Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Küresel Kalkınma Gündemi ve Türkiye Ankara, 12 Nisan 2016 BÜYÜKELÇİ (E) MİTHAT RENDE OECD İCRA KOMİTESİ ESKİ BAŞKANI KALKINMA ARAŞTIRMALARI MERKEZİ 1Büyükelçi.
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Turizm Herhangi bir amaç izlemek üzere insanların kendi konaklama yerleri dışında seyahat ve konaklamalarından meydana gelen olaylar,ilişkiler bütünüdür.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Pazarlama Çevresi.
ADI SOYADI : YUNUS ERDOĞAN BÖLÜMÜ : TURİZM REHBERLİĞİ
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
COĞRAFİ KONUM.
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Yayla Turizmi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Geleneksel bilginin kullanılması
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
İŞLETME FİNANSI.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER 3. ÜNİTE: Bölgemizi Tanıyalım
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Uluslararası İşletme Yönetimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Çevre teknikeri kimdir?
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-

Strenghts (Avantajlar), Weaknesses (Dezavantajlar), Swot Analizi SWOT kelimesi: Strenghts (Avantajlar), Weaknesses (Dezavantajlar), Opportunities (Fırsatlar) ve Threats (Tehditler) kelimelerinin başharflerinden meydana gelmektedir.

Türkiye’nin Alternatif Turizmde Güçlü Yanları Alternatif turizme uygun iklim, doğal kaynaklar ve bozulmamış çevre. Sahip olduğu tarih ve kültür zenginliği nedeniyle kültür turizmi için elverişli olması, Termal turizm olanağı için yaklaşık 1300 termal kaynağın bulunması, Kış sporlarına uygun, dünya standartlarmda merkezlerinin bulunması Yayla turizmine uygun potansiyelinin olması, Özellikle Antalya-Belek yöresinde gelir gurubu yüksek olan turistlere yönelik, golf turizmine uygun almıların tahsil edilmesi. Kongre turizmine uygun tesislerin ve kongre merkezlerinin bulunması, Türkiye'de islamiyete ait eserlerin yanı sıra çok sayıda kilise, sinagog ve diğer dini eserlerin inanç turizmi için çekim merkezi olması, Turizm amaçlı kullanılabilecek özelliklere sahip Milli Parkların bulunması.

Eko turizme ve kırsal turizme uygun alanların bulunması. Akarsu turizmi (rafting, kano, nehir kayağı) için uygun akarsuların fazla olması, Coğrati konum nedeniyle turist gönderen pazarlara olan yakınlık, Rakip ülkelere oranla çeşitlendiriimiş ürünler. Kıta ötesi pazarlar için keşfedilmemiş destinasyon olması. Ülkenin turizm pazarlmna politikalarında turistik ürün çeşitlendirmesinin yer alması, Turistik ürün çeşitlendirilmesiyle iç turizmin canlandırılması (yayla turizmi. kış turizmi vb.) Dünya mirası açısından önemli olan, Pamukkale ve Kapadokya gibi tabiat harikalanna sahip olunması, Dağcılık ve dağ turizmi açısından yÜksek değeri bulunan Ağrı. Erciyes. Kaçkar, Süphan vb. çok sayıda dağın olması,

Türkiye'nin Alternatif Turizmde Zayıf Yanları Yerel yönetimlerin alternatif ürünlere karşı duyarsızlık göstermeleri. Alternatif turizm için ayrılan tanıtım ve pazarlama bütçelerinin yetersizliği. Turist sağlığı ve güvenliğindeki yetersizlikler. Belirli yörelerin düzensiz ve çarpık yapılaşma nedeniyle doğal çevrenin giderek bozulması. Doğuda kültürel ve tarihi mirasın yeterince korunamaması. Türkiye'nin ülke ve turistik ürün imajının alternatif turizm imkanlarını olumsuz yönde etkilemesi. Mevsimsellik ve kapasite kullanım oranlarının düşüklüğü, Alternatif turizme yönelik yatırım teşviklerinin yetersiz olması. Türk ekonomisinin kronikleşmiş yüksek enflasyon sorunu.

Türkiye’nin Alternatif Turizm İçin Fırsatları Türkiye'nin rekabet gücünün yüksek olduğu doğa, tarih ve kültür turizmine olan ilginin yoğunlaşması. Gelişen ulaşım olanakları ve buna bağlı olarak uzun mesafeli seyahat imkanlarının gelişmesi. Batı Akdeniz'deki kirlenme sonucu Doğu Akdeniz bölgesinin çekiciliğinin artması. Avrupa Birliği'nin finansal destek sağladığı projelerde alternatif turizmde yer verilebilmesi. Giderek gelişen dünya turizmi.

Türkiye'nin Alternatif Turizm İçin Tehditleri AB Üyesi rakip ülkelerin birliğin bilgi ve finans desteklerinden yararlanarak rekabet güçlerini hızla artırmaları, Yabancı tur operatörlerinin satış kataloglarında Türkiye'deki alternatif turizm olanaklarına yeterince yer vermemesi, Coğrafi konumu nedeniyle yakın çevrede yaşanan savaşlardan ve siyasi istikrarsızlıklardan olumsuz yönde etkilenme. Avrupa Birliği’nin birlik içi seyahatleri destekleyici politikaları, Yatay ve dikey entegrasyonlar sonucu işletmelerin istedikleri ürünleri sunmaları şeklinde sıralanabilir.

Altyapının alternatif turizm imkanları için istenilen düzeyde geliştirilmemiş olması. Finansman yetersizliği. Toplumun alternatif turizm bilincinin gelişmemiş olması.

Kaynak Avcıkurt, C., Köroğlu A., Doğdubay, M. (2003), Alternatif Turizmin Planlanmasında SWOT Analizinin Uygulanması, Türkiye’nin Alternatif Turizm Potansiyeli ve Güncel Sorunları Konferansı, 3-4 Mayıs 2003, Çankırı.