Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk"— Sunum transkripti:

1 (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk
Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ Zirve Üniversitesi İletişim Fakültesi

2 Medya Türleri Görsel Medya İşitsel Medya Basılı Medya
İnternet ve Yeni Medya Taşınabilir bilgi iletişim teknolojileri

3 Medyanın İşlevleri ***
Bilgilendirme İşlevi Farkındalık Yaratma ve Eğitim İşlevi Toplumsallaştırma İşlevi Eğlendirme İşlevi Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Kurma İşlevi

4 Medya İşlevlerinin Ürünleri
Bilgilendirici içerikteki haber Kişisel görüş ve düşüncelerin aktarıldığı yorum Ürün ve düşüncelerin ve pazarlandığı reklam ve ilan Kendi başına bir bütünlüğe sahip eğlence, kültür ve muhtelif içeriğe sahip olabilecek programlardan oluşur.

5 Haber *** Pekiştirici ve Birleştirici (Konsolidatif)
Bilgilendirici (Enformatif) Yönlendirici(Manuplatif) veya Kanaat Bozucu, Yıkıcı, Kışkırtıcı (Spekülatif) Sunuş Şekli, Kaynağı Etik kurallara uygunluğu 5N1K

6 Tarafsızlık

7 Medya - Gündem Oluşturmak
Hakiki gündem, olay veya içinde bulunulan durumlar Medyanın kendisi Kurum ve kuruluşlar Siyasiler Kanaat önderleri Çıkar sahipleri

8 Medyada İçerik ve Sunum
İçeriğin biçimselleştirilmesi (medya türü, içerik türü, hedef kitle ve yayın politikası) Farklı bir dil seçilmesi İçeriğin dikkat çekici bir hale getirilmesi

9 Tüketim Motivatörü: Reklam
Reklamın birincil amacı ürün ve hizmetleri tanıtmak? Reklamcı neyi amaçlıyor? İzleyici ne istiyor? İzleyici nasıl etkileniyor? Kadın ve Çocuklar Üzerindeki Etkisi nedir? Etik kurallar nelerdir?

10 Tüketim Toplumu Tüketime bağlı bir yaşam tarzı oluşturmak
Tükeitmin kimlik unsurları arasına girmesi Tüketimin toplumsal statü kazandırması Tüketimin güç ve otorite aracı olarak görülmesi

11 Dikkat! Tüketim Toplumu!
Bütçe yetersizliği Yaşam Tarzının Farklılaşması Gündelik yaşamda çelişki yaratması Aile birliğinde zayıflama Çözüm: Farkındalık ve Tüketime Karşı Direniş

12 Medya: Zihin, Dil ve Kültür Erozyonu
Dil kültürün en önemli öğesi Sözellikten uzaklaştırıyor, Limbik Sistem, Hayal Kurmak, Kitap okumak ‘Down Time’ çok önemli, canı sıkılmayan çocuk, üretkenlik? Baskın olan kültürler Kültürün endüstrileşmesi Dillerin gramerine uygun olmayan kelimelerin dile yerleşmesi Teknolojik Terimler, Futbol terimleri, Magazin terimleri

13 Ekran Bağımlılığı Dopamin salgısı (şekerleme, uyuşturucu etkisi)
Çocuklar, yeni bir kuşak izlenimi veriyor Birlikte ama yanlızlık uyarıları Popüler kültür bayraklaşıyor Siberzorbalık

14 Medya => Yeni Medya Medya İçerik Kitlesel (Massive)
Bilgisayarlaşma, Telekomünikasyon ve Ağ (İnternet) Yeni Medya Sunuş (Etkileşim, Kitlesizleştirme, Eşzamansızlık) Platform (İnternet ve Mobil Cihazlar)

15 Kimlik Deneyleri Bedene ihtiyaç duymayan öznellik
Gerçek / sanal Benlik Cisiyet yaş geçişleri Kaçış mekanı Abartılmış kendilik Yüzsüz iletişim Daha kolay kendini ifade Daha kolay yalan ve agresyon Analog hassaiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselliğini kazanıyoruz

16 İnternet ve İnsani İlişkiler
Biriciklik hissi, narsistlik kültürü Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak Narcisurfing (kendini aratma) Yüzyüze iletişimdeki kontrolü kaybediyor Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor Yapılan araştırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor: Duyarsızlaşama ve empati yitimi

17 Sanal ilişki kuran insanların özellikleri
Sosyal kaygı Utangaç olma Sanal dünyayı güvenli görme Yanlızlık Hissi Kaçış imkanı

18 Yeni Medya ve Teknoloji Beyinlerimiz Nasıl Etkiliyor
Dikkat dağınıklığı, kitap sabrı tükeniyor. Karşımızdakiyle anımızı yaşayamıyoruz Yeni medya beynimiz üzerinde güçlü ve hızlı değişimlere yol açmasına neden olan uyarıclara sahip(sürekli, aşırı alışkanlık yapan, etkileşimli bilişsel ve duyusal sinyaller) Çok sayıda uyarıcı bolluğu (enformasyon, yüzesysel bilgi) Bilgiyi elde etme, yorumlama ve saklama biçimlerimiz değişiyor. Entellektüel zayıflama ve zihinsel cansızlık

19 Teknoloji ve Ebeveyn İlişkileri
Ebeveynlerin sınır koymakta zorlanması Narsistlik eğilimin artması Çocukların bağımsızlık mücadelesi Şiddet eğilimin artması Popüler kültüre ilgi artıyor

20 Çözüm (Öz)Denetimli Serbestlik
0-2 Yaşındaki çocukları televizyon ve bilgisayar ekranı ile tanıştırmayın. 2-6 yaş 1 saat, ilk ve orta öğretim en fazla 2 saat Sınırları çocuklarla birlikte belirleyin Çocuk odasında olmamalı Özdenetim, birlikte karar verme Alternatifler geliştir


"(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları