Oca-09© Copyright SMUH®, 20091 Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – 13.09.08) Olabilir mi, nasıl?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Advertisements

Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer. May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek.
POST KEYNESYEN İKTİSAT
Hazırlayan: Bilinçli tüketici Hazırlayan:
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ STRATEJİK PLANI
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
May 04, 2009© Copyright SMUH®, Yerel Potansiyeller.
Lütfen SESLİ izleyiniz...
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Rev.0.0 – 2000© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, ortak akıl “ ortak akıl ” Nedir?
Erhan AKBAL, Aytuğ BOYACI, Mustafa ULAŞ, Gürkan KARABATAK Fırat Üniversitesi Enformatik Bölümü Fırat Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Zihninizin takılmaması dileğiyle
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
ESA-Ağ Odağı Sekreteryası / Rev.0.01 “ ESA -EĞİTİM SÜREÇLERİ AĞI” ve genelde “AĞ TEMELLİ YAPILANMA” Akla gelebilecek sorular Ve yanıtlar.
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
Başarım09, ODTÜAnkara, 16 Nisan Büyük Ölçekli Paralel Nükleer Kabuk Modeli Hesaplamaları Yrd. Doç. Dr. Erdal DİKMEN Süleyman Demirel Üniversitesi.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
E-Öğrenme Nedir?
P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.
HAYALLERİMDEKİ GELİŞİM VE DEĞİŞİM
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
KURGU KUŞAĞI HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM.
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
Çatışma ve Çatışma Çözme
KURGU KUŞAĞI Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
PEER SUPPORT TEAM.
HASTANE ENFEKSİYONLARI SÜRVEYANSI
Brüksel, 19 Mart 2009 Süt Pazar Durumu. Market Situation, 19 March AB-27 süt üretimindeki gelişmeler (Nisan/Aralık 2007 ile Nisan/Aralık 2008’in.
GRUP ASPRİN Rim Achkar Ulvi Akcakaya Hüseyin Arslan Ferhat Çeçen
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
ANNELERE VE BABALARA Hazırlayan: Adem DEĞERLİ Yenikent İlköğretim Okulu Rehber ve Psikolojik Danışmanı.
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
Durum Analizi Sorun Analizi
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
AKLIMI SEVEYİM Hikmet SIRMA. Evimiz anne, baba, kardeş ve diğer yakınlarımızla birlikte içinde yaşadığımız, bizi her türlü tehlikeden koruyan yuvamızdır.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Yüksek Katma Değerli Düşünce
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yüksek Katma Değerli Düşünce
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
Çocuk eğitiminde aile mi yoksa okul mu önemlidir?.
GRUP İLETİŞİMİ.
Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek..
Sunum transkripti:

Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?

Oca-09© Copyright SMUH®, Önce 2 tanım 1.“ Sorun ”: İstenmedik bir durum ve/ya karşısında engeller bulunan istendik bir durum. 2.“ Sorun Çözmek ”: Bir sorunun rahatsız ediciliğini bütünüyle ortadan kaldırmak ya da daha düşük bir düzeye indirmek.

Oca-09© Copyright SMUH®, Kaynaklar nereye? Bireyler / kurumlar, sorun çözmek (SÇ) için sanıldığından çok daha fazla kaynak tüketirler. Hatta, kaynaklarının tamamını SÇ için kullanırlar.

Oca-09© Copyright SMUH®, Yani… İstihdam edilen personelin tamamı, Taşıt araçlarının tamamı, Ofis donanımının tamamı, İletişim giderlerinin tamamı, Taşınmaz kiralarının ve diğer giderleri, Ve akla gelebilecek diğer maddi giderlerin tamamı ile,

Oca-09© Copyright SMUH®, Yani (devam) Toplantılar, Çatışma çözme çabaları, Eğitimler, danışmanlar, Ve bütün bunların yol açtığı stres, hastalık vb’nin tümü SÇ amacına yöneliktir.. Bir kurum tüm organlarıyla sürekli olarak sorunları çözmeye çalışır.

Oca-09© Copyright SMUH®, Karl Popper da öyle diyor! “ All Life is Problem Solving ”, Popper K., 1999, Routledge

Oca-09© Copyright SMUH®, Bu kaynaklar nereye? Harcanan bunca kaynak yoluyla bir “sanal ürün” türü satın alınmış olur: Çözüm Önerileri ! Çözüm önerileri aynen meyvalar gibi 3 bölümden oluşurlar: kabuk, iç ve öz (çekirdek).

Oca-09© Copyright SMUH®, Çözüm önerilerinin kabuk, iç ve öz’leri Kabuk … Çoğu zaman yenmez (yenirse mideye oturur), soyulup atılmalı; ama kabuğu soyabilmek de güç olabilir. Bazı meyvalar neredeyse çoğu kabuktan oluşur (örn. At kestanesi) İç … (yararı açıktır) Öz …Gereğince kullanıldığında çok sayıda meyva (çözüm) üretilebilir. Bunlar ilkelerdir. Bu pahalı ürün kullanılmalı, ziyan edilmemelidir.

Oca-09© Copyright SMUH®, Bir “öneri” ne önerir? Hangi konuda ve hangi ölçekte olursa olsun bir öneri temelde tek şey önerir: DEĞİŞİM! “…..konusunda öyle yapmayın şöyle yapın; yani değişin!”

Oca-09© Copyright SMUH®, Sorunların başladığı nokta! Ama, bir çözüm önerisi direktifi, mevcut sorunlara ek yeni bir sorunun başladığı noktadır da. Çünkü kurum, çözüm önerilerinin geliştirilme sürecine katıldığı için önerinin “ savunucusu olmak ” durumundadır. Ama, öneri değişim istediği, değişim de meşakkatli bir süreç olduğu için bir yandan da “ karşı koyar ”.

Oca-09© Copyright SMUH®, Buradan çıkan sonuç şudur: Kurumlar genelde “yana olmak” ve “karşı olmak” zıtlığını birleştirirler!! Bu güç bir iştir, neredeyse bir sanattır.

Oca-09© Copyright SMUH®, Bu zor işlem şöyle yapılır: İlk adımda, bir “ kolektif gurur ” oluşur. Gurur, kurumu iç / dış eleştirilerden koruyan bir kalkandır. Gurur yaygınlaştıkça, kurumu çevreleyen değer yargıları atmosferi, bu kalkanı giderek güçlendirir. Kimse, kurumu sorgulayamaz hale gelir; çünkü her eleştiri, oluşmuş değerlere ters düşer

Oca-09© Copyright SMUH®, İkinci adım! “Az tanımlı kavramlar ortamı”ndan yararlanmaktır. Değişim direktiflerinin dayandığı kavramlar iyi tanımlanmadığı için, bu direktiflerin “zaten” gerçekleştiği kolayca savunulabilir.

Oca-09© Copyright SMUH®, O halde 2 nedene dikkat! Bu değerli ürün 2 nedenle işe yaramaz duruma geliyor: 1.Gurur 2.Tanımsız kavramlar O halde çözüm de bellidir: 1)Gururunuzu sorgulayıp terkediniz ve doğru benchmark’lar bulunuz. 2)Kavramları tanımlayınız (Bu arada meyvaları soyarak yiyiniz )

Oca-09© Copyright SMUH®, Teşekkür ederiz