TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Türkiye İstatistik Kurumu Faaliyetleri Nilgün DORSAN Strateji Geliştirme Daire Başkanı.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Kamu/Özel Sektör/YMM Alanında Tam Uzmanlaşmış Kadro Kalite Denetimi Tecrübe Ve Deneyimlerle Dolu Bir Profesyonel Geçmiş Güçlü Referanslar Müşteri.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
BOLOGNA SÜRECİ. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI’NIN BOLOGNA SÜRECİNE KATKILARI YÖKSİS Projesi geliştirildi. Bu kapsamda Kamu Kurum ve Kuruluşlarıyla Protokoller.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Uluslararası Pazarlama Araştırması
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretimin Uyarlanması
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
E-DEVLET AŞKIN KAYA
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖZ GELİRLER.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI TC. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Performans Yönetimi Ve Kalite Geliştirme Başkanlığı Teşhisle İlişkili Gruplar Şube Müdürlüğü Dr. Ümit BAŞARA

TİG! Hangi Safhadayız, Ne Yapıyoruz? Hangi alanlarda kullanmayı planlıyoruz? Nasıl ödeme yapıyoruz?

Neler Yapılmıştır? 2005 yılından 2009 Kasım ayı’na kadar bir farkındalık yaratma, uygulanabilirlik değerlendirme projesi olan HÜAP gerçekleştirilmiştir. Kasım 2009 tarihini takiben proje ve ürünlerinin sahibi -Sağlık Bakanlığı haricinde- çıkmamıştır! TİG/DRG uygulamasına inanmamak TİG kavramını algılayamamak Konuyu sahiplenen yapılanma olmaması gereğince, ilk olarak bu yapının kurulması TİG Şube Müdürlüğü olarak Tedavi Hizmetleri PYKGDB altında kurulmuştur.

Neler Yapılmıştır? 1200 kadar klinik kodlamacının kodlama yapmasını sağlayacak eğitimler gerçekleştirilmiştir. Şu an itibarı ile yaklaşık 550 Kamu hastanesinde klinik veri akışı sağlanmakta ve kısıtlı oranlarda ödemeler yapılabilmektedir. Stratejik olarak tüm kamu hastanelerinin yanına üniversite hastaneleri ve hatta özel hastaneleri de dahil etmeye çalışmaktayız.

Neler Yapılmıştır? Şu an itibarı ile bizden eğitim almış bir ekibi olan her hastaneye veri girme, üretme ve kendini değerlendirme şansı veriyoruz. Üniversiteler ile eğitim modülünü paylaşıma açtık isteyen Üniversite bizden eğitim almak koşulu ile ve bizden bir gözlemcinin bulunması zorunluluğu ile bu eğitimleri gerçekleştirebilir.

Neler Yapılmıştır? Yazılım alt yapısı revize edilmiştir. Veri Giriş Programı TİG Karar Destek Sistemi oluşturulmuştur. E-Kitap revize edilmiştir (süreklilik içerisinde).

E-KİTAP

TİG Veri Toplama

TİG Karar Destek Sistemi

İzlenecek Adımlar Veri üretimi sağlanması Veri kalitesinin sağlanması Klinik kodlama verisinin üretimi Kısıtlı ödemelerin yapılması Veri kalitesinin sağlanması Çeşitli yazılımlar ile düzeltme talebi içerikli geribildirimlerin oluşturulması Süreç içerisinde gelişecek bir tecrübeli ekibin sahada mevcudiyetinin sağlanması Maliyetlendirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi Ekip oluşturulmakta

Kısıtlılıklar! Çekirdek ekip yavaş büyüyor Sistemin ana unsuru monitorizasyon ve geribildirim üzerinedir. Sahadan istenen refleksin alınamamış olması. Yabancı ülkelerdeki sistemle karşılaştırıldığında bizi farklı kılan kendi dinamiklerimiz var.

Kullanım Alanları Yatan hasta ödemelerinde Karşılaştırma, Çıktı analizlerinde Sağlık politikası geliştirmede Bir çeşit monitorizasyon sistemi olarak

Geri Ödemede İzlenen Yol! Havuzdaki (global bütçenin) paranın %50’si ayaktan hasta, %50’si yatan hasta için dağıtılmak üzere ayırım yapılmaktadır. BBaG ve İBaG temelinde toplanan verilerin hesaplanmasında referans SUT Ek 10’u temel alınmıştır. Her hastanenin belirlenmiş ödeneğinin %10’nu kesilerek TİG havuzuna atılmıştır. Bu havuz o döneme ait global bütçe olarak ele alınmıştır.

Geri Ödemede İzlenen Yol! TİG ve BBaG/İBaG temelinde bu rakamlar tekrar dağıtıma tutulmuştur. Güvenlik aralığı konulmuştur +/-%10 %10’lar düzeyinde kayıp gözlenmesi mümkün değildir, fakat %10-11 aralığında yükselmeleri yakalayan hastaneler olmuştur.

Geri Ödemede ve Sistemdeki Kısıtlar Tamamı TİG temelinde yapılandırılmayan ödemeler için yorum üretmek çok zor oluyor… (tahakkuk –tahsilat farklarını yaratan dinamikler?) Hastaneler kayıp oranlarını hemen kodlamacıların üzerine yıkma eğiliminde olup kolaya kaçma eğilimindeler. Hastanelerimizin/hekimlerimizin maliyet odaklı çalışma kültürü yok. Genel hizmet üretim değerlendirme kültürümüz tıbbi işlemler üzerine kurulu olduğu için teşhis temelinde ortalamalar üzerine oturtulmuş bir sistemi algılama ve kavrama zorluğu çekmekteyiz.