Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
PROGRAM ÇIKTILARI ve DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Yrd. Doç. Dr. Orhan ER Amaç ve Hedefler Yrd.Doç.Dr. Orhan ER.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
SQL (STRUCTURED QUERY LANGUAGE)
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
TANILAMA.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası BOZOK ÜNİVERSİTESİ Program Yeterlilikleri Hazırlama Ders Öğrenme Çıktıları Yazma AKTS Hesaplama 21 Nisan 2011 Perşembe Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası Toplantı Salonu Yozgat Yrd. Doç. Dr. Güneş Salı 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Program Yeterlilikleri (Program Çıktıları) Nedir? Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri) Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Program Yeterlilikleri (Program Çıktıları) Nedir? Program çıktıları öğrencilerin mezuniyet sırasında neler bildiklerini ve/veya yapabildiklerini tanımlayan ifadelerdir. Eğer öğrenciler bu çıktıları başarıyor iseler, mezuniyet sonrasında eğitsel hedefleri de başarabilecekleri beklenir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Programın eğitim amacı, programın nasıl bir mezun profili istediğini ortaya koyan genel bir ifadedir. Program çıktıları ise, mezun olacağı program sonunda öğrencinin hangi niteliklerle/yeterliliklerle donanmış olacağını tanımlar. Diğer bir deyişle, program çıktıları nasıl bir mühendis, nasıl bir öğretmen, nasıl bir hemşire… istediğimizin göstergeleridir. Program çıktılarını belirlemeden, programın diğer öğelerini, dersleri, derslerle ilgili öğrenme çıktılarını, öğrenme-öğretme süreçlerini, değerlendirme sürecini belirlememiz de nesnel olmayabilir. Öncelikle programın amacı ve program çıktılarını belirlemek gerekir. Programın amacı ve program çıktılarını belirlemek için izlenebilecek aşamalar aşağıda sırasıyla belirtilmiştir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Öncelikle her birim bir ekip oluşturmalıdır. Bu ekiple program sonucunda “nasıl bir birey yetiştireceğinizi” belirlemek için ihtiyaç çözümlemesi (Need Analysis) yapılmalıdır. Ekiptee, doktora aşamasında Eğitim Bilimleri Bölümünden “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme” ile “Gelişim ve Öğrenme” derslerini almış ya da almakta olan öğretim elemanlarının bulunmasını sağlanmalıdır. İhtiyaç çözümlemesi yapabilmesi için oluşturulan ekiple, programla etkileşime girmiş ve halen etkileşim halinde olan, 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Bireylerin (Mezun olan ya da sistemde halen yer alan öğrencilerin) Toplumsal birimlerin (İşverenlerin, Meslek Odası Temsilcilerinin, Sendikaların, Derneklerin, Danışma Kurullarının, İş Alanlarının, İlgili Kamu Kuruluşlarının …) Programı yürütenlerin (Öğretim Elemanları, Bölüm Personeli, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı gibi) 1. Gereksinimleri ve beklentileri, 2. Disiplinin/çalışma alanının yönelimleri, 3. Çevresel olanakların durumu incelenmelidir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Diğer bir deyişle, programla ilgili iç ve dış paydaşların görüşleri ve ilgili alanın özellikleri ortaya konulmalıdır. Elde edilen veriler çerçevesinde programın gereksinimleri belirlenmelidir. Belirlenen gereksinimler çerçevesinde, öncelikle “Programın Amacı” yazılmalıdır Programın amacını tek bir cümleyle ortaya koymaya çalışılmalıdır. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

X Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölüm Programının Amacı Kimya Mühendisliği programının amacı; Kimya Mühendisliği mesleğinin her alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş çağdaş mühendisler yetiştirmektir. Yazılmış olan programın amacı da göz önüne alınarak belirlenmiş olan gereksinimler, “Olası Program Çıktıları” olarak ifade edilmelidir. Olası Program Çıktıları aşağıdaki soruları göz önüne alınarak değerlendirilmelidir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Olası program çıktıları “Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi, TYYÇ” (Bkz. EK 1) inde yer alan bilgi, beceri, kişisel ve mesleki yetkinlikleri ne ölçüde karşılamaktadır? İlgili mesleğin gerektirdiği yeterlilikleri (Temel Alan Yeterlilikleri) ne ölçüde karşılamaktadır? [Ek 2’de YÖK tarafından belirlenen Mühendislik alanıyla ilgili temel alan yeterlilikleri verilmiştir. Program çıktıları ilgili mesleğin etik kuralları dikkate alınarak yazılmış mı? 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Olası program çıktıları Üniversitemizin ve buna bağlı olarak da fakülte ya da yüksekokulun vizyon, misyon ve hedefleriyle tutarlı mı? Öğrenciler olası program çıktılarıyla ortaya konulan yeterliliklere sahip olabilirler mi? Harcanan zaman, emek, para vb. açılardan olası program çıktıları gerçekçi olarak dile getirilmiş mi? Diğer bir deyişle bu çıktılar istenilen becerileri kazandırma anlamında ekonomik mi? Olası program çıktıları toplumsal gerçeklerimize uygun olarak belirlenmiş mi? 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

A. Programın Eğitim Amacı ve Program Çıktıları Nasıl Belirlenmelidir? Olası program çıktıları yukarıdaki sorular dikkate alınarak ekipdeki kişilerle tartışıp değerlendirilmelidir. Bu çalışma bazı olası program çıktılarının elenmesini, bazılarının da eklenmesini gerektirebilir. Program çıktılarının mümkün olduğunca gerçekçi ve ulaşılabilir nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Program çıktıları açık, gözlenebilir ve ölçülebilir olarak ifade edilmelidir. Kesinleşmiş “Program Çıktıları”nı aşağıdaki örnekte olduğu gibi yazılı hale getirilmelidir. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

X Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü Örnek Program Çıktıları 1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Kimya Mühendisliği problemlerine uygular. 2. Kimya mühendisliğiyle ilgili mühendislik problemlerini tanımlar/ tanımlayabilir/modeller /modelleyebilir. 3. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. 4. Deney tasarlar, yapar, verileri çözümler, sonuçları yorumlar. 5. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırabilir. 6. Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ

X Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü Örnek Program Çıktıları 7. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. 8. Bağımsız olarak çalışma isteğine değer verir. 9. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 10. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 11. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına katkılarını irdeler. 12. Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. 13.Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 07.04.2017 Yrd. Doç. Dr. Güneş SALİ