ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
1 2 3 Toplam 4 Saat 2 Saat Yüzyüze Eğitim 2 Saat Uzaktan Eğitim.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İSG Yönetim Sistemleri İSG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
© mexxon Consulting SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU ve STRATEJİK PLANLAMA Dr. Çağdaş GÜMÜŞSUYU.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Proje Entegrasyon Yönetimi
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDART TEMEL EĞİTİM NOTLARI
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
TS EN ISO 9000:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ - ŞARTLAR
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları

STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL VE DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
ISO 9001 İrem Gizem SÜRAT Sezin SERT Gülşen DELER Buse Sevgi Yılmaz
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre Yönetim Sistemi
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı 5. Hafta

5 Liderlik 5.1 Liderlik ve taahhüt 5.1.1 Genel Üst yönetim, aşağıdakiler vasıtasıyla KYS için liderlik ve taahhüt göstermelidir: - KYS’nin etkinliği için hesap verilebilirliği, (Performans yönetim sistemi – Yönetim gözden geçirme prosesi) - Kalite politikası ve kalite amaçlarının (hedeflerinin) oluşturulduğu ve bunların kuruluşun stratejik yönü ve bağlamı ile uyumluluğunun güvence altına alınması, (Stratejik planlar – swot ile uyumlu politika – amaçlar, Balanced scorecard uygulamaları) - Kalite yönetim sistemi şartlarının, kuruluşun iş prosesleri ile entegre olduğunun güvence altına alınması,

5 Liderlik 5.1 Liderlik ve taahhüt 5.1.1 Genel (Devam) Kalite yönetim sistemi için gerekli kaynakların varlığının güvence altına alınması, (Madde 7 Destek Prosesler) Etkin kalite yönetimi ve kalite yönetim sistem şartlarına uygunluğun öneminin paylaşılması, (İç iletişim prosesleri) Kalite yönetim sisteminin amaçlanan çıktılarına ulaşmasının güvence altına alınması, (İyileştirme planları – Yetkilendirme ve bütçe ile ilişkilendirme)

5 Liderlik 5.1 Liderlik ve taahhüt 5.1.1 Genel (Devam) - Kalite yönetim sisteminin etkinliğine katkı sağlayacak kişilerin, işe alınması, yönlendirilmesi ve desteklenmesi, (Madde 7 Destek Prosesler) - İyileştirmenin teşvik edilmesi, (İç iletişim prosesleri) - Diğer ilgili yönetim görevlilerinin (kendi sorumluluk alanlarına uygulanması bakımından) liderliğini göstermek için desteklenmesi. (İç iletişim prosesleri – İyileştirme planları)

5 Liderlik 5.1.2 Müşteri Odağı Üst yönetim, aşağıdakileri güvence altına alarak, müşteri odaklılıkla ilgili liderlik ve taahhüt göstermelidir: Müşteri ihtiyaçlarının ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarının tayin edildiği, anlaşıldığı ve düzenli olarak karşılandığını, (Madde 8.2 Ürün ve hizmetler için şartlar - Madde 9.1.2 Müşteri memnuniyeti) Ürün ve hizmetlerin uygunluğunu etkileyebilecek risk ve fırsatlar ile müşteri memnuniyetinin artırılması için yeteneğin tayin edilmesi ve belirlenmesini, (Tasarım ve üretim prosesleri için FMEA (HTEA) uygulamaları – Proses yetenek analizleri) Müşteri memnuniyetinin artırılması odağının sürdürülmesini. (İç iletişim prosesleri)

5 Liderlik 5.2 Politika 5.2.1 Kalite politikasının oluşturulması Üst yönetim, aşağıdakileri karşılayan bir kalite politikasını oluşturmalı, uygulamalı ve sürekliliğini sağlamalıdır: - Kuruluşun amaç ve bağlamına uygun ve stratejik istikametini destekleyen, - Kalite amaçlarının belirlenmesi için bir çerçeve sağlayan, - Uygulanabilir şartları yerine getirme için bir taahhüt içeren, - Kalite yönetim sisteminin sürekli iyileştirilmesi için bir taahhüt içeren.

5 Liderlik Kalite Politikası –Örnekler- “Tedarikçilerimizle işbirlikleri geliştirmek ve performanslarımızı artırmak için onlarla birlikte çalışmak” “Tüm paydaşlarımızı tatmin edecek sonuçlar üretmek için işlerin yönetiminde süreç yaklaşımını benimsemek ve etkileşimli süreçleri tek bir sistem olarak yönetmek” “Müşterilerimizi ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak ve karşılamak için çalışacağız. ” “Kalite yönetim sisteminin, ürünlerin ve süreçlerin etkinliğini sürekli artırmak için her çalışanın motive olduğu bir ortam sağlayacağız.”

5 Liderlik 5.2 Politika 5.2.2 Kalite politikasının duyurulması Dokümante edilmiş bilgi olarak var olmalı ve sürekliliği sağlanmalı, Kuruluş içerisinde duyurulmalı, anlaşılmalı ve uygulanmalı (Toplantılar, iç eğitimler, ilan panoları vb. araçlar kullanılabilir), İlgili tarafların erişimine uygun şekilde açık olmalıdır.

5 Liderlik 5.3 Kurumsal görev, yetki ve sorumluluklar Üst yönetim, ilgili görevler için yetki ve sorumlulukların belirlendiği ve kuruluş içerisinde duyurulduğunu güvence altına almalıdır. (Organizasyon şeması, görev tanımları hazırlanabilir) Üst yönetim aşağıdakiler için yetki ve sorumlulukları belirlemelidir: Kalite yönetim sisteminin, bu standardın şartlarını karşılamasının güvence altına alınması, (Yönetim temsilcisi, kalite yönetimi sorumlusu vb. görevlendirmeler) Proseslerin istenen sonuçları ortaya çıkarmasının güvence altına alınması, (Proses sahipleri belirlenebilir)

5 Liderlik 5.3 Kurumsal görev, yetki ve sorumluluklar Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirme (bk. Madde 10.1) için fırsatlar ile ilgili raporlama (özellikle üst yönetime raporlama), (Proses sahipleri ve/veya yönetim temsilcisi/kalite yönetimi sorumlusu tarafından yapılabilir) Kuruluşun tamamında müşteri odaklılığın teşvik edilmesinin güvence altına alınması, (Yönetim temsilcisi/kalite yönetimi sorumlusu veya müşteri temsilcileri aracılığı ile yapılabilir) Kalite yönetim sistemindeki değişiklikler planlanır ve uygulanırken, kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün güvence altına alınması. (Yönetim temsilcisi/kalite yönetimi sorumlusu kontrolü altında yapılabilir)