Op. Dr. Ahmet ÇAKIR Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Sağlık Turizmi Uygulamaları
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Kurulun İnceleme ve Araştırması
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kasım TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU MALİ HİZMETLER KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
2016 YILI OKUL SÜTÜ PROGRAMI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
8. H AFTA İdari Sözleşmeler. H EDEFLER İdari sözleşmelerin tanımını yapacak. İdari sözleşmeleri, idarenin özel hukuk sözleşmelerinden ayıracak İdarenin.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Sigorta Sektöründe Meslek Grupları
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Sunum transkripti:

Op. Dr. Ahmet ÇAKIR Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Şehir Hastaneleri Kurum Başkan Yardımcılığı Op. Dr. Ahmet ÇAKIR Şehir Hastaneleri Kurum Başkan Yardımcısı

ŞEHİR HASTANELERİNDE YÖNETİM MODELİ

Toplam Yatak Kapasitesi 41.091 olarak planlanmıştır.

Adana, Kayseri % 83, Ankara Bilkent Şehir Hastanesi % 75 Fiziki gerçekleşme ile ilk 3 sırada yer almaktadır.

ŞEHİR HASTANELERİ MEVZUATLAR Şehir Hastaneleri ile ilgili 28582 Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren, 21/02/2013 tarihli ve 6428 sayılı ‘‘ Sağlık Bakanlığınca Kamu Özel İş Birliği Modeli İle Tesis Yaptırılması, Yenilenmesi Ve Hizmet Alınması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında’’ Kanun. 6428 Sayılı Kanunda; ‘‘Uygulanmayacak hükümler, MADDE 11 – (1) Bu Kanun hükümlerine göre yapılacak iş ve işlemler, 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kanuna tabi değildir.’’ Denilmektedir. Bakanlar Kurulu kararı ile yayınlanan, 21/03/2014 tarihli ve 2014/6282 sayılı ‘‘Sağlık Bakanlığınca Kamu Özel İş Birliği Modeli İle Tesis Yaptırılması, Yenilenmesi ve Hizmet Alınmasına Dair’’ Uygulama Yönetmeliği.

ŞEHİR HASTANELERİ KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞININ GÖREV TANIMI Şehir Hastaneleri Kurum Başkan Yardımcılığımız, Bakanlık Makamının 16 /01/ 2017 tarih ve 280 Sayılı Onayı ile kurulmuştur. Kurum Başkan Yardımcılığımız; Şehir Hastanelerinin Proje ve İnşaat sürecinde değerlendirilmesi, kontrol ve koordinasyonu, Şehir hastanelerine taşınacak olan hastanelerin taşınma öncesi planlamasının, koordinasyon ve yönlendirilmesinin yapılması, Şehir hastanelerinin açılışa hazırlanması sürecinde test, simülasyon işlemlerinin koordinasyonu, Tüm hizmetlerinin yöntem beyanlarının değerlendirilmesi ve koordinasyonu, İşletme usul ve esaslarının hazırlanması ve koordinasyonu görevlerini Şehir hastaneleri ile ilgili diğer görev ve sorumlulukları,yürütmek üzere kurulmuştur.

Şehir Hastaneleri Yönetim ve Raporlama Sistemi

KAMU ÖZEL İŞBİRLİĞİ MODELİ (Public Private Partnership-PPP) Yüklenici şirket tarafından sağlık tesisinin inşası ile bunlara ilişkin mekanik, elektronik, elektrik ve elektro-güvenlik vb. Sistemlerin temini, tesisi, tefrişi , Tıbbi ekipmanın temini, Tıbbi Hizmetler Dışında kalan ve sözleşmede tanımlanan hizmetlerin (19 hizmet) sunulması ve Ticari faaliyetlerin yürütülmesi, Tesislerin sözleşme süresi sonunda iş bu sözleşme hükümlerine uygun olarak her türlü borçtan ari bakımlı, çalışır ve kullanılabilir durumda bedelsiz olarak idareye devir ve teslimini içerir.

İHALELER Daha önce Genel Sekreterliğimiz/Hastanemiz tarafından yapılan, bazılarının isimleri farklı kapsamı aynı olan 19 hizmet alım ihaleleri artık yapılmayacak, muhatabımız olan şirket ve alt yüklenicileri tarafından karşılanacaktır. Bundan sonra sadece tıbbi sarf, ilaç, medikal gaz gibi alımlar için ihale yapılacaktır. İhaleler kayda değer oranda azalacaktır. Bununla birlikte birçok sıkıntı da ortadan kalkacaktır.

HİZMETLERİN İZLENMESİ VE DENETİMİ İdaremizin rolü komisyonlar marifetiyle şirket tarafından verilen hizmetlerin izlenmesi ve denetimleri olacaktır. Aylık raporlarda sözleşmeye aykırı durumlar tespit edildiğinde sözleşmede belirtilen ceza puanlarına göre işlem yapılacaktır. Komisyonların, sorumluluklarının bilincinde olması hizmet kalitesinde de kayda değer artışlar sağlayacaktır.

EKLER VE SÖZLEŞMELER Her Şehir Hastanesi için 1 (bir) Ana Sözleşme ve 30 (Otuz) Ek’ten Oluşan Özel Sözleşme Bulunmaktadır. EK 1-TANIMLAR VE SÖZLEŞMENİN YORUMLANMASI EK 2-TAMAMLAMA BELGELERİ EK 3-PROJE BELGELERİ REJİMİ EK 4-KİLİT TEKNİK PERSONEL EK 5-İŞLERİN GÖZLEMCİSİ EK 6-FİNANSMAN SAĞLAYANLARIN DOĞRUDAN ANLAŞMASI EK 7-ARAZİ HUSUSLARI EK 8-İNŞAAT HUSUSLARI EK 9- PROGRAM EK 10-İNCELEME PROSEDÜRÜ EK 11-HİZMET SAĞLAYICI YAN ANLAŞMASI EK 12-KABUL PROGRAMI EK 13-EKİPMANLAR EK 14-HİZMET ŞARTLARI EK 15-İDARE TEMSİLCİSİ EK 16-ŞİRKET TEMSİLCİSİ EK 17-PAZAR TESTİ PROSEDÜRÜ EK 18-ÖDEME MEKANİZMASI EK 19-FİNANSAL MODEL EK 20- İŞLETME DÖNEMİ YÖNETİM PLANI EK 21-SİGORTA ŞARTLARI EK 22-DEĞİŞİKLİK PROSEDÜRÜ EK 23-SONA ERMEDE TAZMİNAT EK 24-İADE PROSEDÜRÜ EK 25-ÜST HAKKI SÖZLEŞMESİ EK 26-UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ PROSEDÜRÜ EK 27-MALİ TABLOLAR EK 28-EFAALİYET RAPORLARI EK 29-YENİDEN FİNANSMAN EK-30 SÖZLEMENİN İNGİLİZCE METNİ

ŞEHİR HASTANELERİ İNŞAATLARI DEVAM EDERKEN YÜRÜTÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI (şirket tarafından verilecek hizmetler) Bu hizmetler miktara bağlı olan ve miktara olmayan hizmetler olarak ikiye ayrılmıştır.

ŞEHİR HASTANELERİ YÖNETİM MODELİ Genel Sekreterlik Hastane Yöneticisi/Başhekim Başhekim Yardımcıları İdari ve Mali İşler Müdürü MD. YRD. Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Hasta Hizmetleri ve Sağlık Otelciliği Müdürü Koordinasyon Kurulu

KOORDİNASYON KURULU Sözleşmesi'nin 18. maddesine göre kurulur. Piyasada ve İdare’nin işlerinde oluşan mevcut ve tahmini değişiklikleri göz önüne alarak ortak stratejik görüşmeler yapmak ve işbu Sözleşme ’deki olası değişiklikler için veya işbu Sözleşme’nin daha etkin bir şekilde uygulanabilmesi için gereken koordinasyonu sağlamak. Ek 26’nın (Uyuşmazlıkların Çözümü Prosedürü) 4.4’ncü maddesi doğrultusunda gerekli hallerde Bilirkişi’yi tayin etmek. Görüleceği üzere kurul; sözleşmenin ifasını gözden geçirmeyi, ortak stratejik görüşmeler yapmayı ve taraflar arasında uyuşmazlık çıkması halinde bilirkişi tayin edilebilmesini görev edinmiştir. Tarafların hak, menfaat yada yükümlülüklerini kaldırmak yada sınırlamak gibi bir yetkisi yoktur.

KOORDİNASYON KURULU’NUN YAPISI 20/03/2017 tarih ve 69445442/899 sayılı Müsteşarlık Makam Oluru ile oluşturulmuştur.

KOORDİNASYON KURULU’NUN GÖREVLERİ KOORDİNASYON KURULU TARAFINDAN ÜST YÖNETİCİYE GÖNDERİLMEDEN UYGULANABİLECEK İŞLEMLER KOORDİNASYON KURULU TARAFINDAN ÜST YÖNETİCİYE GÖNDERİLEREK UYGULANABİLECEK İŞLEMLER

KOORDİNASYON KURULU’NUN GÖREVLERİ KOORDİNASYON KURULU TARAFINDAN ÜST YÖNETİCİYE GÖNDERİLMEDEN UYGULANABİLECEK İŞLEMLER Koordinasyon kurulu üyelerinin oybirliği ile alınmış olması, İşletime ilişkin küçük ve pratik bir konuya ilişkin olması dolayısıyla sözleşmede ve eklerinde herhangi bir değişikliği öngörmeyecektir.

KOORDİNASYON KURULU’NUN GÖREVLERİ KOORDİNASYON KURULU TARAFINDAN ÜST YÖNETİCİYE GÖNDERİLEREK UYGULANABİLECEK İŞLEMLER Koordinasyon kurulu toplam üye sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Koordinasyon Kurulu üyelerinden her biri bir oya sahiptir. Oyların eşitliği halinde Başkan’ın bulunduğu tarafın oyu üstün sayılır. Oylamanın karara bağlanabilmesi için idare temsilcilerinden en az 1 ve şirket temsilcilerinden en az 1 müspet oy bulunmalıdır. Alınan karar Üst Yöneticiye (Şirket ve İdare Üst Yöneticisi) gönderilir. Sözleşmeye aykırı karar alamaz. Koordinasyon Kurulunun tavsiye kararlarına ilişkin toplantı tutanakları imzalanmalarını izleyen 3 iş günü içerisinde İdare ve Şirketin Üst Düzey Yöneticilerine gönderilir, Üst Düzey Yöneticiler toplantı tutanaklarının onaylanmasını ele almak üzere 10 iş günü içerisinde toplanır. Üst Düzey Yöneticilerin toplantı tutanaklarını 2 nüsha imzalamaları halinde söz konusu tutanaklar ve ekleri taraflar açısından bağlayıcı olacaktır. Üst Düzey Yöneticilerinden birinin veya tamamının toplantı tutanaklarını onaylamaması ve imzalamaması halinde taraflar herhangi bir konunun Ek-26 (Uyuşmazlıkların Çözümü Prosedürü) kapsamında çözümlenmesini isteyebilir. Uzlaşmazlık durumunda EK-26 Uzlaşmazlık Prosedürü işletilir.

YOZGAT ŞEHİR HASTANESİ Yatak Sayısı 475 Hasta kabulüne başlayış tarihi; 16/01/2017

MERSİN ŞEHİR HASTANESİ Yatak Sayısı 1250 Hasta kabulüne başlayış tarihi; 06/02/2017

ISPARTA ŞEHİR HASTANESİ Yatak Sayısı 755 Hasta kabulüne başlayış tarihi; 20/03/2017