Bölgesel Çevre Merkezi REC TÜRKİYE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

TÜRKİYE’DE KİMYASALLAR ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
1 AB Uyum Sürecinde KOBİ’ler için Çevre Stratejisi
Meriç Belediyeler Birliği
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ PROJE BİRİMİ
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Eylem Planı Sonraki Adımlar
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
AVRUPA BİRLİĞİ TÜKETİCİ POLİTİKASI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AVRUPA BİRLİĞİ’NDE ÇEVRE POLİTİKASI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EKÖK.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
SEI T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
AB MÜZAKERE SÜRECİ Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü AB Uyum Dairesi Başkanlığı Mart 2013, Ankara.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
IPA II Dönemi Hazırlıkları
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
İşletmeyi neden kurarız ?
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Müzakere Sürecinin Aşamaları
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Bölgesel Çevre Merkezi REC TÜRKİYE AB Çevre Müktesebatı Kerem Okumuş Özel Sektör Programları Yöneticisi

AB Çevre Müktesebatına Uyum Müzakere Süreci Nedir? AB ile katılım müzakereleri (?) X katılım sürecinin planlanması Türkiye, AB çevre müktesebatının tümünü uyumlaştırmalı ve uygulamak zorundadır. Müzakere edilecek tek husus, uygulama takvimi ve geçiş süreçleridir. Mevzuat Uyumlaştırma Takvimi Uygulama Planı (kurumsal ve idari kapasitenin oluşturulması) Yatırımların yapılması (geçiş süreçleri)

AB Çevre Müktesebatı AB Çevre Müktesebatı Yapısı Avrupa Antlaşmaları (..., Maastricht, Amsterdam, Nice) İkincil Hukuk Yönergeler (Direktif) Tüzükler (Regulation) Kararlar (Decisions) Avrupa Birliği Adalet Divanı İçtihatları AB’nin Taraf Olduğu Uluslararası Antlaşmalar

AB Çevre Müktesebatına Uyum Çevre başlığı altında yer alan Avrupa birliği yönergeleri, gerek 300’ü bulan sayılarının fazlalığı gerekse kapsamlarının genişliği açısından Avrupa Birliği Müktesebatının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bugün, üye ülkelerde yürürlükte bulunan çevre mevzuatının %80’i Brüksel’de kararlaştırılmış mevzuatlardan oluşmaktadır. Karar alma süreçleri başkentlerden Brüksel’e kaymıştır! Söz konusu yönergelerin, yeni çıkarılacak veya revize edilecek yasa ve yönetmelikler ile Türk Mevzuat Sistemi’ne yansıtılması tam olarak uyumun sağlanması için yeterli olmayacak olup, söz konusu yönergelerin yansıtılmasını müteakip başarılı bir şekilde uygulamaya geçirilmesi de gerekmektedir.

AB Çevre Müktesebatına Uyum AB Çevre Mevzuatının Yapısı: Yatay Yönergeler (Çevresel Etki Değerlendirme, Çevresel Bilgiye Ulaşım, vb.) Hava Kalitesi Yönergeleri (Hava Kalitesi Çerçeve Yönergesi, vb.) Atık Yönetimi Yönergeleri (Düzenli Depolama, Tehlikeli Atık, Atık Yağlar, Ambalaj ve Ambalaj Atıkları, vb. Yönergeler) Su Kalitesi Yönergeleri (İçme Suyu, Kullanma Suyu, Yüzey Suları, vb.) Habitat/Doğa Koruma Yönergeleri (Nesli Tehlikede Olan Canlılar, Habitat, vb.) Sanayi Kaynaklı Kirliliğin Önlenmesi ve Risk Yönetimi (Entegre Çevre Kirliliği Kontrol ve Önleme Yönergesi, Büyük Yakma Tesisleri, SEVESO, vb.) Kimyasallar ve GDO’lar Gürültü Kirliliği Nükleer Güvenlik ve Radyoaktif Kirliliğin Önlenmesi

AB Çevre Müktesebatına Uyum Mevzuat Uyumu Uygulama Yaptırım (haksız rekabet!)

AB Çevre Müktesebatına Uyum Kamu ve özel sektöre getireceği mali yük nedeni (70 milyar Euro) ile tarım ile beraber çevre en zorlu müzakere başlıklarından birisi olacaktır. Diğer başlıklar altında yapılacak tüm uyum çalışmalarının (ulaştırma, tarım, sanayi, iç pazar, vb) AB çevre müktesebatı ve “Sürdürülebilir Kalkınma” ilkeleri ile çelişmemesi ve sektörel entegrasyonun sağlanması gerekmektedir (1998 Cardiff Zirvesi Kararları). AB çevre mevzuatına uyum için sadece özel sektörün işletme maliyetleri hariç 20 milyar Euro’luk teknolojik ve altyapı yatırımı yapması gerekecektir (6. ve 7. Çerçeve Programları). Ayrıca, yatırım harici şirketlerimizin kurumsal yapılanmasında önemli yönetsel değişiklikler ve buna bağlı ek maliyetler (personel eğitimi, raporlama, uzman istihdamı, vb.) ortaya çıkacaktır.

AB Çevre Müktesebatına Uyum Bu mali yükün finansmanı için özel sektörün AB fonlarından doğrudan hibe desteği alması mümkün değildir! Özel sektör için en önemli sorun bu finansman ihtiyacının nasıl karşılanacağıdır. Özel sektör, AB çevre müktesebatına uyum için yapacakları tüm yatırımların finansmanını ya kendi öz sermayalerinden yada ulusal/ uluslararası finans kuruluşlarından karşılamak zorundadır. AB ülkelerine ihracat yapan büyük ölçekli şirketlerimizin AB çevre mevzuatını takip etmek ve gereken hazırlıkları yapmak konusunda belirli deneyimleri ve imkanları bulunmaktadır. Ancak KOBİ’ler ?

AB Çevre Müktesebatına Uyum KOBİ'lerimizin mali yapıları, kısıtlı imkanları göz önüne alındığında, AB çevre mevzuatına uyumun getireceği sorunları orta vadede dahi aşmalarının çok zor olduğu ortadadır. Ulusal banka ve finans kuruluşları KOBİ’lerin çevresel yatırımlarının finansmanı için uzun vadeli proje finansmanına yönelik hizmet sunmaları gerekmektedir. KOBİ’lere yönelik ilgili bilgilendirme ve teknik desteğin verilmesi mutlaka sağlanmalı ve kapasite geliştirici projelerin fonlanması gerekmektedir. (AB Katılım Öncesi Mali Yardımlar (IPA), KOSGEB, Sanayi Odaları, Sektörel Dernekler vb.).

AB Çevre Müktesebatına Uyum AB çevre müktesebatına uyum sağlamayan şirketler sözkonusu mevzuatların uyumlaştırılması ve uygulamaya sokulması ile sadece ihracat değil artık Türkiye içerisinde de faaliyet yapamayacak bir duruma gelecektir. cezalar ve kapatmalar ile karşılaşılacaktır!

AB Çevre Müktesebatına Uyum AB çevre mevzuatına uyum için mutlaka düzenleyici sektörel etki analizlerinin yapılması ve uyumun getireceği mali ve idari yükümlülüklerin belirlenmesi ve bu analizlerin mikro ölçekte şirketlerde uygulamaya sokulması gerekmektedir. Sektörel Etki Analizleri: Uyum maliyetinin hesaplanması Hangi alanlarda ne kadar geçiş süreçleri ve istisna?

AB Çevre Müktesebatına Uyum Müzakerelerde sadece ağır yatırım gerektiren yönergelerin uyumu için geçiş süreçleri alınabilmektedir. Özel sektörün önceden bilinçlendirilmesi ve ortak bir görüşün oluşturulması bu süreçlerin gerçekçi bir şekilde belirlenmesi için çok önemlidir. Bilgilendirme değil çok taraflı diyalog toplantıları/çalışma grupları!

AB Çevre Müktesebatına Uyum Ağır yatırım gerektiren yönergeler: Örnek: Entegre Çevre Kirliliğini Önleme ve Kontrol Yönergesi Sanayi kaynaklı kirliliğin önlenmesi için hava, toprak (atık dahil) ve su kalitesinin korunması Sanayinin hava, toprak ve su kalitesinin korunması için yetkili kurumlar tarafından belirlenen emisyon limit değerleri altında üretim yapması özellikle En Uygun Teknikler (BAT) uygulaması yoluyla kirlenmeye karşı olası tüm önleyici tedbirleri almak zorundadır, (BAT reference documents) önemli hiçbir kirliliğe neden olmamalıdır, atık üretiminden kaçınmalıdır (atık yönetimi hiyerarşisi 75/442/EEC Atık Çerçeve Yönergesine uygun olarak izlenmelidir), enerjiyi etkin kullanmalıdır, kazaların önlenmesi için gereken tedbirleri almalıdır, kirlenme riskinden kaçınmak için işlemlerin durdurulması ve uygulama alanının tekrar güvenli hale getirilmesi için gerekli önlemleri almalıdır düzenli raporlama ve bilgilendirme

AB Çevre Müktesebatına Uyum Entegre Çevre Kirliliğini Önleme ve Kontrol Yönergesi Polonya Örneği: Toplam Maliyet: 6.3 milyar Euro Yönergeye uyum için, eski teknolojilerin kullanıldığı 4000 tesisin modernize edilmesi veya faaliyetine son verilmesi gereklidir. Bu maliyetin katılıma kadar karşılanması mümkün olmadığından 2010 tarihine kadar geçiş süresi talep edilmiştir. 2007 tarihine kadar ilgili direktifle uyumlu olmayan işletmelerin, uyumuna ilişkin bağlayıcı bir takvim verilmesi koşuluyla 2010’a kadar geçiş süresi verilmiştir. Diğer Örnekler: Estonya: 1,4 milyar Euro Letonya: 715 milyon Euro

AB Çevre Müktesebatına Uyum Entegre Çevre Kirliliğini Önleme ve Kontrol Yönergesi Türkiye için Tasarlanan Uyum Projeksiyonu: Toplam Maliyet: 14 milyar Euro Yeni sanayi tesisleri / mevcut sanayi tesisleri Uyum için planlanan geçiş süresi 7 yıl (2014 + 7 = 2021) Uygulama ve Yatırım Planlaması Sektörel Uyum için Zaman Çizelgesi

AB Çevre Müktesebatına Uyum Müzakere süreci ve yapılması gerekenler: Bütün AB mevzuatını içeren mevcut durum ortaya konmalı ve yapılması gereken değişiklikler için bir yol haritası ve zaman çizelgesi belirlenmelidir. “Durum Belgesi” hazırlanmalıdır. (Tarama Süreci) Müzakere sürecinde hazırlanacak olan “Yönerge Uygulama Planları” her sektör için bir yol haritası ortaya koyacaktır. Direktifin kapsamına giren her sektör grubu ve hatta her bir işletme için uyumlaştırma taahhütlerini içerir. Örneğin; X işletmesi için Entegre Kirliliğin Önlenmesi ve Kontrolü Yönergesine uyum için gerekli süre, yatırım, bu yatırımın istenen süreye göre planlanması bu aşamada yapılması gerekenlerden bazılarıdır. Yönergelerin uyumlaştırılmasından sorumlu kamu kuruluşu ilgili yönergelerin uyumlaştırılması için planlamasını yaparken aynı zamanda AB mevzuatı ile uyumluluğun derecesini gösteren ‘Uyumluluk Tablosu’nu hazırlamak ve sürekli güncellemek durumundadır.

AB Çevre Müktesebatına Uyum Müzakere süreci ve yapılması gerekenler: Hazırlanan bu “Yönerge Uygulama Planları”nda belirtilen süreler bağlayıcıdır. Aday Ülke AB’ye tam üyeliği elde ettiğinde dahi bu sürelere uyulmaması durumunda Avrupa Adalet Divanı tarafından getirilen yaptırımlarla karşılaşılacaktır.

AB Çevre Müktesebatına Uyum Müzakere Süreci: Türkiye’de ne tip zorluklar beklenebilir? Uygulama ve yaptırımın bütünüyle eşit düzeyde sağlanamaması İdari kapasitenin ve finansal imkanların yetersizliği AB mali yardımlarının kısıtlı miktarda olması AB’nin dinamik yapısı ve sürekli gelişen mevzuat alanları Çevre mevzuatının diğer sektörler ile bütünleştirilmesi

AB Çevre Müktesebatına Uyum Neden Uyum? Çevre koruma çalışmaları sınırlarötesi bir işbirliği gerektirmekte Ekonomik bütünleşmenin çevreye getireceği zararlar Tarife dışı teknik engeller Rekabetin korunması AB “Yeni Komşuluk” Politikası Çevre koruma politikalarının yaşam ve çalışma koşullarına olan olumlu etkisi

AB Mali Yardımları (2007-2013) 2007-2013 AB çok-yıllı yeni bütçe dönemi ile birlikte Türkiye, Hırvatistan ve diğer muhtemel katılım sürecine girecek ülkeler için IPA (Instrument for Pre-Accession) adı altında yeni bir mali yardım programı oluşturuldu. IPA, mevcut katılım öncesi mali programın yerine 2007-2013 yılları arasında kullanılması hedeflenen yeni bir mali mekanizma olarak kullanıma açılacaktır. IPA, aynı zamanda katılım sürecinde olan ülkeleri Yapısal ve Uyum Fonlarının kullanımına hazırlamak için aynı yönetim methodları ile uygulamaya koyulacaktır.

IPA Bileşenleri (2007-2013) Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma Bölgesel ve Sınır Ötesi İşbirliği Bölgesel Kalkınma Çevresel önlemler; atık yönetimi, su kaynakları, kentsel atık su yönetimi ve hava kalitesi ile ilgili alanlar Enerji altyapısı, yenilenebilir enerji ve enerji verimliliğinin artırılması Endüstri bölgelerinin yeniden yapılandırılması (Kirlenmiş yerlerin ve arazilerin rehabilitasyonu dahil olmak üzere) KOBİ’lerin Desteklenmesi: Teknolojik gelişme ve inovasyon kapasitelerinin güçlendirilmesi, KOBİ’lere yönelik ekonomik aktiviteyi canlandırıcı altyapı (business-related infrastructure) ve teknoloji hizmetlerinin sunumu, sürdürülebilir üretim modellerinin ve teknoloji transferinin teşvik edilmesi İnsan Kaynakları Geliştirme Kırsal Kalkınma

REC Türkiye Ne Yapıyor? Çok-taraflı Diyalog Platformu Sektörler üzerinde önemli idari ve mali yükümlülükleri olacak özellikle ağır yatırım gerektiren direktiflerin uyumunda mutlaka sektörü temsil eden kuruluşların, meslek odalarının ve sivil toplumun müzakere pozisyonunun belirlenmesi için süreç içerisine dahil edilmesi gerekmektedir. Bu çerçevede, REC Türkiye, AB yönetişim prensiplerine uygun olarak aşağıdaki üç alanda bu çok-taraflı diyalog platformunu başlatmayı ve önümüzdeki sürece örnek bir katkı getirmeyi amaçlamaktadır. Entegre Atık Yönetimi REACH (AB’nin yeni kimya politikasını belirleyecek olan direktif) Çevresel Sorumluluk Direktifi (“environmental liability”)

REC Türkiye Ne Yapıyor? Çevresel Yatırımların Finansmanı AB’ne üyelik müzakereleri çerçevesinde AB çevre muktesebatına uyum için Türk iş dünyasının yapması gereken teknolojik ve altyapı yatırımları için gerekli olan finansman ihtiyacı ve bu ihtiyacın nasıl ve ne şekilde karşılanabileceği, daha önceki üye ülkelerdeki şirketlerin bu süreci nasıl yönetmiş oldukları ile ilgili bir bilgilendirme sürecinin başlatılması ve ilgili seminerlerin düzenlenmesi. Deneyimlerin Paylaşılması – İş Ağlarının Kurulması Avrupa Birliği’ne yeni üye olmuş ülkelerdeki şirketlerin AB çevre müktesebatına uyum için yapmış oldukları altyapı ve teknolojik yatırımlar, yararlanılan finansman olanakları, şirket-içi yeniden yapılanma gibi elde ettikleri deneyimlerden yararlanılması amacıyla yuvarlak masa toplantılarının ülke genelinde gerçekleştirilmesi.

REC Türkiye Ne Yapıyor? Avrupa Birliği Çevre Ödülleri – Türkiye Programı Avrupa Birliği’ne üye ve katılım sürecinde olan 28 ülkede çevre konusundaki başarılı sosyal sorumluluk çalışmalarıyla ön plana çıkan işletmelere verilen ve Avrupa’nın en prestijli ödüllerinden Avrupa Birliği Çevre Ödüllerine,Türk şirketlerinin katılımını REC Türkiye sağlıyor Kategoriler: Yönetim Ödülü, Süreç Ödülü, Ürün Ödülü, Uluslararası İşbirliği Ödülü İklim Değişikliği REC Türkiye, BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 6. madde uygulaması için “Ulusal Odak Noktası” olarak görevlendirilmiştir. Türkiye’de yapılacak eğitim, bilinçlendirme, kapasite geliştirme faaliyetlerinden sorumludur. İklim Değişikliği Politkalarının Desteklenmesi (LIFE Programı) Türkiye’nin en kapsamlı İklim Değişikliği Web Sitesi Türkiye’nin ilk -3 Aylık- Süreli İklim Değişikliği Bülteni (CEMRE)

REC Türkiye Ne Yapıyor? Eğitim Çalışmaları Sektörel Etki Analizleri Entegre Çevre Kirliliğini Önleme ve Kontrol Yönetmeliği EMAS, Eko-Etiket Sektörel Etki Analizleri Fiili müzakerelerin başlaması ile birlikte, AB çevre müktesebatının uygulanmasının sektörler üzerinde önemli etkileri olacaktır. Hangi mevzuatın hangi sektörde nasıl bir yatırım gerektirdiği ve sektörün yapısına göre gerekli olan yatırımın büyüklüğü gibi konuların mevzuatların uygulamaya geçirilmeden çalışılması ve bu çerçevede “Sektörel Etki Analizleri” nin yapılması gerekmektedir. REC Türkiye, bu çerçevede pilot sektörlerde üçüncü taraf finansmanı ile çalışmalarına başlayacaktır.

Teşekkürler! Kerem Okumuş, Özel Sektör Programları Yöneticisi kerem.okumus@rec.org.tr 0312 284 95 55