Fudül’a (Erdemliler Topluluğu) katılmışlardı. Bir gün Mekke’nin ileri gelen zenginlerinden olan Ebu Cehil, Mekke’ye ticaret için gelen birinin mallarını zorla elinden almıştı. Hz. Muhammed onu ikna etti ve tüccarın mallarını alarak geri döndüler. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 6

Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları Hz. Muhammed Haksızlıklara Güzel Bir Tavırla Karşı Çıkardı Hz. Muhammed bir kış mevsiminde amcası Zübeyr’le ticaret için Yemen’e gitti.Tüccarların hile yaptıklarını, ölçü ve tartıda insanları aldattıklarını gördü. O tüccarlara, yaptıklarının doğru olmadığını, hak etmedikleri parayı almalarının yanlış olduğunu, haksızlık yapılmadan da ticaret yapılabileceğini söyledi ve gösterdi. Mekkeliler hizmetçilerine ve işçilerine çok kötü davranırlardı. Hz. Muhammed bunları gördüğü zaman iş sahiplerine, hizmetçi ve işçilere yapabilecekleri kadar iş vermeleri gerektiğini söylerdi. Hz. Muhammed’in gençlik döneminde Mekkeliler arasında ırk ayrımı çok yaygındı. Esir ve köleler insan yerine konmazdı. Hz. Muhammed insanları dış görünüşlerinden dolayı ayıplamanın, onları küçük görmenin yanlış olduğunu söylerdi. Medine Akdeniz Medine Akdeniz 7