ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER  Geleneksel çoktan seçme formatı  Eşleştirme formatı  Alternatif seçme formatı  Doğru yanlış formatı  Karmaşık çoktan seçmeli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Türkiye’de Tarım. Türkiye'de Tarım İnsanların toprağı işleyerek ekme ve dikme yoluyla ondan ürün elde etmesi faaliyetine tarım denir.
YAZIM KURALLARI.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Coğrafya Performans Ödevi
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DİYARBAKIR 2008.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
Neden sevilmez.
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER  Geleneksel çoktan seçme formatı  Eşleştirme formatı  Alternatif seçme formatı  Doğru yanlış formatı  Karmaşık çoktan seçmeli format  Çoktan seçmeli doğru yanlış formatı  Görsel çoktan seçmeli doğru yanlış formatı  Kavrama tipi madde dizisi formatı  Yenilikçi madde dizisi format varyasyonları

Madde Yazma Kategorileri A) Genel Tarzda Madde Yazma B) Genel Kapsamda Madde Yazma C) Kök Oluşturma D) Genel Seçenek geliştirme E) Çeldirici Geliştirme ÇOKTAN SEÇMELİ MADDE GELİŞTİRME

GENEL TARZDA MADDE YAZMA En iyi cevabı yada doğru cevap formatını kullanma Aşağıdakilerden hangisi baş ağrısını kesebilen en iyi ağrı kesicidir? Aşağıdakilerden hangisi baş ağrısını kesebilen en iyi ağrı kesicidir? a) ………… b) ………… c) ………… d) ………… Dikey yada yatay madde formatı Küçük çocuklar için ve test kaygısı olan bireyler için yatay test formatından kaçınılmalıdır. Küçük çocuklar için ve test kaygısı olan bireyler için yatay test formatından kaçınılmalıdır. Test alanın okuma süresini en aza indirme Gramer, Kısaltmalar, Noktalama ve imla kurallarına dikkat etme Hileli maddelerden kaçınma Cevabıyla alakasız maddeler Cevabıyla alakasız maddeler Birden çok doğru cevabı olan maddeler Birden çok doğru cevabı olan maddeler En iyi öğrencinin doğru cevap hakkında fikri olmadığı belirsiz sorular En iyi öğrencinin doğru cevap hakkında fikri olmadığı belirsiz sorular Önemsiz, saçma bir kapsamın sunulduğu maddeler Önemsiz, saçma bir kapsamın sunulduğu maddeler Çok spesifik maddeler Çok spesifik maddeler

Her bir test maddesinin öğrencinin önemli bir ürününe dayanması (öğretimsel amaç) Tek bir problem üzerine yoğunlaşmak Ders kitaplarından, harfi harfine ifadelerden kaçınmak Fikirlere dayalı maddelerden kaçınma a) Milli Takımdaki en iyi futbolcu kimdir? Önemli ve belirli materyalleri test etme, önemsiz materyallerden kaçınma Önemsiz soru sorma örneği Suç ve cezayı kim yazmıştır? Daha yüksek düşünme düzeyini ölçen soru Dostoyevski’nin suç ve cezayı yazma sebebi nedir? GENEL KAPSAM SORUNU

1) Madde Kökü olarak bir çok format vardır. Çok boyutlu seçenek formatı, eksik tamamlama, karmaşık çoktan seçmeli format, soru formatı vb. EN ÇOK TASİYE EDİLEN SORU FORMATIDIR. 2) Eksik Tamamlama formatı kullanılıyorsa Kökün ortasında ya da başında asla boşluk bırakmayın 3) Kökte laf kalabalığından kaçının. ÖRNEK: Yüksek sıcaklık ve çok yağmur miktarı nemli bir iklimin özelliklerindendir. Böyle iklimi olan yerde yaşayan insanlar genellikle çok terlemekten şikayet ederler. Tanımlanan iklim nedir? Yüksek sıcaklık ve çok yağmur miktarı nemli bir iklimin özelliklerindendir. Böyle iklimi olan yerde yaşayan insanlar genellikle çok terlemekten şikayet ederler. Tanımlanan iklim nedir? Aşağıdakilerden hangisi yüksek sıçaklık ve çok yağmur miktarına sahip olma özelliği olan bir iklimi tanımlamaktadır? 4) Kökü olumlu ifadelerden oluşturun, olumsuz ifadelerden kaçının (DEĞİLDİR, UYMAZ VB.) KÖK YAPISI

SEÇENEK GELİŞTİRME 1. Mümkün oldukça akla yatkın çeldirici kullanın 2. Seçenekleri mantıklı ya da numarılı düzende verelim (küçükten büyüğe vb.). Örneğin : Başarı testinde önemli olan üç düşünce nedir???? a. Geçerlik, güvenirlik, etkili olma b. Nesnellik, geçerlik, güvenirlik c. Güvenirlik, etkili olma, nesnellik, d. Etkili olma, nesnellik, geçerlik 3. Seçenekler binişik olmamalı 4. Seçeneklerin uzunluğunu benzer tutun 5. Bütün seçenekleri içeriği homojen olan maddede tutun. a) kırmızı biber eklemek a) kırmızı biber eklemek b) yeşil biber eklemek, c) soğan ve yeşil biber eklemek d) Jalapeno biberi eklemek

SEÇENEK GELİŞTİRME Yukarıdakilerden hepsi,Yukarıdakilerden hepsi, Yukarıdakilerden hiçbiri,Yukarıdakilerden hiçbiri, Bilmiyorum seçeneğinden,Bilmiyorum seçeneğinden, Seçeneklerde olabildiğince olumlu ifadelerSeçeneklerde olabildiğince olumlu ifadeler kullanmaya çalışın kullanmaya çalışın Doğru seçenek Hazırlanan Test içerisindeki doğru cevapHazırlanan Test içerisindeki doğru cevap sayısını dengeleyin,sayısını dengeleyin, Sadece bir doğru cevabı kullanın,Sadece bir doğru cevabı kullanın,

ÇELDİRİCİ GELİŞTİRME  Akla yatkın çeldiriciler kullanın  Öğrencilerin genel hatalarından yararlanın = a) 101 b) 111  Teknik ifadeler kullanın  Doğru yanlış ifadeler kullanın Madde kalitesi ve güvenirlik arasındaki ilişkide genellikle doğru olan nedir? Madde kalitesi ve güvenirlik arasındaki ilişkide genellikle doğru olan nedir? a. Güvenirlik olmadan geçerlik olamaz. a. Güvenirlik olmadan geçerlik olamaz. b. Zayıf maddeler ölçme hatasını arttırma eğilimindedir*. b. Zayıf maddeler ölçme hatasını arttırma eğilimindedir*. c. Test puanlarında kısıtlanmış ranj güvenirlik tahminlerini düşürebilir. c. Test puanlarında kısıtlanmış ranj güvenirlik tahminlerini düşürebilir. Madde performansı zayıf öğretimde yansıtılabilir Madde performansı zayıf öğretimde yansıtılabilir  Espri kullanımından kaçının

AÖF Bazen müşterilerin belirli bir zamanda belirli bir ürüne ihtiyacının olmaması hangi itiraz türüne girer? A)Ürün itirazı B)Zaman itirazı C)Hizmet itirazı D)İşletme itirazı E)İhtiyaç itirazı Cevabı içinde bulunan bir soru Örnek 1:

İpucu 4 Van Gölü Türkiye'nin en büyük nesidir? A) Dağıdır. B) Ovasıdır. C) Irmağıdır. *D) Gölüdür. E) Denizidir. Soru kökü Sayın Müjdat Gezen’e aittir. Cevabı içinde bulunan bir soru Örnek 2:

İpucu 3a Cumhuriyet Bayramı’nda aşağıdakilerden hangisini kutluyoruz? A) Atatürk'ün Samsun'a çıkışını *B) Cumhuriyet’in ilan edilişini C) İlk TBMM’nin açılışını D) Sivas Kongresi’nin yapılışını Örnek 3:

İpucu 2a Aşağıdakilerden hangisinde akarsular büyükten küçüğe doğru sıralanmıştır? *A) Irmak-çay-dere B) Çay-ırmak-dere C) Irmak-dere-çay D) Dere-çay-ırmak Aşağıdakilerden hangisi akarsudur? *A) Irmak B) Gölet C) Deniz D) Göl Örnek 4:

İpucu 1a Aşağıdakilerden hangisi 'Gülhane Buyruğu'nun getirdiği bir yeniliktir? A) Kimsenin muhakeme edilmeden cezalandırılmaması B) Hıristiyan ve Müslüman halka eşit haklar tanınması C) Vergilerin kazanca göre alınması D) Askerliğin belirli bir düzene bağlanması *E) Yukarıdakilerin hepsi Örnek 5:

*A) Kelkit B) Devrez C) Gökırmak D) Porsuk Coğrafya 1a Yeşilırmak Aşağıdakilerden hangisi Yeşilırmak'ın koludur? *A) Kelkit B) Devrez C) Gökırmak D) Porsuk Örnek 9: Yandaki şekilde verilen akarsulardan hangisi Yeşilırmak'ın koludur?

 Verilen bir durumdan sonuç çıkarma.  (2000 Sosyal Bilimler Testi, 9. soru -S9-)  İnsanlar üzerinde yaşadıkları, yurt edindikleri topraklardan kolay ayrılamazlar. Kuraklık, doğal afetler, dış baskılar gibi güçlükler, toplumların yeni yerleşim yeri aramalarına yol açmıştır. Parçada aşağıdakilerden hangisinin daha çok konu edildiği söylenebilir? Parçada aşağıdakilerden hangisinin daha çok konu edildiği söylenebilir? A)İnsanların güçlüklerle mücadelesi B) Yerleşik yaşama nasıl geçildiği C) Toplumsal gelişmelerin insanları nasıl değiştirdiği D) İnsanların göç etme nedenleri

Yazılı metni okuyup anlama. (2001 Sosyal Bilimler Testi, 22. soru -S22-) Bir kez gönül yıktın isen Bu kıldığın namaz değil Yetmiş iki millet dahi Elin yüzün yumaz değil Yunus Emre bu şiiriyle aşağıdakilerden hangisini vurgulamak istemiştir? A) Kendini bilmenin önemini B) Kalp kırmamak gerektiğini C) Temiz olmanın gerekliliğini D) İnsanın güzelliğini

Fiziksel ve doğal olaylardan sonuç çıkarma. (2001 Fen Bilimleri Testi, 17. soru -F17-). Yukarıda fotosentez ve solunumu gösteren döngü verilmiştir. Burada üreticilerin hepsi yok olursa ne olur? Yukarıda fotosentez ve solunumu gösteren döngü verilmiştir. Burada üreticilerin hepsi yok olursa ne olur? A) Otçul hayvan sayısı sürekli artar. A) Otçul hayvan sayısı sürekli artar. B) Etçil hayvan sayısı sürekli artar. B) Etçil hayvan sayısı sürekli artar. C) Besin maddesi üretilemez. C) Besin maddesi üretilemez. D) Oksijen miktarında atış olur. D) Oksijen miktarında atış olur.