Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI, İLKELERİ VE TARİHÇESİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
AİLE HEKİMLİĞİ EĞİTİMİ: GÜNCEL DURUM VE YENİ AÇILIMLAR
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
HASTANE ETİK KURULLARI
Gülhane Askeri Tıp Fakültesi, Ankara
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Toplum Sağlığını Geliştirme
PRATİSYEN HEKİMLİK MESLEKİ EĞİTİMİNDE ÖZGÜN BİR MODEL
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
SAĞLIK HİZMETİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK UZMANLIK EĞİTİMİ gazanfer aksakoğlu.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
Aile Hekimliğinin Tanımı ve İlkeleri
Genel Pratisyenlik/Aile Hekimliği Mesleki Eğitimi -geçmişten geleceğe-
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Aile Hekimliğinin Tarihçesi
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Panel II-Yaşlı Kanserleri
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
17. Pratisyen Hekimlik Kongresi 10 Kasım 2012, Kuşadası
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İlkeleri
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Genel Pratisyenlik/Aile Hekimliği Mesleki Eğitimi -geçmişten geleceğe-
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
Klİnİk öğretİmde etİk.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Sunum transkripti:

Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde Yeni Yönelimler Mustafa Vatansever, GPE Başkanı Alper Büyükakkuş, GPE Sekreteri Kevser Vatansever, GPE Yönetim Kurulu Üyesi

AMAÇ GP/AH uzmanlık eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimin nedenlerinin ve değişimin yönünün anlaşılması YÖNTEM Ulusal ve uluslar arası belgelerin incelenmesi Tanımlar Mesleki eğitim rehberleri Tanım ve rehberlerin sağlık sistemi ile nasıl ilişkilendirildiği GPE programının uluslar arası rehberler ışığında analizi

LEEUWENHORST GRUBU, GP/AH TANIMI, 1974 Tıp fakültesi mezunu Bakımından sorumlu olduğu hasta-aile-nüfus özellikleri İlk başvuru basamağı – her soruna yanıt vermek Bütüncül sağlık hizmeti (koruma ---- esenlendirme) Biyopsikososyal yaklaşım Süreklilik fonksiyonu Hekim ve tıp dışı çalışanlarla işbirliği Topluma karşı mesleksel sorumluluk

WONCA, GP/AH TANIMI, 2002 Uzman hekim Bakımından sorumlu olduğu tıbbi bakım arayan birey özellikleri Bireylere kendi aile, toplum ve kültürleri bağlamında hizmet Topluma karşı sorumluluk Biopsikososyal, kültürel ve varoluşsal yaklaşım Bütüncül sağlık hizmeti (koruma ---- esenlendirme) Sağlık sistemi içinde koordinasyon rolü Kendi sağlığı ve mesleki gelişmesiyle ilgili sorumluluk

WONCA meslek tanımı ve EURACT mesleki eğitim ajandası 6 Çekirdek Yeterlik 11 Karakteristik

KURUMSALLAŞMA MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMA AYRI BİR TIP DİSİPLİNİ OLARAK GENEL PRATİSYENLİK ÇALIŞTAYI…2.3.4.HAZİRAN 1995 KURUMSALLAŞMA MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMA

1995 Bolu ÇALIŞTAYI: KURUMSALLAŞMA MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMA Diğer Uzmanlık alanlarından temel farkları tanımlanmıştır. Mesleki eğitimin içeriği belirlenmiştir. Temel hedef olarak :Eğitime katılan tıp fakültesi mezunlarına nitelikli birinci basamak hekim insan gücünün kazanması gereken mesleki bilgi beceri ve tutumları edindirmek olarak belirlenmiştir. Genel Pratisyenlik Mesleki Eğitimi mesleğin felsefesine uygun “hizmet sunumu” ,”istihdam”, ve finansman” politikasıyla başarıya ulaşabilir. Mesleki Eğitim için GPE kurulmalıdır

Genel Pratisyenlik Enstitüsü, GENEL PRATİSYEN TANIMI, 1998 Biyopsikososyal ve çevresel bütüncül yaklaşım Bütünlükçü, multidisipliner hizmet Sektörler arası işbirliği Süreklilik fonksiyonu Bilimsel güncellik Araştırmacı, yönetici, danışman ve liderlik rolleri

Sağlık sistemi, genel pratisyenden beklenenler ve mesleki eğitim ilişkisi (WONCA-2005’ten uyarlanmıştır) TEMEL MODÜLLER (GP’liğin Felsefesi ve Temel Özellikleri) İletişim Becerileri Epidemiyoloji ve Araştırma Sağlık Yönetimi Bilgisayar Becerileri Eğitim Becerileri KLİNİK MODÜLLER Acil Tıp Üreme Sağlığı Çocuk Sağlığı Adli Tıp Kronik Hastalıklar Bulaşıcı Hastalıklar Ruh Sağlığı Çevre Sağlığı Küçük Cerrahi Girişim Laboratuvar Çalışanların Sağlığı Geriatri GPE GEÇİŞ DÖNEMİ EĞİTİMİ: 6 temel modül ve 12 klinik modülden oluşan bir yıl süreli, eğitici GP koordinatörlüğünde küçük grupta sürdürülen, hekimin çalıştığı kurumda gerçekleşen, öğrenen merkezli modüler program GPE MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMI: 6 temel modül ve 12 klinik modülden oluşan; en az 3 yıl süreli, eğitici GP koordinatörlüğünde en az yarısı birinci basamakta geçen, küçük grup-temelli ve öğrenci merkezli modüler program GP/AH temel ilkeleri GPE Sağlık sistemi tanımı: “toplumun tüm üyelerinin sağlık haklarının korunması amacıyla genel vergilerle finanse edilen, ücretsiz, eşit, kültürel, maddi ve coğrafi olarak erişilebilir, kapsayıcı, sürekli, entegre ve yaygın sağlık sistemi Hastaların ve toplumun gereksinimleri GP/AH’nin mesleki görevleri Çekirdek yeterlikler Eğitim, mesleki araştırma ve program değerlendirme içeriği

GPE MESLEKİ EĞİTİMİ Genel pratisyenlik/aile hekimliği (GP/AH) sağlık sistemlerinin belirleyici öğesi GP/AH’nin tanımı= mesleki özellikler? (TTB GPE) 1998’de başlayan mesleki disiplin ve yeterliklerin tanımlanması çalışmaları EĞİTİCİ yetiştirme çalışmaları 168 eğitim koordinatörü +82 eğitim koordinatörü eğitimi sürmekte GEÇİŞ DÖNEMİ EĞİTİMLERİ 2007’de 3 ilde 4 temel modül, 2 ilde 3 klinik modül

SONUÇ TTB GPE uluslar arası rehberlerden çok önce çağdaş sağlık anlayışı ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımını benimsemiştir TTB GPE mesleki eğitimin yanı sıra, hekimlerin nasıl bir sağlık sistemi içinde hizmet sunması gerektiğini belirlemenin önemini savunur 2000’den beri 16 kentte, 7 bölgede “eğitim koordinatörleri” yetiştirilmiştir/yetiştirilmektedir 2007 yılında başlayan “geçiş dönemi mesleki eğitim programları” yerel özelliklere uyarlanarak iş-temelli olarak sürdürülmektedir TTB GPE, mesleki eğitimin yanı sıra birinci basamak hekimlerinin özlük ve çalışma haklarının geliştirilmesine de çaba göstermektedir

ÖNERİLER Planlanmış olmakla birlikte henüz kullanılmayan GENEL PRATİSYENLİK MESLEKİ EĞİTİM KARNESİ’nin kullanımı Bilgi sınamanın yanı sıra beceri ve performansın da sınanması Kapsamlı, çok yönlü ve sistematik programı değerlendirme Hastalar ve hizmet sunulan nüfus dahil çeşitli tarafların görüşleri Sadece sayısal değil, niteliksel değerlendirme yöntemleri Sürekli değerlendirme Hizmete etkinin değerlendirilmesi Uzun vadede toplum sağlığına etkisinin değerlendirilmesi

Genel Pratisyenlik Enstitüsü: Meslekteki Evimiz Bekliyoruz