Ders 6 Deklaranın Oyunu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
SAYILAR ve RAKAMLAR.
NAKİT OYUNCU.
MASA TENİSİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
Planlı Yaşamak.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BARALAR.
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
Photoshop ile Arka plan Silinmesi
APARTMANLAR OYUNU NEDİR?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Değirmendere Hacı Halit Erkut Anadolu Lisesi
EKRAN KARTLARI.
Uçak Bileti Değiştirme
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
İ
My EBSCOhost Kişisel Klasörünün Kullanımı
Nazlı ÖZTÜRK.
HAZIRLAYAN AHMET KÜÇÜK
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Geçerlik ve Kullanışlılık
Oyunun Başlaması ve Tekrar Başlaması
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
seyahat zeyno zeyno seyahat
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
BELLEK.
Oyun Genel Kuralları 7. Bir taş oyun boyunca bir çok kez renk değiştirebilir. 3. İlk 4 taş ortadaki şekildeki gibi 4 kareye yerleştirilmelidir Her.
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Maç Sonucunun Belirlenmesi
NEDEN MANİPÜLASYON.
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

Ders 6 Deklaranın Oyunu

Ders 6 Deklaranın Oyunu Çabuk(Alıcı) Lövelerinizi Sayın Bu derste deklarasyona biraz ara vererek kart oyununun bazı prensipleri üzerinde duracağız. Deklaran olarak amacınız kontratınızı yapmaktır ve bu bir plan gerektirir. Eğer elleri rasgele kazanıyor ve kaybediyorsanız sürekli kaybeden bir oyuncu olursunuz.   Çabuk(Alıcı) Lövelerinizi Sayın  Oyunu planlamanın ilk adımı durumunuzu belirlemektir. Bunun için kontratınızı yapmaya ne kadar yakın olduğunuzu tespit etmelisiniz. Her renkteki çabuk alıcı kağıtlarınızı sayarak bu tespiti yapabilirsiniz. Unutmayın, şimdilik sadece sayıyoruz, kartları henüz oynamayın. Yüksek onörleriniz ile elleri herhangi bir hazırlığa gerek kalmadan hemen alabileceğiniz için bunları çabuk alıcı löveler olarak adlandırıyoruz.  Kontratınızı yapmanız için gereken löve sayısından çabuk alıcı lövelerinizin sayısını çıkarın. Aradaki fark üretmeniz gereken löve sayısıdır.  Ek löveler üç yolla üretilebilir: Yüksek kart promosyonu, uzun kart sağlanması ve kozlama.  Yüksek Kart Promosyonu  Löve üretmenin en kolay yolu K, Q, J ve 10' lunun (hatta bazen 9 veya sekizli) promote edilmesidir. Bunun için kartın olduğu renk oynanır ve rakip, As veya sizinkinden daha büyük bir kart ile eli aldıktan sonra sizin kartınız en yüksek kart olarak kalır. Kendi elinizdeki ve yerdeki kartlarınız K-Q-J gibi bir sekansta ise bunu yapmak çok kolaydır. 

Ders 6 Deklaranın Oyunu Yüksek Kart Promosyonu Uzun Kartları Sağlamak Bir elden karşı eldeki yüksek kağıda doğru ufak kartın oynanması ''empas'' olarak adlandırılır ve bu pek çok durumda başarı şansınızı artırır.  Uzun Kartları Sağlamak  Eğer elinizde veya yerde beşli bir renk varsa veya bir eldeki dört karta karşılık diğerinde üç kart bulunuyorsa uzun kart veya kartları sağlamak mümkün olabilir. Bu, rengi gerektiği kadar oynayarak rakiplerdeki kağıtların bitmesi ve böylece sizde kalan kartın yüksek olup olmamasına bağlı olmaksızın alıcı hale gelmesi ile yapılır. Sağlayacağınız rengin uzunluğuna bağlı olarak kazanacağınız ek löve sayısı da artacaktır.  Örnek olarak elinizde A-K-7-6-5 ve yerde 4-3-2 olduğunu varsayalım. A-K' yı kazandıktan ve rakiplere bir el kaybettikten sonra (bu sırada olması şart değil) dağılımın normal olması halinde (rakiplerden birinde bu karttan üç adet ve diğerinde iki adet olması durumunda) geri kalan iki kartınız sağlanmış olacaktır.  Uzun kartların sağlanması çoğunlukla bir çok uğraş gerektirir ve başlarda yapılmalıdır.

Ders 6 Deklaranın Oyunu Kozlamak Kozlamak sadece koz kontratlarında mümkündür. Bir elden sıradan bir renk çıkılır (koz değil) ve diğer elden koz oynanır. Tabiî ki bunun için karşı elde oynanan renkten bulunmaması şarttır. Aksi halde bildiğiniz gibi oynanan rengi oynamak zorunluluğundasınız.  Kozlama kabiliyeti koz oyunlarının bel kemiğidir. Ekstra löveler geliştirmeniz yanı sıra, kozlama prosesi, yüksek kart promosyonu ve uzun kartların sağlanmasında da size yardımcı olacaktır.  Genelde daha kısa koza sahip bir elden kozlamanız (veya her iki eldeki kozlar eşitse) ekstra bir löve kazandırır. Oysa uzun koza sahip elden kozlamanız size ekstra bir löve kazandırmayacaktır.

Ders 6 Deklaranın Oyunu Sanzatu Örneği Güney 3 NT oynuyor 4 3 8 7 4 K Q J 2 Açılış: K A 8 5 2 K Q 2 K 6 2 A 9 3

Ders 6 Deklaranın Oyunu Üç sanzatu kontratında deklaran olduğunuzu ve açılışın pik K olduğunu varsayın. İlk olarak alıcı lövelerinizi sayın; Bir pik (As), iki karo (As ve K) ve dört trefl (As, K, Q ve J). Toplam yedi löveniz var ve kontratınızı yapabilmek için iki ek löveye ihtiyacınız bulunuyor. Bunlar nereden olabilir? En iyi şansınız körlerin K ve Q' ının promote etmesidir. Asın sağdaki rakibinizde olmasını umarak körleri iki kere yerden eldeki onörlere doğru oynamalısınız. Bu durumda, rakip küçük kart oynarsa onör ile kazanacak, As oynarsa elden küçük vereceksiniz. Eli oynayalım. Açılış sonrası pik asınızı üçüncü tura kadar oynamamalısınız. Bundaki amacınız rakipler arasındaki komünikasyonu kesmek ve böylece sağlanmış piklerini almalarına engel olmaktır. Üçüncü piki As ile aldıktan sonra yerin J' sine doğru trefl ve sonra yerden eldeki Q' ne doğru kör oynayın. Eğer Q kazanırsa tekrar yere geçerek K' e doğru bir kez daha kör oynayın. 

Ders 6 Deklaranın Oyunu Koz Örneği Güney 4 oynuyor 10 3 2 Q 9 6 3 Açılış: 3 A K Q J 9 7 4 2 K J 7 4 2

Ders 6 Deklaranın Oyunu Şimdi dört pik kontratında deklaran olduğunuzu ve açılışın karo üçlü olduğunu varsayın. Beş koz ve birde karo As' ı olmak üzere altı çabuk alıcı löveniz var. Kontratınızı yapabilmek için dört ek löveye ihtiyacınız bulunuyor. Ek löveleri hangi renkten bulabilirsiniz? Trefl! Planınız rakip As' ı çıkarmak üzere yüksek onörlerden birini oynamak olmalıdır. Böylece iki yüksek alıcı karta daha sahip olacaksınız. Sonraki planınız yerden trefle kozlayarak üçüncü ek lövenizi kazanmak. Son olarak talihsiz bir dağılım olmazsa sağ kalan son trefli ile gerekli dördüncü ek löveyi kazanacaksınız. Bu örnekte trefl renginin üç değişik ek löve kazanma şekline izin verdiğine dikkat edin.  Eli oynayalım. Karo As ile eli kazanın ve asınıza doğru pik oynayın. Koz oynamaya devam etmeyin. Yerin Q' nine doğru trefl oynayın. Bu eli As' a kaybettiğinizi ve karo dönüşüne elden kozladığınızı varsayalım. Trefl K'i alın (J' yi sonrası için saklayın) ve ufak trefle yerden pik onlu ile kozlayın (küçük kozlarsanız rakip üstünüze kozlayabilir). Ele doğru koz oynayın ve kalan kozları alın. Sonuç olarak J-7 trefleriniz sağ kalmıştır. 

Ders 6 Test 6 1. Güney 3 NT oynuyor K 4 2 A 7 2 6 5 4 2 K 5 4 Açılış: J A Q 7 Q 6 3 Q J 10 A Q 7 2 Pik J açılışına karşı üç sanzatu oynuyorsunuz. Kaç çabuk alıcı löveniz vardır? _____ Kaç ek löveye ihtiyacınız bulunuyor? _____ Hangi renklerde yüksek kart promosyonu olabilir? _____ ___ Hangi renkler uzun renk sağlama potansiyeline sahip? ____ Açılış kartını alacak mısınız? _____ İlk olarak hangi rengi oynayacaksınız? _____

Ders 6 Test 6 2. Güney 4 oynuyor 9 2 K J 2 A K 6 5 Q 7 5 2 Açılış: 10 Q J 4 3 A Q 10 9 3 7 2 A 3 Karo 10 açılışına karşı dört kör oynuyorsunuz. Kaç çabuk alıcı löveniz vardır? _____ Kaç ek löveye ihtiyacınız bulunuyor? _____ Hangi renklerde yüksek kart promosyonu olabilir? _____ ___ Hangi renkte kozlayarak löve kazanabilirsiniz? _____ Rakiplerin kozlarını hemen alacak mısınız? _____ İkinci olarak hangi kartı oynayacaksınız? _____

Ders 6 Test 6 3. Güney 4 oynuyor A 10 A 5 4 A Q 2 K 7 6 5 3 Açılış: 6 K Q J 9 8 7 K 3 2 10 7 3 8 Kör altı açılışına karşı dört pik oynuyorsunuz. . Kaç alıcı löveniz vardır? _____ Kaç ek löveye ihtiyacınız bulunuyor? _____ Hangi renklerde yüksek kart promosyonu olabilir? _____ ___ Hangi renkler uzun renk sağlama potansiyeline sahip? ____ Elden kozlayarak ek löve kazanabilir misiniz? _____ İkinci olarak hangi kartı oynayacaksınız? _____

Bölüm Sonu