LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

Sakarya Üniversitesi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YURTDIŞI MALİ KAYNAKLAR Ali Osman KURT SAÜ - Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (ULİK) Genel.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Hareketlilik Faaliyeti
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt

LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI NEDİR? Avrupa Birliğine Üye ve Aday Ülkelerin , Mesleki Eğitimine Yönelik Politika ve Uygulamalarını Desteklemek ve Geliştirmek Amacı ile Yürütülen bir Programdır. Kurumsal Başvuru Şarttır.

HEDEFLER Kişilerin bilgi ve becerilerinin artırılması Mesleki deneyim ve kalitesinin artırılması Ülkeler arası teknolojik ve kurumsal değişikliklerin bütünleştirilmesi Mesleki eğitim kurumları ile işletmeler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi İstihdam imkânlarının artırılması

HEDEFLER Sürekli mesleki eğitim ve hayat boyu öğrenme isteğinin güçlendirilmesi Yarının mesleklerine hazırlanma ve teknolojik değişimlere uyumun teşvik edilmesi Mesleki eğitim alanında dil yeterliliklerinin geliştirilmesi ve ortak bir terminolojinin oluşturulması Özellikle gençler için temel mesleki eğitimin desteklenmesi ve teşvik edilmesi

AVRUPA ÖNCELİKLERİ Temel mesleki eğitim ve sürekli mesleki eğitimdeki kişilerin Avrupa’daki hareketliliklerinin nicelik ve niteliklerini geliştirerek, yerleştirme faaliyetinden yararlananların sayısını, Hayat boyu Öğrenme Programı sonunda yılda en az 80000’e çıkarmak Öğrenim fırsatları sağlayan kurum, kuruluş ve işletmeler ile sosyal ortak ve diğer ilgili kuruluşlar arasındaki işbirliğinin nitelik ve niceliğini Avrupa genelinde artırmak Yüksek öğrenim dışında kalan, mesleki eğitim ve öğretim alanındaki yenilikçi uygulamaların geliştirilmesini ve bunların bir katılımcı ülkeden diğerlerine aktarılmasını kolaylaştırmak

AVRUPA ÖNCELİKLERİ Yaygın ve gayrı resmi öğrenim yoluyla elde edilenler dahil olmak üzere, yeterliklerin ve kazanımların tanınmasını sertifikalandırılmasını ve şeffaflığını artırmak (Kazanım – katılım belgesi) Modern yabancı dillerin öğrenimini teşvik etmek Hayat boyu öğrenme kapsamında, bilişim teknolojisine dayalı içerik, hizmetler, pedagojik faaliyetler ve uygulamaların geliştirilmesini desteklemek

HEDEF KİTLESİ Mesleki Eğitim Kurum / Kuruluşları İşletmeler, Kobiler , Yerel Yönetimler Sivil Toplum Örgütleri ( Odalar, Borsalar, Birlikler, Sendikalar, Vakıflar , Dernekler….) Kamu Kuruluşları ( Meslek liseleri, Üniversiteler…)

PROJE TÜRLERİ Yenilik Transferi Destek Projeleri Hareketlilik Ortaklık Ürün Geliştirme Ağ Geliştirme Destek Projeleri

ULUSAL AJANSA SUNULAN PROJELER Hareketlilik Yenilik Transferi Ortaklık

HAREKETLİLİK PROJELERİ IVT (Initial Vocational Training) PLM (People in the Labour Market) VETPRO (Professional in Vocational Education and Training Partnerships) Temel mesleki eğitim alanlar Kendisini geliştirmek isteyenler, işsizler ve iş dünyasına yeni katılanlar Mesleki Eğitimden Sorumlu Kişiler (Uzman, Öğretmen, karar vericiler..) Proje için mutlaka en az 1 AB üyesi ülkeden ortak olmalıdır.

HAREKETLİLİK PROJELERİNDEKİ ULUSAL ÖNCELİKLER Aksaray, Artvin, Bingöl, Iğdır, Kahramanmaraş, Kars, Kırşehir, Niğde ve Siirt’ten gelecek olan IVT ve PLM projelerine +3 puan

HAREKETLİLİK PROJELERİNDEKİ ULUSAL ÖNCELİKLER En az iki sivil toplum kuruluşu ve/veya KOBİ’yi projesine dahil eden kamu kurumlarından gelen projelere + 3 puan En az iki engelli katılımcı göndermeyi planlayan ve bunu proje metninde ortaya koyan projelere + 3 puan

TEKLİF ÇAĞRISI ULUSAL ÖNCELİKLER Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Bakanlığa bağlı meslek liseleri, Milli Eğitim Müdürlükleri ile Mesleki Eğitim Merkezlerinden gelecek IVT projelerine + 3 puan Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Bakanlığa bağlı meslek liseleri, Milli Eğitim Müdürlükleri ve Mesleki Eğitim Merkezleri ile Ticaret ve Sanayi Odalarından gelecek PLM projelerine + 3 puan Mesleki eğitimde politika yapıcı kamu kurumlarından gelecek VETPRO projelerine + 3 puan

TEKLİF ÇAĞRISI ULUSAL ÖNCELİKLER Aşağıdaki mesleklerden birine yönelik yerleştirme yapmayı hedefleyen IVT ve PLM projelerine + 3 puan verilecektir: Turizm Otelcilik Elemanı Hemşire CNC Tezgah Operatörü Dokuma Makineleri Operatörü İplikçi Dikiş Makinesi operatörü Plastik Mamuller İmal İşçisi Kaynakçı

TEKLİF ÇAĞRISI ULUSAL ÖNCELİKLER Mesleki eğitimde aşağıdaki temalardan birini çalışmayı hedefleyen VETPRO projelerine + 3 puan verilecektir Mesleki Eğitimde Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesi (EQAVET) ile ilişkili olarak mesleki eğitimde kalite güvencesi Mesleki Eğitimde Avrupa Kredi Transfer Sisteminin (ECVET) uygulanması veya uyarlanması Mesleki eğitim ve öğretimde yabancı dil öğretilmesi.

HAREKETLİLİK PROJELERİNDE ÖN DEĞERLENDİRME 2013 başvuru formunun kullanılması (online başvuru + orijinal formun gönderilmesi) Bütçe tablosunun doldurulması Başvuru formunun TURNA sisteminden sunulması Çıktının yasal temsilci tarafından imzalanması Son başvuru tarihi (01 Şubat 2013) Tüzel kişilik

HAREKETLİLİK PROJELERİNDE ÖN DEĞERLENDİRME Her bir kurum/kuruluş, hareketlilik faaliyet alanı içindeki üç tür hedef gruba yönelik (IVT, PLM, VETPRO) en fazla birer adet proje sunabilecektir. Ancak her kurum/kuruluşdan en fazla bir adet proje kabul edilecektir. Bu çerçevede, aynı kurum/kuruluşun birden fazla proje başvurusunun desteklenebilir bulunması durumunda IVT ve PLM projeleri tercih edilecektir. 2011-2012 Teklif Çağrısı döneminde kabul listesinde yer almış projesi bulunan kurumların, 2013 döneminde yapacakları başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

HAREKETLİLİK PROJELERİNDE ÖN DEĞERLENDİRME Üniversitelerde fakülteler, yüksekokullar ve enstitüler; Bakanlıkların merkez teşkilatlarında genel müdürlükler, müstakil daire başkanlıkları, taşra teşkilatlarında ise il ve ilçe düzeyindeki yapılanma temel alınarak başvurular yapılmalıdır. İdari yapılanmasının çeşidi konusunda tereddüt oluşan kurumlar için UA Başkanlığının kararı esas alınacaktır. Proje tekliflerinde en az biri AB’ye üye olmak üzere program üyesi Avrupa ülkelerinde bulunan tüm yurtdışı ortaklardan ve Türkiye’de faaliyet gösteren tüm yurtiçi ortaklardan alınmış niyet mektupları başvuru formuna eklenmelidir. PLM hedef gruplarına yönelik olarak sunulacak proje teklifinin katılımcı sayısı en fazla 40 olabilir. Bu sayıyı aşan projeler uygunluk aşamasında elenecektir.

HAREKETLİLİK PROJELERİNDE ÖN DEĞERLENDİRME Proje uygulama aşamasında; bir katılımcı Leonardo da Vinci Hareketlilik projeleri kapsamında bu Teklif Çağrısı döneminde sunulan projelerin yerleştirme faaliyetine sadece bir kez katılabilecektir. Bir kurum/kuruluş kendi başvurusu haricinde başka bir projede gönderen ortak olarak sadece bir kez yer alabilecektir. Proje teklifinin sunulmasından itibaren, projenin bütün aşamalarında gerek Ulusal Ajans gerekse proje ortaklarıyla iletişimi sağlaması beklenen irtibat kişisinin proje başvurusunda bulunan ilgili kurumda çalışıyor olması gerekmektedir.

TEMEL MESLEKİ EĞİTİM (IVT) Katılımcılar; Meslek Lisesi Öğrencileri Yurt dışında geçirilecek süreler: 2-39 hafta Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke Hibe kalemleri: Yönetim ve organizasyon İaşe-ibate (günlük harcırah) Seyahat Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık

İŞ HAYATINDAKİ KİŞİLER (PLM) Katılımcılar; Yeni Mezunlar, çalışanlar, işsizler vb Yurt dışında geçirilecek süreler: 2-26 hafta Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke Hibe kalemleri: Yönetim ve organizasyon İaşe-ibate (günlük harcırah) Seyahat Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık

MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM UZMANLARI (VETPRO) Katılımcılar; Eğitimden sorumlu kişiler, insan kaynakları uzmanları, mesleki eğitim planlayıcıları ve yöneticileri, öğretmenler, mesleki rehberlik uzmanları.... Yurt dışında geçirilecek süreler: 1-6 hafta Süre: Maksimum 2 yıl Minimum biri AB üyesi olmak üzere iki ülke Hibe kalemleri: Yönetim ve organizasyon İaşe-ibate (günlük harcırah) Seyahat

NİYET MEKTUBUNUN İÇERİĞİ Projenin kabul şartıdır. En az bir AB Üyesi ülkedeki ortaktan kurumun antetli kağıdına; Projenin adı Leonardo da Vinci programı Ortağın rolü Tarih, mühür Yetkili kişinin imzası ve bilgileri’nin yazılması Faks veya tarama projenin kabulünden sonra ise, orijinal niyet mektubunun alınması gerekir.

ORTAKLARDAN BEKLENENLER Havaalanı transferi Barınma Katılımcıların staj yerleri ve programı Uygulamaların tanıtımı Belli aralıklarla karşılıklı iletişimin sağlanması ve bilgi aktarımı Katılım belgesi/sertifika verilmesi Sorunların çözümünde yardımcı olunması

KALİTE KRİTERLERİ Başvurunun şekilsel özelliği, içerik Katılımcı grubu –Ortaklık Proje yönetimi (nasıl planlanmakta?) Eğitim ihtiyacı ile eğitim alınacak yerin uyumu Amaç (ihtiyaca uygunluk)

KALİTE KRİTERLERİ Süre (amaca uygunluk) Hazırlık faaliyetleri Çalışma programı İzleme (kim?, nasıl?) Kazanılan becerilerin tanınması (kim?, nasıl?) Yaygınlaşma

ÖNEMLİ **UYGUNLUK KRİTERLERİ İmza yetkilisi kurumun en üst amiridir. (Rektör ya da tayin edeceği kişi) Kurum olarak Fakülteler tek kurum sayılmakta, Bölüm olarak baş vurulamamaktadır. Kopya projelerin hangisinden kopya yapıldığına bakılmaksızın tamamı reddedilecektir.

ÖNEMLİ Yanıtlar kısa, net olmalı Çelişkili olmamalı Dilbilgisi hataları olmamalı Bütçe kalemlerine dikkat edilmeli

HİBELER (Bir Katılımcı için) Yönetim, organizasyon IVT_PLM 100€ VETPRO 100 € Seyahat 600€ (IVT_PLM 13 haftaya kadar) Yurtdışı Hacırah (Değişir) %40 ve üzeri engelli için %50 ye kadar ek katkı Pedagojik, dil ve kültürel hazırlık: Gerçek harcama türüdür. IVT ve PLM için kişi başı : 250 € VETPRO için kişi başı : 100 € Refakatçılar Engelliler *VETPRO için hazırlık katkısı bulunmamaktadır.

YENİLİK TRANSFERİ PROJESİ “Nedir?” Amaçlar Mesleki eğitim ve öğretimi geliştirmek iyi uygulamaları ülkeler arasında yaygınlaştırmak Daha önceden yapılmış Leonardo da Vinci veya başka yenilikçi proje sonuçlarının ya da çıktılarının yeni ülkelere, bölgelere ya da sektörlere transfer edilmesi Daha önce hazırlanmış bir projenin aynen transferini değil; söz konusu projenin sonuçlarının ve çıktılarının uyarlanarak ortaklar yoluyla yeni yararlanıcılara kazandırılması amaçlanmaktadır.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ “Kimlerle Yapılır?” Mesleki Eğitim ve Öğretimle ilgili tüm kurum ve kuruluşlar (kamu yada özel) Yenilik Transferi projeleri sunulabilir: Mesleki eğitim kuruluşları, Kamu kuruluşları, Yerel yönetimler, Özel kuruluşlar, Sivil toplum örgütleri vb, KOBİ’ler başta olmak üzere Yerel Yönetimler ve Odaların projeye katılımları teşvik edilmektedir.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ Biri AB üyesi olmak üzere, minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır, (başvuru sahibi dahil toplam 3 ülke olmalıdır.) Proje Süresi en fazla 2 yıl (24 ay) Hibe miktarı: 150.000 €/ yıl Proje Ortakları toplam bütçenin % 25’lik bölümünü katkı (ayni ya da nakdi) olarak sağlamalıdır.

LEONARDO DA VINCI 2013 Yılı Program Öncelikleri-1 Mesleki Eğitim Öğretim ile iş dünyası arası işbirliğinin teşviki Öncelik 2 Mesleki Eğitim Öğretim sistemindeki eğitici öğreticiler ile usta öğreticilerin sürekli temel eğitimi

LEONARDO DA VINCI 2013 Yılı Program Öncelikleri-1 Mesleki Eğitim Öğretimde temel becerilerin kazanılmasının teşviki Öncelik 4 Mesleki Eğitim Öğretimde hareketlilik stratejilerinin transferi ve geliştirilmesi

LEONARDO DA VINCI 2013 Yılı Program Öncelikleri-1 Öğrenim çıktıları ve niteliklerinin tanınması için ECVET Öncelik 6 Mesleki Eğitim Öğretimde kalite güvence sisteminin geliştirilmesi KOBİ’LER başta olmak üzere Yerel Yönetimler ve Odaların projeye katılımları teşvik ediliyor.

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİNDEKİ ULUSAL ÖNCELİKLER Politika yapıcı ve karar alıcı kurum ve kuruluşlar tarafından mesleki eğitim ve öğretim politikalarını ve bunların etkinliklerini geliştirmeye yönelik olarak sunulan projeler (+3 puan) 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen kurum/kuruluşlarca sunulan projeler ( + 6 puan)

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİNDEKİ ULUSAL ÖNCELİKLER 2007-2011 yılları arasındaki teklif çağrısı dönemlerinde projesi desteklenmeyen illerden gelen projeler ( +6 puan). (Adıyaman, Ağrı, Aksaray, Amasya, Ardahan, Artvin, Aydın, Balıkesir, Bartın, Batman, Bayburt, Bilecik, Bitlis, Bolu, Burdur, Bursa, Düzce, Edirne, Erzincan, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Karabük, Karaman, Kırıkkale, Kırklareli, Kırşehir, Kilis, Kütahya, Manisa, Muğla, Muş, Niğde, Ordu, Osmaniye, Rize, Siirt, Sivas, Şırnak, Tekirdağ, Tokat, Şanlıurfa, Van, Yalova, Zonguldak)

HEDEF Mesleki Eğitimde Kalite Mesleki Eğitim ve öğretimle ilgili araçlar, materyaller, yöntemler, kredi transfer sistemi, deneyimler, uygulanan politikadan çıkarılan dersler ve tecrübeler öncelikli olarak ele alınabilecek konulardır.

PROJENİN HAZIRLANMASI İHTİYAÇ BELİRLENİR İLGİLİ KONUDA PROJE ARAŞTIRILIR YAPILMIŞ PROJE VARSA PROJE SAHİBİ İLE GÖRÜŞÜLÜR PROJE SAHİBİ PROJEYE DAHİL EDİLİR YA DA İZİN ALINIR PROJE HAZIRLANIR ÜLKE, BÖLGE YA DA SEKTÖRÜN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLENİR YAYGINLAŞTIRMAYI SAĞLAYACAK ŞEKİLDE PROJE DÜZENLENİR ULUSAL AJANSA SUNULUR

PROJE BULMA Geçmiş yıllarda yapılmış LdV projelerinin yer aldığı veri tabanı olan Compendium “Desteklenmiş Projeler Veri Tabanı” taranabilir. Aynı şekilde ADAM proje veritabanı da transfer edilecek proje bulmak için iyi bir kaynaktır. http://www.adam- europe.eu/adam/homepageView.htm http://www.ua.gov.tr

“KALİTE KRİTERLERİ” Yenilikçi tarafı nedir? Projenin ülkeye, sektöre ve hedef kitleye sağlayacağı katkı ve katma değer nedir? (Çıktı tanımlamaları) İhtiyaç analizi nasıldır? (Hedef, amaçlar)

“KALİTE KRİTERLERİ” AB boyutunun projeye sağladığı katkı ve önemi nedir? Sağlam Ortaklık Yapısı oluşturulmuş mudur? (Konsorsiyum yapısı) İyi bir iş planı ve bütçe yapılmış mıdır? Proje Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Yaygınlaştırılmasına ilişkin program nasıldır? (Öngörülen etkileri)

“KALİTE KRİTERLERİ” Hedef kitleniz iyi tanımlanmış mıdır? Sonuçların değerlendirilmesi ve yaygınlaştırma faaliyetleri iyi planlanmış mı? Başvuran kurumun hem yapısı hem de mali durumu yeterli mi? Bütçe ve iş planı dengeli dağıtılmış mı?

“KALİTE KRİTERLERİ” Kilit isimlerin öz geçmişleri projenin başarıya ulaşması için alt yapıları uygun mu? AYRINTILI BİLGİ: http://www.ua.gov.tr/programlar/hayatboyu-öğrenme-programı/leonardo-da- vinci-programı/hareketlilik-projeleri/mobility-tool

YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ Ulusal Ajans’a başvurulur. Adres: Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Mevlana Bulvarı No:181 06520 Balgat/ANKARA” 2013Yılı İçin Son Başvuru Tarihi: 31 Ocak 2013

ORTAKLIK PROJESİ Mesleki eğitim alanında faaliyet gösteren kurumlar arasında gerçekleştirilecek işbirliğini teşvik edecek ve bu işbirliğine bir kısım ölçütlere göre katkı sağlayacak bir faaliyet türüdür.

ORTAKLIK PROJESİ Ürün odaklı bir işbirliği ve çalışma İş dünyasının ihtiyaçları ile mesleki eğitimin ihtiyaçlarının karşılıklı olarak giderilmesi Hareketlilik En az üç ülke ortaklığı Proje tabanlı bir faaliyet ...

ULUSAL İDARİ TEDBİRLER Bir teklifte, Türkiye’den en fazla 2 kurum/kuruluş ortak olarak katılabilecektir. Her kurum/kuruluş sadece bir LdV Ortaklık başvurusunda bulunabilir. Türkiye’den bir koordinatör kurumun başvurusunda ortaklık dilinin İngilizce dışında bir dil olması durumunda ortaklığın dilindeki orijinal başvuru formuna ek olarak aynı formdaki bilgilerin İngilizce tercümesinin de eklenmesi gerekmektedir.

Başvuru tarihinde, halihazırda bir Leonardo da Vinci Ortaklık projesi yürütmekte olan kurum/kuruluşlar (projesi resmen kapanmamış olanlar) 2013 Teklif Çağrısı döneminde başvuru yapamaz.

ORTAKLIK PROJESİ Ürün nedir? Yaygınlaştırılabilir ve uygulanabilir tanımlayıcı veya somut çıktı - Genel bir rapor - Konferans - CD - Çıraklar tarafından üretilmiş somut bir ürün - Herhangi bir MEÖ alanındaki eğitim metodu Ürün +Hareketlilik = Ortaklık

ORTAKLIK PROJESİ Hareketlilik Nedir? Projedeki başka bir ortağın düzenlediği bir etkinliğe katılmak üzere yapılan bir yurtdışı seyahatidir.

ORTAKLIK PROJESİ Kimler Başvurabilir? - İşletmeler, - Mesleki eğitim ve öğretimle ilgili politikalara karar veren kuruluşlar, Ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları, Dernek, vakıflar, Belediyeler, Mesleki eğitim kurumları vb.

ORTAKLIK PROJESİ Süre: 2 yıl- sabittir. Proje tabanlı faaliyettir. Ortaklık: Proje en az biri AB üyesi ülke olmak koşulu ile en az üç program katılımcısı ülkeden ortak ile yürütülür. Mali katkı miktarı: Hareketlilik sayısı esas alınarak belirlenir. Hareketlilik ve projenin tüm masraflarını kapsar.

BAŞVURU SÜRECİ Son Başvuru Tarihi (tahmini): 21 Şubat 2013 Başvuru Formu: e-form Başvuru Adresi: Leonardo da Vinci Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Mevlana Bulvarı No:181 06520 Balgat/ANKARA”

DİKKAT Aynı Katılımcıya değişik LdV projeleri kapsamında ödenek sağlanamaz ve aynı teklif çağrı döneminde bir kişi iki kez proje katılımcısı olamaz Bir teklifte Türkiye’den olabilecek en fazla ortak sayısı 3 dür. Her kurum sadece 1 adet ortaklık başvurusu yapabilir Yürüyen ortaklık projesi varsa başvuru yapılamaz

ORTAKLIK PROJELERİ HAREKETLİLİK VE HİBELER Asgari hareketlilik/ Hibe Miktarı (€) Kişi sayısı 4 8 500 8 14 000 12 18 000 24 24 000

YENİLİK GELİŞTİRME PROJELERİ Mesleki eğitim alanında mevcut herhangi bir soruna çözüm ya da bir ihtiyaca yanıt vermek amacı ile ürün, yöntem geliştirmek üzere bu tip projelere baş vurulabilir. Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına başvurulur. En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir

YENİLİK GELİŞTİRME PROJELERİ Biri AB üyesi olmak üzere minimum 2 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır,(başvuru sahibi dahil 3 ülke) En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır. Proje başına yıllık hibe miktarı: 200.000 €’dur. (Hiç bir şartta en fazla hibe miktarı toplam 400.000 €’ yu geçemez.)

ÇOK TARAFLI PROJELER “Ağ Geliştirme Projeleri” Doğrudan AB Komisyonu Proje Yürütme Ajansına Başvurulur. En az 1 yıllık en çok 3 yıllık projeler yapılabilir, En az 5 farklı Avrupa ülkesinden proje ortağı bulunmalıdır, En fazla Topluluk katkısı proje giderlerinin % 75’i kadardır. Proje başına yıllık hibe miktarı 200.000 €’dur.

LDV PROJELERİNDE KOORDİNATÖR KURULUŞ OLARAK GÖREV YAPAN FAKÜLTELER Eczacılık Fakültesi Proje adı: Farmasötik Nanoteknoloji Uygulamaları Eğitimi: Öğren ve Öğret (VETPRO) Ege Meslek Yüksekokulu Proje adı: Otomotiv Sektöründe Diagnostik Eğitimi

Proje Adı : Otomobillerde Veri İletişim Kontrol Ağları ve Sistemleri ile Aktif Pasif Güvenlik Sistemleri Konusunda Yetişkinlerin Eğitimi (PLM) Proje Adı : Ekolojik Araç Boyaları ve Araç Otoboya Tamir Sistemlerinin Eğitimi Mühendislik Fakültesi /Gıda Mühendisliği Bölümü Projenin adı: Gıda Mühendisliği Öğrencilerinin İşletmelerdeki Enerji Tasarrufu Konusunda Mesleki Bilgi ve Becerilerinin Geliştirilmesi

Ziraat Fakültesi Proje adı: Genç Tarımcıların Sürdürülebilir Tarım ve Yeni Teknolojiler Alanında Mesleki Deneyimlerinin, Rekabet Güçlerinin Geliştirilmesi ve İstihdam Olanaklarının Artırılması (PLM)

Ege Üniversitesi Güneş Enerjisi Enstitüsü Proje adı: EQF/NQF Mapping of Renewable Energy Specialists (TOI) Su Ürünleri Fakültesi Bergama Meslek Yüksek Okulu

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI 2013 TEKLİF ÇAĞRISI AB Komisyonu’nun http://ec.europa.eu/education/llp /doc848_en.htm adresinde yer almaktadır. Bu bilgilere www.ua.gov.tr adresinden de ulaşılabilmektedir.

YARARLI SİTELER www.ua.gov.tr http://ec.europa.eu/education/leonardo- da-vinci/doc1021_en.htm http://ec.europa.eu/education/programme s/llp/national_en.html  Compendium (AB Komisyonunca desteklenen B&C Tipi Projeler Katoloğu) http://ec.europa.eu/education/programme s/leonardo/new/leonardo2/products/index _en.cfm Europass

SON BAŞVURU TARİHLERİ Hareketlilik 1 Şubat 2013 Ortaklık 21Şubat 2013 Yenilik Transferi 31 Ocak 2013

KOLAYLIKLAR ADAM VERİ TABANI(www.ua.gov.tr) İLGİLİ SİTELER (www.ua.gov.tr)

TEŞEKKÜRLER twitter.com/ulusalajans facebook.com/ulusalajans Youtube.com/ulusalajans