Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ"— Sunum transkripti:

1 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ

2 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Satranç oynarken, ilk hamleleri doğru yapmak ÇOK, ÇOK ÖNEMLİDİR. Eğer bunu başarabilirseniz oyunun geri kalan bölümü kolaylaşır. Size yardımcı olacak 3 TEMEL KURAL VARDIR.

3 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
1: TAŞLARINIZI GELİŞTİRİN Bir futbol takımın antrenörü olduğunuzu varsayın. Gerideki taşlar sizin adamlarınızdır. Onları oyuna sokmalısınız. Ve oyuna sokmanız gereken ilk taşlar ATLAR VE FİLLERDİR.

4 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
2: MERKEZİ ELE GEÇİRİN Futbolda olduğu gibi, ORTA SAHAYI kontrol eden taraf genelde oyunu kazanır. Öyleyse TAHTANIN ORTASINDA oynayın, kenarlarda değil

5 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
3: ŞAH'INIZI GÜVENLİK ALTINA ALIN Şahınızı futboldaki gibi korunması gereken bir kale gibi düşünün. Futboldakinden farklı olarak satrançta kalenizi istediğiniz yere koyabilirsiniz. Şah'ı ortada bırakmak çok tehlikelidir. Bu demektir ki genelde hızlı bir şekilde ŞAH KANADINA ROK ATMALISINIZ. Oyunun başında rok attıktan sonra Şah'ın önündeki üç eri kıpırdatmamaya çalışın.

6 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
DİĞER TAVSİYELER

7 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Şah'ınızın önündeki Piyonu İKİ KARE sürerek başlayın. Bu MERKEZ KARELERİ KONTROL ETMEYE ve Fil ve Vezir için HATLAR AÇMAYA yarar. Başka iyi hamleler de vardır ama bu hamleyle başlayan açılışlar yeni başlayanlar için iyidir.

8 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
İYİ BİR NEDEN OLMADAN VEZİR'İNİZİ ERKENDEN OYUNA SOKMAYIN. Vezir çok değerlidir ve daha az değerli taşlar tarafından kovalanabilir.

9 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Kaleleri üçüncü yataydan oyuna sokmayın Aynı şekilde onlar da daha fazla değerlidirler ve Filler ve Atlar tarafından kovalanabilirler. Kaleler genelde oyuna SON giren taşlardır. Genelde ARKA YATAYDA, Piyonsuz hatlar bulmak için gidip gelirler. Bu sebepten dolayı da genelde çabucak ROK ATILIR.

10 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Kenardaki Erleri iyi bir neden olmadan sürmeyiniz. Bu durumda, gösterildiği gibi Siyah Vezir'ini ilerleterek ŞAH MAT edebilir. Bu Vezir'i oyuna erkenden sokmak için iyi bir nedendir! Buna APTAL MATI denir.

11 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Açılışta iyi bir neden olmadıkça aynı taşla iki kez oynamayın. Beyaz burada aynı taşla iki kez oynamıştır. Bir taşla ikinci kez oynamadan önce bütün taşlarınızla bir kez oynayın. Tüm taşlarını çıkabilen ilk oyuncu yine atak şansını ilk elde eden oyuncu olacaktır

12 TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Öteki taşların önünü engelleyecek şekilde taşları geliştirmeyiniz. Burada iki oyuncu da bu hatayı yapmıştır. Beyaz Fil'ini, öteki Fil'ini çıkmak için süreceği Piyon'un önüne koymuştur. Siyah, Vezir'ini Fil'in önüne koymuştur böylece bu Fil'i artık çıkamaz.

13


"TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları