Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Advertisements

DALLAR IT - Information Technology BT - Bilişim Teknolojileri.
ÇORUM ANADOLU TİCARET VE TİCARET MESLEK LİSESİ
(Bilişim Sektörüne Nitelikli Ara Eleman Yetiştirilmesi Projesi)
Araklı Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
PROGRAMIN AMACI: Ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için.
REMZİ BAYRAKTAR TİCARET MESLEK LİSESİ 2011 / 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI ATAŞEHİR – 2012.
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Eymen CEVENT NİSANİ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇANAKKALE MEHMET AKİF ERSOY MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Alan ve Meslek Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilişim Teknolojileri Alanı
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
Esenbey Çok Programlı Anadolu Lisesi
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
WEB PROGRAMCILIĞI.
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
DÜNDAR UÇAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Temel Bilgi Teknolojileri
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
MAÇKA AKİF TUNCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
Veri Tabanı Programcılığı
ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Gazeteci çetin altan mesleki ve teknik anadolu lisesi 2014 / 2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI bayraklI – 2015.
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
İnternet Nedir? Hazırlayan: Fatih ARIKAN Bilişim Teknolojileri Öğrt.
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER.
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
Sistem Analizi ve Tasarımı
SINAVSIZ GEÇİŞ YAPABİLİRSİNİZ BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ Basım ve Yayın Teknolojileri Nedir? Neden Bu Programı Okumalısınız? Bu bölümde öğrenciler.
DAL TANITIMI Elektrik Elektronik Teknolojileri (EET) Alanı Dalları
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 42 Öğrenci Sayısı : 597 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 21 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :
ŞEHİT GÜLTEKİN TIRPAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ AMASYA MERKEZ BİLGİSAYAR ARASINDA YAPILAN "OKUL-SANAYİ İŞBİRLİĞİ AMASYA MODELİ" PROTOKOLÜ
ŞEHİT ER SERHAT ŞANLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN TANITIMI
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KOCAELİ / GEBZE - Çelik İhracatçıları Birliği Ali Nuri Çolakoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Sunum transkripti:

Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ

 Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur. Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır.

 Ancak bugün için Bilişim Teknolojileri (BT), yalnızca bilgisayar sistemlerinin kurulması ve yazılımların yapılandırılması ile sınırlı bir alan değildir. BT, güncel bir bakışla; bilgisayar donanımı, yazılımı, bilgisayar ağları, iletişim teknolojileri, bu alanda yetişmiş insan gücü, prosedürler, internet, intranet ve iletişim araçları gibi çok sayıda bileşene sahiptir

 Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir.

 Gelecekte de Bilişim Teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir

 Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır:  - Ağ İşletmenliği  - Web Programcılığı  - Veri Tabanı Programcılığı  - Bilgisayar Teknik Servisi

◦ Tanımı ◦ Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine sahip nitelikli kişidir.

 Görevleri  - İş organizasyonu yapmak.  - Analiz yapmak.  - Algoritma yapmak.  - Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak.  - Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak.  - Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak.  - Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak.  - Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek.  - Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek.  - Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

 Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan nitelikli kişidir.  Görevler  -İş organizasyonu yapmak.  -Analiz yapmak  -.İhtiyaçları değerlendirmek.  - Algoritma yapmak.  - Web sitesinin görsel tasarımını yapmak.  - Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek.  - Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

 Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir.

 Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, bakım ve arıza giderme işlemleri ve bilgisayar ile kontrol edilebilen sistemler kurmaya sahip nitelikli kişidir

Ağ işletmenliği meslek elemanlarının  Sistemli düşünme gücüne sahip,  Matematikle ilgili konularda başarılı,  Kendini yenileyebilen,  Araştırmacı,  Sabırlı ve dikkatli, sorumluluk sahibi,  Şekiller arasındaki ilişkileri algılayabilen,  Ayrıntılara önem veren,  Bireysel karar verme yeteneği güçlü olan,  Mantığı güçlü, dikkatli ve de sabırlı,  Yabancı dile ilgi duyan kimseler olmaları gerekir

Web programcısı olmak isteyenlerin  Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,  Sistemli düşünebilen,  Matematikle ilgili konularda başarılı,  Kendini yenileyebilen,  Araştırmacı,  Sabırlı ve dikkatli,

 Ağ işletmenleri, endüstride ve işletmelerde bilgisayar kullanılacak iş ortamlarında çalışırlar. Ayrıca geniş ağ bağlantıları oluşturabilmek için dış ortamda, oluşturulan ağların yönetimi için sunucuların bulunduğu büro ortamlarında çalışırlar. Birinci derecede cihaz, alet ve yazılımlarla ilgilidirler.

 Web programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.Meslekteki hastalık riskleri; bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir

 Veri Tabanı programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle programlama ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

 Bilgisayar teknik servis elemanı, teknik servis (bilgisayar toplanan) ortamında, Elektronik devre yapımını gerçekleştirebileceği atölye ortamında çalışır. El aletlerini çok kullanır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir

 Ağ işletmenleri, bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyotelevizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kurum ve kuruluşlarında geniş iş imkânına sahiptirler.