Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI"— Sunum transkripti:

1 5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI

2 Yönetim Kalitesi ve Standartları
Kalite Yönetim Sistemi Nedir? Bir kuruluşu başarılı bir şekilde çalıştırmak için, kuruluşu sistematik ve saydam bir şekilde yönetmek ve kontrol etmek gerekir. Başarı, ilgili tarafların ihtiyaçları ele alınırken, performansı sürekli olarak iyileştirmeye yönelik tasarlanan bir yönetim sisteminin uygulanmasından ve sürdürülmesinden geçer. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, müşteri odaklı ve sürekli gelişim felsefesiyle, müşteri memnuniyeti ve karlılık sağlamak için gerekli bir araçtır. Kalite Yönetim Sistemi: Her türlü organizasyona, küçükten büyüğe, sanayiden hizmete, kamudan özel sektöre kadar uygulanabilir.

3 ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, müşteri beklentileri, ihtiyaçları ve mevzuat şartlarını karşılama yolu ile müşteri memnuniyetinin artırılmasını öngören dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetimi sistemi biçimidir. ISO 9001 Standardı, zorlayıcı değildir ve genel şartlar içerir. Büyük ya da küçük ölçekli ayrımı olmaksızın her sektör için uygulanabilmektedir. Doğru anlaşılıp, doğru uygulandığında güçlü bir yönetim sistemini temsil eder.

4 Yönetim Kalitesi ve Standartları
ISO 9001:2015 sağladığı faydalar nelerdir? Müşteri memnuniyeti sağlar Maliyetleri denetim altına alır Kayıpları en aza indirir Sürekli gelişimi sağlar Hataları azaltır Verimliliği arttırır Karlılığı arttırır Müşterilerinizden güven duygusu oluşturur. Etkili rekabet imkanı verir Çalışanların motivasyonunu arttırır. Zaman ve kaynakların daha etkin kullanımına olanak verir. İç ve dış müşterilerle olan iletişimini güçlendirir.

5 Yönetim Kalitesi ve Standartları
Ürününüz dünyadaki en kaliteli ürün olabilir, hizmetiniz mükemmel olabilir. Fakat müşterileriniz bunu zamanında ve daima uygun standardlarda alamıyorsa, tercihlerini değiştirecektir.

6 Yönetim Kalitesi ve Standartları
ISO 9001 Standardı'nı Kimler Kullanabilir/Uygulayabilir?  ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı sürekli iyileştirmeyi amaç edinmiş, etkin bir Kalite Yönetim Sistemi oluşturmak isteyen tüm kuruluşlarca uygulanabilir. Bu konuda sektör veya ölçek olarak bir kısıtlama bulunmamaktadır.

7 Kaynaklar:


"5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları