Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yüksek Katma Değerli Düşünce

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yüksek Katma Değerli Düşünce"— Sunum transkripti:

1 Yüksek Katma Değerli Düşünce
için ipuçları Bu tür ortak akıl çalışmalarının verimi büyük ölçüde “ifade verimliliği”ne bağlıdır. Burada hazır bulunan istisnasız herkesin, konularına hakim kişiler olduğundan kuşku yok. Ama çeşitli nedenlerle ifadelerimizde bir verim kaybı olabiliyor. Bu ise dile getireceğiniz sorun ya da çözümlerin etkisini azaltabiliyor. Bu sunumda, bu etki kaybını azaltacak ipuçları tanıtılacak. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

2 Bir düşünsel öğüt: Yüksek KD’li düşünce
Fikirler, bir konudaki belirsizliği azaltmaya yarar. Böylece o konuda bir katma değer üretilmiş olur. (KD  Belirlilik) Eğer geliştirmeler yoluyla KD artırılırsa, belirsizlikler daha da azalır. Bu konuda ustalaşan kişiler giderek daha iyi sorun çözer hale gelirler. Çalışanlarınızı yüksek KD’li fikir üretmeye özendirmeniz, ürünlerinizin de KD’ini artırır. Mart 2016 © Copyright SMUH®, 2016

3 OA çalışmaları için bir altın kural..
Doğrudan çözüm üretmeye çalışmayıp, “ipuçları” üretmek; BF buna yarar. “İpucu”, bir fikrin detaylı anlatımı değil, yüksek katma değerli birkaç kelimesidir: Coca Cola’nın “şişeleyin (bottle it!)”, Çocuklarımıza öğütlediğimiz onlarca “yapma” yerine “zarar verme”, Bir sorun’un çözümü için strateji ararken sorulacak “hangi açmazlar kırılmalıdır?” sorusu, Twitter’in 140 ch sınırı ya da akronim kullanma alışkanlığı gibi. ENTER BF niçin yapılır? Bir sorunu çözmek için çok sayıda kişinin, birbirinden farklı fikirleri arasında “yaratıcı ipuçları”na rastlama ihtimali vardır. Ama bunun için, kişilerin tüm yargı kalıplarını bir kenara bırakmaları gerekiyor. Kısa ifade, düşünce kalıplarından sıyrılmanın en iyi yoludur. Bence bu yılların büyük buluşu Twitter’in 180 ch sınırlamasıdır. Amerikalıların acronym zenginliğinin bir nedeni de budur. Uzun cümleler yaratıcılığı öldürür. BF’nda üretilen ipucu fikirlerin süzülüp / birleştirilip “çözümler” haline getirilmesinde de yine kısa ifade tekniği gerekir. Çünkü her gereksiz kelime kafa karıştırır. Örnek: “Sinemada yiyecek rahatsız eder” >> “Sinemada kabuklu yiyecek rahatsız eder” haline geldiğinde, eklenen (kabuklu) kelimesi kafa karıştırır. Sert kabuklu olmasa da elma gibi olsa yine rahatsız eder mi vs. Tuzak şu: Kısa ifade edeceğim derken, üzerinde uzlaşı bulunmayan, herkeste farklı anlam çağrıştırabilecek ya da çok sembolik sözcükler kullanılabilir. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

4 “Katma Değer” iyi ama ya engeller?
Fikrin katma değerini azaltan etkenler var: Bildiklerimiz ya da öyle zannettiklerimiz, Sorunları daha büyük sorunla çözme alışkanlığımız, Angajmanlarımız, Guliver’in ipleri, Sürükleyicilerimiz arama yapabileceğimiz uzayı küçültür. O halde: Zihinlerinizi bunlardan kurtarıp, sezgilerinize özgürlük sağlayınız. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

5 Bir de sağlık öğütü: Ömrü kısaltan üçlü!
Tuz alışkanlığı Şeker alışkanlığı Uzun ifade alışkanlığı Ömür uzatmak için ne çabalar harcıyoruz, Halbuki kendimizin / başkalarının ifadelerini kısaltarak ömrümüzü uzatabiliriz. Tahminen hayatımızın 1/10 kadarı iletişimle; diğer 1/10’u ise iletişim yetmezliği nedeniyle üretilen sorunları çözmekle geçiyor. Bu, 80 yıl yaşayan birisi için 16 yıl demektir. 16 yılın yarısını tasarruf edebileceğinizi size garanti edebilirim. Önce 3 alışkanlığı göster; sonra: Ömür uzatmak için ne çabalar harcıyoruz, Halbuki kendimizin / başkalarının ifadelerini kısaltarak ömrümüzü uzatabiliriz. Tahminen hayatımızın 1/10 kadarı iletişimle geçiyor. Diğer 1/10’u ise iletişim yetmezliği nedeniyle üretilen sorunları çözmekle geçiyor. Bu ikisi, 80 yıl yaşayan birisi için 16 yıl demektir. 16 yılın yarısını tasarruf edebileceğinizi size garanti edebilirim. Sonra filmi göster. Kendi yaşamınızda işinize yaramayacak öğretilerin bugünkü gibi mesleki çalışmalarda bir işe yaramadığını deneyimledim. Bu sunum sadece bu çalıştayda değil, kendi firmanızda ve aile yaşamınızda da işinize yarayacaktır. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

6 Teşekkür ederiz Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017


"Yüksek Katma Değerli Düşünce" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları