T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Strateji Geliştirme Başkanlığı
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ 2010
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
Yeterlilik Belgeleri ve Yeterlilik Kriterleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İhale Dokümanlarının Hazırlanması Aşaması (Mali Hizmetler Uzmanı)
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
SAĞLIK BAKANLIĞI UYGULAMALARI. SAĞLIK BAKANLIĞI UYGULAMALARI.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Tevfik BAYHAN Bakanlık
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
Devlet hastanelerinde Laparoskopi de sıkıntılarımız ve beklentilerimiz
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
Tıbbi Malzeme ve Stok Yönetimi
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
2009 / 23 Sayılı Genelge 2009 / 45 Sayılı Genelge 2009 / 63 Sayılı Genelge 2010 / 37 Sayılı Genelge 2010 / 49 Sayılı Genelge.
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Doğrudan Temin Alım Usulü İle İhtiyaçların Temin Edilmesi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
TAŞINIRLARIN KAYDI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
Yıllı SODES Uygulama Süreci
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
HARCAMA.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI 23/07/2009 tarih ve 7402 sayılı 2009/45 nolu Genelgesi

Stok Kontrolü ve İl Stok Havuzunun Oluşturulması İlimiz Stok Koordinasyon Ekibi Ecz.Selim SEYİS – 0.532.6980548 Amb.Me.Mustafa BAYRAMOĞLU

Stok Koordinasyon Ekibinin Görevleri İl Stok Havuzu” şeklinde değerlendirilecek olan ihtiyaç ve stok fazlası ürünlerin ilgi genelgeler çerçevesinde devredilmesinde gerekli koordinasyonu sağlayacak, Kurumların Yıllık İhtiyaçlarının yerindeliğini denetleyecek, Satın alma sürecinin iznini verecek, Diğer illerde olan stok fazlası ve ihtiyaç fazlası ürünlerin temininde kurumlara rehberlik yapacak.

İhtiyaç Fazlası Ürünler Kurum ya da kuruluşta tüketimi mümkün olmayan stok şeklinde tanımlanabilir. Bu stokta bulunan her türlü ürün(Taşınır Mal Yönetmeliğinde tanımlı) bedelsiz olarak istek yapan kurum/kuruluşa devredilecektir.

Stok Fazlası Ürünler 2009/45 nolu genelgede kurum/kuruluşun 4 aylık tüketim miktarının üzerindeki stok olarak tanımlanmıştır. Bu stokta bulunan her türlü ürün(Taşınır Mal Yönetmeliğinde tanımlı) bedelsiz ya da bedelli olarak istek yapan kurum/kuruluşa devredilecektir. Stok fazlası tanımında kullanılacak süreyi değiştirmekte Sağlık Müdürü yetkilidir.

Bedelsiz Devir Devir alan kurum/kuruluş, devir eden kurum/kuruluş hangi bütçeden devir yapmışsa o bütçeye giriş yapacaktır.

Bedelli Devir Devir eden kurum/kuruluş, ürün/ürünlere ait Taşınır İşlem Fişi(TİF)’ni kesecek. TİF’teki bedelin üzerine %6 oranında ilave edilerek(vergiler) devir edilecek kurum/kuruluş adına fatura kesilecek. Devir alan kurum/kuruluş bu faturaya istinaden Döner Sermaye kaynaklarına giriş yapacaktır.

Dikkat Edilecek Hususlar Kurum/kuruluşlar, Stok Koordinasyon Ekibi’nin onayı olmadan alım yapamayacaklardır. İl Stok Havuzunda bulunan ürünlere ait alım yapılamayacaktır. İvedi olarak temin edilmesi gereken ve/veya ürün özellikleri dikkate alındığında diğer kurumlardan alınması uygun olmayan ürünlerin sağlık hizmeti sunumunun kesintiye uğratılmadan sürdürülebilmesi için kurumsal bazda temini, Genelgenin istisnasıdır.

İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması Bakanlığımıza bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarının döner sermaye kaynaklarından; 2010 yılı ve sonrası yıllar ihtiyaçları için yapacakları Tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez gibi ve benzeri alımlarında; Toplu olarak yapılacak çerçeve anlaşmaların (çerçeve anlaşmalarla satın alınması uygun olanların) uygulanması zorunlu tutulmuştur. Ancak; çerçeve anlaşmalarda teklif çıkmayan ihtiyaçlar diğer ihaleusulleri uygulanarak kurumlar tarafından karşılanabilecektir.

Çerçeve Anlaşma Döner Sermaye kaynaklı alımlarda kullanılacaktır. İdareye alım yapma yükümlülüğü getirmez. Süre maksimum 48 aydır. Süreyi belirleme yetkisi İl Sağlık Müdürüne aittir. En az 3 istekli ile anlaşma yapılmalıdır.

Çerçeve Anlaşma Çerçeve İhaleye çıkıldığında ödenek şartı aranmaz. Ancak münferit sözleşme esnasında ödenek şartı aranmalıdır. Çerçeve anlaşma yapma yetkisi 81 İl Sağlık Müdüründedir. İl Sağlık Müdürleri bu yetkilerini il içerisinde satın alma kapasitesi yeterli bir hastane Baştabibine devredebilir. İl Sağlık Müdürlükleri söz konusu alımlar çerçevesinde ihtiyaç tespitlerinin sağlıklı yapılması, yaklaşık maliyet çalışmaları, ihale dokümanlarının hazırlanması, ihale süreçlerinin ve sözleşme sürecinin takip edilmesi için öncelikle bünyelerinde veya yetki devri yaptıkları hastanelerde “Merkezi Satın Alma Birimleri” kuracaklar/kurduracaklardır. Söz konusu alımlar çerçevesinde ihtiyaçları karşılanan kurumlar, bu birimlere yeteri kadar idari ve teknik personel desteği sağlayacaklardır.

Çerçeve Anlaşma 8. Çerçeve anlaşma bakanlık veya il düzeyinde de yapılabilir. 9. Bu durumda çerçeve anlaşmadan yararlanacak olan herbir idare tarafından ayrı münferit sözleşmeler yapılabilecektir. 10. İdari şartnamede çerçeve anlaşmadan yararlanacak olan idareler belirtilecektir. 11. Münferit sözleşmenin imzalanmasına ve uygulanmasına ilişkin hususlar münferit alımı gerçekleştirecek idare tarafından belirlenecektir. Muayene ve kabul komisyonu da aynı idare tarafından oluşturulacaktır.

Çerçeve Anlaşma 12. İhale komisyonu tarafından yapılan değerlendirme sonucunda teklifleri geçerli kabul edilen istekliler, en ekonomik tekliften başlanmak suretiyle listeye alınacaktır. 13. Listeye alınacak istekli sayısı şartnamede belirtilecektir. 14. Kısmi teklife açık ise her bir kısma ilişkin imzalanan çerçeve anlaşma ayrı bir çerçeve anlaşma olarak kabul edilecektir. 15. Çerçeve anlaşma imzalanabilmesi için her bir kısım için çerçeve anlaşma imzalayacak en az üç isteklinin bulunması şarttır.

Çerçeve Anlaşma 16. Bu sayının üçün altına düştüğü durumlarda çerçeve anlaşma imzalanmayarak bu kısma ilişkin çerçeve anlaşma ihalesi iptal edilecektir. 17. Konsorsiyumlar çerçeve anlaşma ihalelerine teklif veremezler. 18. Çerçeve anlaşma ihaleleri birim fiyat teklif alınmak suretiyle gerçekleştirilecektir. 19. Münferit sözleşme aşamasında teklif edilen birim fiyat teklif bedeli çerçeve anlaşmada yazılı birim fiyat teklif bedelini aşamaz.

Çerçeve Anlaşma 20. İstekliler yeterliklerinin devam ettiğini on iki ayda bir belgelendireceklerdir. İl düzeyinde yapılacak anlaşmalarda bu yeterlilik tespitini Merkezi Satınalma Komisyonu yapacaktır. 21. Oniki ayda bir istenecek olan belgeler ve yeterlik kriterleri idari şartnamede belirtilecektir. 22. Yeterliği devam etmeyenler ile çerçeve anlaşma kapsamında teklif vermeye davet edildiği halde iki kez teklif vermeyen veya iki kez geçerli teklif vermeyen isteklilerin çerçeve anlaşmaları feshedilecektir. (yasaklama yok)

*** Kurumların 2010 yılı ve sonraki yıllara ait ihtiyaçlarını 14 Ağustos 2009 tarihine kadar İl Sağlık Müdürlüklerine bildirmeleri gerekiyordu. *** İl Sağlık Müdürlükleri veya yetki devri yapılan hastaneler, 14 Eylül 2009 tarihine kadar ihale ilanına çıkmak zorundadırlar.

2008 Yılı itibarıyla 2.500.000-TL’nin Altında Geliri Olan Kurumların İhtiyaçlarının Karşılanması *** İl bünyesinde İl Sağlık Müdürlüğü’nün belirleyeceği hastane veya ağız ve diş sağlığı merkezinden temin edeceklerdir. Bu kurumlar; acil durumlarda ivedi olarak temin edilmesi gereken ve İl Sağlık Müdürlüğünün belirlediği kurumun stokunda da bulunmadığı için bu kurumdan da ivedi olarak temin edilmesi mümkün olmayan durumlar hariç olmak üzere anılan mallar için kesinlikle alım yapmayacaklardır.

2008 Yılı itibarıyla 2.500.000-TL’nin Altında Geliri Olan Kurumların İhtiyaçlarının Karşılanması Bu kapsamda alınan malların bedeli en geç 3 ay içerisinde ödenecektir. Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin “Ödemelerin yapılmasında öncelik” başlıklı 22 nci maddesinin b bendine göre ödeme yapılacaktır. İl Sağlık Müdürleri, bu düzenlemede belirlenen gelirle ilgili kıstasa bağlı kalmaksızın gerekli görmesi halinde her hangi bir kurumun yukarıda bahsedilen satın alma işlemlerini uygun görülen diğer bir kurumla birleştirmeye yetkilidir.