Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar"— Sunum transkripti:

1 Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Ders 4 Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar 

2 Ders 4 Puan Sayma Üzerine İnşa
Artık dağılım puanları hakkında biraz daha fazlasını öğrenme zamanı geldi. Başta void için üç puan, singleton için iki puan ve doubleton için bir puan saymanız gerektiğini söylemiştik. Bunun için bir istisna söz konusu: Partnerin deklare ettiği renk için dağılım puanlarını hesaba katmayın. Örneğin eğer partneriniz bir kör ile oyun açtıysa kördeki kısalık için puan saymamalısınız. Partnerin renginde kısa kartlar ile başlamak yararlı bir durum değildir; bu durumda bir koz fiti bulmadaki şansınız azalıyor demektir. Yer (Dummy) Puanları Diğer yandan eğer partneriniz hoşunuza gidecek bir renk okumuşsa, diğer renklerdeki kısalıklarınız daha değerli olabilir. Eğer partnerin rengini arttırmayı planlıyorsanız (bu durumda dummy olacaksınız) ,en azından dört kozunuzun olması halinde dağılım puanları için aşağıdaki tabloyu kullanın:  Kısa Renk Puan Değeri Void (0) 5 Singleton (1) 3 Doubleton (2) 1

3 Ders 4 Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Örneğin eğer partneriniz bir kör açmışsa ve sizin dört körünüz ve tek (singleton) pikiniz bulunuyorsa singleton pik için 3 puan (alışılmış 2 puan yerine) saymalısınız. Partnerin rengini sadece üç koz ile artırıyorsanız dağılım puanlarınızı normal şekilde hesaplayın (ders 2'deki tablodan). Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar  Eğer partner bir trefl, bir karo, bir kör veya bir pik açarsa, hatırlanması gereken ilk kural herhangi bir cevap için en azından 6 puana ihtiyacınız olduğudur. Buda demektir ki: 0-5 puanlı bütün eller ile pas geçmek zorundasınız. Çoğu zaman en azından 6 puanınız olacak ve bu durumda sağınızdaki rakip pas geçerse cevap vermek zorundasınız. Bu durumda deklareyi sürdürmek sizin sorumluluğunuzdadır.Çünkü partneriniz bir renk açışı yaptığında oldukça kuvvetli bir ele de sahip olabilir.

4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Ders 4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar  Yeni Renk Cevapları En sık rastlanan cevap açıcının renginden büyük bir rengin bir seviyesinde deklare edilmesidir. Bunun için deklare ettiğiniz renkten elinizde en az dört kart bulunmalıdır. Eğer deklare etmek istediğiniz renk açıcının renginden küçükse bir seviyesinde deklare etmek mümkün olmaz. Bu durumda renginizi göstermek için iki seviyesinde deklare vermeniz gerekir ve bunun için en az 11 puanlık kuvvetli bir ele sahip olmalısınız. Nadir durumlarda eliniz yeni bir renkte sıçramalı cevap verecek kalitede olabilir. Buna sıçrayarak renk değiştirme cevabı denir ve en az 17 puan ile minimum beş kartlı renk gerektirir. Aşağıdaki tablo yeni renk cevaplarının bir özetidir. Puanlarda üst limitlerin söz konusu olmadığına dikkat edin. Puan Renk Uzunluğu Cevap 6+ 4+ 1 seviyesinde renk 11+ Renkte en ucuz deklare 17+ 5+ Renkte sıçrama

5 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Ders 4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar  Renklerin büyüklüklerinin iki seviyesindeki cevapların anlamları üzerine nasıl etkidiğini anlamak önemlidir. Örneğin: Eğer partner bir kör deklare etmişse iki karo 11+ puan gösterecekken partnerin bir trefl deklaresi üzerine verilen iki karo cevabı sıçrama olacak ve 17+ puan gösterecektir. Majör Renk Arttırmaları Eğer bir kör veya bir pik ile oyun açmışsa partnerin rengini yükseltmek oldukça istenir bir durumdur. Partner en az beş kart göstermiştir ve böylece onun rengini arttırmak için sadece üç karta ihtiyacınız vardır. Bu durumda koz fitinizin en az sekiz adet olduğundan emin olabilirsiniz. ''beşli majör'' sisteminin büyük avantajlarından biride majör-renk fitinin hızlı bir şekilde bulunabilmesidir.  Majör-renk arttırmaları ile ilgili tablo şu şekildedir: Puan Koz Arttırma 6-10 3+ Veya 2 13-16 Veya 3

6 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Ders 4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar  Minör Renk Arttırmaları Eğer bir trefl veya bir karo ile oyun açmışsa partnerin rengini arttırmak ilk öncelik olmamalıdır. Partnerin minör rengini artırmadan önce her zaman bir majör renk deklaresi gibi başka bir cevap araştırın. Bir minör rengi arttırırken en az dört koza sahip olmanız gerekir (tercihan en azından Q-x-x-x kadar iyi). Çünkü partner bir ihtimal dört karta sahip olacaktır ve sadece üç kartı olması da muhtemeldir. Minör-renk arttırmaları ile ilgili tablo şu şekildedir: Puan Koz Arttırma 6-10 4+ veya 2 13-16 veya 3

7 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
Ders 4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar  Sanzatu Cevapları Ortağın bir seviyesinde renk açışı sonrasında sanzatu ile cevap vermekte mümkündür. Bir sanzatu cevabı deklarasyonu açık tutmak için kullanılır. Bu deklare, 6-10 puanınız olmasına karşın bir seviyesinde yeni renk gösterme şansınızın olmadığı ve partnerinizin rengini iki seviyesine yükseltemediğiniz durumlarda kullanılır. Yukarıdaki açıklamadan farklı olarak iki ve üç sanzatu cevapları özel elleri ifade eder. Eliniz dengeli (singleton veya void olmayan ve en fazla bir doubleton içeren eller) olmalı ve en az 13 puana sahip olmalıdır. Bir seviyesinde renge verilecek sanzatu cevapları aşağıdaki tablodaki gibidir: Puan Elin Dağılımı Cevap 6-10 Herhangi bir dağılım 1 NT 13-16 Dengeli 2 NT 17-18 3 NT İpucu: Eğer elinizde dört kartlı majör renk varsa bir seviyesinde göstermek mümkün olabileceğinden bir sanzatu cevabı yerine bir seviyesinde majörü göstermek tercih edilmelidir. Böylece 4-4 majör fiti bulunarak genellikle bir sanzatu kontratından daha iyi olan majör kontratına oynanabilinir. Her zaman majör fitinin bulunamadığı durumlarda sanzatu deklare edin.

8 Ders 4 Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar Forsing Konuşmalar
Forsing konuşmalar partnerinizin pas geçmesine izin vermeyen deklarelerdir. Forsing bir konuşma yaptığınızda partneriniz en az bir tur daha konuşmak zorundadır. Manş-forsingi konuşmalar ise ortağa ''Manş için yeterli puanımız var'' demektedir. Bu sebeple manş-forsingi bir konuşma sonrasında iki tarafta manşa kadar pas geçemez. Bir seviyesinde renk açışı sonrasındaki deklarasyonlarda ortaklığa yol gösterecek iki önemli kural vardır: Cevapçı tarafından deklare edilen yeni renk forsingtir. Cevapçı tarafından yapılan sıçramalı bir deklare manş-forsingidir. Forsing ve manş-forsingi kavramları yanlışsız bir deklarasyon için şarttır. Bu terimleri defalarca duyacaksınız.

9 Ders 4 Test 4 Partnerinizin bir karo ile oyun açtığını ve bir sonraki oyuncunun pas geçtiğini varsayarak puanlarınızı ve yapacağınız konuşmayı yazın.  1. 9 K 7 5 Q 9 7 3 Puan: __________ Deklare: _________

10 Ders 4 Test 4 2. K 9 8 4 3 A Q 9 7 2 8 7 4 Puan: __________
Deklare: _________

11 Ders 4 Test 4 3. A 9 7 A J 8 4 8 4 3 K Q 10 Puan: __________
Deklare: _________

12 Ders 4 Test 4 4. Q J 3 2 9 6 K J 9 7 5 A 2 Puan: __________
Deklare: _________

13 Ders 4 Test 4 5. A J 9 K 10 7 K Q 5 A 9 6 2 Puan: __________
Deklare: _________

14 Ders 4 Test 4 6. Q J A J 3 9 8 7 Q 10 7 5 2 Puan: __________
Deklare: _________

15 Ders 4 Test 4 Şimdi partnerin bir kör açtığını varsayarak yukarıdaki gibi devam edin. 7. K A 9 8 3 A Puan: __________ Deklare: _________

16 Ders 4 Test 4 8. A 6 4 6 3 Q J 8 6 3 10 7 4 Puan: __________
Deklare: _________

17 Ders 4 Test 4 9. 5 3 2 10 7 2 A Q 10 6 Q 6 4 Puan: __________
Deklare: _________

18 Ders 4 Test 4 10. A Q 9 6 7 A 9 6 K J 9 3 2 Puan: __________
Deklare: _________

19 Ders 4 Test 4 11. A Q 5 10 9 A 9 5 4 K Q 8 7 Puan: __________
Deklare: _________

20 Ders 4 Test 4 12. 7 2 A 8 2 A K J 5 4 A J 5 Puan: __________
Deklare: _________

21 Bölüm Sonu


"Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları