Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye’de perakende dondurulmuş gıda sektörünün ilk firması olan Kerevitaş Gıda Sanayi ve Ticaret A. Ş, 1970 yılında Bursa’nın Akçalar ilçesinde kurulmuştur.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye’de perakende dondurulmuş gıda sektörünün ilk firması olan Kerevitaş Gıda Sanayi ve Ticaret A. Ş, 1970 yılında Bursa’nın Akçalar ilçesinde kurulmuştur."— Sunum transkripti:

1 Türkiye’de perakende dondurulmuş gıda sektörünün ilk firması olan Kerevitaş Gıda Sanayi ve Ticaret A. Ş, 1970 yılında Bursa’nın Akçalar ilçesinde kurulmuştur. Öncelikli faaliyeti İskandinav ülkelerine canlı kerevit ihracatı olan Kerevitaş, ihracat yaptığı ülkelerden gelen istekler doğrultusunda 1980 yılında dondurulmuş meyve ve sebze üretimine başlamıştır. Kerevitaş A.Ş. Yıldız Holding bünyesinde faaliyet göstermektedir.

2 Kerevitaş Hakkında 1990 senesinde SuperFresh markası ile meyve&sebze, su ürünleri ve pizza çeşitleriyle perakende pazarına giren ilk firma olan Kerevitaş, Türk tüketicisini, o zamanlar için son derece yenilikçi anlamlar taşıyan ‘dondurulmuş ürün kavramı’ ile tanıştırmıştır. SuperFresh, birkaç sene içinde sektörünün ilk dondurulmuş milföy ve börek çeşitlerini de ürün gamına eklemiştir. SuperFresh dondurulmuş ürün kategorilerinin (sebze&meyve, unlu mamuller, su ürünleri, patates ve et ürünleri) tümünde toplam 43 adet ürün ile en zengin ürün gamına sahip markadır yılında ürün gamını genişleterek ton balığı konservesini pazara sunan SuperFresh, 1994 yılında ‘ilk konserve mısır’ ile raflardaki yerini almıştır. Ardından toprak konserve ürünleri ve hazır yemek çeşitleri ile ürün gamını zenginleştirmiştir. Sektördeki yenilikçi tutumu, kalite ve hijyene verdiği önem SuperFresh’i sektörün jenerik markası haline getirmiştir. Diğer bir deyişle Türk tüketicisi dondurulmuş sebzelerden pizzaya, milföyden konserve mısıra kadar bir çok ürünü ilk kez SuperFresh markası ile tatmıştır. Toplu tüketim ve perakende kanalında toplam 300’e yakın ürüne sahip olan SuperFresh; üretimin hammadde seçiminden son tüketiciye ulaşana kadar her aşamasını titizlikle ele alır. Gerçekleştirdiği dünya standartlarında üretim ile Kerevitaş, ISO Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgelerini almaya hak kazanmıştır Kerevitaş Gıda bugün, Bursa Akçalar’da m²'lik bir sahada m² kapalı alanda 5 ana işletmeden ( sebze-meyve, patates, unlu mamüller, ton balığı ve su ürünleri ) oluşan fabrikasında modern teknoloji ile üretim yapmaktadır. -18°C depolarda muhafaza edilen dondurulmuş ürünlerin dağıtımı yaklaşık 300 araçla yapılmakta ve mağazalardaki yaklaşık ’i aşkın dolapla toplu tüketim ve perakendeye hizmet verilmektedir. Genel Müdürlüğü İstanbul'da olan şirket, 1995 yılında İMKB de halka arz edilmiş olup, halka açık anonim şirket statüsündedir. Yurt içinde SuperFresh ürünleri; İstanbul Avrupa/Asya, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antalya illerindeki Bölge Müdürlükleri ve bölgelere bağlı 50 bayilik aracılığıyla tüketicileriyle buluşmaktadır. AB ülkeleri başta olmak üzere İskandinav ülkeleri, Japonya, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ülkeleri ve Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapılmaktadır.

3 VİZYONUMUZ Faaliyet gösterdiği sektörlerde, sağlıklı, kaliteli ve yenilikçi ürünleri ile müşteri memnuniyetini hedef belirlemiş, lider markalı şirket olmaktır MİSYONUMUZ Kaliteli, pratik ve lezzetli yeni ürünler geliştirerek, tüketicilerimizin yaşam kalitelerini arttırmak KEREVİTAŞ İLKELERİ Müşteri Memnuniyeti: Müşterilerin ihtiyaçları ve isteklerini her zaman birinci sırada tutmak ve bu doğrultuda üretim yapmak Kalite: Ürünlerimizin tohumdan başlayarak, fabrikaya gelişine işlenip, son tüketicilerimize ulaşmasına kadar üretimin her aşamasını son derece titizlikle ele almak. Lezzet : Ürünlerimizin her zaman üstün lezzete ve kaliteye sahip olmalarını sağlamak. Teknoloji: Sektörün teknolojik gelişmelerini yakından takip etmek, yenilikçi ve atılımcı olmak. Topluma Saygı: Toplum değerlerine, yasalara ve çevreye saygılı olmak. Ürün Çeşitliliği: Pazarın ihtiyaçlarını ve tüketici eğilimlerini göz önünde bulundurarak tüketicilere yeni ürünler sunmak.

4 * KALİTE YÖNETİM KEREVİTAŞ Gıda San. ve Tic. A.Ş. Kalite Güvence Müdürlüğü bünyesinde, Kalite Sistemleri, Hammadde, Yardımcı Malzeme, Proses Kontrol, Mikrobiyoloji ve Ar-Ge olmak üzere toplam 6 ayrı birim bulunmaktadır. Politikamız; üretimin tüm aşamalarında titizlikle yapılan fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerle hiçbir koşulda kaliteden ve gıda güvenliğinden ödün vermeden müşteri memnuniyetini ön planda tutarak en üst kalite, güvenli ürün çıkarılması için çalışmaktır. SuperFresh’i Türkiye’nin dondurulmuş gıda lideri yapan en temel unsur, ürünlerinin yetiştirilip, hasat edilmesine, işlenip, paketlenmesine kadar her aşamada dünya standartlarına uygun bir üretim gerçekleştirmesidir. Üretim kalitesi sürekli garanti altında tutulan SuperFresh ürünleri, hammadde temini, gıda hazırlama, işleme, üretim, ambalajlama, depolama ve nakliye gibi gıda zincirinin her aşamasında hijyen değerlerinden ödün vermeden denetlenmektedir. Kalite sistemimiz, 1994 yılında çalışmalarına başlanan ISO 9001 Sistemi 1997 yılında belgelendirilmiş ve 2003 yılında da yeni versiyonu ile denetlenerek TS EN ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi ile güvence altına alınmıştır. Önleyicilik yaklaşımına dayalı Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi çalışmalarımız ise, 1997 yılında HACCP Prensiplerini uygulayarak başlamıştır. Sistem, 2003 yılında TS HACCP Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi Belgesi ile belgelendirilmiş, 2006 yılı itibari ile de TS EN ISO Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi adı altında gıda güvenliği garanti altına alınmıştır. Bu da tesislerimizde üretilen tüm ürünlerin gönül rahatlığı ve güvenle tüketilmesini desteklemektedir. Ayrıca ürünlerimiz uygunluk denetimine tabi tutularaktan TSE Uygunluk Belgeleri ile de TSE Kalite Güvencesi altındadır. SuperFresh ürünleri TUBİTAK tarafından gerçekleştirilmiş olan ‘Dondurulmuş Gıdaların Besin Kompozisyonlarının Belirlenmesi’ konulu araştırma ile d vitamin değerleri en yüksek doğal ürünler olarak belgelenmiştir.

5 YÖNETİM KURULU Ergün AKKAYAGenel Müdür (CEO) Mehmet Cemil MERZECİYönetim Kurulu Başkanı Murat ÜLKERYönetim Kurulu Başkan Yard. Zeki Ziya SÖZENYönetim Kurulu Üyesi Ali ÜLKERYönetim Kurulu Üyesi Mustafa Yaşar SERDENGEÇTİYönetim Kurulu Üyesi Mehmet TÜTÜNCÜYönetim Kurulu Üyesi Franz L. SCHNEIDERYönetim Kurulu Üyesi. ORTAKLIK YAPISI Hisse Senetleri İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında işlem gören şirketimizin çıkarılmış sermayesi YTL’dir ADI VEYA ÜNVANISERMAYE PAYI ORANI YILDIZ HOLDİNG A.Ş.54,46 Watlıng Private Equıty S.A.10,02 Zeki Ziya SÖZEN10,00 Hasan Kamuran MERZECİ7,83 Diğer Halka Kapalı Kısım4,08 Diğer Halka Açık Kısım13,61 Toplam100,00

6 BASINDA KEREVİTAŞ Dünya Gıda Günü'nde Kerevitaş'a ödül! Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Türkiye Ofisi'nin, her yıl Dünya Gıda Günü'nde verdiği “Yılın En Başarılı Kuruluşları” ödülünü Kerevitaş aldı İstanbul Cevahir Oteli'nde düzenlenen Dünya Gıda Günü'nde Kerevitaş'ın ödülünü Genel Müdür Ergün Akkaya Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker'den aldı yılının en başarılı kuruluşlarından biri olan Kerevitaş, dondurulmuş gıda ve konserve ton balığı konusunda Türkiye'nin lider üretici konumunda yılında kurulan şirket, dondurulmuş gıda ile Türkiye'yi tanıştırmakla kalmadı, SuperFresh markası ile dondurulmuş gıdayı eş anlamlı hale de getirdi. RAKİPLER İGLO TÜRK GIDA PENGUEN AYFROST GIDA FİNE FOOD BERFUM GIDA FEAST GIDA

7

8 SuperFresh Altın Balık Pazarı 2.5 Kat Büyüttü, Gümüş Effie’yi Kaptı Markaların 2010 yılında yaptıkları başarılı pazarlama iletişimi çalışmalarını değerlendiren Effie Ödülleri sahiplerini buldu. Piyasaya sunulduğu 2010 yılında sadece kendi payını büyütmekle kalmayan, aynı zamanda pazarı da 2.5 kat büyüten SuperFresh Altın Balık, “Temel Gıda” kategorisinde Gümüş Effie’ye layık görüldü. Çocuklara balığı sevdiren SuperFresh Altın Balık, gerçekleştirdiği başarılı pazarlama iletişimi kampanyası ile Gümüş Effie’ye layık görüldü. Altın Balık, tüketicilerinin beğenisine sunulduğu Mart 2010’dan itibaren pazarda rakibe karşı gösterdiği üstünlük, pazarın büyümesine yaptığı katkı, kampanyada planlanan satış ve ciro hedeflerinin üzerine çıkılması gibi kriterlerdeki başarısı ile ödül almaya hak kazandı. Balık tüketimini kolaylaştırmanın yanı sıra kalite ve lezzeti beraberinde sunan bu çözüm sadece lansman dönemine ait bir performansı değil kalıcı bir başarıyı da yanında getirdi. Pazarlama iletişimi kampanyası, “hem çocuk hem de annelere ulaşma” hedefi üzerine kuruldu. Doğru şekilde sunulduğunda her çocuğun balığı seveceğine olan inancı üzerine inşa edilen kampanya, TV ve Açıkhava reklamları ile de desteklendi. Sadece anneler değil ailenin en değerli varlıkları olan çocuklar da ikinci hedef kitle olarak belirlendi. Kampanya süresince 38 ilde toplam 50 bin çocuk ve gence tadım yaptırılırken ayrıca mağaza içi aktiviteler uygulandı. SuperFresh Altın Balık Mart 2010’da piyasaya çıktıktan 6 ayda sonra yüzde 74’lük pazar payına ulaştı. Altın Balık’tan önce kategoride % 71’lik pay ile birinci olan marka %15’e gerilerken, ikinci markanın %23 olan payı yüzde 10’a inmiştir. Altın Balık, sadece kendi kategorisinin ve markasının pazar payını yükseltmekle kalmadı, su ürünleri pazarına da büyük bir ivme kazandırdı. SuperFresh su ürünlerinde %768 gibi rekor bir büyüme yakalarken, toplam dondurulmuş su ürünleri pazarı da 2010 yılını %91’lik büyüme ile kapattı. SuperFresh’in 2010 yılı su ürünleri satışı tonaj bazında 2009’a göre 9 kat artmıştır. Bu başarı, pazara daha sonra girilerek hızla sağlanan bir başarı hikayesi olmuştur.

9


"Türkiye’de perakende dondurulmuş gıda sektörünün ilk firması olan Kerevitaş Gıda Sanayi ve Ticaret A. Ş, 1970 yılında Bursa’nın Akçalar ilçesinde kurulmuştur." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları