DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI TARİHÇESİ
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. SİİRT ÜNİVERSİTESİ  TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YILI BRİFİNG.
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sunum transkripti:

2015-2016 DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU T.C. SİİRT ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ (SİUZEM) MÜDÜRLÜĞÜ 2015-2016 DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU (SİUZEM Müdürü)

Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır? Uzaktan Eğitim Nedir? Neden Uzaktan Eğitim? Uzaktan Eğitim Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır? Merkez Hakkında Bilgi Merkezin Aktif Faaliyetleri

UZAKTAN EĞİTİM NEDİR Uzaktan eğitim, zaman ve mekandan tamamen bağımsız, öğrencinin ve öğretim üyesinin kampüse gelme zorunluluğu olmadan, mevcut bilgisayar teknolojileri vasıtasıyla tamamen sanal ortamda, canlı, görüntülü, sesli ve interaktif olarak derslerin işlendiği; katılımcının istediği zaman bunları tekrar tekrar izleyebileceği/görüntüleyebileceği kaynak bilgilerine ulaşabileceği bir üniversite eğitiminin verildiği günümüz şartlarında eğitim ve öğretimin hızla bilgisayar ortamına geçtiği akılcı, çağdaş ve yenilikçi bir eğitim sistemidir.

NEDEN UZAKTAN EĞİTİM Öğrenci merkezlidir Teknolojinin sağladığı eğitimde fırsat eşitliği söz konusudur Yaşam boyu sınırsız öğrenmenin yolunu aralar Çok geniş öğrenci kitlesine hizmet sunabilen bir eğitim sistemidir Zengin, gelişmiş ve etkileşimli araçlarla ders işleme imkanı sunar Öğretim ortamı ve içeriğe 7 gün 24 saat erişim olanağı sunar Bilgiye hızlı ve kolay bir şekilde erişme imkanı verir

UZAKTAN EĞİTİM NASIL YAPILIR? ASENKRON SENKRON

Asenkron Uygulamalar (Eş zamansız) Öğretmen ve öğrencilerin farklı zamanlarda, farklı mekanlarda ders işlemesidir.

Senkron Uygulamalar (Eş zamanlı) Öğretmen ve öğrencinin birebir ders işlediği uygulamalardır

MERKEZİMİZ HAKKINDA GENEL BİLGİ Merkezimiz aktif faaliyetlerine ilk kez 2014-2015 Eğitim- Öğretim Yılı Bahar Dönemi itibariyle başlamıştır. Merkezimiz Siirt Üniversitesi Kezer Yerleşkesi, Rektörlük Binası, B Blok 3. katta hizmet vermektedir. Merkez müdürlüğümüze tahsis edilen bir Müdür ofisi, bir memur odası ve bir de sanal sınıf odası bulunmaktadır.

BİRİMİN ORGANİZASYON ŞEMASI

MİSYON Siirt Üniversitesi öğrencilerine ve/veya topluma, iletişim ve bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim yoluyla sunduğu tüm dersler ve programlar için gerekli teknik standartları belirlemek, araçları sağlamak ve ilgili altyapı ve ortamı geliştirmek, SİÜ uzaktan eğitim programlarının başarı ile yürütülmesi için gerekli olan üniversite içi ve üniversite çevresi arasındaki eşgüdümü sağlamak, SİÜ’deki uzaktan eğitim faaliyetleri ile ilgili faaliyetlerin takip edilmesi, raporlanması ve değerlendirilmesini sağlamak, Üniversitelerarası iletişim ve bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan yükseköğretim yönetmeliği kapsamında faaliyetlerde bulunmak, İhtiyaç duyulan eğitim programlarını uzaktan eğitim yoluyla sağlamak, SİÜ öğrenci ve öğretim elemanlarının Türkiye ve dünyadaki yapılan çalışmalardan haberdar olması ve bilgilendirilmesi için gerekli seminer, eğitim ve programları düzenlemek, SİÜ öğretim elemanlarınca uzaktan eğitim vermek amacıyla hazırlanan dersleri akredite etmek, yönetmek, öğretim elemanlarına teknik ve altyapı desteği sunmaktır.

VİZYON Vizyonumuz, toplumu oluşturan bireyler için “yaşam boyu, sınırsız öğrenme” esasına dayanarak, üniversitemiz öğretim elemanlarının sahip olduğu yüksek bilgi birikimi ve tecrübesini, isteyen herkese uzaktan öğretim teknolojileri ile ulaştırmak, uzaktan eğitim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanarak eğitimin kalitesini arttırmaktır.

MERKEZİN AKTİF FAALİYETLERİ Üniversitemiz senatosunun; 08.07.2015 tarih ve 2015/10-07 sayılı kararı gereğince, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde Türk Dili I-II ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I-II derslerinin ''Uzaktan Eğitim Yoluyla'‘ verilmesi kararlaştırılmıştır. Bu karara istinaden, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Dönemi Güz Yarıyılından itibaren üniversitemiz bünyesinde bulunan 7 fakülte, 2 Yüksekokul ve 5 Meslek Yüksekokulu olmak üzere Toplam 14 akademik birime kayıtlı yaklaşık olarak 4000 öğrencimize ''Uzaktan Eğitim Yoluyla'' ''Türk Dili ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi'' dersleri verilmektedir.

SİUZEM LMS SİSTEMİNE NASIL GİRİLİR?

Öğrenciler ders içeriklerine çevrimiçi olmak kaydıyla her türlü platformdan (tablet, pc, akıllı tel. ile) kolaylıkla ulaşılabilmektedirler.

SİUZEM LMS platformunda günlük ortalama her iki ders için 543 giriş yapılmaktadır.

Dönemin başından bu yana SİUZEM LMS platformundaki ders içeriklerinin izlenmesi ve takip edilmesiyle ilgili toplam 159512 hareketlilik saptanmıştır.

Halihazırda SİUZEM LMS sistemimizde kayıtlı bulunan 3487 öğrenci (Adı geçen dersleri alttan alan öğrenciler hariç) uzaktan eğitim yoluyla aktif olarak ders almaktadır.

Merkezimizdeki mevcut altyapının daha da iyileştirilmesi, teknolojik imkânlardan daha fazla yararlanma ve ileriye dönük olarak birimimiz bünyesinde bağımsız programlar açma yönündeki çabalarımız artarak devam etmektedir.