SUNUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZÜRLÜ VE ESKİ HÜKÜMLÜ PROJELERİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu - Görev, Yetki ve Sorumlulukları-
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
SUNUM.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
SUNUM.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
KONULAR* Çıraklık ve Meslek Eğitiminin İlkeleri * Eğitim Psikolojisi * Eğitimde İletişim ve Eğitim Araçları * Meslek Analizi ve Öğretim * Programlarının.
Kadın ve Genç Girişimciler İçin En İyi Fırsatlar Better Opportunities For Young and Women Entrepreneurs.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KURULLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
SUNUM.
GAP BÖLGESİ SEL PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
SUNUM.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
SUNUM.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
SUNUM.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Turizm Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI TÜRKİYE İŞ KURUMU SAKARYA İL MÜDÜRLÜĞÜ ENGELLİLERE YÖNELİK İSTİHDAM FAALİYETLERİ.
SUNUM. GÖRÜŞECEĞİMİZ YÖNETMELİK “ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARINCA YAPILACAK MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR YÖNETMELİK”TİR.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
TÜRKİYE İŞ KURUMU ANKARA ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU ÇANKAYA HİZMET MERKEZİ
İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
YASAL DAYANAK 4857 Sayılı Kanunun 80’inci Maddesine Göre;
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
A-MEB’NA BAĞLI KURULUŞLAR 1.MİLLİ EĞİTİM AKADEMİSİ 2.YÜKSEKÖĞRENİM KREDİ VE YURTLAR KURUMU 3.FİLM,RADYO,TELEVİZYONLA EĞİTİM MERKEZİ.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KURULLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ FİRMA ADI.
Sunum transkripti:

SUNUM

İL İSTİHDAM VE MESLEKİ EĞİTİM KURULLARININ KURULUŞ VE GÖREVLERİ HAKKINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

Değerli Başkanım, Birliğimizin eğitimle ilgili kurullarımızın değerli üyeleri, sizleri en içten saygılarımla selamlıyorum. Bu günkü oturumumuzda 26 Mayıs 2006 tarih ve 26887 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 5763 sayılı kanunun 21. maddesi üzerinde açıklamalarda bulunacağım. Çünkü: Mesleki Eğitim Kanunu olan 3308 sayılı kanunun 6.maddesinde bulunan İl Mesleki Eğitim Kurulu ile 4904 sayılı Türkiye İş Kurumu Kanunu’nun 13. maddesi değiştirilip, ikisi birleştirilmiş, İL İSTİHDAM VE MESLEKİ EĞİTİM KURULLARI adı altında yeni bir kuruluş meydana getirilmiştir. Önce bu kuruluşun kuruluş amacını, kimlerden teşekkül ettiğini, görevlerinin neler olduğunu, işleyiş tarzını gözden geçirdikten sonra görüş ve önerilerimizi açıklayalım.

26 Mayıs 2008 Pazartesi Resmi Gazete sayı: 26887 kanun no: 5763 26 Mayıs 2008 Pazartesi Resmi Gazete sayı: 26887 kanun no: 5763. İş Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Madde 21- 25.06.2003 tarih ve 4904 sayılı Türkiye İş Kurumu Kanunu’nun 13.maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları Madde 13- İlin iş gücü, istihdam ve mesleki eğitim ihtiyacını tespit etmek veya ettirtmek, mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumları ile işletmelerde yapılacak mesleki eğitim ve istihdam konularında etkinlik ve verimliliği artırmak amacıyla yerel düzeyde politikalar oluşturmak, plan yapmak ve kararlar almak, ilgili kurum ve kuruluşlara görüş ve önerilerde bulunmak üzere illerde İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu kurulur. Kurul, Vali’nin başkanlığında aşağıda sayılan üyelerden oluşur.

Belediye Başkanı, Büyükşehir Belediyesi bulunan illerde Büyükşehir Belediye Başkanı veya Genel Sekreteri veya yardımcısı İl Özel İdare Genel Sekreteri İl Sanayi ve Ticaret Müdürü İŞ-KUR İl Müdürü İl Ticaret ve/veya Sanayi Odası Başkanı İşçi, İşveren Konfederasyonları ile Türkiye Sakatlar Konfederasyonu’ndan birer temsilci İl Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı İlde bulunan fakülte veya yüksek okulların çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri bölümü veya mesleki teknik bölümlerinden Vali’nin belirleyeceği bir öğretim üyesi.

İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının görevleri şunlardır: İlin istihdam ve mesleki eğitim politikalarını oluşturmak İlin muhtelif sektör ve branşlardaki işgücü ve mesleki eğitim ihtiyacını belirlemek üzere işgücü piyasası analizleri yapmak-yaptırmak, bu amaçla gerektiğinde ilgili alan uzmanlarından komisyonlar oluşturmak, bunların görev tanımları çerçevesinde hazırladıkları raporları değerlendirmek ve yayımlamak, gerektiğinde ilgili Bakanlık ve Kurullara sunmak Milli Eğitim Bakanlığı’nca gönderilen mesleki eğitim çerçeve programlarının işgücü piyasası araştırma sonuçlarına göre ilin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenmesi için görüş bildirmek Mesleki eğitim uygulamalarında ortaya çıkan uyuşmazlıkların çözümüne yardımcı olmak Mesleki eğitim, işgücü ve istihdam konularında kurum ve kuruluşlardan gelecek görüş ve önerileri incelemek, değerlendirmek ve sonuçlandırmak İl düzeyinde istihdamı koruyucu, geliştirici ve işsizliği önleyici tedbirleri belirlemek ve gereği için ilgili kurum ve kuruluşlara bildirmek İşgücü piyasası araştırma sonuçları da dikkate alınarak İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve kurum tarafından işgücü yetiştirme faaliyetlerine ilişkin planları onaylamak ve bunların uygulama sonuçlarını izlemek Bu madde hükümlerinin il seviyesinde eksiksiz yerine getirilmesi için gerekli tedbirleri almak.

Kurul kararları bağlayıcıdır Kurul kararları bağlayıcıdır. Kurul, alınan kararlara ilişkin eylem planı hazırlar. Sorumlu kurum ve kuruluşları belirler, uygulamaları ve sonuçlarını takip eder. Kurul, üç ayda bir toplanır. Kurulun sekretarya görevi Kurum İl Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kendi görev alanları ile sınırlı kalmak kaydıyla müştereken yürütülür. Alınan kararların uygulamasının takibi ile diğer faaliyet ve işgücü piyasasına yönelik araştırmalar, yürütme kurulu tarafından yerine getirilir. İşgücü yetiştirme faaliyetleri ve sonuçları; Kurul Başkanının onayı ile, Kurum, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Kurum üyesi İşçi ve İşverenler Konfederasyonları tarafından belirlenecek birer üyeden oluşan Denetim Kurulu tarafından denetlenir. Denetimler için ihtiyaç halinde birden fazla Denetim Kurulu oluşturulabilir.

Kurul tarafından her yıl faaliyet raporu düzenlenir Kurul tarafından her yıl faaliyet raporu düzenlenir. Düzenlenen rapor, Kurum Yönetim Kurulu tarafından değerlendirildikten sonra ilgili Bakanlıklara gönderilir. Kurul, Yürütme Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerine 6245 sayılı Harcırah Kanunu doğrultusunda günlük harcırah ödenir. Kurulun yönetim ve denetim faaliyetleri, işgücü araştırma ve planlama çalışmaları için Kurum tarafından ödenek tahsis edilir. Bu ödeneğin miktarı, aktif işgücü programları için Kurum tarafından İl Müdürlüğü’ne tahsis edilen toplam ödeneğin %5’ini geçemez.

İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu, Yürütme Kurulu ve Denetleme Kurulu’nun çalışma usul ve esasları, Milli Eğitim, Sanayi ve Ticaret ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlıkları ile Kurum tarafından müştereken çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir. Bu kanunda İl İstihdam Kurullarına yapılan atıflar ile 05.06.1986 tarih ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’nda İl Mesleki Eğitim Kurulu’na yapılan atıflar İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu’na yapılmış sayılır. 3308 sayılı kanunun bu maddeye aykırı hükümleri uygulanmaz.

Değerli arkadaşlarım, söz konusu kanun ile; Teşvikler yoluyla ülkemizin istihdam kapasitesini artırmak için yatırımların çoğaltılması Yeni iş alanlarının yaratılması İşsizliğe çare bulunmasının amaçlandığını görüyoruz. Önce bazı verilere göz atalım. İstatistik Kurumu’nun en son verilerine göre işsizlik oranımız %11,3 civarındadır. Ama gerçekte bu oranın %20 olduğu ifade ediliyor. Gençlerimizin %21’inin işsiz olduğunu yine istatistiklerden anlıyoruz. Ülkemizdeki işletmelerin %98’inin küçük işletmeler olduğunu ve istihdamın %60’ını geçen bir bölümünü bu işletmelerin karşıladığını herkes söylüyor.

Kim bu işletmeler? Tabii ki esnaf ve sanatkâr işletmeleridir. Demek ki işsizliğin azalması, esnaf ve sanatkârlarımızın rahatlaması ile mümkündür. Bugünkü duruma baktığımızda; Esnaf ve sanatkâr hızla yok olma sürecine girmiştir Yoksullaşmıştır Kazancı, evini geçindirmeye yetmemektedir Vergi oranları yüksek, emekli maaşı düşüktür Bu ülkenin orta direği olarak vasıflandırılan esnaf, orta direk olma vasfını kaybetmektedir. O halde; istihdamı artırmak istiyorsak, hükümetler, esnaf ve sanatkârları rahatlatacak tedbirleri almalı ve bir an önce uygulamaya koymalıdır.

Esnaf ve sanatkârların mesleki eğitimine önem verilmeli, işini daha iyi yapabilmesi için işletme yönetimi, muhasebe, pazarlama gibi konulara eğitimde yer verilmelidir. Kaliteli bir mesleki eğitim İyi bir danışmanlık hizmeti Esnaf ve sanatkârını koruyup kollayan bir devlet politikası uygulandığında; Bu kanun işler, istihdam artar, işsizlik azalır. Esnaf ve sanatkâr toplumun orta direği olma vasfını korur ve ülke kalkınır.

Hazırlamış olduğumuz sunumları www. istesob Hazırlamış olduğumuz sunumları www.istesob.org web adresinden “Mesleki Eğitim” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU