SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
TÜRKİYE’DE GÖÇLER.
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
2. Türkiye’de İçgöç Süreci ve Kentteki Sorunları.
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
KONU:TÜRKİYE’DE NÜFUS
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
HOŞGELDİNİZ... SARIKÖY GENÇLİK GRUP TOPLANTISI.
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
Yaşlıların Psiko-Sosyal Özellikleri ve Sorunları
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
EĞİTİMİN İŞLEVLERİ Bireysel İşlevleri Toplumsal İşlevleri.
Yurdumuzda Nüfus.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
AİLE SOSYOLOJİSİ DERSİ EKONOMİK KRİZLERİN VE TEKNOLOJİNİN AİLE YAPILARINA ETKİLERİ MURAT BAYHAN AİLE SOSYOLOJİSİ DERSİ.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
AİLENİN TANIMI, ÖNEMİ VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Beyin göçünü engellemek için neler yapılabilir?
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Kırsal sosyoloji ve çalışma alanları-görevleri Prof. Dr
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
WIR LERNEN DEUTSCH .
GENÇLERDE UYUM.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
Türkiye’de Sosyal Politikaların Koordinasyonu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama Türkiye'de Öncelik Esasına Dayalı Sosyal Politika Uygulamaları Doç.Dr.Filiz YILDIRIM.
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
KÜLTÜR TURİZMİ.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüz Yılı
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Toplum ve Toplumsal Yapı
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
SHB-101 SOSYOLOJİ TOPLUMSAL GRUPLAR, KURUMLAR VE FORMEL ÖRGÜTLER DOÇ
Sosyal hizmetin mesleki odağı, sosyal sorunların çözümlenmesi yoluyla sosyal refah düzeyinin arttırılması olarak tanımlanabilir. Sosyal sorunların analiz.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
A. NÜFUSUN ÖNEMİ ve ÖZELLİKLERİ 1. Nüfus Sayımları ve Nüfusun Önemi Nüfus: Belirli bir zamanda ve sınırları belirli bir alanda yaşayan insan sayısıdır.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
9. HAFTA AİLE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
16.BÖLÜM KÜLTÜR VE MEDENİYET
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
X- Y –Z GEN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK ETNİK KÜLTÜR:
Sunum transkripti:

SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI TÜRKİYE’DE GENÇLİK DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

Gençlik Nedir? İnsanın bedensel, ruhsal, sosyal gelişmesinin ve kişiliğinin oluşmasında hassas bir dönemi içerir (Bayhan, 2017).

TÜRKİYE’DE GENÇLİK Eğitim Sürecinde Bulunan-Öğrenci Gençlik Ortaöğretim gençliği Yükseköğretim gençliği Örgün Eğitim Dışında Bulunan-Okul Dışı Gençlik Çalışan gençlik Kırsal alan gençliği: Köy ve kasaba gençliği Durumu Özellik Arzeden Gençlik Bedensel ve zihinsel engelli gençlik Suçlu, hükümlü, tutuklu gençlik Yurt Dışı Gençliği İkinci kuşak gençlik Yurt dışından dönen gençlik (Bayhan, 2017).

Gençlik Sorunları İç göç ve çarpık kentleşme, özellikle genç kuşakta travma ve şoka neden olmakta, gençlerin kimliklerinin yapılandığı hassas dönemde kimlik krizi yaşamalarına yol açmaktadır Hem geleneksel hem de modern kültürü birarada yaşamaya çalışan Türkiye’de gençlik kültür krizi yaşamaktadır Sosyal ve kültürel değişmenin meydan getirdiği sonuçlardan biri de kuşaklararası anlaşmazlıktır Gençler işsizlik başta olmak üzere ekonomik sorunlar yaşamaktadır Gençlere göre işsizlikten sonra en önemlisi eğitim sorunudur (Bayhan, 2017).

DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ Her zaman diliminde genç kuşağın içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapıya göre gençlerin davranış modelleri de değişmektedir: 1960 ve 1970’li Kuşağın Gençliği «68 ve 78 Kuşağı»: Toplumcu, Politik, İdeolojik 1980’li Yılların Gençliği «80 Kuşağı»: Apolitik, Bireyci, Tüketici

DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ c) 1990’lı Yılların Gençliği: «90 Kuşağı»: Küresel, Tüketici, Marka Gençliği d) 2000’li Yılların Gençliği «Milenyum Kuşağı»: Postmodern Çoğul Kimlik, İnternet, Sanal Alem, Şiddet BİR GENÇLİK KÜLTÜRÜ OLARAK «APAÇİ GENÇLİK»

Yararlanılan Kaynaklar Bayhan, V. (2017). Türkiye’de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler. İçinde Memet Zencirkıran (Edt.), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (s. 353- 385). Bursa: Dora