Eser Çeker BÖTE CEIT610 Master Dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Klinik Yetiştiricilik
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TEST – 1.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
PROGRAM TASARIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
YANSITICI DÜŞÜNME.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Programdan Sorular.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Eser Çeker BÖTE CEIT610 Master Dersi Yansıtıcı Düşünme Eser Çeker BÖTE CEIT610 Master Dersi

Yansıtıcı Düşünme Tanımı (boyut) Görüşler arasında anlamlı ilişkiler var olmalıdır. Duygu ve olguları olumlulaştırma amaçlı İnanç, algı veya düşünülen durumların uygun olup olmadıkları değerlendirmesine bağlı olarak kabul veya reddedilir. İnanç doğasına, koşullarına ve temellerine yönelik bilinçli bir araştırma yapmayı gerektirir.

Bazı Yansıtıcı Düşünme Tanımları “Herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin, tutarlı ve dikkatli bir biçimde düşünmedir.”(Dewey)

Bazı Yansıtıcı Düşünme Tanımları(2) “Eğitim sorunları üzerinde mantıklı kararlar alma ve sonra bu kararların sonuçlarını değerlendirme sürecidir.” (Taggart)

Bazı Yansıtıcı Düşünme Tanımları(3) “Bireyin öğretme yada öğrenme yöntemi ve düzeyine ilişkin olumlu ve olumsuz durumları ortaya çıkarmaya ve sorunları çözmeye yönelik düşünme sürecidir.” (Ünver)

Geleneksel Öğrenme ile Yansıtıcı Öğrenme Arasında Ne Gibi Farklar Var? Bilginin öğretmenden öğrenciye aktarımı önemli Öğrencinin yeterlik ve yetersizlikleri önemli Öğrenme süreci boyunca değişim oluşturulması hedeflenmiş Öğrencinin öğrenme sorumluluğunu alması ve gelişmesi hedef Öğrenci öğrenmede edilgen konumda Öğrenci öğrenmede etkin rol oynar Öğretmen bilgi verici rolünde Öğretmen öğrenmeyi kolaylaştırıcı rolde

Geleneksel Öğrenme ile Yansıtıcı Öğrenme Arasında Ne Gibi Farklar Var Öğrenme ortamını öğretmen yönetir. Öğretmen öğrenciler arasında işbirlikçi kümeler oluşturur. Öğretmen öğrencilerin hatalarını düzelterek iletişim kurar. İki yönlü, pozitif, tutarlı, şeffaf bir iletişim var. Başarı göstergesi sadece test puanlarındaki pozitif değişim Başarı göstergesi öğrencilerin görüşlerini özgürce açıklayabilme/savunma ve kendi hedeflerini planlama becerilerindeki gelişme Öğretmenin öğrenciye dönütleri yanıtların doğru olup olmadığını belirtir. Dönütler öğrenciyi över, yüreklendirir ve motive eder nitlikte.

Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmene Yararları Öğretme-Öğrenme yaşantılarının etkililiğini sorgulamaya yöneltir. Sınıftaki olayları algılamayı ve çözümlemeyi sağlar. Öğrenci için ilgi çekici öğrenme ortamları oluşturmaya yardımcı olur. Mesleki açıdan gelişimi ve gelişim sürecini denetlemeyi sağlar (özdenetim?)

Yansıtıcı Düşünmenin Öğrenciye Yararları Öğrenme hedefleri belirlemeye yönlendirir. Kullandığı öğrenme strateji ve stillerinin etkililiği üzerinde düşünmeyi sağlar Öğrenme düzeyini belirlemeye yardımcı olur. Öğrenme sorumluluğunu almasını sağlar. Sorun çözme yeteneğini geliştirir. Kendini değerlendirme becerisini geliştirir (Özdenetim- özdeğerlendirme)

Yansıtıcı Düşünen Öğretmen Özellikleri Nasıldır? Öğretimle ilgili yaptıkları ve yapacakları üzerinde sürekli düşünür, yorumlar, gelişim için değişime açıktır. Dersteki uygulamalara karşı eleştiri ve tepkilere açıktır. Öğretiminden sorumluluk duyar. Öğretim süreci üzerinde düşünmeyi sever. Empati yapar. Öğretime ait kuram ve uygulamayı inceler. Hangi öğrencilere, neyin, niçin ve nasıl öğretilmesi gerektiğini araştırır.

Yansıtma Alanları Nelerdir? Teknik Yansıtma Uygulama Alanından Yansıtma Eleştirel Alanda Yansıtma

Teknik Yansıtma Ölçülebilen sonuçların etkililiği ve yeterliği üzerinde durulur. Uygulama tekniğine odaklanılır. Öğretmen tarafından yapılan Teknik Yansıtmaya bir Örnek: “Öğrenci Merkezli Öğrenme yöntem ve teknikleri konusunun öğretim yılı başında işlenmesi öğrencilerin kendi öğrenme stilleri ve stratejilerini netleştirmelerini ve bu stil ve stratejilere uygun eğitim ortamları oluşturmamı kolaylaştırdı.” Örnek Video : Polis Eğitimi Videosu

Uygulama Alanında Yansıtma Bir öğretim etkinliğinin eğitim hedeflerine ulaşma ve sonuçlarını değerlendirmenin altında yatan varsayımları açıklar. Ör: uygulama alanında yansıtıcı düşünen bir öğretmen şunları sorgular: Hedeflere ve davranışlara ne ölçüde, nasıl ulaşıldı? Hedef ve davranışlara ulaşılamamışsa bunların nedenleri?, öğrenci davranışlarının analizi Ulaşılan sonuçların analizi ve yorumlanması. Örnek: Özürlü Eğitimi Videosu

Eleştirel Alanda Yansıtma Eğitsel değerler ile uygulama arasındaki bağlantıların etik açıdan incelenmesi. Ör: Hatalı davranan bir öğrenciye öğretmence verilen cezanın “öğretici” olmaması halinde bunun öğrencinin gelecek yaşamındaki olumsuz yansımaları üzerine değerlendirmeler. Örnek: Eğitimciler Arası Yansıtma Videosu

Yansıtıcı Düşünceyi Geliştirme Yansıtıcı düşünme hem öğretmen hemde öğrenci tarafından öğrenilebilir. Bunun hayata geçirilebilmesi için Kullanılan Eğitim Sistemi yansıtıcı düşünmeye olanak tanımalı. Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici yaklaşımlar, etkinlikler ve eğitim programları hayata geçirilmelidir.

Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirme Yaklaşımları Öğrenme Yazıları Kavram ve Zihin Haritaları Soru Sorma Kendine Soru Sorma Anlaşmalı Öğrenme Kendini Değerlendirme

Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirici bir Eğitim Programı Nasıl Olmalı? (1) Hedefler öğrenenle birlikte belirlenmeli İçeriğin zenginleştirilmesi için öğrenci katkısı sağlanmalı İçerik öğrencinin gerçek yaşamı ile bağlantılı olmalı Öğretme-öğrenme yaklaşımları öğrencilerin öğrenme biçimlerine, gelişim düzeylerine, özel ve genel hedeflere, ve içeriğe uygun olmalı. Öğretme-öğrenme etkinlikleri ilgi çekici ve eğlenceli olmalı

Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirici bir Eğitim Programı Nasıl Olmalı? (2) Öğrenciler arasında işbirliğine dayalı bir öğrenme ortamı oluşturulmalı. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirici örneklere yer verilmeli Yansıtıcı tartışma etkinliklerine yer verilmeli Değerlendirme etkinlikleri öğrencinin bedensel, sosyal, duygusal ve bilişsel düzeylerindeki hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını kontrol edecek şekilde olmalı.

Ders Planına ilişkin görüş teatileri Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerilerini Geliştirici Etkinlikler Neler Olabilir? Ders Planına ilişkin görüş teatileri Ders Planlarının uygulama sonrası değerlendirmesi Amaçlı Tartışmalar Günlük Yazma Gelişim Dosyası Hazırlama Eylem Araştırmalarına Katılma Mikro Öğretim Çalışmalarına Katılma Gözlem

Kaynaklar http://www.google.com.tr/url?url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D Pfqpj3m1nG0&rct=j&sa=X&ei=DgrMTM-dJ9GRswa- xumWCA&ved=0CEEQuAIwAjgo&q=Reflective+Learning+video&usg=AFQjCNEH 71iVRXUWgMaGtm88VN2WcHxJKg http://www.google.com.tr/url?url=http://vimeo.com/14394167&rct=j&sa=X& ei=_gjMTMjRG4HHswbZ9KCoAQ&ved=0CFoQuAIwCDgU&q=Reflective+Learning +video&usg=AFQjCNHUMfaYokocbitrFlHVQNLel4XjkA http://www.google.com.tr/url?url=http://vimeo.com/14394563&rct=j&sa=X& ei=wQvMTPS7J8TDswa77fyWCA&ved=0CFEQuAIwBQ&q=Reflective+Learning+vi deo&usg=AFQjCNHGmi14e81r6uRet3WpzKEzJjKjEg (Videolar 28.10.2010 tarihinde, Google arama motoru ile “Reflective Learning Video” arama kriteri kullanılarak ,YouTube’dan indirilmiştir.

Dikkatiniz ve katkınız için TEŞEKKÜR EDERİM. ESER ÇEKER 20043296 Dikkatiniz ve katkınız için