Kadın Hastalıkları ve Doğumda Liderlik ve Ekip Anlayışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İngilizce‘ de Leader şeklinde yazılan, Türkçemizde Lider olarak kullanılan bu kelime; kısaca önder, yol gösterici, belirleyici,
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik Plan Şablonu
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
LİDERLİK.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yönetim, Yönetişim ve Liderlik Management, Governance, Leadership
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
21. Yüzyıl becerileri.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERK İSG&İK – –
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
STRATEJİK PLANLAMA.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Örgütsel bilgi kullanımı
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Örgütsel Kariyer Planlaması
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KURUM KÜLTÜRÜ.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
GRUP İLETİŞİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
21. YY BECERİLERİ.
HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
Sunum transkripti:

Kadın Hastalıkları ve Doğumda Liderlik ve Ekip Anlayışı Dr. Yusuf Taner KAFADAR 05.10.2016

LİDERLİK Lider ya da Önder, bulunduğu çevreye yarar sağlayan, süregelen gelenekte köklü değişiklikler yapan, çevreyi yönetmek için, sorumluluğu; sezgi, zeka ve bilgiye dayalı karar ve uygulamalarla, taşıyan kişiye denir. Temel yaklaşım olarak; çevresinde bulunan bireyleri hitabet gücü, sahip olduğu bilgi ve vizyonu ile etkileyip, sürükleyen bir yapıya sahiptir. 05.10.2016

LİDERLİK Lider, elindeki gücü kullanabilme kapasitesine bağlı olarak, çevresini etkileyen kişidir. Gerektiğinde aldığı zor kararların ve sonuçlarının ardında durmasını bilir. Liderlik eğitimleri Liderlik okulları Lider olunur mu, doğulur mu? 05.10.2016

05.10.2016

LİDERLİK Etkili sağlık hizmetleri liderliği; stratejik, vizyon belirleme, hedeflere ulaşma, astlarla iletişim kurma, onları motive etme, yeniliklerden fırsatlar oluşturma, problemlere yeni ve etkili çözümler bulabilmeyi içerir. 1 Sağlık kurumlarında sağlık bakım kalitesini güçlendirebilecek temel kişi liderdir.2 Breemhaar ve Van Den Borne’a göre, başarılı bir lider personelini güçlendirir, karşılıklı bir güven iklimini oluşturur, iş doyumunu ve hasta bakım kalitesini yükseltir, ek olarak sağlık hizmetlerini kolaylaştırmak gibi organizasyonel hedeflere ulaşmak için organizasyonel bağlılığı oluşturur 3 05.10.2016

ETKİN LİDER ÖZELLİKLERİ Ekibin düşüncesini sorgulama Yön belirleme – Hedef gösterme Eş güdümlü çalışmaya rehberlik Söz - davranış tutarlılığı Motive etme 05.10.2016

05.10.2016

Sağlık organizasyonu Sağlık organizasyonları bir sistem özelliği sergilemektedir. Başarılı bir organizasyonun karakteristik özellikleri şunlardır4 : Paylaşılan vizyon ve hedefler, Hedeflere ulaşmada paylaşılan bir plan, Her bir üyenin rolünün açıkça belirtilmesi, Her bireyin bireysel yetkisi, Diğer üyelerinin rollerinin güçlü yanlarını ve zayıf yanlarını anlama, Etkili bir iletişim, Üyelerin hizmetlerini izleme, İhtiyaç duyduğunda diğer üyelere destek çıkma ve Karşılıklı güvendir. 05.10.2016

Sağlık kurumlarında liderlik Sağlık kurumları kompleks işlem süreçlerini içerdiğinden dolayı bu kurumlardaki liderlerin problem çözme yeteneklerinin güçlü olması gerekir. Sağlık kavramı gelişen teknolojiyle birlikte sürekli yenilenmeyi gerektiren bir kavramdır. Bu yüzden sağlık kurumlarındaki liderler yenilikçiliği, değişen koşullara ayak uydurmayı gerçekleştirebilmelidirler. Sağlık kurumlarında tatmin tüm süreçlerle yakın ilişkili bir olgudur. Hem hastaların, hem çalışanların yüksek derecede tatmin edilebilmesi için insancıl bir liderlik sergilenmeli, hastaların beklentileri ve çalışanların beklentileri göz önünde bulundurulmalıdır. 05.10.2016

05.10.2016

İnsanlarda aidiyet duygusu oluşturmak için öncelikle onlara sahip çıkıldığını hissettirmek gerekir. Bu bireysel ilişkilerden kurumsal ilişkilere hayatın her aşamasında gözlemleyebileceğimiz bir gerçektir. Bu gerçeği liderlik tipleri açısından değerlendirecek olursak babacan liderlik tipinde ayrıntılandırılan özelliklerin önemi ortaya çıkmaktadır. Çalışanlara sahipsiz olmadıkları duygusu hissettirilmelidir. 05.10.2016

Yardımseverlik timsali olarak çalışanlarının her başı sıkıştığında yanında olan babacan lider tiplemesi çalışanlara sağlık sektöründe çalışmanın en önemli getirilerinden biri olan insanların, toplumun yararına çalışma konusunda önemli bir rol modeli oluşturur. Ayrıca empati yeteneği üst düzeyde olan bu liderler çalışanların kendilerini hastaların yerine koyması yönünde de olumlu örnek olduğu göz ardı edilmemelidir. Yöneticiler rol model olduklarının bilincinde olmalıdırlar. 5 05.10.2016

EKİP ANLAYIŞI 05.10.2016

EKİP ANLAYIŞI Ekipler, etkin biçimde hedeflere ulaşmak için değişik beceri, eğitim ve görüşe sahip çalışanların yaratıcı güçlerini, emek ve bilgilerini birleştirdikleri topluluklardır. Organizasyonlarda projelerin yürütülmesi, Karşılaşılan problemlerin çözülmesi, Kararlar alınması, Yapılan çalışmaları iyileştirerek yüksek kalite ve verime ulaşılması, Çalışanların potansiyelinin değerlendirilmesi gibi hedeflerle kurulurlar. 05.10.2016

Ekip Çalışmasının Faydaları Çalışanların moral ve motivasyonunun yükselmesi Çalışanların sürekli iyileştirmeye teşvik edilmesi Hataları azaltarak kalitenin artırılması İletişimin iyileştirilmesi Çalışanların ait olma ve özgüven duygularının geliştirilmesi. 05.10.2016

Ekip Çalışmasında Liderlik 05.10.2016

05.10.2016

EKİP LİDERİNİN ve ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Ekip liderinin görevleri şu şekilde sıralanabilir: Ekibi yönetmek, yürütülen faaliyetleri organize etmek Çalışmak için elverişli bir atmosfer yaratmak Ekip üyelerinin hedeflere yönelimini ve motivasyonunu sağlamak. 05.10.2016

EKİP LİDERİNİN ve ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Ekip üyelerinin görevleri ise şunlardır: Toplantılara düzenli olarak katılmak Karar alımına aktif katılımda bulunmak, Üzerine düşen görevleri tüm ayrıntılarıyla yerine getirmek 05.10.2016

Ekip Çalışmasında Lider Tutarlı ve dürüsttür Kararlıdır Yeterlidir Değişim yaratır Birleştiricidir Harekete geçirir İz bırakır 05.10.2016

05.10.2016

Kadın Hastalıkları ve Doğumda Liderlik ve Ekip Anlayışı TIPTA VE DİŞ HEKİMLİĞİNDE UZMANLIK EĞİTİMİ YÖNETMELİĞİ UZMANLIK EĞİTİMİNİ BİTİRME SINAVI TUTANAĞI              Sınav safhalarından hepsini başarmıştır/başaramamıştır.      Bir klinik ve/veya laboratuvarı kendi başına idare edebilecek yetenekte olduğu/olmadığı............................................................................................uzmanı olmaya hak kazandığını/kazanamadığını bildirir bu tutanak düzenlendi. 05.10.2016

Kadın Hastalıkları ve Doğumda Liderlik ve Ekip Anlayışı 05.10.2016

05.10.2016

Liderlik ve Ekip Anlayışı 05.10.2016

05.10.2016

ENTOG Ekibi 05.10.2016

ENTOG Türkiye ekibimiz 05.10.2016

KAYNAKLAR 1) Dennis P.D. (2008) Transforming: Leadership Focusing On Outcomes of the New Girl Scout Leadership Experience, Girl Scout Research Institute, New York 2) Hartley J., Matın J. and Benington J. (2008) Leadership In Healthcare a Review Of The Literature For Health Care Profossionals, Managers and Researchers, Institute of Governance and Public Management, Warwick Business School. 3) Jasper M. and Jumaa M.(2005) "Effective Healthcare Leadership", John Wiley & Sons. 4) Gordon S.E. (2009) “What Leaders Do”, A Governance Institute White Paper, Winter: 3-5. 5) Uysal Ş., Keklik B., Erdem R., Çelik R., (2012) Hastane Yöneticilerinin Liderlik Özellikleri İle Çalışanların İş Üretkenlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Hacettepe sağlık idaresi dergisi, cilt 15,sayı 1. 05.10.2016