Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Donanım Birimleri.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
DONANIM VE YAZILIM.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
PROXY SERVER Eren AKGÜL Proxy Server  Vekil sunucu veya yetkili sunucu, internete erişim sırasında kullanılan bir ara sunucudur. Adanmış.
Toplantıları önemli hale getirin. Harika ekiplerin temelinde çok iyi iletişim vardır. Temel.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
XPEECH SIP DECT Yazılım Güncellemesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DİREKTÖRLÜĞÜ
Açık Bulut Nedir ? Neden Açık Bulut ?
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
BARALAR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
1)RESİM DÜZENLEMEK TEMEL KAVRAMLAR: Piksel, Nokta ve Nokta Aralığı, Çözünürlük, Rezolasyon, LPI, DPI HAZIRLAYAN: Ayşe Cansel KARAMAN.
DHCP SERVER (dynamic host configuration protocol)
HAZIRLAYAN SEDA KALKANDELEN
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Sunucu Çeşitleri Mehmet Ali Uluekmekçi.
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilişim Teknolojileri Araçlarında
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Temel Bilgisayar Bilgileri
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Anklaşman sistemlerinin iyileştirilmesi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
İŞLETİM SİSTEMİ KATMANLARI (Çekirdek, Kabuk ve diğer temel kavramlar)
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunucu Bilgisayara Eğitim Yazılımı Yüklemek İçin;
İşlemciler.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLKOKULDA TEMEL MATEMATİK
Boğaziçi Üniversitesi Network Araştırma Laboratuvarı (NETLAB)
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Nedir? E-lmas üniversite bünyesinde çalışan bir laboratuvar için tüm analiz süreçleri kayıt altına alan ve raporlayan bir yazılımdır. Çok kullanıcılı ve.
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Java-Android Yazılım Mimarisi Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara bilgehan.arslan@gazi.edu.tr Gazi Üniversitesi, Bilişim Enstitüsü, Ankara sureyya.gulnar@gazi.edu.tr  2014 MERSİN

UYGULAMANIN GELİŞTİRİLMESİ KULLANILAN TEKNİKLER UYGULAMA Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması GİRİŞ UYGULAMANIN GELİŞTİRİLMESİ KULLANILAN TEKNİKLER UYGULAMA SONUÇ VE ÖNERİLER

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması ÇALIŞMA HEDEFİ Bu çalışma ile hedeflenen ister sınıf ortamında olsun ister diğer ortamlar da tablet bilgisayarlar ile masaüstü bilgisayarın haberleşmesinin sağlanmasıdır.

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Çalışmamızda temel amaç; masaüstü bilgisayarın ekran görüntüsünün, tablet bilgisayarlara aktarılmasıdır. Uygulama sırasında dikkat edilmesi gereken iki önemli unsur aşağıda belirtilmiştir. Bilginin güncelliği için, alınan masaüstü bilgisayar ekran görüntüsü sık sık tekrarlanmalıdır ki gönderilen bilgi güncelliğini koruyabilsin. Ekran görüntüsü gönderme süresi olabildiğince kısa tutulmalı ki tablet-masaüstü etkileşimi verimli bir şekilde sağlanabilsin.

Aşama 1: Ekran görüntüsünü al. Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Android altyapılı gerçekleştirilen uygulamanın çalışma mekanizması ise, aşağıdaki adımlar ile özetlenebilir. Aşama 1: Ekran görüntüsünü al. Aşama 2: Alınan görüntünün çözünürlüğünü azalt. Aşama 3:Ekran görüntüsünü, özel sıkıştırma algoritmaları sayesinde minimum kapasiteye getir. Aşama 4: Ekran görüntüsünü tabletlere aktar. Aşama 5: İstenilen durumlarda tabletlerde ki görüntüyü masaüstü bilgisayara aktar.

KULLANILAN TEKNİKLER HUFFMAN ALGORİTMASI: Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması KULLANILAN TEKNİKLER HUFFMAN ALGORİTMASI: Çalışmamızda; sıkıştırma algoritması olarak, Huffman algoritması tercih edilmiştir. Huffman algoritması; bir veri kümesinde daha çok rastlanan sembolü daha düşük uzunluktaki kodla, daha az rastlanan sembolleri daha yüksek uzunluktaki kodlarla temsil etme mantığı üzerine kurulmuştur. Bu mantıkla alınan ekran görüntüsüne ait her pikselin renk kodu bir veri biti dizisi oluşturup bu veri biti dizisi tekrarlanan değişkene dayanarak Huffman algoritması yardımı ile sıkıştırılır. Uygulamada alınan ekran görüntüsünde aynı renk değerini tutan piksel sayısı tekrarı çok fazla olduğundan; bu çok tekrarlanan değer kayıpsız ve bozulmamış bir şekilde en iyi Huffman algoritması ile sıkıştırılabileceğinden uygulamamızda tercih edilmiştir.

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması SOKET PROGRAMLAMA: Uygulamada soket programlama mantığı kullanılmıştır. Soketler aynı bilgisayardaki ya da farklı bilgisayarlardaki iki farklı sistemin haberleşmesini sağlayan sistemlerdir . İstemci-sunucu mantığı ile çalışır. İstemci, veriyi isteyen soket programıdır. Sunucuya bağlanır, isteğini iletir, bağlantısını yapar. Sunucu ise veriyi veren soket programdır. İstemi alıp değerlendirir, gerekli yanıtı istemciye iletir. Sunucunun istemine herhangi bir anda yanıt verebiliyor durumda olması için devamlı çalışması gerekir. Soketler, internet bağlantınızın ve diğer bağlantıların arasında duran soyut birimlerdir.

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması MULTITHREAD: Java programlama dilinin en önemli özelliklerinden biri de çoklu işlem (multithread) mimarisini destekliyor olmasıdır . Bu mimari, bir bilgisayar programının komutlarının icrasının kontrolünü ve iyileştirilmesini sağladığı için bilgisayar bilimleri açısından çok güçlü ve hatırı sayılır bir gerçekleştirim olarak değerlendirilmelidir . Çoklu işlem içinde çoklu veri iletimi ve uzaktan kontrol kavramlarını barındırır. Çalışmamızda, çoklu işlem yapısı b u yüzden tercih edilmiştir.

SİSTEM GEREKSİNİMLERİ Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması SİSTEM GEREKSİNİMLERİ Projede kullanılan teknolojiler ve geliştirme ortamından bahsedecek olursak; uygulama Window 7 64 Bit işletim sistemine sahip bir bilgisayar üzerinde Eclipse ve Netbeans editörleri kullanılarak Java ve android programlama dilinde geliştirilir. Android sürümü olarak Android 2.3.3 işletim sistemi ve API 10 seviyesi kullanılır. Ayrıca bu uygulama Android 2.3.3 işletim sistemi ve üzeri bütün işletim sistemi sürümlerinde başarıyla çalışır. 2.3.3 sürümü öncesi sürümlerde uygulama çalışmamaktadır. Sistemde kullanılan tablet bilgisayarlar Android yazılım dili desteklidir.

UYGULAMA: Uygulama süreci : Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması UYGULAMA: Uygulama süreci : 1) Masaüstü Bilgisayar-Masaüstü Bilgisayar Arası İletişim Sağlanması ve bu iletişimin değerlendirilmesi 2) Masaüstü Bilgisayar-Tablet Arası İletişimin Sağlanması ve bu iletişimin değerlendirilmesi

Server Panelinin Çalışma Ekranı Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Masaüstü-Maşaüstü Server Panelinin Çalışma Ekranı

Client Panelinin Çalışma Ekranı Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Masaüstü-Maşaüstü Client Panelinin Çalışma Ekranı

Client Panel Çalışması Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Masaüstü-Tablet Client Panel Çalışması

Client Panel Çalışması Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması Masaüstü-Tablet Client Panel Çalışması

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması SONUÇ VE ÖNERİLER Tüm açıklamalardan sonra görüldüğü üzere sistem bir masaüstü ve 16 tablet bilgisayar için başarılı bir şekilde ekran görüntüsü aktarımını gerçekleştirmiştir. Uygulama sürecinde veri iletiminde maksimum hızı elde edebilmek amaçlı alınan ekran görüntüsü yeniden boyutlandırılarak kapladığı alan düşürülmüş Huffman algoritması ile sıkıştırılmıştır. Tüm bu eklemeler sonucunda hız değeri bakımından bir miktar artış elde edilmiş fakat yine de çok hızlı bir iletişimin sağlanmadığı gözlemlenmiştir. Bu durumun temel sebebinin TCP – IP altyapısı olduğu düşünülmektedir. Bu yapı ayrıntılı bir şekilde incelendiğinde ve bu yapının kullanımına uygun koşullar araştırıldığında karşımıza 3 ana sorun çıkar.

Java-Android Yazılım Mimarisi : Bir Masaüstü ile Çoklu Tablet Bilgisayar Haberleşme Uygulaması BUNLAR ; TCP - IP kullanımı söz konusu olduğunda sistem birebir olarak işlevseldir; yani tek istemci tek sunuculu yapıya uygundur. Bu yüzden çoklu işlem söz konusu olduğunda sistem üzerinde aksamaların olması beklenilen sonuçtur. Bizim de uygulamamız da çoklu bir sistem desteği barındırdığından hız hususunda gecikmeler yaşanması normaldir. TCP – IP kullanıldığı sistemlerde dikkat edilmesi gereken diğer bir hususta kullanılan platformun aynı olması koşuludur. Fakat kullandığımız sistem üzerinde Windows işletim sistemi kurulu bir ana bilgisayar ve android yazılımı ile çalışan tablet bilgisayarlar mevcut olduğundan bu durumda da aksamaların olması muhtemeldir. Bu aksamalar veri iletim hızı üzerinde olumsuz sonuçlar yaratmaktadır. Son olarak TCP – IP tabanlı geliştirilen sistemlerde farklı geliştirme ortamları kullanılması durumda etkileşim hızında düşüş görüldüğü tespit edilmiştir.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN SORU? BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. BİLGEHAN ARSLAN SÜREYYA GÜLNAR