6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Advertisements

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
6. ADIM İşçinin Ücretini Zamanında ve Eksiksiz Öde.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ÖZ GELİRLER.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ
Görev ve Sorumluluklar
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

6.SABDEK Toplantısı 21-22 nisan 2017, Eskişehir Sağlık Bilimlerinde Mesleki Uygulama Çalıştayı Sorunlar ve Çözüm Önerileri “Sonuç Raporu” 6.SABDEK Toplantısı 21-22 nisan 2017, Eskişehir

4 Masa, 80 katılımcı

GEREKÇE Tanımlamalarda farklılıklar (Alan/staj /klinik-saha uygulama çalışması) Konuya ilişkin mevcut mevzuattaki çelişkiler, Mezunların staj ödemesi talebine ilişkin açtığı davalar, Kurumların ücret ödeme konusunda isteksizliği ilgili stajyer /uygulama öğrencisi kabul etmemesi, Kalite güvencesi ile ilgili sorunlar (koordinatör yetkinliği, süre, yeterlilikler, ölçme değerlendirme..vb), YÖK tarafından SABDEK Genel Kurulundan konuya ilişkin görüş talebi, Program yeterliliklerinin karşılanma düzeyine ilişkin yaşanılan/yaşanacak sorunlar, İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına ilişkin yaşanılan/yaşanacak sorunlar (klinik rehber eğiticiler/uygulama sorumlu öğretim elemanları).

AMAÇ Sağlık Bilimleri Fakülteleri bünyesinde yer alan eğitim-öğretim programlarındaki mesleki uygulama sırasında yaşanan sorunların tartışılması ve çözüm önerilerinin iç ve dış paydaşlarla paylaşılması

ÇALIŞMA KONULARI

SÜREÇLERİN TANIMLANMASI Mevzuat Tanımlar Görev Ve Sorumluluklar Sigorta-Ücretlendirme Konuları Malpraktis Çalışan ve İş Yeri Güvenliği

2. EĞİTİM ÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ Süre Standartları Devamsızlık Hakkı-Başarısızlık-Telafi Süreçleri Oryantasyon Önkoşullar Öğrenci Kontenjanı Program Yeterliliklerinin Garantiye Alınması Yer Seçimi-Başvuru ve Kabul Koşulları Lisansüstü Eğitim Öğrenci İşyükü-Akts, Uluslararası Boyut Ölçme Ve Değerlendirme Paydaşlarla İlişkiler

3. MESLEKİ UYGULAMA ÇALIŞMASI SORUMLULARI Asgari Yetkinlikler Eğiticilerin Eğitimi Sorumlulara Ücret Ödenmesi Sorumluların Denetlenmesi

SÜREÇLERİN TANIMLANMASI Sorun 1. Milli Eğitim Bakanlığı’nın meslek liseleri ve ön lisans eğitimi için düzenlemiş olduğu uygulamalı eğitimle ilgili 3308 sayılı yasaya Yükseköğretim Kurumlarının dahil edilmesi, tanımlarda açıklık olmaması.  Öneri Türkiye’de mesleki uygulamaların farklı disiplinler tarafından farklı şekillerde tanımlanması, karmaşaya yol açmaktadır. Hukuki sorunlara yol açma endişesi ile sağlık lisansiyerleri için aşağıdaki tanımlama önerilmiştir:

Mesleki Uygulama: Lisans eğitim programındaki yeterlilikleri karşılamak üzere, öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya aktarmak amacıyla gerçek iş ortamında yapılan uygulamalardır.

Sorun 2. İlgili yönergelerde görev ve sorumlulukların tanımlı olmaması. Öneri: Mesleki uygulamaların her basamağında sorumlu olan tüm kişilerin (AD başkanları, klinik/mesleki uygulama sorumluları, rehber eğitici, süpervizör vb.) ve öğrencilerin görev, yetki ve sorumlulukları tanımlanmış olmalıdır. Çekirdek eğitim programı çalışmasını tamamlayan disiplinlerde ÇEP lerle uyumlu tanımlar yer almalıdır.

Sorun 3. 3308 sayılı kanunun 3. Maddesinin birinci fıkrasına eklenen maddeler nedeniyle; lisans eğitimi veren kurumların yöneticilerinin işveren konumuna getirilmesi ve öğrencilerin işçi konumunda değerlendirilmesi. Öneriler Öğrencilerin SGK primlerinin ödeme durumundaki belirsizlikler (5510 sayılı kanunda yüksekokul ibaresinin olmasına karşın fakülte ibaresinin yer almaması nedeniyle sigorta primlerinin ödenmemesi vb. gibi) YÖK tarafından netleştirilmelidir. Vakıf üniversitelerinin uygulama bedeli olarak özel veya kamu kurumlarına ödedikleri uygulama ücretlerinin ve uygulanacak protokollerin belirli standartlara bağlanması gerekmektedir.

Sorun 4.Malpraktis Uygulama eğitimlerinde eğitim yürütücülerinin idari gerekçelerle gerekli sorumlulukları alamaması Öneri: Mesleki uygulama sorumlusu öğretim elemanları ile kurum supervisör/rehber eğiticilerinin, uygulama alanında malpraktisin önlenmesi ve sebep olunmaması bakımından tüm mesleki uygulamalardaki sorumlulukları tanımlanmalı ve standardize edilmelidir.

Sorun 5. İşyeri ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemlerin ve farkındalığın yetersiz olması. Öneri  İş sağlığı ve güvenliği eğitimi kapsam ve süre olarak güçlendirilmesi, Öğrencilerden talep edilen sağlık raporları ile ilgili süreçler tanımlı hale getirilmesi, Öğrencilerin uymak zorunda olduğu çalışan güvenliği standartlarının net olarak belirlenmesi ve kurumların bu standartlara uyması, 6331 sayılı kanununda belirtilen cezaların yükseköğretim kurumları için tekrar gözden geçirilmesi.

2. EĞİTİM ÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ Sorun 1. Mesleki uygulamalarda kalitenin güvence altına alınması için tanımlı süreçlerin bulunmaması   Öneri Mesleki uygulama yönergelerinde aşağıdaki süreçler tanımlı hale getirilmeli ve alana özgü standartları içermelidir:

Süre standartları (ÇEP’lerle uyumlu olmalı) Oryantasyon (Kurum içi ve kurum dışı), Önkoşullar, Program yeterliliklerinin garantiye alınması, Öğrenci İş yükü-AKTS, Ölçme ve değerlendirme (Uygulama değerlendirme formlarının kullanılması), Devamsızlık hakkı-başarısızlık-telafi süreçleri Öğrenci kontenjanı, Yer seçimi Başvuru ve kabul koşulları, Lisansüstü eğitim, Uluslararası boyut, Paydaşlarla ilişkiler

HAREKET SAĞLIKTIR

3. MESLEKİ UYGULAMA ÇALIŞMASI SORUMLULARI Sorun 1. Mesleki Uygulamalarda görev alan uygulama sorumlu öğretim elemanı/rehber eğitici öğretim elemanlarının asgari yetkinliklerinin tanımlanmamış olması Öneri Rehber Eğiticilerin eğitimi programlarının her disiplin için tanımlı süreçlerle yürütülmesi

Sorun 2: Rehber eğitici öğretim elemanlarına ücret ödenmesi ile ilgili uygulama farklılıkları Öneri Konuya ilişkin düzenlemeler ve standardizasyon sağlanmalıdır.

Sorun 3: Mesleki uygulamalarda görev alan uygulama sorumlu öğretim elemanı/rehber eğitici öğretim elemanlarını izleme ve değerlendirme mekanizmalarının bulunmayışı. Öneri Mesleki uygulamalarda görevli öğretim elemanlarının izleme ve değerlendirilmesine yönelik süreçler (yöntemler ve hangi aralıklarla gerçekleştirileceği vb ) tanımlanmalı

Sorun 4: Mesleki uygulamalarda öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması nedeniyle program yeterliliklerinin karşılanamaması  Öneri: Kontenjanların belirlenmesi sırasında, programdaki öğretim elemanı sayısının yanısıra asgari alt yapı ölçütlerinin de (fiziksel alan, ünite/laboratuvar, araç-gereç durumu v.b.), göz önüne alınması,

TEŞEKKÜRLER