Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI Gölcük Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI Gölcük Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi."— Sunum transkripti:

1 T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI Gölcük Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2

3

4 İÇİNDEKİLER Okulumuz İletişim Adresleri ve Konumu Okulumuz İletişim Adresleri ve Konumu Okulumuz İletişim Adresleri ve Konumu Tarihçesi-Kuruluşu Tarihçesi-Kuruluşu Tarihçesi Tarihçesi Misyonumuz MisyonumuzMisyonumuz Vizyonumuz VizyonumuzVizyonumuz İdari Personel İdari Personelİdari Personelİdari Personel Öğretmen Durumu Öğretmen DurumuÖğretmen DurumuÖğretmen Durumu Kültür Öğretmenlerimiz Kültür Öğretmenlerimiz Meslek Öğretmenlerimiz Meslek ÖğretmenlerimizMeslek ÖğretmenlerimizMeslek Öğretmenlerimiz Yardımcı Personel Yardımcı Personel Öğrenci Sayımız 9. Sınıf Sınıf Sınıf – 12. SınıfÖğrenci Sayımız 9. Sınıf Sınıf Sınıf – 12. Sınıf9. Sınıf 10. Sınıf 9. Sınıf 10. Sınıf Bölüm Dalların Tanıtımı Bölüm Dalların Tanıtımı Hemşire Yardımcısı Bölümünün TanıtımıHemşire Yardımcısı Bölümünün Tanıtımı Sağlık Bakımı Teknisyenliğinin TanıtımıSağlık Bakımı Teknisyenliğinin Tanıtımı

5 İhsaniye Merkez Mh. Sirmen cd. Sunar sokak No:11 Posta Kodu: Gölcük / KOCAELİ Telefon: 0 (262) – fax: 0 (262) Web: E-Posta : -

6 Gölcük Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığının 02/09/2009 tarih ve sayılı yazıları ve Bakanlık oluru ile açılmış olup; 2 şube Hemşirelik öğrencisi alınarak 24/09/2009 tarihinde Eğitim Öğretime başlamıştır Eğitim-Öğretim Yılından itibaren okulumuz Gölcük Anadolu Sağlık Meslek Lisesi olarak hizmet vermeye başlamıştır.2014 yılından itibaren ismi Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak değişmiştir.

7 M İ SYONUMUZ Milli Eğitimin Genel amaçları doğrultusunda; Türk Milletinin Milli, Ahlaki, Manevi ve Kültürel değerlerini benimseyen ekip ruhu olan öğrenci-öğretmen ile bilimin ışığında geleceğe sağlam adımlar atan; gerekli mesleki ve teknik bilgilerle donanımlı sağlıklı iletişim kurabilen insanları bir bütün olarak ele alan yüreğinde insan sevgisi taşıyan bireysel hak ve özgürlüklere saygılı hasta haklarını benimseyen bireyler yetiştirerek sağlık hizmetlerinin gelişimine katkıda bulunmak.

8 VİZ YONUMUZ Sağlıklı nesiller oluşması için bilgi ve becerileri yüksek düzeyde sağlık personeli yetiştiren gelişmelere açık eğitim kurumu olmaktır.

9 Seyfullah TURAN Okul Müdürü. Müdür Yardımcısı Kemal KAYINGÜL Müdür Yardımcısı

10 Hatice KARANFİLCİ Sağlık/Hemşire Öğretmeni Meral ÇAKIR Acil Sağlık Hiz. Öğretmeni Mehmet İNCİ İngilizce Öğretmeni Sebahat DİK Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Elif AVŞAR Sağlık/Hemşire Öğretmeni Cemil ACAR Hizmetli Meral ÇAKIR Sağlık/Hemşire Öğretmeni Şener ÇELİK Matematik Öğretmeni Şükran Esen BORUCU Rehber Öğretmeni Halil İbrahim KOÇAK Memur Seda Kaya Özdemir Sağlık/Hemşire Öğretmeni Sevim BAŞARAN Sağlık/Hemşire Öğretmeni Gülşah GEZER Tarih Öğretmeni

11 GÖLCÜK FARABİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRENCİ SAYISI SEVİYEŞUBE SAYISIKIZERKEKTOPLAM 9.SINIF SINIF SINIF SINIF TOPLAM224

12 Okulumuz Öğretim yılından itibaren HEMŞİRE YARDIMCILIĞI ve SAĞLIK BAKIM TEKNİSYENLİĞİ alanlarından hizmet vermektedir. BÖLÜM VE DALLARIMIZ

13  Hemşire Yardımcılığı programında; toplumun her kesimindeki kişilerin bedenen, ruhen ve sosyal bakımdan sağlığının bozulması halinde, tıbbin gerektirdiği bilgi ve becerilerle hasta bakım hizmetlerinin uygulanması, takip edilmesi, değerlendirilmesi ile sağlık eğitimi konularında eğitim verilmektedir.  Hemşire yardımcılığı programına ilköğretimde seviye belirleme sınavları sonunda açıklanan "Ortaöğretime Yerleştirme Puanı" (OYP) ile tercih ve yerleştirme işlemine göre doğrudan öğrenci alınır. Öğrencilerine 9 uncu sınıftan başlamak üzere ortak derslerle birlikte Hemşirelik dersleri teorik ve uygulamalı olarak verilir.  Hemşire yardımcılığı programından mezun olanlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında "Hemşire" unvanı ile çalışırlar. İstihdam alanları; Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Başbakanlık Sosyal Yardım ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı yataklı/ yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Yükseköğretime bağlı yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarıdır.

14  TANIM: Bireyleri, hastalıklardan korunma yolları konusunda bilgilendiren, beden veya ruh sağlığının bozulması halinde hekim tarafından verilen tedaviyi uygulayan, hasta bakımını planlayan, uygulayan, denetleyen ve izleyen kişidir.

15 Bu bölüm mezunları; özel ve resmi sağlık kurum ve kuruluşlarında "Hemşire" unvanı ile çalışırlar. Çalıştıkları alanlar; Yataklı ve Yataksız Tedavi Kurumları, Yaşlı Bakım Merkezleri gibi kurumlarda görev alabilirler.

16  Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,  Biyolojiye ilgili ve bu alanda başarılı,  İnsanlara yardım etmekten hoşlanan,  Sorumluluk duygusu yüksek,  Çabuk ve doğru karar verebilen,  Tedbirli, tertipli,  Şefkatli, sevecen,  Bedence sağlıklı, dayanıklı ve soğukkanlı kimseler olmalısınız…

17  Hemşireler resmi veya özel hastanelerde, dispanserler ve sağlık ocaklarında görev alabilirler. Çalışma ortamı genellikle temiz ve kapalıdır. Hemşireler çalışırken hastalarla, hasta yakınlarıyla, doktorlarla ve diğer sağlık personeliyle iletişim halindedirler ve görev yaptıkları sağlık kuruluşlarında belirlenen takvime göre nöbete kalmak veya vardiyalı çalışmak durumundadırlar

18  Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda ikinci bir bölüm olarak sağlık Bakım teknisyenliği açılmış olup 34 öğrenciyle eğitim öğretime başlamıştır.

19  Sağlık Bakım Tenknisyenliğinin tanımı:  Toplumdaki birey ya da bireylerin bedenen, ruhen kazaya uğraması veya  hastalanması halinde, tıbbın gerektirdiği bilgi ve becerilerle  ilk yardım ve acil bakım hizmetlerini uygulayan, hasta, yaralı  ya da kazazedenin sağlık merkezlerine ulaştırılmasını  sağlayan, Sağlık Bakanlığı’nca tescil edilmiş bir okuldan  mezun olan sağlık meslek mensubudur.

20  Sağlık Bakım Teknisyenliği dalında sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış, nitelikli meslek elemanlarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

21  Acil sağlık hizmetleri alanı acil tıp teknisyenliği dalından  mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlikler  Doğrultusunda;  1- Hastanelerin acil servisleri (üniversite, devlet, özel)  2- Komuta kontrol merkezleri  · Acil yardım istasyonları (kara ambulansları)  · Hava ambulansları  3- Özel ambulans servisleri  4- Hudut, Sahiller ve Sağlık Genel Müdürlüğü  Kurumlarında çalışabilirler. (tele sağlık merkezi ve deniz  ambulansı)

22  1. Alan programının toplam eğitim süresi 4 eğitim-öğretim yılıdır.  2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, acil tıp teknisyenliği dalı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır

23  Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci; 1. Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır. 2. Ulusal ve uluslar arası işgücünden beklenen temel yeterlikleri kazanacaktır. 3. Alandaki ortak, temel bilgi ve becerileri kazanabilecektir.

24  Mesleğin eğitim süresi, Sağlık Meslek Liselerinde 4 yıl, yüksek öğretim kurumlarında da 4 yıldır. Hemşirelik eğitiminde dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Eğitimleri süresince;  Hemşirelik mesleğinin tarihçesini,  İnsan yapısı ve fonksiyonları, mikrop ve parazitler, sterilizasyon ve dezenfeksiyon önlemleri uygulamasını ve bağışıklığını,  İlaçları, ilaçların etki ve yan etkilerini, ilaçların korunması ve uygulanmasını,  Mesleği uygularken insan davranışlarının sebeplerini, hasta bakımındaki yerini, insan ilişkilerini,  Bulaşıcı hastalıkların, bulaşma ve yayılma yolları ile alınacak tedbirleri, DALLARIN EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ

25  Sağlık hizmetlerinde eğitim ve eğitim programlarının hazırlanması, uygun eğitim araçlarının seçimini,  İlkyardım, temel hasta bakımı ilke ve yöntemlerini, bunların hastaya uygulanmasını,  Dahiliye hastalarının bakım ilkelerini, cerrahi müdahale gerektiren hastaların bakımını,  Çocuk hastalıklarının bakım ilkeleri ve uygulamasını,  Doğum ve aile planlamasını,  Akıl sağlığı ve hastalıklarını, hastaların özelliklerine göre gerekli bakımı,  Sağlık hizmetleri ile ilgili istatistiki bilgi toplama ve değerlendirme yöntem ve uygulamalarını öğrenirler.

26

27 Gölcük Farabi Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Hemşirelik Eğitim Laboratuarı

28 Gölcük Farabi Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Laboratuarı

29 Gölcük Farabi Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Laboratuarı


"T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI Gölcük Farabi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları