HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi 2005-2006.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI ARAŞTIRMA GELİŞTİRME TEMA GRUBU
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER TOPLULUĞU
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Giriş Bu toplantıda; Bugüne kadar yapılan çalışmalar, Stratejik amaçların, hedeflerin ve faaliyetlerin oluşturulması, Performans göstergelerinin belirlenmesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2006-Haziran 2007 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Temmuz, 2007.
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
H.Ü. Fen Fakültesi İstatistik Bölümü PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖLÇÜM PLANI
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ SENATO SUNUMU
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
2019 AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BİRİM KOMİSYONLARI BİLGİLENDİRME VE EŞGÜDÜM TOPLANTISI 25 Aralık 2018.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi

Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 1 Lisans ve Yüksek Lisans ders programlarını yenileyerek akademik yılında uygulamaya koymak, bu çerçevede Bölüm dışı seçmeli ders alma olanağını sağlamak. Gerçekleşme: Lisans ve Yüksek Lisans programlarının iyileştirmeye yönelik değişikliklikler hazırlandı. Fakat akademik yılında uygulamaya koymak mümkün olmadı akademik yılında uygulanacağını beklemekteyiz.

Performans Göstergeleri 1- Bölüm-dışı/bölüm dersleri oranı; Yeni Lisans Programımızda: a) 4 sömestre zorunlu ikinci yabancı dil öngörüldü (Fransızca, İspanyolca, Almanca, veya İtalyanca). b) 3 seçmeli yabancı dil dersi eklendi (İngilizce ve Fransızca) c) 3 seçmeli hukuk dersi öngörüldü. Bölüm-dışı/bölüm derslerin oranı: %20; bölüm dışı seçmeli/bölüm dersleri oranı: % Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Mezunların iş bulma olanağı ve tercih edilmeleri; 4- Yayımlanan Yüksek Lisans tez sayısı. Yeni programımız uygulamaya konulduktan sonra değerlendirme yapılacaktır. Yeni programımız uygulamaya konulduktan sonra değerlendirme yapılacaktır.

Hedef 2 Hedef 2 “Doktora eğitim programını hazırlayarak öğretim yılında doktora eğitimine başlamak.” Gerçekleşme Gerçekleşme Öğretim üyesi yetersizliği nedeniyle Doktora Programını açmamız olanağını bulamadık.

Hedef 3 Hedef 3 Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısını artırarak bilgisayarın ders aracı olarak kullanılmasını yaygınlaştırmak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Ders kaynakları içinde internete dayalı kaynakların sayısı; 5 ders kaynağı içinde internete dayalı kaynak bulunmakta. Diğer derslerde sürekli olarak öğrencilerin internet kaynaklarına başvurmaları istenmekte ve kullandırılmaktadır. 2-Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; Geçtiğimiz dönemde yapılan anket sonuçlarına göre öğrencilerimizin %62’si yetersiz buluyordu yılında bilgisayar sayısında önemli artış sağlandı. Sonuçlarını bu dönem anket sonuçları gösterecek. 3- Öğrencilerin başarı performansı. Dönem sonundaki performansları gösterecek.

Hedef 4 Hedef 4 Görsel araçların (projeksiyon vb) kullanımını yerleştirerek dersleri daha çekici ve verimli hale getirmek amacıyla öğretim yılında en az bir taşınabilir bilgisayar ve bir projektör temin etmek Performans Göstergesi öğretim yılında sahip olunan görsel araçların sayısı; Bu hedef gerçekleşti. Şubat 2006 tarihinde Bölüme 1 adet projeksiyon ve 1 adet taşınabilir bilgisayar temin edildi. 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Öğrencilerin başarı performansı. Dönem sonunda yapılacak değerlendirilme sonuçları gösterecek.

Hedef 5 Hedef 5 İkinci dil eğitimini özendirmek. Gerçekleşme: Yeni programa zorunlu olarak 4 sömestre ikinci yabancı dil dersi eklendi. Performans göstergeleri 1- İkinci yabancı dil dersi alan öğrencilerin sayısı; Mevcut programda Fransızca dersi alan öğrenciler: 2. sınıf: 8 4. sınıf: 2 Ders programındaki çakışmalar daha çok öğrencinin bu dersleri almasını engelliyordu. Yeni programda zorunlu hale getirildi. 2- Mezunların iş bulma olanaklarındaki artış ve tercih edilmeleri; 3- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları. Programımız uygulamaya konulduktan sonra etkileri değerlendirilecek.

Hedef 6 Hedef 6 Öğrenci – öğretim elemanı, öğrenci – öğrenci etkileşiminin ders dışı eğitsel ve kültürel etkinliklerle artırılması. Öğrenci – öğretim elemanı, öğrenci – öğrenci etkileşiminin ders dışı eğitsel ve kültürel etkinliklerle artırılması. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Düzenlenen etkinlik sayısı; Güz Döneminde: 1 gezi (Anadolu Medeniyetleri Müzesi) Bahar Döneminde: 2 etkinlik: 1 gezi (Anadolu Medeniyetleri Müzesi). 1 uygulamalı savunma stratejisi eğitimi gerçekleştirildi (MNG Paint Ball Tesislerinde). 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; Dönem sonunda yapılmakta. Geçen dönemdeki anket sonuçlarına göre öğrencilerimizin %58’i memnun. 3- Öğrencilerin başarı performansı. Bu dönem sonundaki performansları gösterecek.

Hedef 7 Hedef 7 Öğrencilerimize sunduğumuz danışmanlık ve yönlendirme hizmetlerini iyileştirmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Danışmanlar içinde öğretim üyelerinin sayısı; Danışmanlar arasında öğretim üyesi yok. 1 Dr.Öğretim Görevlisi danışmanlık yapmakta. 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; Geçen dönemde memnuniyet oranı %65 idi. Geçen dönemde memnuniyet oranı %65 idi. 3- Öğrencilerin başarı performansı. Bu dönem sonundaki performansları henüz ölçülmedi.

Hedef 8 Hedef 8 Mezunlarla ilişkileri sıklaştırmak Performans Göstergeleri 1- İletişime geçtiğimiz mezun sayısı; 2- Mezunlarımızla gerçekleştirdiğimiz etkinlik sayısı. Şu anda temasta olduğumuz mezun sayısı 49 dur. Bu sayının arttırılma çabası devam etmektedir. Mezunlarımıza yönelik internet üzerinden haberleşme sayfası oluşturduk.

Hedef 9 Hedef 9 Bölümde arşiv ve dokümantasyon oluşturmak. Performans göstergesi Performans göstergesi Bölümde izlenebilen dokümantasyon sayısı. 1. Bölüm kitaplığı düzenlendi. 2. Yüksek Lisans tezleri arşivi oluşturuldu. 3. Sürekli haber kaynaklarına ulaşım henüz sağlanamadı.

Hedef 10 Hedef 10 Yüksek Lisans ve/veya doktora için yurtdışı bursları kazanmış lisans mezunu sayısını yükseltmek. Yüksek Lisans ve/veya doktora için yurtdışı bursları kazanmış lisans mezunu sayısını yükseltmek. Performans Göstergesi Performans Göstergesi Her yıl yurtdışı bursu kazanan lisans mezunu sayısı. Yurtdışında 6 mezunumuz Yüksek Lisans, 1 mezunumuz Doktora eğitimine devam etmekte. Bir öğrencimiz 2006 yılında Doktora yapmak üzere Tayvan bursunu kazandı.

Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 1 Hedef 1 Öğretim üyesi bulunmayan iki ABD’na öğretim yılında ikişer öğretim üyesi temin etmek. Gerçekleşme: Devletler Hukuku ABD’a 1 Dr.Öğretim Görevlisi temin edildi. Siyasi Tarih ABD’da öğretim üyemiz yok. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Programımızdaki derslerin eksiksiz açılabilmesi; Programımızdaki dersler dış kaynaklarla eksiksiz açılmaktadır. 2- Öğretim üyesi başına düşen ders saati; : 11 saat/öğretim üyesi 14.5 saat/ öğretim üyesi (öz kaynaklarımızla) saat/ öğretim üyesi (öz kaynaklarımızla).

3- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; Geçen dönemde yapılan anket sonuçlarına göre öğrencilerimizin %66 sı verilen eğitimden memnun. 4- Mezunların iş bulma olanağı ve tercih edilmeleri. Öğretim üyesi kadromuzun geliştirilmesinin mezunlarımızın iş bulma olanağı üzerindeki etkisini ileriki yıllarda, öğretim üyesi sayımızın artışından sonra görebileceğiz.

Hedef 2 Hedef 2 On beş günde bir düzenli bölüm seminerleri gerçekleştirmek. Performans Göstergeleri 1- Her dönemde düzenlenen seminer sayısı; 2- Bölüm/üniversitemiz dışından katılan konuşmacı sayısı; 3- Seminerler sonucu yayınlanan çalışma sayısı. Gerçekleşme: 2005 yılında 7 Bölüm içi seminer gerçekleştirdik yılında ise öğrencilere yönelik konferanslara ağırlık verdik. Dışişleri Bakanlığı’ndan 1, ASAM’dan 5 konuşmacı sunuş yaptı. Ayrıca Rusya, Arjantin, Kanada, Brezilya ve Tayvan Elçilik mensupları konuşma yaptı.

Hedef 3 Hedef 3 Her yıl en az bir yurtiçi, bir yurt dışı yayın yapmayı özendirmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Öğretim elemanı başına düşen yayın sayısındaki artış Nisan döneminde 3 yurtdışı yayın, 29 ulusal dergilerde yayın ve 2 yurtiçi/yurtdışı kitap bölümü yayını gerçekleşmiştir. 2- Yurtdışı hakemli dergilerdeki yayın sayısı Nisan döneminde SSCI kapsamında 1; alan indeksi kapsamında 2 olmak üzere 3 yurdışı yayın yapılmıştır Nisan döneminde SSCI kapsamında 1; alan indeksi kapsamında 2 olmak üzere 3 yurdışı yayın yapılmıştır.

Hedef 4Hedef 4 Öğretim elemanlarının yurtiçi ve yurtdışı konferans/seminerlere katılımını arttırmak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1-Katılınan konferans sayısı; döneminde 13 ulusal, 19 uluslararası konferansa katılım gerçekleşmiştir. 2-Sunulan bildiri sayısı döneminde 6 uluslararası, 5 ulusal konferansta bildiri sunulmuştur.

Hedef 5 Hedef 5 Bölüm dışı ve üniversite dışı kurum ve kuruluşlarla işbirliğini teşvik etmek. Performans göstergeleri Performans göstergeleri Öğretim elemanlarının diğer kuruluşlarla gerçekleştirdikleri etkinlik ve ortak proje sayısı. 1 Seminer. Dışişleri Bakanlığı ile 1 Konferans. Dışişleri Bakanlığı 5 Konferans. ASAM Dış Ticaret Müsteşarlığı ile ilişkiler gelişmekte

Stratejik Amaç III Bölüm Dışı Akademik Faaliyetleri Arttırmak Hedef 1 Hedef 1 Yurtiçi Üniversite ve kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek, projelere katılımı sağlamak. Performans Göstergeleri İşbirliği yapılan kurum sayısı İşbirliği yapılan kurum sayısı İşbirliği yaptığımız kurum sayısı 12 dir.

Hedef 2 Hedef 2 Yurtdışı Üniversite ve kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek, projelere katılımı sağlamak Gerçekleşme: SUNY Geneseo ile Bölümümüz arasında ortak program oluşturma girişimi devam ediyor. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Erasmus, Sokrates vb. programlar çerçevesinde gerçekleştirilen işbirliği sayısı ve Bu programlarda yer alan öğretim elemanı sayısı; Erasmus programına 1 öğrencimiz katılacaktır.

Bizi dinlemeye vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz