Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
“Perakendecilerin Veteriner Hekimlikten Beklentileri” Şeref SONGÖR Türkiye Perakendeciler Federasyonu Genel Başkanı.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
AVRUPA BİRLİĞİNDE MESLEKÎ REHBERLİK ve MEB ÇALIŞMALARI
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
1 e-Devlet Kapısı PROJESİ Türk Telekom 10 Şubat 2005.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
İşçi Sağlığı ve Güvenliğinde Sosyal Diyalog Doç. Dr. Mücahit EĞRİ İnönü Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
TTB-UDEK “İnsangücü Planlaması” Çalışma Grubu Raporu XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 1-3 Aralık 2006 / İzmir.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İŞSİZ ÜYELERİN SORUNLARI TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ TMMOB-JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI 28 ARALIK 2006.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Sunum transkripti:

Mesleki Gelişim Hizmetleri (Mesleki bilgi, rehberlik ve danışma) Ülke Raporu Prof.Dr. Füsun Akkök

Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ? Her yaştan bireylere yaşamlarının herhangi bir devresinde eğitsel ve mesleki tercihlerini yapabilmeleri ve kendileri ve mesleklerini geliştirebilmeleri, sürdürebilmeleri için verilen destek hizmetleri.... Akkök

Mesleki Bilgi, Rehberlik ve Danışma hizmetlerinin(MBRD) Ekonomik gelişmeye İnsangücünün geliştirilmesine Yaşam boyu öğrenmeye İş piyasaları ile eğitim arasındaki dengeleri oluşturmaya Sosyal kaynaşmaya katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Akkök

MBRD geliştirebilmek için Ülke politikaları geliştirilmesi Yaşam boyu kişisel, mesleki gelişim ve rehberliğin benimsenmesi Çocukluktan başlayarak emeklilik sonrasını kapsaması Farklı grupların ihtiyaçlarına göre çeşitli düzey ve içeriklerde geliştirilmesi Ülke koşullarına göre kendine özgü hizmet uygulamalarının oluşturulması Akkök

MBRD geliştirebilmek için… Kanıta dayalı, kanıt temelli araştırma ve değerlendirmeler yapılması Uygulamaların kalıcı, sürdürülebilir ve güncellenebilir olmasının sağlanması gerekli görülmektedir. Akkök

Ülkemizde hizmetlerin yürütülmesi MEB, ÇSGB (İŞKUR) MBRD en ağırlıklı olarak verildiği kurumlar, kurumlar arasında eşgüdüm ve işbirliği… Üniversiteler Özel sektör Sendikalar ve Derneklerde farklı boyut ve düzeylerde… Mesleki Bilgi, Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri İşbirliği Protokolü 11 kurum ve kuruluş tarafından imzalanarak 2004 de yürürlüğe girmesi… Akkök

Sistemin güçlü ve zayıf yanları: Okul sisteminde genel rehberlik hizmetlerinin iyi yapılandırılması Gelişen kariyer bilgisi ile ilgili kurumlarda uzmanlıkların ortaya çıkması Yeni güçlü uygulama örnekleri olması 11 kurum ve kuruluş arasında imzalanan Protokolün çeşitli yararlar sağlaması MEB Orta Öğretim Projesi MRD Bileşenin uygulamaya girmesi EUROGUIDANCE ülke ofisi kurulmuş olması Akkök

Sistemin güçlü ve zayıf yanları: Hizmetlerin yoğunlukla sosyal ve eğitsel rehberliğe odaklanması Sınırlı kariyer bilgisi Yetişkinler,kadınlar, özürlüler için sınırlı hizmetler ISKUR ve RAM’lerin okullarda uygulanan mesleki rehberlik hizmetlerinin desteklenmesinde rollerinin açık olmaması Üniversitelerde mesleki rehberlik hizmetlerinin sınırlı olması Akkök

MBRD Uluslararası Destekler AB, OECD ve Dünya Bankası ile ortak çalışmalar 2003 Ülke raporu 2006 Güncellenen ülke raporu 2006-2010 yılları arasında DB ile Orta Öğretim projesi-Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Bileşeni AB desteği ile MEGEP/SVET Akkök

Uluslararası Destekler… 1992-94 Alman Çalışma Kurumu ve İŞKUR “Türkiye İş Kurumu’nun Reorganizasyonu Projesi” ÇSGB-DB “İstihdam ve Eğitim Projesi” 2003-2006 “Destek-Aktif İşgücü Programları Projesi” Akkök

Öneriler/Beklentiler Müfredata entegrasyonun etkin uygulamaları, iş dünyasını keşfetmek için daha çok fırsatlar yaratılması E-öğrenme ve BİT kaynaklarının daha fazla kullanılması Personelin yeterliliklerinin tanımlanması ve geliştirilmesi için daha fazla çabalar harcanması Self-servis hizmetlere yönelinmesi Kalite güvence mekanizmalarını ve kanıta dayalı bilgilerin geliştirilmesi Yüksek öğretimde hizmetlerin teşvik edilmesi Akkök

Öneriler/Beklentiler … Yaşam boyu öğrenme kavram ve felsefesinin benimsenmesi Tüm bilgi kaynaklarına erişimin açık ve self-servis olması İşsizler ve istihdam edilmiş yetişkinler için de hizmetlerin geliştirilmesi Okul programları ile işverenlerin birlikte çalışmasını destekleyen yapılar kurulması Akkök

Öneriler/Beklentiler Sendikaların üyelerine ve üye olmayanlara( gençler, çocuklar,işçiler v.b.) mesleki gelişim desteğinin sürdürülmesi İşverenlerin eğitim kurumları ile işbirliğinin geliştirilmesi Akkök

Politika oluşturulmasına ilişkin öneriler Yaşam boyu öğrenme olgusunun benimsenmesi Eğitim sisteminde güçlü, kapsamlı ve esnek bir mesleki yönlendirmenin yerleşmesi Küresel rekabet ve teknoloji ilerlemeleri temel alan,esnek bir iş piyasası oluşumunun tamamlanması Akkök

Bundan sonrası için… Tum ilgili tarafların protokolu destekleyici mutabakat metni ile hizmetleri geliştirici rollerinin ve amaçlarının belirlenmesi Amaçların gerçekleşebilmesi için, gerekli aşamaların ve ortak çabaların belirlenmesi Bu aşamalar için hedeflerin konulması Gelişmelerin belli aralıklarla ve belli ölçütlerle değerlendirilmesi Akkök

Çok paydaşlı bir ekip çalışması olduğunu hep hatırlayalım! Kamu Özel sektör Üniversiteler   Eğitim Kurumları Sivil Toplum Örgütleri Akkök