Project funded by the European Commission 1 "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yoğun Programlar (IP - Intensive Programmes)
Advertisements

GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Çevrimdışı Ol, Sağlıklı Yaşam Sürdür !
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
İHRACAT FİNANSMANINDA EXIMBANK’IN ROLÜ
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Leonardo Da Vinci Programı
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
PROGRAMI E Y L E M 1. 1 G e n ç l i k D e ğ i ş i m l e r i.
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
Girişimcilik.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ISLAHÇI HAKLARI BAŞVURUSU VE UYGULAMALARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Erasmus+’ta Gençlik Destekleri Erasmus+ Gençlik Programı: Hedef Kitlesi:  Gençler  Kamu, sivil toplum ve özel sektör kuruluşları  En az dört.
Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmak Vizyon’ u Güçlü bir sivil toplum bilinci ve ileri teknolojiyi kullanan, rekabet gücü.
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
Uzaktan Eğitim Kuramları
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
 Jean Monnet Burs Programı, AB üyesi bir ülkedeki üniversitede ya da üniversiteye e ş de ğ er bir kurulu ş ta yüksek lisans e ğ itimi veya ara ş tırma.
DİKMEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Gençler için Avrupa Fırsatları. nedir? Gençler için eğitim ve gençlik alanlarındaki Avrupa fırsatları ve gençlerin Avrupa faaliyetlerine katılımı hakkında.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI GENEL.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
SPORT AND US THE PROJECT “SPORTMEN”. Eşref Apak Turkish hammer thrower.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
European Commission Enterprise and Industrie Avrupa İşletmeler Ağı 25 - KASIM BSN ANATOLIA.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KUNEFE TURKİSH DESSERT. * Sugar 2 1/2 cup * Water 1 3/4 cup * Lemon juice 2 teaspoon * Pistachionuts (chopped) 2 3/4 cup * Margarine 1 Spoon * Kadayif.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
İNOVASYON.
SPORT AND US THE PROJECT “SPORTMEN”. Halil Mutlu.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
ERASMUS
Sunum transkripti:

Project funded by the European Commission 1 "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans yürütülen Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programları kapsamında ve Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz."

Project funded by the European Commission 2 AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları Türk Ulusal Ajansı Adres : Mevlana Bulvarı No:181, Balgat- ANKARA Telefon: +90(312) Faks : +90(312) www.ua.gov.tr twitter.com/ulusalajans facebook.com/ulusalajans youtube.com/ulusalajans

Project funded by the European Commission 3 Değişen Posta Sektöründe Eğitim Konulu LdV Projesi Sonuçları

Project funded by the European Commission Posta Sektörü  27 ülkede 1,8 milyon çalı ş ana sahip olarak Avrupa daki en büyük i ş veren sektör  Tüm Avrupa da hizmet sa ğ layıcı  Ekonomik faaliyetlere destek 4

Project funded by the European Commission Posta Sektörü Dönü ş ümü → Posta sektöründe ya ş anan dönü ş üm  Sektörde tüm firmalarda farklı faaliyet alanlarının ortaya çıkması Geleneksel posta faaliyetleri: toplama, ayrım, dağıtım Farklılaşan faaliyetler: taşımacılık, lojistik, finansal hizmetler  1997 direktifleri ile AB posta pazarının açılması, 2002 ve 2008 de revize edilmi ş tir  Posta Direktifleri ile onaylanan evrensel hizmet sorumlulukları 5

Project funded by the European Commission Önemli Faktörler → Yeni teknolojinin geli ş mesi sebebiyle posta adetlerinde dü ş me ve pazara yeni girenler sebebiyle ortaya çıkan rekabet ortamı → Modernle ş me ve farklıla ş ma faaliyetlerine olan ihtiyacın ortaya çıkı ş ı 6 Çalışan Sayısı Üzerinde Etki Görev Tanımları Üzerine Etki

Project funded by the European Commission Leonardo Da Vinci Programı → Leonardo Da Vinci (LdV) AB’ye aday ülkelerin mesleki e ğ itimine yönelik politikalarını desteklemek ve geli ş tirmek için yürütülen bir programdır. → Bu programla; ülkeler arasında i ş birli ğ i sa ğ lanarak mesleki e ğ itim sistemleri, kalitenin geli ş tirilmesi ve yeniliklerin te ş vik edilmesi amaçlanmaktadır. → De ğ i ş en Posta Sektöründe E ğ itim konulu LdV projemiz tarihinde Ulusal Ajans tarafından kabul edilmi ş tir. Proje kapsamında İ daremize toplamda 12 hareketlili ğ i öngören (toplamda 12 ki ş i ) Avro Avrupa Komisyonu tarafından hibe edilmi ş tir. Hibenin ilk kısmı olan Euro geri kalanı proje bitiminde verilmek üzere İ daremizin hesabına yatırılmı ş tır.

Project funded by the European Commission → Proje Ortakları: PostEurop (BELÇ İ KA), BULGAR İ STAN, HIRVAT İ STAN,FRANSA, ALMANYA,TÜRK İ YE → Gözlemci Ülkeler : MACAR İ STAN, PORTEK İ Z, İ SV İ ÇRE

Project funded by the European Commission Proje Süreci Ön hazırlık toplantısı için projeye ili ş kin veri toplanmı ş tır. Söz konusu e ğ itim ortaklı ğ ı projesine ili ş kin olarak Genel Müdürlük ve Ba ş müdürlük personeline proje ortaklarıyla birlikte hazırlanan anket sunulmu ş tur ve cevaplandırılmaları istenmi ş tir. Anket sonuçlarından yola çıkarak 2015 yılında önem kazanacak ve de ğ erini yitirecek unvanlara ili ş kin bir sunum hazırlanmı ş tır Mart 2011 tarihinde Fransa’nın Paris kentinde düzenlenen ba ş langıç toplantısında anket sonuçları de ğ erlendirilmi ş tir. Tespit edilen konularda bilgilendirmeler yapılarak proje sonuçlarına ula ş ılmı ş tır.

Project funded by the European Commission PROJE SONUÇLARI  Posta Sektöründeki Mesleklere İ li ş kin Sentez ve Sonuçlar  En iyi E ğ itim Uygulamaları Üzerine Sentez ve Sonuçlar

Project funded by the European Commission TEMEL AMAÇ “Posta sektöründe şu anda kritik durumda olan ve gelecekte ortaya çıkacak önemli pozisyonlara (unvanlara) personel yetkinliklerinin uyumu → Önemli pozisyonlar: gelecek için önemi artan pozisyonlar → Kritik pozisyonlar: gelecekte sayı ve önem kaybedecek olan pozisyonlar 11

Project funded by the European Commission Kritik Pozisyonlar → Kritik pozisyonlar nelerdir?  Toplama merkezi çalı ş anları= otomasyonun etkisi, toplama merkezi sayısındaki azalma  Da ğ ıtıcılar= posta sayısındaki azalma  Gi ş e görevlileri= multi kanallı ticaret ş ekilleri → Da ğ ıtıcı ve gi ş e görevlilerinin ihtiyaç duydu ğ u yeni yetkinlikler  Satı ş yetenekleri  İ leti ş im ve mü ş teri odaklı yetenekler  Teknik yetenekler  Yüksek e ğ itime sahip olma 12

Project funded by the European Commission Önemli Pozisyonlar → De ğ i ş im Yönetimi kapsamında önemli olan pozisyonlar  Grup lideri= Yeni liderlik modellerinin geli ş imi  Üst yönetim-yönetim kurulu  İ nsan Kaynakları uzmanları → Mü ş teri İ htiyaçlarına cevap verebilmek için bazı alanlarda yeni pozisyon ihtiyacı  İş geli ş tirme  Yaratıcılık  Pazarlama  Teknik geli ş im  Bilgi teknolojileri  Stratejik Proje Yöneticileri  Kalite 13

Project funded by the European Commission GÖREVLERE-POZ İ SYONLARA İ L İŞ K İ N SONUÇLAR Posta sektörüne özel bir takım pozisyonlar (dağıtıcılar veya gişe görevlileri) teknik, satış, yönetim yeteneklerine sahip olmalı ve yeni çalışma şekillerine adapte olmalıdır. Yönetim pozisyonları sayı olarak düşme eğilimindedir. Yeni ürünlerin (hybrid mail, bankacılık ürünleri, sigorta ürünleri…) ortaya çıkması sebebiyle müşteri ihtiyaçlarına cevap vermek için yeni pozisyonlarda ortaya çıkmaktadır.

Project funded by the European Commission Proje Kapsamında İ ncelenen En İ yi E ğ itim Uygulamaları Posta Sektöründeki de ğ i ş im yönetimi Orta düzey yöneticilerin e ğ itimi Yetenek Yönetimi E-ö ğ renme Yenilik Yönetimi Liderlik kapasitesinin geli ş tirilmesi İ leti ş im,satı ş ve yönetim e ğ itimleri Gi ş e personeli e ğ itimi Yüksek performanslı takım e ğ itimi Posta sektöründe çalı ş anlar için i ş letme e ğ itimi

Project funded by the European Commission E Ğİ T İ M UYGULAMALARI ÜZER İ NE SONUÇLAR İş ba ş ı e ğ itim uygulamaları alanında yeni e ğ itim metotları uygulamaya konulmalıdır. Örne ğ in koçluk. Kurum dı ş ı e ğ itim ortakları (üniversiteler, yüksekokullar) ile e ğ itim uygulamaları yapılmalı ve bu ş ekilde yeni yeteneklerin kazanılması sa ğ lanmalıdır. E ğ itimde verimlili ğ i sa ğ lamak için farklı e ğ itim metotları kullanılmalıdır. ( E-ö ğ renme, i ş ba ş ı e ğ itim…) İ stihdam edilebilirli ğ i sa ğ lamak için e ğ itimlerde sertifikalandırma sa ğ lanmalıdır. De ğ i ş im yönetimi için e ğ itim faaliyetleri kullanılmalıdır. Proje sürecinde en iyi e ğ itim faaliyetlerinin uygulanabilirli ğ i üzerine tartı ş malar yapılmı ş tır.

Project funded by the European Commission E ğ itime Yeni Bir Yakla ş ım 17 10% off the job 10% sınıf eğitimleri 70% İşbaşı Eğitimi 20% İşte Eğitim Hedef Faaliyette Deneyim Kazanma Projeler, toplantılar, stajlar… Geri Dönüşümler Üst yöneticilerden,İK uzmanlarından, danışmanlardan Eğitim Sınıf Eğitimleri(bilgisayar veya liderlik eğitimleri, seminer, dış alım veya kurum kaynaklı eğitimler ). Liderlik ve rol modelleme Hedef pozisyonlara yönelik eğitimle

Project funded by the European Commission Yeni E ğ itim Yakla ş ımı “Egitim ile geleceğe en iyi adaptasyon.…” → Posta sektöründe istihdam edilebilirli ğ i geli ş tirebilmek için sertifikalandırılmı ş e ğ itim programları → E ğ itime esnek bakı ş açısı geli ş tirmek– Yeni olaylar ı ş ı ğ ında hızlı ö ğ renme → Bireysel geli ş imi hızlandırmak için bireyselle ş tirilmi ş e ğ itim, → Yeni yetkinlikler için Dı ş alım yoluyla e ğ itim (e ğ itici ve e ğ itim alanlar için) → Sürekli geli ş im baskısına e ğ itimin deste ğ i 18

Project funded by the European Commission Temel yönelimler → Tüm posta operatörleri için mü ş teri odaklı yönetim → Operasyonel müdürlerin gelecekteki liderlikleri için e ğ itim ihtiyacı → Tüm i ş lerin de ğ erlili ğ i → E ğ itim için yeni model-bireyselle ş tirilmi ş e ğ itim → Tam zamanlı i ş lerden yarı zamanlı i ş lere dönü ş üm 19

TE Ş EKKÜR EDER İ Z… 20