MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Ulusal Kurum Projeleri Koordinatörlüğü
Advertisements

Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri
Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci AB Mesleki Eğitim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
LOGO TÜBİTAK Proje Pazarları Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
Haşim MEYDAN İl Müdürü Aralık 2014
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
KIRKLARELİ MERKEZ TİCARET MESLEK LİSESİ
Bilim Merkezi Vakfı, 2004 STK’lar ve Özel Sektör İşbirliği Zor bir tanışma süreci...
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunlar
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
T.C. KÜTAHYA VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI KALKINMA AJANSLARI, DESTEKLERİ ve DİCLE KALKINMA AJANSI.
DOĞU ANADOLU TARIMSAL ÜRETİCİLER VE BESİCİLER BİRLİĞİ DERNEĞİ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
KAYSERİ VALİLİĞİ DIŞ İLİŞKİLER ve AB KOORDİNASYON MERKEZİ.
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Geleceği İnşa Et….
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ Rıza Gürbüz, İsmail Kurt Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 05 Nisan 2011, Çankırı

Mesleki Eğitimin Amacı Meslek Okullarındaki eğitim ve öğretimin temel amacı iş dünyasının beklentilerine asgari düzeyde cevap verecek mesleki bilgi ve becerilere sahip , insani ve kültürel değerlerle donatılmış, girişimci ve yeniliklere açık, çevresi ile sağlıklı iletişim kurabilen, çevreye duyarlı sosyal bireyler yetiştirmektir. Meslek okulları öğrencilerine temel özellikleri kazandırır. Mezunlar zaman içinde çalıştıkları iş yerlerinde Meslek alanlarında kendilerini geliştirirler.

MESLEK OKULLARI –İŞ DÜNYASI İŞBİRLİĞİNİN ANALİZİ Meslek Okulları ile İş dünyasının yollarının kesiştiği çizgi ; iş dünyası tarafından bakıldığında iş dünyasının ulusal ve uluslar arası rekabet gücünün artırılması için bilgi ve becerisi yeterli elemanlara olan ihtiyacıdır. Meslek okulları açısından bakıldığında ise mezunlarının istihdamı ve hayat standartlarının yükselmesi ve daha fazla öğrencinin Mesleki ve Teknik eğitime yönelmesidir. İşbirliğinde optimum nokta bulunmalıdır.

İŞBİRLİĞİNDE DEVLETİN VE SİVİL ÖRGÜTLENMELERİN ETKİSİ Meslek Okulları ile işverenler doğrudan işbirliği yapabilirler. İşbirliğinin yaygınlaşması için ulusal ve bölgesel düzeyde kanuni düzenlemelere, desteklere ve anlaşmalara ihtiyaç vardır. Bunu da Hükümetler (Bağlı bakanlıklar ve kuruluşlar ) ,işveren ve işçi örgütleri, odalar, vb kurumlar karşılıklı görüşmeler ile sağlayabilirler. İşbirliğinin geliştirilmesi için ihtiyaç olması halinde ise kanuni düzenlemeler yapılabilir.Önemli nokta okullar ve işverenlerin buluşması ve karşılıklı dengeye dayalı işbirliği yapmaları ve sürdürmeleridir.

İL DÜZEYİNDE İŞBİRLİĞİ VE EĞİTİM KURUMLARI ARASINDA GÖREV DAĞILIMI Küçük şehirlerde İş dünyası ve Meslek Okulları arasında işbirliğini sağlamak büyük şehirlere göre daha kolaydır. İl düzeyinde kurulu bulunan İl istihdam kurulu ve Mesleki Eğitim Kurulu ve benzeri yapılanmalar İş dünyası ile Meslek Okulları arasındaki işbirliğini sağlamaya ve geliştirmeye yöneliktir. Meslek eğitimi veren kurumlar arasında eğitim programlarında ve içeriklerde kargaşa olmaması için seviyelerde ve içerikte bir düzenleme yapılmalıdır. Meslek Lisesinin vereceği eğitimi Halk Eğitim veya Çıraklık Eğitim Merkezi vermemeli. Halk Eğitim veya Çıraklık Eğitim Merkezinin vereceği eğitimi de Meslek Lisesi vermemelidir.

KOSGEB VE TÜBİTAK KATKISI Özellikle Üniversite –Sanayi işbirliğinde Araştırma projelerinde TÜBİTAK , Küçük ve Orta Ölçekli Sanayicilerin kendilerini geliştirmeleri ve yenilemeleri, ihracat kapasitelerini artırmaları için ise KOSGEB önemli maddi ve eğitim desteği sağlamaktadır. Bazı Üniversitelerin (İTÜ , ODTÜ , EGE vb) bünyesinde kurulan Teknokentler girişimcilere vergi muafiyeti ve araştırma desteği gibi önemli katkılar sağlamaktadır.

ÇANKIRI DA NELER YAPILABİLİR. Özellikle Ticaret ve Sanayi Odası , Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliğinin Yöneticileri, ilgili Daire Müdürleri ile işbirliği içinde ; Üniversite ve Meslek Okulları (Sanat Okulu, Ticaret Lisesi, Çıraklık Eğitim Merkezi, Halk Eğitim Merkezi vb) il’in ihtiyacı olan veya gelecek 5-10 yıl içinde ihtiyacı olacak alanlardaki meslek elemanı ihtiyaçlarını araştırma verilerine bağlı olarak değişik seviyelerde ( Çıraklık, Halk Eğitim, Sanat Okulu , Meslek Yüksekokulu, Fakülte ) bildirmeli ve onlardan bu alanlarda eleman yetiştirmeleri için talepte bulunmalı ve gerekirse işbirliği anlaşmaları imzalamalıdırlar. Mesela Şabanözünde kurulumu 2013 yılında tamamlanacak Termik Elektrik Santrali için şimdiden eleman yetiştirilmelidir.Benzer durumu Kurşunludaki Seramik Fabrikası içinde geçerlidir.

AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİNDE İŞBİRLİĞİ Ulusal Ajans , Merkezi Finans ve İhale Birimi, Bakanlıkların koordine ettiği İPA projeleri , Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansının projelerinde Çankırı Valiliği İl Özel İdaresi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Meslek Okulları veya Mesleki Eğitim merkezleri Ticaret ve Sanayi Odası ,Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği , Sivil Toplum Örgütleri (Dernek ve Vakıflar ) işbirliği yaparak il’in ihtiyacı olan alanlarda projeler geliştirerek sunmalıdırlar.İhtiyaç olan alanların belirlenmesi içinde gerçekçi verilere dayalı SWOT analizleri yapılmalıdır.

SONUÇ Her şey insanla başlar, insanda biter. Tüm kanunların ve yönetmeliklerin ötesinde insanın iş yapma arzusu ve isteği olmalıdır. İş ve işbirliği yapmanın özü, işbirliğinde isteklilik, karşılıklı dengelerin korunması ve diyalog ortamının sürekliliğinin sağlanmasıdır. Üst yönetimler her şeyi yapamazlar ve bunlara yetişemezler. İmkan verirler , alt birimlerdekiler iş’i yaparlar ve üst yönetimlerine bilgi verirler.

TEŞEKKÜR Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Geçmişte olduğu gibi gelecekte de Çankırı ve ülkemiz için işbirliğine her zman hazırdır. Bizi sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederiz. http://myo.karatekin.edu.tr