KiGeP UYGULAMALARI ve DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2005

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Yıldız Teknik Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
(Bilişim Sektörüne Nitelikli Ara Eleman Yetiştirilmesi Projesi)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
Etkinlikler ve Örnek Formlar
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Aile Atölyeleri Projesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Öğretmenlik Mesleği.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

KiGeP UYGULAMALARI ve DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2005 BEYAZ NOKTA GELİŞİM VAKFI http://www.beyaznokta.org.tr

KiGeP HAKKINDA GENEL BİLGİLER Kişisel Gelişim Platformu - KiGeP KiGeP HAKKINDA GENEL BİLGİLER

KiGeP genel bilgiler Uygulayan kuruluş Kişisel Gelişim Platformu projesi (KiGeP), bir Beyaz Nokta Gelişim Vakfı (BNGV) projesidir. KiGeP ‘in Amacı KiGeP’in amacı “Öğrenme” yoluyla her genci, kendi yolunu çizebilen, geleceğini kurabilen, nitelikli ve başarılı birer birey olarak hayata kazandırmaktır. KiGeP ‘in Hedefi Hedef Ankara’dan sonra ilk etapta İzmir ve İstanbul’dan başlayarak devamında üniversite olan illerde gençleri KiGeP’den yararlandırmaktır.

KiGeP genel bilgiler-2 KiGeP’te neler yapıldı? Mayıs 2003’te Ankara’da başladı. O tarihten Ocak 2005’e kadar; 18 program gerçekleştirildi. 586 kişi www.kigep.org.tr sitesinden on-line başvuru yaptı. 309 üniversiteli genç KiGeP programlarına katıldı. Sponsorlar Ana sponsor : MESİS Mekan Tasarım ve düzenleme : Naturland Aydınlatma : Lamp83 Tanıtım ve iletişim planlama: Markom Leo Burnett Reklam Hizmetleri

KiGeP genel bilgiler-3 KiGeP programı nasıl işliyor? KiGeP Projesi’ne 15-20 kişilik gruplar halinde katılan gençler 3 ay boyunca; Potansiyelleri ve hedefleriyle ilgili “Yaşam alanı hakkında farkındalık kazandırma seminerleri” “Yaşam alanı genişletmek için Bireysel Öğrenme Planı hazırlama” ve “Bireysel Öğrenme Planı uygulama” olmak üzere 3 aşama halinde yürütülen programı tamamlıyorlar.

KiGeP genel bilgiler-4 KiGeP’te sunulan imkanlar 2 Günlük KiGeP’e Başlangıç Semineri Çalışma Grupları Moderatörlerle Katılımlı Öğrenme Çalışmaları Rehberlik yapma işlevini sağlayan Mentorluk Sistemi KiGeP Kütüphanesi Katılımcıların ihtiyaçları doğrultusundaki Atölye Çalışmaları Eğitim, iş ilanları, staj vb. imkanlardan yararlanmak için Kurumsal İşbirlikleri Bilgisayar ve İnternet destekli İletişim Platformu

Profil KiGeP KATILIMCI PROFİLİ

KiGeP katılımcı profili Katılımcı sayısı:309 (Kız: 178+Erkek: 141) Geldikleri üniversiteler (ODTÜ, Bilkent, Hacettepe ve Gazi Üniversitesi başta olmak üzere)Toplam 33 üniversite) Bölümleri: İktisadi ve İdari bilimler fakültesi : 147 kişi Yabancı Dil Eğitimi: 143 kişi Fen Edebiyat Fakültesi: 32 kişi Öğretmenlik : 9 kişi Mühendislik: 79 kişi Hukuk:11 kişi Mimarlık: 4 kişi Tıp : 2 kişi Sağlık, Turizm İşletmeciliği : 6 kişi Meslek yüksek okulu: 4 kişi

KiGeP katılımcı profili-2 Öğrenim durumları: Ara sınıflarda okuyan : 177 kişi Mezun olmuş: 132 kişi (34 kişisi master ve doktora öğrencisi) İnternet aboneliği olan: Tüm katılımcılar internet kullanıyor. (10 saat ve üstü kullanan 244 kişi.) Yayın takip eden : 110 kişi. Baba mesleği (çoğunlukla ): Kamu görevlisi, bankacı, mühendis, öğretmen, esnaf Anne mesleği: Ev hanımı, bankacı, öğretmen, kamu görevlisi

KiGeP PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Değerlendirme ve sonuçlar KiGeP PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ ve SONUÇLAR

Program değerlendirme boyutları ve amaç KiGeP programı Kirkpatrick’in program değerlendirme boyutlarından Reaksiyon, Öğrenme ve Davranış boyutları itibariyle incelenmiştir. Amaç; BNGV tarafından uygulanmakta olan KiGeP programının katılımcıların algılarına göre başarısının ölçülmesidir. Değerlendirme sonucunda programın etkililiği konusunda bilgi almak ve bu programın gelişimini sağlamak hedeflenmiştir.

Araştırma ekibi KiGeP programının değerlendirme çalışmasını ODTÜ Eğtitim Bilimleri Fakültesinden Bölüm Başkan Yardımcısı Yard. Doç. Dr. Hanife Akar yürütmüştür. Dolayısıyla KiGeP eğitim programı bir dış değerlendirmeci tarafından ele alınmıştır. Ölçeklerin pilot çalışma, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları KiGeP ekibinin katkısıyla gerçekleştirilmiştir. Anketler KiGeP ekibi tarafından uygulanmış, görüşmeler ise dış değerlendirmeci tarafından gerçekleştirilmiştir.

Araştırma yöntemi ve anketler Anket 1. Durum Saptama Anket 2. Sunumların Farkındalık Oluşturmada Etkisi Anket 3. Program Değerlendirme Yöntem Tematik analiz yöntemi kullanılmıştır.

Bulgular KiGeP’in amacı çerçevesinde hazırlanan bu değerlendirme raporunda öncelikli olarak katılımcı profili ve katılma nedenleri ortaya çıkarılmıştır. Değerlendirmeye esas alınan grup sayısı : 4 grup (6.–7 –8. ve 9. gruplar.) Bu gruplarda anket yollanan sayısı (Gruplardaki toplam katılımcı sayısı): 168 kişi Bu gruplarda ulaşılan katılımcı sayısı : 84 kişi Değerlendirme sürecinde kullanılan bilgi kaynakları * 3 aşamalı anketle katılımcı durumları ve programla ilgili verilerin alınması, * telefonla ve yazılı olarak kazanımlarıyla ilgili bilgilerin alınması, * yüzyüze görüşmelerle KiGeP’le ilgili görüş ve önerilerin alınması

KiGeP başlangıç seminerine katılım Başlangıçtaki 2 günlük seminere katılım %99

3 ay süredeki katılım Programda 3 ay sürede gerçekleştirilen atelye çalışmaları ve diğer etkinliklere katılım %23,9

KiGeP seminerlerinin katılımcı hedeflerine etkisi Hedeflerinde değişiklik yapan %50

KiGeP seminerlerinin katılımcı hedeflerine etkisi -2 Hedeflerinde kararsız olanlardan hedef netleştiren %75

KiGeP seminerlerinin katılımcı hedeflerine etkisi-3 Hedefi olmayıp kendine hedef belirleyen %50

Bireysel Öğrenme Planı (BÖP) ile ilgili sonuçlar BÖP hazırlayan : %54 hazırlamayan : %14

BÖP hazırlayanların öncelik verdikleri hedefler - 2 Kariyer Geliştirme İş Bulma Kendi İşini Kurma Ek Gelir Sağlama Tasarruf Projesi Uygulama Beceri Edinme                  

BÖP’deki hedeflerin gerçekleşmesine ilişkin sonuçlar - 3 3 ay sonunda tamamen gerçekleştirdiğini belirten % 13 Oldukça gerçekleştirdiğini belirten %33 Kısmen gerçekleştirdiğini belirten %20 Birazını gerçekleştirdiğini belirten %13 Hiç gerçekleştiremediğini belirten %19

BÖP’deki hedeflerin gerçekleşmesine ilişkin sonuçlar grafiği- 4

BÖP’deki hedeflerle ilgili tercihler -5 Katılımcıların beceri edinmede, mesleki uzmanlık sağlamak yerine bir beceri geliştirme (Dil öğrenme, bilgisayar kullanmada gelişme, vb.) hedeflerini seçmeleri dikkat çekicidir Yaşam Alanını genişletmek isteyenlerin çoğunlukla tercihi : zaman ve stres yönetimi, tasarruf, sağlıklı beslenme, konsantrasyon ve motivasyon eksikliğini giderme gibi alışkanlıkları kazanmak olarak ortaya çıkmaktadır.

BÖP hazırlamayanların görüşleri-6 Kişisel gelişimin bir ihtiyaç olduğu ancak becerilerin geliştirilmesi konusunda harekete geçemedikleri, Bilgiye ulaşma konusunda farkındalık oluştuğu fakat gerçekleştirme sürecinin zor bir aşama olduğu ve BÖP uygulama sürecinde başaramadıkları şeklinde ifade edilmiştir.

KiGeP’te kullanılan eğitim teknikleri ile ilgili algılar Katılımcıların yarıdan fazlası en çok tartışma şeklindeki öğrenme tekniğinden yararlandıklarını belirtmişlerdir.

KiGeP’teki İnternet etkinliklerine bakış ebülten, eposta grubu, web sitesi gibi internet üzerindeki etkinliklerin yararlı olduğunu düşünenler %75

PROGRAMI BİTİMİNDEKİ DURUMLARI Sonuç KATILIMCILARIN KiGeP PROGRAMI BİTİMİNDEKİ DURUMLARI

Katılımcıların KiGeP sonundaki durumları İşe giren : 53 kişi (132 mezun arasından) Yaşam Alanını genişlediğini beyan eden:101 kişi (ulaşılan 135 katılımcıdan) Yaşam Alanını genişletme çalışması yapan: 68 kişi Akademik Kariyer yapan : 27 kişi Ek gelir sağlayan : 28 kişi Serbest girişimcilik yapan : 7 kişi

Katılımcı görüşleri KiGeP HAKKINDAKİ KATILIMCI GÖRÜŞLERİ

Katılımcı görüşleri Seminerlerin kişisel gelişimin yanı sıra mesleki gelişime yönelik konuları da kapsaması Üç aylık sürenin uzatılabilmesi ya da daha yoğun olarak bir araya gelinmesi e-bülten, e-posta grubu, web sitesi gibi internet üzerindeki etkinliklerin yararlı olduğu, devamı Bireysel Öğrenme Planının revize edilmesi sürecinde daha çok geri dönütün verilmesi

Katılımcı görüşleri-2 Katılma sıklığının artması için kuralların olmalı Mentorlarla daha sık yüzyüze görüşmeler yapılabilmeli ve mentorlar konu/sayı bazında artırılmalı Grupların oluşması ve bunların desteklenmesi, başkalarına karşı sorumluluk almadaki olumlu etkisinin yanı sıra, katılımcıların kişisel gelişimini ve toplumsal sorumluluk bilincinin gelişmesini de olumlu etkilediğinden daha fazla teşvik edilmeli.

Genel sonuçlar DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GENEL SONUÇLAR

Genel sonuçlar Seminer konuları kişisel gelişimi sağlamak üzere organize edilmiş eğitim programına çok uygundur. Konular hem programın hedefleri açısından hem de bireysel gelişim açısından katılımcılarda kendilerini tanımalarına yönelik önemli bir farkındalık yaratmıştır. Bu da katılımcıların öğrenmelerini davranışa dönüştürebilmeleri açısından itici bir güç olmuştur.

Genel sonuçlar -2 Seminerlerde kullanılan eğitsel yaklaşımlar ve eğitimci tutumları konularında örneklemden olumlu reaksiyon ortaya çıkmıştır. KiGeP’te bulunan bilgisayar labaratuvarı, işitsel-görsel kaynaklar, kitap ve dokümanlardan daha çok yararlanmalarına yönelik çalışma yapılmalıdır. Internet, e-posta, e-bülten gibi yaratıcı düşünce, işbirliği, ürün hazırlama, (iş ilanlarının paylaşılması, katılımcıların ilgi alanlarına yönelik kaynaklara erişim) gibi toplumsal sorumluluk gerektiren etkinliklerin, bireylerin eğitim programı sürecine katılması, sosyalleşme ve sorumluluk alma gibi konularda yarar sağladığı ortaya çıkmıştır.

Değerlendirme özeti KiGeP Projesi gençlere, yaşamda ihtiyaçları olan kişisel gelişim hedeflerini koyup uygulayabilmeleri konusunda yetkinlik kazanma ortamı sağlayan, Kendini gerçekleştirmelerini sağlayacak bilgi ve becerileri geliştirmelerinin yolunu gösteren, İçeriği “öğrenme” ye dayalı programlarla özerk ve özgür bir öğrenme ortamında yaşama hazırlanmada katkı sağlayan bir projedir.