4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Teknik Şartname Hazırlama Eğitimi 2010
5812 SAYILI KANUNLA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER KAPSAMINDA
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ 2010
Aşırı Düşük Teklif tarihli Kamu İhale Genel Tebliği, ile Sorgulama süreçlerinde köklü değişiklikler yapılmıştır. Aşırı düşük teklif veren firmaların.
AçIklamalar.
DOĞRUDAN TEMİN USULÜ (Md. 22/(d)) BENDİNE GÖRE YAPILACAK ALIMLAR
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre MAL ALIMI İHALELERİ
İSTEKLİLERDE ARANILAN BELGELER
MAL ALIMI İHALELERİ.
KAMU İHALE SÜRECİ HAZIRLAYANLAR SEMANUR BIYIKLI
Yeterlilik Belgeleri ve Yeterlilik Kriterleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
MESLEKİ FAALİYET KONULARININ 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNA
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
MUSTAFA KEMER YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Kamu İhale Mevzuatı YAPIM İŞLERİNDE İŞ DENEYİM BELGELERİ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
(Mali Hizmetler Uzmanı)
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TÜRKİYE’DE KAMU ALIMLARI SÜREÇLERİ
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
İhale Dokümanlarının Hazırlanması (Mali Hizmetler Uzmanı)
KESİN HESAP.
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
Harcama Yetkilileri.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
2012 YILI,FONKSİYONAL ORMAN AMENAJMAN PLANLARI YAPIMI İHALE PROĞRAMI EĞİTİMİ VE ÇALIŞTAYI Tamer ERTÜRK Rehberlik ve Denetim Başmühendisi.
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU Mustafa MEŞE Sayıştay Uzman Denetçisi
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
İHALE USULLERİ VE UYGULAMASI
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Slayt ile ilgili görülen hataları, soru ve önerilerinizi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
M.Ü.İMİD İhale Bürosu Ayten ÖZTEZCAN. 1.İhtiyacın Ortaya Çıkması, 2.Teknik Şartnamenin Hazırlanması, 3.Yaklaşık Maliyet Tespiti, 4.İhale Usulünün.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
DOĞRUDAN TEMİNDE YAKLAŞIK MALİYET, ONAY BELGESİ, ŞARTNAME HUSUSLARI
İHALE KOMİSYONU OLUŞTURULURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
25/01/2017 tarihli değişiklikler
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
Ceyhun yılmaz 1 ceyhun yılmaz soru ve talep için.
Sunum transkripti:

4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İHALELERİ

Danışmanlık Hizmet Alımı Nedir? Danışmanlık hizmet alımları, 4734 sayılı Kanunun “Danışmanlık Hizmet İhaleleri ile İlgili Özel Hükümler” başlıklı Beşinci Bölümünde (Madde 48-52) düzenlenmiştir. Danışmanlık hizmetleri, bu bölümde yer alan hükümlere uygun olarak sadece belli istekliler arasında ihale usulü ile ihale edilir.

5812 Sayılı Kanun ile Yapılan Değişiklikler 4734 sayılı Kanunun 48 inci maddesindeki “Danışmanlık Hizmeti” tanımı ile 4 üncü maddesindeki “Hizmet” tanımı 5812 sayılı Kanun ile değiştirilmiştir.

Danışmanlık Hizmeti Tanımındaki Değişme Değişiklik Sonrası: Mimarlık ve mühendislik, etüt ve proje, harita ve kadastro, her ölçekte imar planı, imar uygulama, ÇED raporu hazırlanması, plan, yazılım geliştirme, tasarım, teknik şartname hazırlanması, denetim ve kontrolörlük gibi teknik, mali, hukuki veya benzeri alanlardaki hizmetler, danışmanlık hizmet sunucularından alınır. Danışmanlık hizmetleri, bu bölümde yer alan hükümlere uygun olarak sadece belli istekliler arasında ihale usulü ile ihale edilir. Ancak yaklaşık maliyeti 13 üncü maddenin (b) bendinin (2) numaralı alt bendinde hizmet alımları için öngörülen üst limit tutarının altında kalan danışmanlık hizmetleri, hizmet alımı ihalesiyle gerçekleştirilebilir.” (4734 s.k. m. 48) Değişiklik Öncesi: ÇED raporu hazırlanması, plân, yazılım geliştirme, tasarım, teknik şartname hazırlanması, denetim gibi teknik, malî, hukuki veya benzeri alanlarda niteliği itibarıyla kapsamlı ve karmaşık olduğu, özel uzmanlık ve deneyim gerektirdiği idarece tespit edilen hizmetler, danışmanlık hizmet sunucularından alınabilir. (4734 s.k. m. 48)

5812 sayılı Kanun ile 4734 Sayılı Kanunun 62/e Maddesinde Yapılan Değişiklik İdarelerce kanun, tüzük ve yönetmeliklere göre istihdam edilen personelin yeterli nitelik veya sayıda olmaması halinde, bu Kanunda belirtilen hizmetler için ihaleye çıkılabilir. Ancak danışmanlık hizmet alım ihalelerinde, istihdam edilen personelin yeterli nitelik veya sayıda olmaması şartı aranmaz.

DANIŞMANLIK HİZMETLERİNİN KAPSAMI (Yön. m. 6) Kanunun 48 inci maddesinde belirtilen mimarlık ve mühendislik, etüt ve proje, harita ve kadastro, her ölçekte imar planı, imar uygulama, ÇED raporu hazırlanması, plan, yazılım geliştirme, tasarım, teknik şartname hazırlanması, denetim ve kontrolörlük gibi teknik, mali, hukuki veya benzeri alanlardaki hizmetler, danışmanlık hizmet sunucularından alınır.

Diğer taraftan yapımla ilgili hizmet işlerinin tamamı danışmanlık hizmet alımı kapsamında olup, bu işler: İmar planlarının hazırlanması, Planlama, fizibilite ve yapılabilirlik etüdleri, Yapımla ilgili sondaj-zemin etüdleri, Topoğrafya çalışmaları ve harita işleri (sayısal kadastral harita hizmetleri hariç), Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporu hazırlanması, Yapımla ilgili mühendislik ve mimarlık tasarım hizmetleri, Yapımla ilgili mühendislik ve mimarlık tasarım kontrollüğü, Yapım işi kontrollüğü ve yapı denetimi, Yapım işi ihalesine ilişkin teknik şartname hazırlanması, olarak belirlenmiştir. (Yön. m. 6)

DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İHALELERİ SÜRECİ İhale Usulü: Belli İstekliler Arasında İhale Usulü (4734 s.k. m. 48, Yön. m. 4) İki Temel Aşama: 1.Ön Yeterlik Aşaması İdarece ön yeterlik ilanı ve ön yeterlik dokümanında belirlenen ön yeterlik asgari şartları da dikkate alınarak ön yeterlik değerlendirmesi yapılması. 2.Tekliflerin Alınması ve Değerlendirilmesi Yeterli olduğu tespit edilen adayların teklif vermeye davet edilerek, ihale dokümanında yapılan düzenlemeler çerçevesinde teknik teklif ve mali tekliflerin değerlendirilerek ihalenin sonuçlandırılması.

İhale Öncesi Yapılacak İşlemler İŞ TANIMININ HAZIRLANMASI YAKLAŞIK MALİYETİN HESAPLANMASI İHALE DOKÜMANININ HAZIRLANMASI

İŞ TANIMININ HAZIRLANMASI İdare, danışmanlık hizmeti almak üzere ihaleye çıkacağı işin tanımını hazırlar. İş tanımında verilen hizmetlerin kapsamı, işin bütçesine uygun şekilde belirlenir. İş tanımı, hizmetin amacını, kapsamını, ulaşılmak istenen sonuçları ve ilgili çalışmalar ile temel bilgiler de dahil olmak üzere hizmetin geçmişine ilişkin çalışmaları açıkça ve anlaşılır bir biçimde ifade eder. İş tanımında; hizmetin yürütülmesi için daha önce tamamlanmış hizmetlerin ve araştırmaların listesi verilir ve bunların sonucunda danışmandan rapor, veri, harita, araştırma, tasarım, teknik şartname hazırlanması gibi hangi hizmetlerin beklendiği belirtilir. Ancak, danışmanların özgün metodolojilerini önerebilmeleri amacıyla, iş tanımının çok ayrıntılı ve sınırlayıcı olmamasına dikkat edilmelidir. İş tanımında idarenin ve danışmanın sorumlulukları açık ve net bir şekilde belirtilmeli; ayrıca idarenin sağlayacağı kolaylıklar, hizmetler, tesisler, ekipman ve personelin de açıklaması yapılmalıdır. (Yön. m. 7)

YAKLAŞIK MALİYETİN HESAPLANMASI (Yön. m. 9-11) Yaklaşık maliyete ilişkin fiyatların tespitinde; Kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenmiş fiyatlar, İdare veya diğer idarelerce gerçekleştirilmiş aynı veya benzer işlerdeki fiyatlar, İlgili odalarca belirlenmiş fiyatlar, İhale konusu işi oluşturan iş kalemlerine veya gruplarına ilişkin olarak piyasadan yapılacak fiyat araştırması kapsamında elde edilecek fiyat tekliflerinin aritmetik ortalaması alınmak suretiyle ya da konusunda uzman bilirkişi ve ekspertizlerden soruşturularak oluşturulan fiyatlar öncelik sıralaması olmadan biri veya bir kaçı kullanılarak yaklaşık maliyet belirlenir. (Yön. m. 10) Yaklaşık maliyet hesabında işin niteliği dikkate alınarak % 20 oranını geçmemek üzere yüklenici karı eklenir. (Yön. m. 11)

Tespit edilen yaklaşık maliyetin, belirlendiği tarihten itibaren ihalenin ilk ilan veya davet tarihine kadar geçerliliğini koruyamayabileceği dikkate alınarak bu maliyetler, hizmeti oluşturan unsurlara ilişkin olarak ÜFE Genel Endeksi üzerinden güncellenir. Teknik şartname, Kanun hükümlerine uygun olarak danışmanlık hizmet sunucularına hazırlattırılabilir bu kapsamda yaklaşık maliyette söz konusu sunuculara hesaplattırabilir. Bu durumda teknik şartnameyi hazırlayan danışmanlık hizmet sunucusu o işin ihalesine katılamaz. (Yön. m. 11)

İhale Dokümanının Hazırlanması (Yön. m. 12-17) İhale dokümanının içeriği: Adaylarda aranılan şartlara, sıralama kriterlerine ve puanlama yöntemi ile kısa listeye alınacak aday sayı ya da sayı aralığına yer verilen ön yeterlik şartnamesi İsteklilere talimatları içeren idari şartname Sözleşme tasarısı Danışmanlık hizmetinin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren teknik şartname Gerekli diğer belge ve bilgiler (standart formlar, gibi). (Yön. m. 12) İhale ve ön yeterlik dokümanında yapılan düzenlemeler birbirine aykırı olamaz. Doküman ön yeterlik ilan tarihine kadar kesinleştirilir.

İhale Onayı, İhale Komisyonu ve İhale İşlem Dosyası (Yön. m. 18-20) İhale konusu işe ilişkin yaklaşık maliyet hesap cetveli, şartnameler, sözleşme tasarısı ve diğer doküman ihale onay belgesine eklenir ve bu belge ihale yetkilisinin onayına sunulur. (Yön. m. 18) İhale yetkilisi ilk ilan veya davet tarihini izleyen en geç üç gün içinde ihale komisyonunu oluşturur. İhale komisyonu, tek sayıda olmak üzere başkan dahil en az beş kişiden oluşur. Muhasebe ve mali işlerden sorumlu personel dışındaki diğer üyelerin ihale konusu işin uzmanı olması zorunludur. (Yön. m. 19) İdare, ihalesi yapılacak her iş için bir ihale işlem dosyası düzenler. İhale işlem dosyasının birer örneği, ön yeterlik ilanını izleyen üç gün içinde idare tarafından ihale komisyonu üyelerine verilir. (Yön. m. 20)

Yaklaşık Maliyet (TL-2010) İlânın Yayımlanacağı Yer Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Ön Yeterlik İlan Süreleri (Yön. m. 21) Yaklaşık Maliyet (TL-2010) Süre (En Az) İlânın Yayımlanacağı Yer YM < 70.076 7 İhalenin ve işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerin en az ikisi 70.076 <= YM <=140.157 Kamu İhale Bülteni ve işin yapılacağı yerde çıkan gazetelerden biri 140.157< YM < EŞİK DEĞER YM >=EŞİK DEĞER 14 Kamu İhale Bülteni

ÖN YETERLİK İLANI (Yön. m. 21) Ön yeterlik ilânında, adayların genel uygunluklarını, malî kapasitelerini ve teknik yeteneklerini değerlendirmek üzere belirlenen ön yeterlik kriterlerine ilişkin bilgiler yer alır. İlânda, kısa listeye alınmak ve teklif vermek üzere davet edilecek adayların sayısı veya sayı aralığı belirtilir. Kısa liste ön yeterlik değerlendirilmesi sonrasında ihaleye teklif vermeye davet edileceklerin listesi olup, kısa listede en az üç, en fazla on aday yer alabilir.

ÖN YETERLİK-İSTENECEK BELGELER (Yön. m. 29)  İhale konusu işin yaklaşık maliyetine bakılmaksızın tüm ihalelerde; Mesleki faaliyetini sürdürdüğünü ve yasal olarak teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren belgelerin,  İhale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimini gösteren belgelerin, Organizasyon yapısına ve personel durumuna ilişkin belgelerin,  İş hacmini gösteren toplam cirosu, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının ve bitirdiği iş miktarını gösteren belgelerin, İstenilmesi zorunludur.

ÖN YETERLİK-İSTENECEK BELGELER (Yön. m. 29) Yaklaşık maliyeti, eşik değere eşit veya eşik değeri aşan işlerin ihalelerinde yukarıda sayılan belgelere ek olarak;   Mali durumu ile ilgili bankalardan temin edilecek belgelerin, İlgili mevzuatı uyarınca yayımlanması zorunlu olan bilançosu veya bilançosunun gerekli görülen bölümleri, yoksa bunlara eşdeğer belgelerin veya serbest meslek kazanç defteri özetinin, İstenilmesi zorunludur. Yukarda sayılan belgelerin dışında, 4734 sayılı Kanununun 10 uncu maddesinde yer alan diğer belgelerden hangilerinin isteneceği ve yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale konusu işin niteliğine uygun biçimde idarece belirlenir.

MALİ KAPASİTEYE İLİŞKİN BELGELER (Yön. m. 33-36) 1. Bankalardan Temin Edilecek Belgeler (Yön. m. 33) Yaklaşık maliyetin % 5’inden az, %15’inden fazla olmamak üzere kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir belgeler yerli veya yabancı bankalardan alınacak belgeler. Banka referans mektubunun ilk ilan tarihinden sonra düzenlenmiş olması gerekir. Gerek görülürse idarelerce bu belgelerin ilgili bankanın genel müdürlüğünden veya şubesinden teyidi idarelerce yapılır.

MALİ KAPASİTEYE İLİŞKİN BELGELER (Yön. m. 33-36) 2. Bilanço veya eşdeğer belgeler (Yön. m. 34) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosunun veya bilançonun gerekli görülen bölümleri, yoksa bunlara eşdeğer belgelerin sunulması gerekir. Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması gerekir. Bu şartları bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler, bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın ortalaması üzerinden asgari değerlerin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunamayan istekliler iki ve üç yıl önceki yıllara ait belgelerini sunabilirler.

MALİ KAPASİTEYE İLİŞKİN BELGELER (Yön. m. 33-36) 2. İş hacmini gösteren belgeler (Yön. m. 35) Ön yeterliğin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam cirosunu gösteren gelir tablosunun veya taahhüt altında devam eden danışmanlık hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen danışmanlık hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren belgeler Toplam ciro için en az, yaklaşık maliyetin %25’i ile %35’i aralığında, danışmanlık hizmet işleri ile ilgili taahhüdü altındaki ve bitirdiği iş gelirleri için en az, yaklaşık maliyetin %15’i ile %25’i aralığında idarece ön yeterlik dokümanında belirlenecek bir tutar ön yeterlik asgari şartı olarak istenir. Son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunamayan istekliler iki ve üç yıl önceki yıllara ait gelir tablolarını sunabilirler.(Adayın yaşına göre)

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) 1. Mesleki faaliyetini sürdürdüğünü ve teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren belgeler (Yön. m. 37) Gerçek kişilerde; Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Meslek Odası kaydı, tüzel kişilerde; tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasınca düzenlenen, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge Gerçek kişilerin; noter tasdikli imza beyannamesini, tüzel kişilerin; son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesini veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri Vekaleten ihaleye katılma halinde noterden onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi İş ortaklıklarında iş ortaklığı beyannamesi, Konsorsiyumlarda konsorsiyum beyannamesi Ayrıca ihale konusu hizmetin yerine getirilmesine ilişkin olarak ilgili mevzuat gereği alınması zorunlu olan sicil, izin, ruhsat vb. belgeler

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) 2. İş deneyimini gösteren belgeler (Yön. m. 38) Aday ve isteklilerden; yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak; a) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan danışmanlık hizmet alımlarıyla ilgili iş deneyimini gösteren belgelerin, b) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan yapımla ilgili danışmanlık hizmet işlerindeki deneyimi gösteren belgelerin,

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) c) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan yapımla ilgili danışmanlık hizmet işlerinde ilk sözleşme bedelinin en az % 80'i oranında denetlenen ya da yönetilen işlerle ilgili deneyimi gösteren belgelerin, ç) Devam eden yapımla ilgili danışmanlık hizmet işlerinde; ilk sözleşme bedelinin kusursuz olarak tamamlanması şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde gerçekleşme oranı toplam sözleşme bedelinin en az % 80'ine ulaşan ve kusursuz olarak gerçekleştirilen, denetlenen veya yönetilen işlerle ilgili deneyimi gösteren belgelerin,

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) d) Devredilen işlerde devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde toplam sözleşme bedelinin en az % 80’inin tamamlanması şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan danışmanlık hizmet işleri ve son on beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan yapımla ilgili danışmalık hizmet işlerine ilişkin deneyimi gösteren belgelerin, istenilmesi zorunludur. İş deneyimi olarak istekliden, yaklaşık maliyetin % 25’inden az, % 50’sinden fazla olmamak üzere idarece belirlenecek bir miktarda, ihale konusu iş veya benzer işe ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyim belgesinin sunulması ön yeterlik asgari şartı olarak istenir.

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) 3. Organizasyon yapısı ve personel durumuna ilişkin belgeler (Yön. m. 39) İsteklilerin teknik yeteneklerinin belirlenebilmesi için; isteklilerin organizasyon yapısına ve ihale konusu işi yerine getirmek için idarece öngörülen sayıda ve nitelikte personel çalıştırdığına veya çalıştıracağına dair bilgi ve/veya belgeler ile isteklinin yönetici kadrosu ve işi yürütecek anahtar teknik personelin ve teknik personelin eğitimi ve mesleki niteliklerini gösteren belgelerin istenilmesi zorunludur. Asgari yeterlik kriteri olarak öngörülen anahtar teknik personelin, ihale konusu danışmanlık hizmetinde deneyimli ve işin uzmanı olması, ihale tarihinden önce işe alınmış ve ihale tarihi itibarıyla isteklinin bünyesinde çalışıyor bulunması şartlarının aranması zorunludur.

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) Bir ihalede anahtar teknik personel olarak gösterilen personel, aynı zamanda sözleşmenin uygulanmasında teknik personel olarak istihdam edilebilir. Anahtar teknik personel olarak bildirilen kişiler, aday veya isteklinin bünyesinde çalıştıklarına ve ihale konusu işte aday veya isteklinin anahtar teknik personeli olarak çalışacaklarına ilişkin yazılı beyanlarını verirler. Anahtar teknik personel olarak bildirilen kişiler, aday veya isteklinin bünyesinde görev yaptıkları süre boyunca, başka bir gerçek veya tüzel kişide anahtar teknik personel olarak çalışamazlar.

TEKNİK YETENEĞE İLİŞKİN BELGELER (m. 37-41) 4. Makine, teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler (Yön. m. 40) İdarece gerekli görüldüğü takdirde istenebilir. Makine, tesis ve ekipman için kendi malı şartının aranmaması esastır. İsteklinin kendi malı olan makine, tesis ve ekipman; fatura ya da demirbaş veya amortisman defterinde kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ile veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile tevsik edilir. 5. Kalite ve standarda ilişkin belgeler (Yön. m. 41) İdare, ihale konusu danışmanlık hizmet alımının niteliğini göz önünde bulundurarak ihale dokümanında; kalite yönetim sistem belgesine ilişkin düzenleme yapabilir.

ÖN YETERLİK DEĞERLENDİRMESİ (Yön. m. 53-55) 4734 sayılı Kanunun hükümleri çerçevesinde zarf kontrolü ve belge kontrolü yapılır. Belgelerin tam ve usulüne uygun olup olmadığı tespit edilir. Genel uygunluk şartlarını sağlayan adayların, Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara uygun olarak belirlenen ön yeterlik asgari koşullarını sağlayıp sağlamadıklarının tespiti yapılır. (Yön. m. 53) Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede adaylardan bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak, idare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. (Yön. m. 54)

ÖN YETERLİK DEĞERLENDİRMESİ (Yön. m. 53-55) Ön yeterlik değerlendirilmesinde ön yeterlik asgari şartlarını sağlayan aday sayısının kısa listeye alınacak aday sayısına eşit veya az olması durumunda puanlama işlemi yapılmadan doğrudan kısa liste oluşturulur. Ön yeterlik değerlendirilmesinde ön yeterlik asgari şartlarını sağlayan aday sayısının kısa listeye alınacak aday sayısından fazla olması durumunda ön yeterlik şartnamesinde belirtilen kriterlere göre adaylar tek tek değerlendirilerek puanlama yapılır.

ÖN YETERLİK DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ (PUANLAMA) (Yön. m. 54) Ön yeterlik değerlendirme kriterleri Tam Puan a) Mali kapasite [10-30] b) Teknik Yetenek [70-90] 1) Genel Hizmet Deneyimi [....] 2) Özel Hizmet Deneyimi [....] 3) Personel Durumu [....] 4) Ekipman Durumu [....] 5)  Araştırma-Geliştirme, Standart ve Kaliteye ilişkin Belgeler [....] ---------------------------------------------------------------------------------- Toplam: [ 100 ]

ÖN YETERLİK DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ (PUANLAMA) (Yön. m. 54) Değerlendirme safhasında, öncelikle adayların teknik yetenek açısından puanlanması her üye tarafından ön yeterlik şartnamesinde belirtilen kriterlere göre ayrı ayrı yapılır. Daha sonra Teknik Yetenek Değerlendirme Komisyon Formu ile komisyon üyelerinin ayrı ayrı vermiş olduğu teknik puanlar toplanıp üye sayısına bölünmek suretiyle her adayın teknik yetenek puanı belirlenir. Bu işlemlerden sonra adayların mali kapasite açısından puanlanmasına geçilir. Her adayın aldığı teknik yetenek ve mali kapasite puanları Ön yeterlik Değerlendirme ve Sıralama Formuna kaydedilir. Daha sonra kaydedilen sıralamaya göre kısa listeye girmeye hak kazanan adayların alfabetik sıraya göre sıralandığı standart ihale formuna uygun olarak kısa liste oluşturulur. (Yön. m. 54)

İHALEYE DAVET (Yön. m. 55) Kısa listede yer alan adaylara, teknik ve malî tekliflerini hazırlayabilmeleri için en az 13 üncü maddedeki süreler verilerek, ihale dokümanı ile birlikte ihaleye davet mektubu gönderilir. Ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda yeterli bulunmayanlar ile kısa listede yer verilmeyen adaylara yazılı olarak bildirim yapılır. İhaleye davet edilebilecek aday sayısının üçten az olması halinde davet mektubu gönderilmez ve ihale yapılmaz.

Yaklaşık Maliyet (TL-2009) YETERLİ BULUNAN ADAYLARA TEKLİFLERİ HAZIRLAMALARI İÇİN VERİLEN DAVET SÜRESİ (Yön. m. 55) Yaklaşık Maliyet (TL-2009) Süre (En Az) YM < 70.076 7 70.076 <= YM <=140.157 14 140.157< YM < EŞİK DEĞER 21 YM >=EŞİK DEĞER 40

DAVET SÜRELERİNİN KISALTILMASI Ön yeterlik ilanı ile ihale ve ön yeterlik dokümanına Elektronik Kamu Alımları Platformu üzerinden doğrudan erişimin temin edilmesi halinde, ön yeterliği belirlenen adaylara yapılacak kırk günlük davet süresi beş gün kısaltılabilir. İdareler yıl içerisinde yapmayı planladıkları alımlar için Bültende ücretsiz olarak ön ilan yapabilecektir. Ön ilan yapılması alım yapma yükümlülüğü getirmemektedir Uluslararası ilan yapılan haller dahil ön ilan yapılması halinde ön yeterliği belirlenen adaylara yapılacak kırk günlük davet süresi en fazla yirmidört güne kadar indirilebilir. Bu süre herhangi bir nedenle daha fazla kısaltılamaz. Mevzuat hükümlerine uygun olmayan ön ilanlar yenilenmedikçe ihale davet süresine ilişkin indirimden yararlanılamaz.

II. AŞAMA TEKLİFLERİN ALINMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Danışmanlık ihalelerinin ikinci aşamasında teklifler mali teklifler ve teknik teklif den oluşmaktadır. (Yön. m. 59) İhale konusu danışmanlık hizmeti için teklif edilen bedelin yer aldığı teklif mektubu ile geçici teminat (istenmişse) isteklinin malî teklifini oluşturur. Bu teklif, üzerine malî teklif olduğu yazılmak suretiyle bir zarfa konulur. (Yön. m. 59) Teknik değerlendirme için istenilen diğer bütün belgeler isteklinin teknik teklifini oluşturur. Bu teklif, üzerine teknik teklif olduğu yazılmak suretiyle ayrı bir zarfa konulur. (Yön. m. 59) Malî ve teknik teklife ait zarflar birlikte ayrı bir zarf veya paket içerisine konularak, üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin açık adresi yazılmak suretiyle sunulur. (Yön. m. 59)

II AŞAMA-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Teknik tekliflere ait zarflar ihale komisyonunca açılır ve belgeler kontrol edilir. (Yön. m. 60) Mali teklifleri içeren zarflar ihale komisyonunca tutanağa bağlanarak açılmaksızın paketlenir, mühürlenir, imzalanarak muhafaza altına alınır. (Yön. m. 60) Hiçbir teklifin reddine ve kabulüne karar verilmez. Teklifler ihale komisyonunca değerlendirilmek üzere oturum kapatılır. (Yön. m. 60)

II AŞAMA-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Danışmanlık hizmet ihalelerinde tekliflerin değerlendirilmesi, teknik ve malî değerlendirme olmak üzere iki aşamada yapılır. (Yön. m. 61) İlk aşamada teknik teklif, ikinci aşamada ise malî teklif değerlendirilir ve her iki aşama için ayrı puanlama yapılır. Teknik ve malî puan için belirlenen ağırlık katsayıları dikkate alınarak yapılan hesaplama sonucunda toplam puan tespit edilir. (Yön. m. 61)

II AŞAMA-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Teknik ve malî puan ağırlık katsayıları, teknik puan ağırlığı daha yüksek olmak üzere hizmetin niteliği ve özgünlüğüne göre farklı oranlarda ihaleden önce idarece hesaplanır ve idari şartnamede gösterilir. Bu oranlara ilişkin düzenleme Yönetmeliğin 62 nci maddesinde düzenlenmiştir. (Yön. m. 62)

Teknik puan ağırlık katsayısının hesaplanması (Yön. m. 62) Kriter Puan İşin sonraki yıllardaki etkisi 0-5 Hizmetin alınmasından sonra ortaya çıkabilecek kayıp ve zararlar 0-5 Sözleşme öncesi koşullar 0-5 Danışmanlık hizmetinin alınmaması neticesinde oluşabilecek kayıplar 0-5 Hizmetin karmaşıklığı 0-5 Hizmetin birden fazla disiplinin bir arada çalışmasını gerektirmesi 0-5 Çevresel ve toplumsal etkiler 0-5 Toplam 35 İşin sonraki yıllardaki etkisi :Danışmanlık hizmetinin ülke düzeyinde bir sektörün gelişmesini veya gelecekteki konumunu belirleyen stratejik bir çalışma, büyük bir proje ya da Devletin veya idarenin gelecek yıllara ait karar mekanizması üzerinde etkili bir iş olması b) Hizmetin alınmasından sonra ortaya çıkabilecek kayıp ve zararlar: Alınan hizmetin nitelikli ve verimli olmaması sonucu ortaya çıkabilecek kayıp ve zararlar, can, mal, sosyal ve ekonomik kayıpların ortaya çıkma olasılığı. c) Sözleşme öncesi koşullar (İş tanımının açıklığı, işverenin bu konudaki tecrübesi): İşverenin yapılan iş konusunda daha önce tecrübesinin olup olmadığı ve benzer nitelik ve ölçekte bir proje gerçekleştirip gerçekleştirmediği, iş tanımının yeterli açıklık ve detayda verilip verilmediği. ç) Danışmanlık hizmetinin alınmaması neticesinde oluşabilecek kayıplar: İdarenin ihtiyaç duyduğu danışmanlık hizmetinin alınmaması sonucu ortaya çıkabilecek kayıp ve zararlar. d) Hizmetin karmaşıklığı: Danışmanlık hizmetinin kapsam ve karmaşıklık derecesi. e) Hizmetin birden fazla disiplinin bir arada çalışmasını gerektirmesi: Hizmetin muhtelif disiplinlere mensup kadroların bir arada çalışmasını gerektirmesi. f) Çevresel ve toplumsal etkiler: Projenin çevresel ve toplumsal etkilerinin önemi; hizmetin önemi ve ulaşacağı insan sayısının büyüklüğü.  

Teknik puan ağırlık katsayısının hesaplanması (Yön. m. 62) Puan Teknik Puan Ağırlık Katsayısı (%) 29’dan büyük ise 78-80 23-29 aralığında ise 74-77 0-22 aralığında ise 70-73

II AŞAMA-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Teknik ve Mali Puan Ağırlık Katsayıları hizmetin niteliği ve özgünlüğüne göre idarece önceden hesaplanır, idari şartnamede gösterilir (Yön. m. 62): Teknik Puan Ağırlık Katsayısı = [Min 0,70 - Max 0,80] . Mali Puan Ağırlık Katsayısı =[Min 0,20 – Max 0,30] +----------------------------------------------------------- Toplam=1.00

Teknik Puan Bileşenleri (Yön. m. 63) Benzer nitelik ve ölçekteki işlerde deneyimleri İş için önerdikleri yöntem (metodoloji) ve çalışma planı ile Organizasyon Yapısının iş tanımına uygunluğu Yönetici kadrosu ve teknik personelin eğitim seviyesi, mesleki nitelikleri bileşenlerinden oluşur.

II AŞAMA-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yön. m. 59-72) Teknik değerlendirme için gerekli asgari teknik puan idarece en düşük 70, en yüksek 80 olmak üzere İdari Şartnamede belirtilir. Asgari teknik puanın altında kalan istekliler elenir ve mali değerlendirmeye alınmaz. Asgari teknik puanın altında puan alan isteklilere, değerlendirme dışı bırakıldığı ve mali tekliflerinin açılmadan, mali tekliflerin açılacağı tarih ve saatte kendilerine veya vekillerine elden iade edileceği yazılı olarak bildirilir.

Teknik Puanlama İşlemi (Yön. m. 64) Teknik puanlamaya ilişkin düzenleme Uygulama Yönetmeliğinin 64 üncü maddesinde yapılmıştır.   Teknik puanlamanın yapılmasında aşağıda belirtilen süreç izlenir: İsteklilerin teknik teklif belgeleri her üye tarafından tek tek incelenerek Danışmanlık Hizmet Alımı İhalelerinde Uygulanacak Tip İdari Şartnamesinde belirtilen kriterlere göre her istekliye ayrı ayrı puan verilir.

Teknik Puanlama İşlemi (Yön. m. 64) İstekli bazında komisyon üyelerinin verdiği puanlar toplanarak üye sayısına bölünmek suretiyle isteklilerin teknik puanları bulunur. Teknik puanı ihale şartnamesinde belirtilen asgari puanın altında kalan istekliler değerlendirme dışında bırakılır. Asgari puan şartını sağlayan isteklilerin puanları, en yüksek teknik puana sahip isteklinin puanına bölünüp 100’le çarpılarak isteklilerin itibari teknik değerlendirme puanı bulunur.

İtibari Teknik Değerlendirme Puan Formülü (Yön. m. 64) PTİ=100 x PT/PT max Bu formülde; PTİ  = İtibari teknik puanı, PT  = Komisyon tarafından istekliye verilmiş asgari puanın üzerindeki teknik puanı, PT max  = Komisyon tarafından isteklilere verilen teknik puanların en yükseğini, İfade eder.

Teknik Puanlama (Yön. m. 64) Belgeleri eksik olan veya istenilen şartlara uygun olmadığı tespit edilen ya da asgari teknik puanın altında puan alan isteklilere değerlendirme dışı bırakıldıkları ve mali tekliflerinin açılmaksızın, mali tekliflerin açılacağı tarih ve saatte kendilerine veya vekillerine elden iade edileceği mektupla yazılı olarak bildirilir. Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede adaylardan bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak, idare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.

Mali Tekliflerin Açılması ve Puanlama İşlemi (Yön. m. 65) Mali tekliflerin açılması ve puanlamaya ilişkin düzenleme Uygulama Yönetmeliğinin 65 inci maddesinde yapılmıştır. İhale komisyonunca isteklilere bildirilen tarih ve saatte teknik değerlendirme sonuçları ve teknik puanlar hazır bulunanlar önünde açıklanır. Teknik puanların açıklanmasından sonra toplu halde muhafaza altına alınmış olan mali teklif paketleri açılır. Komisyon tarafından, teklifleri değerlendirme dışı bırakılan isteklilerin mali teklif zarfları açılmaksızın kendilerine veya vekillerine elden iade edilmek suretiyle ihale salonundan çıkarılır. İade edilemeyen mali tekliflere ait zarflar ihalenin sonuçlandırılmasından hemen sonra posta ile gönderilir.

Mali Tekliflerin Açılması ve Puanlama İşlemi (Yön. m. 65) Asgari teknik puana eşit veya üzerinde puan alan isteklilerin mali teklif zarfları açılarak teklif edilen fiyatlar ve yaklaşık maliyet hazır bulunanlara okunur. Mali teklif zarfındaki belgelerin uygunluğu incelenir. Birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunduğu tespit edilen isteklilere ait teklifler değerlendirme dışı bırakılır.

Mali Tekliflerin Açılması ve Puanlama İşlemi (Yön. m. 65) İstekliler arasında teklif edilen en düşük teklif fiyatı (Mmin) isteklilerin mali teklif fiyatına bölünüp yüzle (100) çarpılması sonucu her isteklinin mali teklif puanı (PM) bulunur. PM= 100 x Mmin/M Bu formülde; PM = Mali teklif puanını, Mmin= İstekliler arasında teklif edilen en düşük fiyatı, M = İsteklinin teklif ettiği fiyatı, İfade eder.

Mali Tekliflerin Açılması ve Puanlama İşlemi (Yön. m. 65) Yapılan teknik ve/veya mali değerlendirme sonucunda üçten az isteklinin kalması halinde ihale yapılmaz. Yerli istekliler lehine fiyat avantajı sağlanacağı belirtilen ihalelerde, % 15 oranına kadar idari şartnamede belirtilen fiyat avantajı da uygulanmak suretiyle hesaplanacak teklifler esas alınarak mali teklif puanları hesaplanır. İdari şartnamede Türk Lirası veya başka para birimleri cinsinden teklif verilebileceği öngörülen ihalelerde mali tekliflerin puanlanması, teklif edilen bedellerin ihale tarihindeki T.C. Merkez Bankası döviz alış kuru veya çapraz kur üzerinden ödemeye esas para birimine çevrilmesi suretiyle yapılır.

Toplam Puanların Belirlenmesi ve Görüşmeye Davet (Yön. m. 66) Teknik ve mali değerlendirmeye tabi tutulan isteklilere ait teknik ve mali puanlar ihale dokümanında belirlenen ağırlık katsayıları ile çarpılarak toplanır ve toplam puanlar tespit edilerek KİK022.2/D kodlu Teklif Genel Değerlendirme Formuna kaydedilir.

Toplam Puanların Belirlenmesi ve Görüşmeye Davet (Yön. m. 66) İsteklilere ait teknik ve mali puanlar, teknik ve mali puan ağırlık katsayılarıyla çarpılarak toplanmak suretiyle toplam puanlar tespit edilir. P=PTİ x KT + PM x KM Bu formülde: P = Toplam Puan PTİ = İtibari Teknik Puan KT = Teknik Puan Ağırlık Katsayısı PM = Mali Teklif Puanı KM = Mali Puan Ağırlık Katsayısı İfade eder.

Toplam Puanların Belirlenmesi ve Görüşmeye Davet (Yön. m. 66) Puan eşitliği durumunda mali teklif puanı yüksek olan istekli görüşme yapmak üzere davet edilir. Mali teklif puanlarının da eşit olması durumunda tek sözleşmeye ilişkin benzer iş deneyim tutarı fazla olan istekli görüşme yapmak üzere davet edilir. Ortak girişimlerde pilot ortağın iş deneyimi değerlendirilir.

Toplam Puanların Belirlenmesi ve Görüşmeye Davet (Yön. m. 66) Toplam puanı en yüksek olan istekli, iş tanımı, sözleşme şartları, personel ve mali teklifle ilgili görüşme yapmak üzere davet edilir. Ancak bu görüşme, ihale dokümanında yer alan şartları önemli ölçüde değiştirecek nitelikte olamaz. Bu toplantıda işin nasıl yapılacağı, kullanılacak personel, idarenin katkılarının neler olacağı, Sözleşmede gerekli ilave açıklamalar gibi hususlar görüşülür ve gerekirse bunlar üzerinde esasa ilişkin olmayan değişiklikler yapılabilir. Teklifte gösterilmiş olan personel ücretleri ile teklif edilen diğer harcamaların miktarları tekrar pazarlık konusu edilemez. Mali teklif üzerinde yapılan görüşmenin kapsamı sadece ödeme koşulları ve planına yönelik olabilir. Önerilen anahtar teknik personel zorunlu olmadıkça değiştirilemez. Böyle bir gereksinimin ortaya çıkması halinde yeni anahtar teknik personelin teklifte sunulanın dengi veya daha niteliklisi olması gereklidir.

İhalenin karara bağlanması ve Onay (Yön. m. 68) Görüşme sonrası ihale komisyonunca gerekçeli karar düzenlenerek ihale yetkilisinin onayına sunulur. Teklif veren istekli sayısının üçten az olması halinde ihale iptal edilir. Bu durumda, ihale dokümanı gözden geçirilerek varsa hatalar ve eksiklikler giderilmek suretiyle, kısa listede yer alan bütün adaylar tekrar davet edilerek ihale sonuçlandırılabilir.

TEŞEKKÜRLER