Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Örgütsel Güven ve Adalet
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
LİDERLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SEVCAN DEMİR ELEKTROY NEDİR? Öğrencilerin derse ne ölçüde katıldıklarını görmek; onların sorunlarını tespit etmek ve tüm sınıfın beraber ilerleme.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Japonya Sağlık Sistemi
İnsan davranışlarının değişimi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
İDARECİ EĞİTİMİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Eurocert European Academy
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak ikamet ettiği adrese en yakın okula gider,başka okullara nakiller çok özel sebeplerle ancak yapılabilirdi.Günümüzde de bu planlamalar yapılmakla beraber okullar arasındaki nakiller kolaylaşmış,şartlar esnekleştirilmiştir.Bu durum velilere tıpkı hastanede hekim seçme hakkı gibi çocuğuna okul seçme olanağını kazandırmıştır

Veliler açısından oldukça pozitif olan bu kazanım okullar için yeni ihtiyacı ön plana çıkarmıştır.Her ne kadar kamu hizmetlerinin sunumunda bir rekabet yokmuş gibi görünse de daha başarıya açık öğrenciler ve daha ilgili veliler tarafından tercih edilme ihtiyacı okullar arasın- da bir çeşit rekabeti gündeme getirmiştir.Bu reka- betin sonucu olarak okullar ;çeşitli yöntemlerle veli ve öğrenci için okulu cazip kılacak bir takım çalışmalar yapmak zorundadırlar.Bu çalışmaların tümüne okul tanıtımı denilmektedir

Aynı alana hitap eden iki okuldan birinin aşırı talep edilmesi,diğerinin daha az tercih edil- mesi kurumun başarısı ve çalışanlarının moral motivasyonu bakımından önemli sonuçlar doğu- rur.Bu durumun temel nedeni kurumlarla ilgili algının farklı olmasıdır.Kurum açısında olumlu olan algının pekiştirilmesi veya olumsuz olan algının düzeltilmesi için okullar sürekli strateji- ler geliştirmek ve uygulamak zorundadırlar.

Okullarla ilgili algı; eğitim çalışanları, üst ku- rumlar,veliler ve öğrenciler bakımından gelişir.Bu tarafların tümüne hitap edecek bir tanıtım strateji- si geliştirilmeli ve uygun yöntemler kullanılarak adı geçen paydaşlar arasında okulun olumlu bir imaj kazanması sağlanmalıdır.Burada dikkat edil- mesi gereken husus ;bu faaliyetlerin dönem sonuna sıkıştırılmadan tüm yıl boyunca sürdürülmesi ve okulda tüm çalışanların sürece dahil edilmesi dir.Aksi halde kalıcı bir sonuç ortaya çıkmayacaktır

Kurumula ilgili olumlu algı oluşturmanın ilk şartı çalışanlar arasında bir aidiyet duygusunun geliş- tirilmesi gerekir. Çalışanların belli niteliklere sahip olmalarının yanında, kendilerini kurumla- rıyla özdeşleştirmeleri ve kurumun başarısı için çaba göstermeleri de önemlidir. Çalışanların bilgili olmaları yanında, kurumlarına bağlılık duymaları ve bireysel niteliklerini kurumun başarısına en fazla katkı sağlayacak şekilde kullanmaya gayret etmeleri gereklidir.

Çalışanlar arasında gelişecek olumlu algı,daha kaliteli çalışanların kuruma kazandırılmasını, özve- rili ve başarılı çalışanların kurumda kalmasını ko- laylaştıracak, bu da daha etkin ve başarılı bir eğitim ortamını oluşturacaktır.Etkin,kaliteli ve başarılı eği- tim ortamına sahip okulların veliler ve öğrenciler tarafından tercih edilmesi kaçınılmazdır. Burada esas görev okul idari kadrolarına düşmektedir. İdarenin tutumu çalışanların kurum hakkınada olumlu ya da olumsuz algı edinmelerine yol açar. İdareler yapacak- ları anketlerle çalışanşanların gözünde kurumun sahip olduğu algıyı ölçmeli ve beklentileri tespit ederek gerekli koordineyi sağlamalıdır.

Kendi içinde huzurlu ve sorun çıkarmayan okulların üst kurumlarda olumsuz bir algı oluşturması beklenemez.Kurumu temsil etmekle sorumlu kişilerin tutumu,davranışları,okul dışındaki yaşantıları ve işlerinde titizlikleri olumlu veya olumsuz bir imajın oluşmasına yol açar.Bu bakımdan kurumu temsil konumundaki kişilerin kurum çalışanları ve üst kurumlar nezdinde güvenilir,titiz,gayretli ve adil bir yönetici profili çizmeleri gerekir.Kuruma verilen değer yöneticisinin değeriyle doğru orantılıdır

Öğrenci ve velilere yönelik çalışmalar için mut- laka bir kurul oluşturulmalıdır.İmkan dahilinde katılımın geniş tutulmasına gayret gösterilmeli ve çalışmalar gönüllülük esasına göre yürütülmelidir. Bu kurul; öğrenci ve veli beklentilerini tespit ede- rek buna uygun bir tanıtım proğramı hazırlamalı- dır. Afişler,el ilanları,tanıtımkatalogları,sunumlar, vb yöntemler arasından uygun olanla seçilmelidir. Yerel medya kullanılarak hedef kitlelere ulaşılmaya çalışılmalıdır.

Tanıtımlarda; okulun vizyonu,elde ettiği başa- rılar,eğitim kadrosunun yeterliliği,binasının fiziki yeterlilikleri,öğrenciye sağlanacak imkanlar,sosyal ve kültürel faaliyetler hakkında ikna edici bilgiler verilmelidir.Veli ve öğrenci üzerinde baskı kurma- maya özen gösterilmelidir.Varsa okuldan mezun olmuş ve herhangi bir alanda başarı kazanmış kişilerin tanıtım etkinliklerinde aktif rol almalrı sağlanmalıdır.

HASAN KILIÇ HATTAT HAMDULLAH İMAM HATİP ORTA OKULU SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ AMASYA-2016