Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER."— Sunum transkripti:

1 BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ balci@manas.edu.kg www.manas.edu.kg 1

2 20 YILLIK SÜREÇ (GENEL)  SSCB’NİN ÇÖZÜLÜŞÜ (1991) VE BEŞ TÜRK CUMHURİYETİNİN KURULUŞU  BELİRSİZLİKLER, KAYGILAR VE ARAYIŞLAR  KURULUŞ ÇALIŞMALARI VE YENİDEN YAPILANMA 2

3 20 YILLIK SÜREÇ (GENEL)  DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM ZARURETİ  SİSTEM VE MEVZUAT GELİŞTİRME  KURUMSALLAŞMA VE ULUSLARARASI ÇEVRE 3

4 20 YILLIK SÜREÇ (EĞİTİM-BİLİM)  BELİRSİZLİKLER  DEĞİŞİM, DÖNÜŞÜM VE UYUM İHTİYACI  SİSTEM VE MEVZUAT GELİŞTİRME, YENİDEN YAPILANMA  MÜNFERİT HAREKETLER VE KURUMSAL İŞBİRLİĞİ ÖRNEKLERİ 4

5 SOVYET DÖNEMİNDEKİ DEVLET EĞİTİM SİSTEMİ DOKTOR NAUK (POSTDOCTORATE) UZMAN DİPLOMASI Eğitim süresi 5 yıl ORTA ÖĞRETİM 10.-11.-SINIF (16-17 YAŞ ARASI) ORTAOKUL + LİSE 5.-9.SINIF ARASI (11 – 15 YAŞ ARASI) İLKOKUL 1 – 4. SINIF ARASI (7 – 10 YAŞ ARASI) İLK OKUL ÖNCESİ EĞİTİM (2 – 6 YAŞ ARASI) ZORNLUZORNLU İLK MESLEKİ ÖĞRETİM Eğitim süresi 10 aydan 3 yıla kadar ORTA TEKNİK MESLEKİ ÖĞRETİM 2 yıldan 4 yıla kadar ASPİRANTURA (DOKTORA)

6 6 YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİ Sovyet dönemindeki Yüksek Öğretim Sistemi Uzman Diploması 5 yıl Aspirantura (Doktora) Doktor Nauk (PostDoctorate) Çok Basamaklı Yeni Yüksek Öğretim Sistemi Lisans 4 yıl Yüksek Lisans Doktora (PhD)

7 20 YIL İÇİNDEKİ GELİŞMELER KazakistanKirgizistanOzbekistanTajikistanTurkmenistan Sovyet Modelinden Geliştirilmiş Egitim Sistemi +++++ Kanuna Dayalı Reformlar ++++- Orta Öğretimin 11 Yıllığa Çıkması ++++- Mesleki Teknik Orta Öğretimdeki Değişimler +++-- Universite Ulusal Giris Sınavları +++-- Sovyet İdeolojisi Yerine Eğitimde Ulusal Amaç ve Hedeflerin Oluşması +++++ Eğitimde Ana Dilini Kullanmak +++++ Uluslararasılaşma +++-- Lisans ve Yüksek Lisans ++++- Bolonya Surecine Ilgisi ++++- Eğitimde Özel Sektöre İzin +++-+ Yabanci Eğitim Kurumları ++++- 3 Aşamalı Kalite Kontrolü: "Lisans Alma, Belgelendirme, Akreditasyon" ++--- Rusvet Sorunu +++++ 7

8 İKİ BÜYÜK PROJE  HOCA AHMET YESEVİ ULUSLARARASI KAZAK- TÜRK ÜNİVERSİTESİ  KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÇAĞDAŞ VE MODERN ÜNİVERSİTE MODELİ 8

9 İKİ BÜYÜK PROJE  YEREL BEKLENTİLER  ORTAK AMAÇLAR  BÖLGESEL GELİŞMELER  KÜRESEL UYUM 9

10 İKİ BÜYÜK PROJE  KURULUŞ VE KURUMLAŞMA  GELİŞME VE MARKALAŞMA  TÜRK DÜNYASI VE DÜNYA BİLİMİNE DEĞER KATMA 10

11 SORUNLAR  YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ, DERECELERİN, DİPLOMALARIN TANINMASI  EĞİTİM PROGRAMLARI, KREDİLENDİRME, İÇERİK, METOD VE TEKNOLOJİ  LİSANS ALMA VE BİLİMSEL ÖZERKLİK, YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ  KALİTE GÜVENCE VE AKREDİTASYON 11

12 SORUNLAR  DİL SORUNU  EĞİTİM, İSTİHDAM VE ÜRETİM DÖNGÜSÜ  BECERİLİ İNSAN GÜCÜ İHTİYACI  İŞBİRLİĞİ VE ORTAK ÇALIŞMALARIN YETERSİZLİĞİ  İLETİŞİM VE KOORDİNASYONUN YETERSİZLİĞİ 12

13 ÖNERİLER (KURUMSAL ÜST YAPI)  TÜRK DİLİ KONUŞAN ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KONSEYİ)  TÜRK BİLİMLER AKADEMİSİ  TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ALANI (ULUSAL ÖNCELİKLER  TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ARAŞTIRMA ALANI 13

14 ÖNERİLER (KURUMSAL ÜST YAPI)  TÜRK DÜNYASI ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ  ANABİLİM DALLARINDA STK YAPILANMALARI (İŞ DÜNYASININ ÖNCÜLÜĞÜNDE)  TÜRK DÜNYASI ÜNİVERSİTELERARASI KURULU  TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİ KONSEYİ 14

15 ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA)  YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİNDE REFORM  BİRBİRİNİ TANIYAN BİR SİSTEM OLUŞTURMA  TÜRK DÜNYASI YETERLİKLER SİSTEMİNİN OLUŞMASI  DOLAŞIMA İMKAN VEREN BİR KREDİ TRANSFER SİSTEMİ KURMA (BOLOGNA SÜRECİ) 15

16  EĞİTİM PROGRAMLARINI GELİŞTİRİRKEN BİR ORTAK TABAN BELİRLEME  ÖĞRERİM ELEMANI YETİŞTİRME PROGRAMLARI  ÜNİVERSİTELER ARASI ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANI DEĞİŞİM PROGRAMLARINI GERÇEKLEŞTİRME  HAYAT BOYU EĞİTİM (YETİŞKİN EĞİTİMİ, YAYGIN EĞİTİM VE İNFORMAL EĞİTİM) BELGELENDİRME VE SÜREKLİ EĞİTİM 16 ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA)

17  KALİTE GÜVENCE VE AKREDİTASYON  GİRİŞİMCİLİK VE MESLEKİ EĞİTİM  BİLİMSEL ÖZERKLİK 17 ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA)

18 ÖNERİLER (FONKSİYONEL)  BİLİM, TEŞVİK VE HİZMET ÖDÜLLERİ  OLİMPİYATLAR (BİLİMSEL, KÜLTÜREL, SANATSAL, SPORTİF)  KONGRELER (ANA TEMALI, TAKVİMLİ)  ÖĞRENCİ SEMPOZYUMLARI 18

19 ÖNERİLER (FONKSİYONEL)  STAJ HAREKETLİLİĞİ  BURS İMKANLARI  YAZ OKULLARI  ÇALIŞ VE SEYAHAT ET PROGRAMI  İŞ DÜNYASI DESTEKLİ SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ  BİLGİ VE İLETİŞİM AĞI TUBİTAK’IN TÜRKİYE DIŞINDAN PROJELERE DE DESTEK VERMESİ  TEZ VB. ARAŞTIRMALARIN E-BANKASININ OLUŞTURULMASI 19

20 İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER balci@manas.edu.kg www.manas.edu.kg 20


"BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları