Deklarasyonun Amaçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
Advertisements

BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
PNÖMATİK SİSTEM.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
UŞAK İL HAKEM KURULU KRİTİK
AYŞE ÖZEL MERYEM ÖZDEMİR MERWAN RUBAR BEYAZGÜL MUHAMMED ENES YILDIRIM
Kaldırımlar Yayalarındır
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
TAM SAYILAR.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
TEOG.
İmg 7 -içgörü.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Northwind traders Biz Kimiz?
APARTMANLAR OYUNU NEDİR?
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
Tehlikeyi Görmek.
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
DOSYA BÜYÜKLÜKLERİ İkili Sistem Dosya Büyüklükleri ve Hesaplamalar
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Bugün neler öğreneceğiz?
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
Sözleşme Sözleşme Türleri
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
BÖLÜM 10 Dalga Hareketi. BÖLÜM 10 Dalga Hareketi.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Ders 12 Defansif Oyun.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.

Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
Etki Büyüklüğünü Hesaplama Örneklerle Gpower.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Maç Sonucunun Belirlenmesi
Zayıf Açış Konuşmaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Ders 5 Açıcının Rebidleri.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
Olasılık Bir deneme sonrasında ilgilenilen olayın tüm olaylar içinde ortaya çıkma veya gözlenme oranıdır Olasılık, denemelerin olası sonuçları ile ilgilenir.
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

Deklarasyonun Amaçları Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Bir Sanzatuya Cevaplar

Deklarasyonun Amaçları Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Bir açış konuşması yapıldığında ortaklığın deklarasyonunda iki önemli amaç vardır. İlk amaç en iyi koz renginin (veya uygun ise sanzatuda anlaşılması) bulunmasıdır. İkinci amaç ise manş deklare ederek skor kazanmaktır. Koz mu Sanzatu mu? Majör renkte koz fiti genellikle en iyi kontratı sağlar. Bunun için sizin ve ortağınız elindeki toplam kart sayısı en az sekiz olmalıdır. Bu sekiz kartın eller arasında ne şekilde dağılmış olduğu ise önemli değildir. Eğer majör renkte fit yoksa ve her iki elde dengeli veya hemen hemen dengeli ise genellikle en iyi kontrat sanzatudur. Son tercihiniz ise bir minör-renk kozda oynamak olmalıdır. Oyunun Amacı ''Manş'' oynamak için en az üç sanzatu, dört kör, dört pik, beş trefl veya beş karo deklare etmek gerekir. Her bir elin kazandığı puan üzerine inşa edilmiş olan skorun nasıl tutulduğunu öğrendiğinizde bunu daha iyi anlayacaksınız.

Deklarasyonun Amaçları Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Oyunun Amacı Manş ilan ettikten sonra kontratı yapabilmek üzere iyi bir şansınızın olabilmesi için sizin ve ortağınız aşağıda verilen toplam puanlara sahip olması şarttır: Manş Deklaresi Gerekli Puan 3 NT, 4 veya 4 26 5 Veya 5 29 11 el kazanmak gerektiğinden dolayı minör renkte manş yapmak için 3 fazla puan gerektiğine dikkat edin. En iyi kontrata karar verilirken minör renklere öncelik verilmemesinin sebebi budur.

Bir Sanzatuya Cevaplar Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Partnerinizin bir sanzatu açtığını ve sonraki oyuncunun pas geçtiğini varsayalım. Partnerin konuşmasına cevap vereceğinizden dolayı bu durumda siz ''cevapçı'' olarak adlandırılacaksınız. İlk olarak en iyi kontratın bir majör renkte mi yoksa sanzatuda mı olacağını iyice düşünmelisiniz. Bir majör renk fiti olasımı? Unutmayın ki partner dengeli bir el gösterdiğinden her renkten elinde en az iki kart bulunmalı. Sonra manş ilan edip etmeyeceğiniz üzerine düşünmelisiniz. Bunun için  puanlarınızı partnerinizin göstermiş olduğu 16-18 HCP ile toplayın. 26 puanı yakalamak mümkün mü? Ne yapacağınıza karar verirken bunu aklınızdan çıkarmayın. Bu ders bir sanzatuya temel cevapları açıklıyor. Ders 9'a geldiğinizde başka cevap şekilleri öğreneceksiniz. Majör Renk Cevapları Partnerin bir sanzatu açışına verilecek en iyi cevap beş veya daha uzun kartlı majör rengin deklare edilmesidir. Cevapçı bir renk deklare etmeyi planladığında dağılım puanlarını sayabilir.

Bir Sanzatuya Cevaplar Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Majör Renk Cevapları 7 ve daha az puan ile cevapçı majör rengini iki seviyesinde göstermeli, sanzatu ile oyun açan taraf ise manşa ulaşmak mümkün olamayacağından (7 + 18 = 25 ) pas geçmelidir. Bu kontrat sık sık başarısızlığa uğrayacaktır ancak yinede çoğu zaman bir sanzatu kontratından daha iyidir. 10 puan ve daha fazlası ile ( en az 10 + 16 = 26 puan olacağından manş için yeterlidir ) cevapçı majör rengini üç seviyesinde gösterebilir veya minimum altı kartlı majör renk ile dört seviyesinde deklare vermeyi tercih edebilir. Bu cevaplar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir: Puan Renk Uzunluğu Cevap 1-7 5+ 2 veya 2 10+ 3 veya 3 10-14 6+ 4 veya 4

Bir Sanzatuya Cevaplar Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Majör Renk Cevapları Üç kör veya üç pik cevabı sonrasında açıcı kesinlikle pas geçmemelidir çünkü cevapçı manş için yeterli kuvvet göstermiş ancak henüz manşa ulaşılmamıştır. Açıcı, cevapçının renginde üç veya daha fazla kart ile dört kör veya dört pike yükselmeli, doubleton ( iki kart ) ile üç sanzatu deklare etmelidir. Sanzatu Cevapları Eğer cevapçı beş kartlı veya daha uzun majör renge sahip değilse genellikle en iyi kontrat sanzatuda olacaktır. Bu durumda mesele basitçe puanları saymaktan ibarettir. Sanzatu oynamayı planladığınızda dağılım puanlarını hesaba katmamanız gerektiğini unutmayın. Eğer manşa ulaşmak mümkün gözükmüyorsa (0-7 puan) pas geçin. Bu durumda final kontratı bir sanzatu olacaktır. Eğer manş ihtimali varsa (8-9 puan) iki sanzatu cevabı verin. Buna ''davet'' deklaresi denir ve açıcıyı maksimum ile manşa davet ederken minimum ile pas geçmesini söyler. Daha spesifik olarak açıcı 17 veya 18 puan ile üç sanzatu deklare etmeli, 16 puan ile pas geçmelidir.

Bir Sanzatuya Cevaplar Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Sanzatu Cevapları Eğer manş kesin gözüküyorsa (10-14 puan) üç sanzatu cevabı verin. Manşa ulaşılmış olduğundan açıcı cevabınıza pas geçmelidir. Aşağıdaki tablo bu cevapları özetlemektedir: Puan Cevap 0-7 Pas 8-9 2 NT 10-14 3 NT İpucu: Her zaman kendi puanlarınızı partnerinizinkine (puan aralığı bellidir) ilave etmeyi alışkanlık haline getirin. Böylece spesifik kuralları unutsanız dahi yanlış kontrata gitmekten korunabilirsiniz.

Ders 3 Test 3 Partnerinizin bir sanzatu açtığını ve bir sonraki oyuncunun pas geçtiğini varsayın. Her bir el kaç puan değerindedir ve ne konuşursunuz? Eğer pas geçecek veya sanzatu deklare edecekseniz dağılım puanlarını hesaba katmayın 1. Q J 6 5 8 6 2 K 10 5 3 7 2 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 2. Q 10 8 6 2 9 5 J 6 4 9 8 3 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 3. K 7 5 4 3 A K 3 J 10 9 6 2 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 4. 3 2 K Q 9 8 6 Q 7 3 A 6 4 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 5. 10 5 3 A 2 Q J 7 4 Q 8 6 3 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 6. 9 4 J 7 4 2 8 6 Q 10 8 5 2 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 7. J 10 2 7 5 K J 6 3 2 K 7 5 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 8. 2 9 8 7 5 3 Q J 8 7 5 4 3 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 9. K Q 8 A J 10 6 K J 2 6 5 4 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 10. K Q 10 8 6 5 2 K 10 4 9 8 3 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 11. A J 3 9 7 2 J 10 5 3 2 8 7 Puan: __________ Deklare: _________

Ders 3 Test 3 12. A J 8 7 3 10 2 9 Puan: __________ Deklare: _________

Bölüm Sonu