Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Hz.muhammed’in ahlakı.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
Hz. Muhammed (s.a.v.) İnsanlara Değer Verirdi
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
KUR’AN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
Kur’ân’ın ve kâinatın dilinden. Her galakside ortalama yıldız.
AHİRET İNANCI.
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 26 Kasım 2014, Çarşamba Kur’an’ın İşlevleri (Fonksiyonları) DERS 9
DERS HZ. MUHAMMED`İN HAYATI
L Veda hutbesinin önemi.
İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi12.Sınıf 3.Ünite
HZ. MUHAMMED’İN ÖRNEK KİŞİLİĞİ
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Değerler Eğitimi Hoşgörü
وَالَّذِينَ هَاجَرُواْ فِي اللّهِ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَلَأَجْرُ الآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
1. Özel Hayata Saygı Peygamberimizin, “Sizden biriniz, kendisi için istediğini Müslüman kardeşi için de istemedikçe gerçek anlamda iman etmiş olmaz.” (Buhari,
RASÛLÜLLAH’TA SABIR.
İslam’da Bilginin Kaynakları
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Rasulullah (sav) buyurdular ki ;
Hz. Muhammed (s.a.v.) İnsanlara Değer Verirdi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Kur'ân-ı Kerim'in inmeye başladığı Ramazan ayı'nın yirmi yedinci gecesi. İslâm'da en kutsal ve faziletli gece Kadir gecesidir.
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Bugün neler öğreneceğiz?
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
HZ.ADEM İ N HAYATI Hz. Adem;ilk Peygamber ve ilk insandır. Allah O’nu topraktan yaratmı ş, sonra ruhundan üfleyerek can vermi ş tir.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
Sunum transkripti:

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru

İnsanın mükerremliği Kur’an’ın beyanıyla sabittir İnsanın mükerremliği Kur’an’ın beyanıyla sabittir. Allah Teala insanı mükerrem, şerefli ve onurlu olarak yarattığını ve bu yüzden diğer yaratıkların çoğundan üstün kıldığını şöyle ifade buyurmaktadır: “And olsun ki Biz, âdemoğullarını/insanları mükerrem/onurlu kıldık. Onları, karada ve denizde taşıdık, kendilerine güzel güzel rızıklar verdik; onları, yarattıklarımızın pek çoğundan üstün kıldık.” (İsra, 17/70.)

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Allah Teala insanı mükerrem, şerefli ve onurlu olarak yaratmış ve bu yüzden diğer varlıklardan üstün olarak yaratmıştır.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Onur ya da şeref, değerli ve erdemli olma hâlidir. Onur, izzetinefis, şeref, saygı, itibar haysiyet; kişinin kendisinde kabul ettiği öz değerler dolayısıyla başkalarının duyduğu saygının dayandığı kişisel değer olarak tarif edilmektedir.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru İnsan onuru deyince insana ait, diğer canlılardan onu farklı kılan özellikler ve durumlar akla gelir. İlk insanın dünyaya gelişinden itibaren bu değer söz konusudur.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Din, insan onur ve haysiyetin korunmasına, saygı duyulmasına yönelik prensipler sunmuş; bütün peygamberler de insan onurunun zedelenmemesi için mücadele etmişlerdir.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Tarihî süreç içerisinde insanlar, kendilerine gösterilen istikametten çıkarak, insanlar zulüm derecesinde haksızlıklara, insani olmayan muamele ve aşağılanmalara maruz kalmışlardır. Allah (c.c) dinden uzaklaşan ve insanlığını kaybeden beşere her zaman rahmet etmiş ve bu şerefi kendisine tekrar kazandırmak için peygamberler göndermiştir.

İnsan, Allah’ın en güzel eseri olması bakımından değerlidir İnsan, Allah’ın en güzel eseri olması bakımından değerlidir. Her insan, insanlığın onurlu bir ferdi olarak toplumda yer almak ve bu şekilde tanınmak ister.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Her inancın ve dünya görüşünün, kendi değer yargılarına göre bir onur ve şeref ölçüsü vardır. Kimi, mal, mülk ve servetle, kimi şöhretle, kimi üst düzey makamla, kimi kariyerle, kimi ailesi, memleketi ve ırkı ile kimi de inancı ve inancına uygun bir yaşam tarzı ile onurlanmak ister.

Kur’an, öncelikle insanın konumunu ortaya koymuş ve "Sizi yeryüzünde halifeler yapan O’dur." (Fatır,35/39.) buyurmuştur. Allah’ın meleklere; “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım.” (Bakara;2/30.) demesi ve insanın yeryüzünün halifesi olması, şereflerin en büyüğüdür.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Peygamberimiz (s.a.s.) Veda Hutbesi’ne, insan onuruna, can ve mal dokunulmazlığına dikkat çekerek başlamıştır: “Şüphesiz şu beldeniz (Mekke), şu ayınız (hac), şu gününüz (arife) nasıl haramsa (korunmuşsa), kanlarınız ve mallarınız da birbirinize haramdır. (Her türlü tecavüzden korunmuştur.)” (Müslim, Hac, 147.)

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Veda Hutbesi, insan onurunu temel hak ve hürriyetleri teminat altına alan bir manifesto hükmündedir.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru Peygamber Efendimiz (s.a.s.) muhatap olduğu herkesle yakından ilgilenir, onlara değerli oldukları hissiyatını verirdi. Sahabenin sıradan gördüğü bir şahsın dahi onun yanında bir değeri vardı.

“ Yaşlıyı Onurlandırdı” Rasulü, Mescid-i Nebevi’yi gönüllü olarak temizleyen yaşlı bir hanımı birkaç gün göremeyince, nerde olduğunu sorar. Vefat ettiğini duyunca, “Bana haber vermeniz gerekmez miydi?” diyerek sitem eder ve gidip o hanımın mezarı başında dua eder. (Buhari, Cenaiz, 66.)

Peygamberimiz sadece arkadaşlarına karşı değil, başka din mensuplarına da saygılı davranmıştır. Bir seferinde Allah Rasulü ashabı ile birlikte açık alanda otururken yanlarından cenaze geçer. Allah Rasulü ayağa kalkar. Sahabeden biri, “Ama ya Rasulallah! O bir Yahudi cenazesiydi.” deyince Peygamberimiz, “O bir insan değil mi?” demiştir. (Buhari, Cenaiz, 50; Müslim, Cenaiz, 24.)

İnsana insan olduğu için saygı göstermek ahlaki bir erdemdir İnsana insan olduğu için saygı göstermek ahlaki bir erdemdir. Saygılı olan saygı görür.

İnsana insan olduğu için saygı göstermek ahlaki bir erdemdir. Cahiliye Dönemi insanlarının onur ve itibarda değer ölçüsü, kabileleri, kabilelerinin kişi sayısı, develeri ve biriktirdikleri servetleri idi. Müşrikler, kabileleri ve kabilelerine mensup kişilerin sayıları ile övünüyorlardı. Zayıfın toplumda hiçbir kıymeti yoktu. Mehmet Akif o günkü insanın güçsüze yaklaşımını şöyle açıklıyor: Sırtlanları geçmişti beşer yırtıcılıkta Dişsiz mi bir insan onu kardeşleri yerdi.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru İslam insanlığı, onurunu gücünden alan cahiliye anlayışından, gücünü onurundan olan insani bir anlayışa yükseltmiştir.

Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru İnsanlık kavramı; insan onurunu, insanın izzet ve şerefini, haysiyetini, hak ve hürriyetini ifade eder. Onurun olmadığı yerde ahlak, ahlakın olmadığı yerde ise insanlık olmaz. Ahlaki bir erdem olarak insanlık onuru, insanla birlikte her zaman ve her yerde bulunması gereken hayati bir değerdir.