“Zor iş, zamanında yapmamız gerekip de, yapmadığımız kolay şeylerin birikmesiyle meydana gelir.” J.J.Rousseau İKİNCİ KUŞAĞIN GELECEĞE HAZIRLANMASI VE VARİS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Doç. Dr. Mehmet Ufuk Tutan
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İnsan Kaynakları Tercihinde Öncelikler
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Öğrenci Merkezli Eğitim
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ERK İSG&İK – –
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
ELGİNKAN VAKFI; E.C.A. markasını yaratan, ELGİNKAN ailesi tarafından kurulmuştur. ECA; Ekrem, Cahit ve Ahmet isimlerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Şirketlerde Yönetişim Biçimleri
Mentör Öğretmenlik.
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Kariyer Yönetimi Araçları
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
İŞ KANUNUNUN UYGULAMA ALANI
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Örgütsel Kariyer Planlaması
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları

YÖNETİMİN KANUNLARI Klasik Organizasyon Teorileri
KARİYER GELİŞTİRME.
İnsan Kaynakları Planlaması
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
X- Y –Z GEN.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

“Zor iş, zamanında yapmamız gerekip de, yapmadığımız kolay şeylerin birikmesiyle meydana gelir.” J.J.Rousseau İKİNCİ KUŞAĞIN GELECEĞE HAZIRLANMASI VE VARİS SEÇİMİ

“Bir işletmeyi; Dede kurar, Baba büyütür, Oğul tutar, Torun sanat tarihi okur.” Alfred Marshall

Gelecek kuşak yöneticinin aile şirketi dışında bir iş tecrübesi kazanması, Aile şirketine girince gerekli ve belirli bir iş verilmesi, Yeni kuşak yönetici ile ilgili olarak aileden olmayan bir kişinin eğitim ve değerlendirme konusunda görevlendirilmesi (Mentorluk / Lalalık) Gelecek kuşağın hazır hale getirilmesinde ş u üç husus önem kazanır:

GELECEK KUŞAK AİLE ÜYELERİNİN YETİŞTİRİLMESİ VE EĞİTİMİ İkinci kuşağın yetiştirilmesinde iki ana eğitim yöntemi söz konusudur:  İşbaşı Eğitimi: Planlı bir şekilde, işi gerçekleştirirken kıdemli yönetici veya nezaretçi tarafından bireysel olarak verilen bir eğitim yöntemidir.  İşdışı Eğitim: Teorik eğitimler (Formal eğitim, sertifika programları vb.)

İşbaşı Eğitimi  İşbaşı eğitimi, planlı bir şekilde, işi gerçekleştirirken kıdemli yönetici veya nezaretçi tarafından bireysel olarak verilen bir eğitim yöntemidir.  Bu yöntem ile “Genç Aile Bireyleri”nin; kurucu ortakların eğitim ve gözetimine direkt olarak veya bir üst yöneticinin asistanı olarak işe sokulması ve doğrudan üst yönetime alıştırılması şirketin alt kademelerinden başlayarak ve yönetim merdiveninin basamaklarını kişisel güçleriyle çıkarak, sorumluluk aldığı alt mevkilerden itibaren karar verme yeteneklerini geliştirmek suretiyle tecrübe kazanmalarının sağlanması amaçlanır.

İşe Giriş Stratejileri  Erken Çalışma Stratejisi:Bu stratejiyi benimseyen aile işletmelerinde aday; İşletmenin çalışma şekli ve doğası hakkında; erken yaşta bilgi sahibi olur. İşletmede çalışanlarla ilişkisi erken yaşta gelişir. İşletme için gerekli becerileri geliştirir ve işletme içinde kabul edilir. Ancak adayın doğal hataları yetersizlik olarak algılanır ve aday aile şirketinin iş çevresi ve bilgisi ile sınırlı kalır ve kendini geliştiremez.

 Geç Çalışma Stratejisi: Bu strateji gereği adayın,aile şirketinde çalışmaya başlamadan önce bir başka kurumda çalışmasına ve deneyim kazanmasına imkân verilir. İşletmecilik ve iş yaşamı deneyimi arttıktan sonra aile işletmesinde çalışmasına izin verilir.  Bu strateji adayın, kendine güvenini arttırır, ancak dışarıdaki deneyim aile işletmesi değerleri ile çelişebilir, uzun yıllar aile işletmesinde çalışmış yöneticilerde kıskançlık duyguları gelişebilir.  Bu karar tamamı ile aileye özgüdür ve her ailenin doğrusu farklıdır. İşe Giriş Stratejileri

 Temel Değerler Eğitimi  Varlık Eğitimi  Kişisel Gelişim  Liderlik Eğitimi Genç Nesil Aile Fertlerine yönelik Eğitimler

SON SÖZ “Son söz”ü ise, yüzyılın en önemli yönetim düşünürü kabul edilen Peter Drucker’ın, aile şirketlerinin sürekliliği konusunda dikkate alınmasını önerdiği ilkelerebırakalım;  İşyerinde çalışan aile üyeleri, en az aile-dışı çalışanlar kadar yetenekli ve çalışkan olmalıdır.  Çok küçük olanlar hariç, aile şirketlerinin kilit görevlere aile-dışı profesyoneller atama gerekliliği her geçen gün artmaktadır.

 Aile şirketlerinin yönetiminde kaç kişi ve ne kadar etkili aile üyesi olduğuna bakılmaksızın, tepe pozisyonlardan en az biri akraba olmayan bir kişi tarafından doldurulmalıdır.  İşler işin içinden çıkılmaz hale gelmeden, yönetim geçişi (devri) konusu, ne işin ne de ailenin içinde olmayan bir kişinin koordinasyonunda, ivedilikle halledilmelidir.  “Aile, şirkete hizmet ettiği sürece, her ikisinin de sağlıklı bir şekilde devamlılığı sağlanır. Fakat, şirket aileye hizmet etmeye başlarsa, ikisinin de sonu iyi olmaz” SON SÖZ

Sözün özü; “Her insan seçtiği yolda yürür; kendi sonuna veya sonsuzluğuna doğru.” Sedat Turan