RAUF DENKTAŞ LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
SUNUM.
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ çıkış KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sınav ve Ders Başarısında
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İŞLETMELERDE MESLEK EĞİTİMİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
KÜSMEYELİM KÜSTÜRMEYELİM
CANIM ARKADAŞIM.
Ne güzel bir gün ! Okuluma gideceğim.
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
MEKTUP ARKADAŞIM PROJE ÇALIŞMASI
Erbaa İmam hatİp ortaokulu Okul-Aile Birliği Genel Kurul Toplantısı
eğİtİm öğretim yIlI yaz dönemİ meslekİ eğİtİm çalIşmasI
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
OKUL ÖNCESİNDE SAĞLIKLI SAĞLIKSIZ KAVRAMININ ÖĞRETİMİ çıkış
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
SINIF YÖNETİMİ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Çalışma Yaprağı.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Tüketmeden Düşün Projemizde; Bilinçli tüketim hakkında çocukların duyarlılığını arttırmak Geri dönüşüm hakkında farkındalık kazandırma Alışveriş yaparken.
ECE, CAN, ALİ, EDA ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Öğretimin Planlanması
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
Türkçe Dersi Kaynak Siteler
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yardımlaşma & Misafirperverlik
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Kazanım Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

RAUF DENKTAŞ LİSESİ

Hazırlayan: ECE ALEMDAR

SEÇMELİ SOSYAL ETKİNLİK DERSİ ÇEVREMİZDEKİ YAŞLI VE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE YARDIM ETMEK

GİRİŞ Yaptığım araştırmalarda, şimdiye kadar bu çalışmanın sadece sınıfta konuşularak veya bir kez huzurevine gidilerek yapıldığını gördüm. Oysa yaşlı ve ihtiyaç sahiplerini bir kez ziyaretin yeterli olmadığı, sürekli ilgi ve alaka gösterilmesi gerektiği kanaatindeyim. Bununla ilgili yapılmış bir çalışma ya da herhangi bir projeye rastlamadım . Bu noktadan hareketle “2 EKMEK 1 SÜT” projesinin hayata geçirmeye karar verdim.

AMAÇ Çevremizdeki ihtiyaç sahiplerine duyarlı olmayı , Yardımın bir defaya mahsus değil, her zaman olması gerektiği, Birlikte olunca küçük harçlıklarla büyük yardımlar yapılabileceğini öğrenmek.

SÜRE 4 ders saati, ayrıca 1 ders yılı boyunca uygulamaya devam edildi.

PROJE ADI İKİ EKMEK , BİR SÜT

KAZANIMLAR Öğrencilerin sorumluluk almasını sağlamak, Derslerin sadece okuldan ibaret olmadığını, okul dışında da öğrenmenin önemli olduğunu, Saygısızlığın moda olduğu şu dönemde, büyüğe saygının nasıl olacağını anlamaları, Yaşlılarla konuşmayı, paylaşmayı, dertleşmeyi öğrenmeleri, İhtiyaç sahibi kişileri nasıl bulacaklarını öğrenmeleri, İhtiyaç sahibi kişilere , onları incitmeden nasıl yardım edeceklerini ,

Çocuklarımızı fanusta gibi yetiştiriyoruz, ama gerektiğinde alışveriş yapabilecek güvene sahip olduklarını, Çocuklarımızın gerektiğinde bir yabancının sorumluluğunu alabileceği, Çocuklarımızın kendilerine güvenmelerinin sağlanması, Başkalarına yardım etmek için büyük paralar gerekmediği, harçlıkları ile çok şey başarabileceklerini kavratmak. ”Birlikten, kuvvet doğar” sözünün ne kadar doğru olduğunu kavratmak.

İŞLEYİŞ Öğrencilere konunun önemi ve bu konu ile ilgili neler yapılabileceği ile ilgili bilgi verildi. Konu ile ilgili yapılacaklar hakkında beyin fırtınası yapıldı.( 1 ders saati) Çalışmamıza, seçim sonunda “2 EKMEK 1 SÜT PROJESİ “ adını verdik .(1 ders saati) Konu, okul müdürümüze tarafımdan anlatıldı ve olumlu karşılandı. Müdürümüz, kendisi de yardımcı olabileceğini söyledi.

Yapılan veli toplantısında projenin içeriği ve onaylayıp onaylamadıkları soruldu, genelde çok olumlu karşılandı. Hatta veliler, kendileri de yardım etmek istediklerini söylediler. Öğrencilerden, okula yakın oturan yaşlı ve ihtiyaç sahibi kişiler hakkında çevrelerinde araştırma yapmaları istendi. Gelen isimler incelendi ve bir grup öğrenci ile birlikte okul çıkışı, okulun bağlı olduğu muhtarlığa gidildi, durum anlatıldı. Muhtarımız, Selami YILMAZ’ın yardımıyla ihtiyaç sahipleri tespit edildi, adres ve telefonları alındı.

Ertesi gün, diğer öğrencilerle paylaşıldı ve yine okul çıkışı bir grup öğrenci ile alınan adreslere gidildi, yaşlılarımıza dersin içeriği anlatıldı. (HERGÜN OKUL ÇIKIŞI KENDİSİNİ BİRKAÇ ÖĞRENCİNİN ZİYARET EDİP, EKMEK VE BAZI GIDALAR GETİRECEĞİNİ, KENDİSİNİN İSE TEK YAPACAĞININ , O SAATTE EVDE OLUP ÖĞRENCİLERİ KARŞILAMASI VE BİR BÜYÜK OLARAK ÇOCUKLARA İYİ DAVRANMASI.)

Derste, isteğimizi kabul eden ve kriterlerimize uygun bulduğumuz yaşlıların seçimi yapıldı, 2 yaşlı teyze seçildi.(1 ders saati) Öğrencilerin görüşmek istediği 2 yaşlı teyze ve 2 sınıf için çekiliş yapıldı. Böylece her sınıfın bir büyükannesi oldu. Teyzelere hergün neler götürebileceğimiz konuşuldu ve karar verildi.( 1 ders saati)

Her 2 sınıfın teyzeye gidecekleri gün ve götüreceklerini içeren sınıf listeleri tarafımdan hazırlandı.

Büyükanneye gidiş –gelişlerde kesinlikle yalnız değil, grup halinde gidilmesi ve eve girilmemesi , ama her gidişte büyükannenin elinin öpülüp, hatırının alınması tembih edildi.

Giden öğrencinin, ertesi gün okula gelince listedeki bölümü imzalaması istendi. Bu çalışmanın takibini, arada bir büyükanneyi ziyaret ederek ya da telefonla arayarak yapıyorum.

Bu arada zamanla öğrencilerde kendi aralarında bir otokontrol oluştu; o gün gidemeyecek öğrenci, diğer arkadaşı ile yer değiştiriyor, böylece hem kendi aralarında düzenleme yapıyorlar, hem de büyükannenin sorumluluğunu aldıklarını gösteriyorlar. Liste her tamamlandığında, yeni liste panoya asılıyor ve büyükanneye gidilmeye devam ediliyor.

Zamanla çocuklar ve büyükanne arasında güzel bir bağ oluştu, çok daha istekle gidiyorlar ve listenin dışında bütçelerine göre alışveriş yapabiliyorlar.

TEŞEKKÜR PROJENİN HAYATA GEÇİRİLMESİ, BAŞARI İLE YÜRÜTÜLMESİ, KÜÇÜK YARDIMLAR DÜŞÜNCESİ İLE ORTAYA ÇIKAN ÇALIŞMAMIZIN BU KADAR SES GETİRMESİNDE YARDIMCI OLAN OKUL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN AKİF ARSLAN’A, MUHTARIMIZA, DEĞERLİ VELİLERİME, CANIM ÖĞRENCİLERİME VE HER KONUDA DESTEK VEREN ÖĞRETMEN ARKADAŞIM SAYIN ENGİN GEDİKOĞLU’NA TEŞEKKÜR EDİYORUM

SON SÖZ BU PROJE İLE ÖĞRENCİLERE YUKARIDAKİ TÜM KAZANIMLARI, KAZANDIRDIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM. YILLIK PLANDAKİ BU DERSİN, HEM HAYATA GEÇİRİLMESİ, HEM DE BİR DERS YILINA YAYILMASI İLE BU TÜR YARDIMLARIN BİR KERE DEĞİL, SÜREKLİ YAPILABİLECEĞİNİ VE KÜÇÜK YARDIMLARIN BİRLEŞTİRİLDİĞİ ZAMAN NE KADAR ÖNEMLİ DEĞERLERE ULAŞTIĞINI, HEP BİRLİKTE GÖRDÜK. SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM, ÇOK MUTLUYUM. TEŞEKKÜRLER.