Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi"— Sunum transkripti:

1 İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
YRD.DOÇ.DR. KENAN GENÇOL

2 Proje İnsan Kaynakları Planının Oluşturulması
Proje çalışanlarının sorumlulukları ve rollerinin açıklanması için RACI matrisi kullanılır. RACI, Responsible (Sorumlu), Accountable (Hesap veren), Consulted (Danışılan) ve Informed (Bilgi verilen) İngilizce kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulmuştur.

3 RACI (Sorumluluk Matrisi)
Sorumlu (Responsible) Görevi kim yapacak? Sorumluluk kime verildi? A Hesap veren (Accountable) İşler iyi gitmezse kime hesap kesilir? Karar vermede yetki sahibi kim? C Danışılan (Consulted) Bu görev hakkında bilgi verebilecek kim var? Bilgi alabileceğim danışmanlar mevcut mu? I Bilgi verilen (Informed) Kimin işi bu göreve bağlı? Gelişmelerle ilgili kimlerin bilgilendirilmesi lazım?

4 Örnek RACI Tablosu Görev Ahmet Zeynep Can Eralp Mine Ergün Tasarım R A
Kişiler Görev Ahmet Zeynep Can Eralp Mine Ergün Tasarım R A C I Geliştirme Test

5 PROJE EKİBİ ÜYESİNİN ADI
Rol Tanımlama Formu PROJE EKİBİ ÜYESİNİN ADI Rol Sorumluluklar: Yetki:

6 Proje Kalite Planının Oluşturulması
GEÇMİŞTE KALİTE GÜNÜMÜZDE KALİTE Kalite sahada çalışan işçilerin sorumluluğundadır. Kalite herkesin (işçi, işveren,yönetici) sorumluluğundadır. Kalitenin arttırılması maliyetleri artırır. Kalite arttıkça işler artar ve daha çok para kazanılır. Kalite ancak çalışanların yakından izlenmesi ile elde edilebilir. Kalitede ana odak noktası müşterinin kendisidir. Kalite projenin yürütülmesi esnasında oluşabilir. Kalite proje başlangıcında oluşur ve proje süresince planlı bir biçimde yönetilir.

7 Proje Kalite Planının Oluşturulması
Kalitenin tanımı: Bir nesnenin (örn. süreç, ürün veya hizmet) belirli özellikleri veya gereksinimleri karşılama derecesidir. ISO-2000/9000 tanımı: Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerinin toplamı.

8 Proje Kalite Planının Oluşturulması
Kalitede çıtanın yükselmesinin başlıca sebebi müşteri beklentilerindeki değişimdir: Daha yüksek performans Hızlı ürün geliştirme İleri teknoloji kullanımı Hatasız üretim

9 Proje Kalite Planının Oluşturulması
Kalitenin belirlenmesi için pazar beklentilerinin iyi anlaşılması gerekir. Pazar beklentilerini etkileyen değişkenler: Satılabilirlik: Kalite ve maliyet arasındaki denge Üretilebilirlik: Ürünlerin mevcut teknolojiler ve insan kaynağı ile makul bir fiyatla üretilebilmesi

10 Proje Kalite Planının Oluşturulması
Toplumsal kabul: Toplumun değerleri ile ürünün uyumu Kullanılabilirlik: Ürünün belli koşullarda istenen performansı gösterebilmesi Güvenilirlik: Belirli koşullarda veya sürede ürünün fonksiyonunu hatasız yerine getirebilmesi.

11 Kalitenin planlanması
Kalite planlarının hazırlanmasında ve proje süresince Planla, Uygula, Kontrol et ve Önlem al (PUKÖ) yaklaşımı sıklıkla kullanılır. Proje çıktılarının kabul edilebilir kalite seviyesinin altında olmasına rağmen projenin tamamlanmış olarak değerlendirilmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Proje ürünü teknik olarak kabul edilemez kalite seviyesinde olduğunda proje tamamlanmış sayılmaz!

12 6-sıgma kuralı

13 6-sıgma kuralı

14 Maliyet/Kazanç Analizi
Maliyet/Kazanç analizi proje kalite planlamasında yararlanılan yaklaşımlardan en önemlisidir. Projeden elde edilecek kazançlar katlanılan maliyetlerden fazla olmalıdır. Kalite için katlanılan maliyetlerle elde edilen kalite arasında kalite aleyhine (genellikle doğrusal olmayan) bir durum oluştuğu anda, kaliteyi artırmanın bir anlamı yoktur (ihtiyaç duyulandan fazla kalite!) Maliyet/Kazanç analizi, projede amaçlanan kalite seviyesinin sağlanması için harcanan kalite maliyetlerinin, elde edilen kazançlarla karşılaştırma amacıyla kullanılır.

15 Kalite Yönetim Planının Hazırlanması
ISO 9000 uygulanan yerlerde bu plana «Proje kalite sistemi» adı verilir. Kalite yönetim planında üç temel unsur vardır: Kalite kontrol: İş sonuçlarının istenen kalite standartlarını sağlayıp sağlamadığı izlenir. Kalite standartları sağlanmadığında proje yöneticisi neden-sonuç analizi yaparak kötü performansın nedenlerini belirler ve bu nedenlere yönelik çözümler geliştirerek performansın istenen seviyeye gelmesini sağlar.

16 Kalite Yönetim Planının Hazırlanması
Kalite güvence: Projenin gerekli olan kalite standartlarını karşılaması için yapılan tüm planlı ve sistematik aktivitelerdir. Kalite iyileştirme: Proje performansı ölçülür ve değerlendirilir. Bu değerlendirmenin ardından düzeltici faaliyetler uygulanarak proje ve çıktısı geliştirilir.


"İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları