Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
EGE ÜNİVERSİTESİ «TPE BİLGİ VE DOKÜMANTASYON BİRİMİ» PATENT BİLGİ VE DOKÜMANTASYON MERKEZLERİNİN (PATLIB) YENİDEN YAPILANDIRILMASI PİLOT PROJESİ.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
İÇERİK overview Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler
Recep KILIÇARSLAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
 Trakya Üniversitesi Yurt Dışından Öğrenci Kabulü.
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Karşılaştırmalı Eğitim
Proje Tabanlı Uluslararası Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı 10 Ocak 2018 Doç. Dr. Ülkü ÖZBEY Kurum Koordinatörü.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma Projesi KALKINMA BAKANLIĞI KALKINMA ARAŞTIRMALARI MERKEZİ kam.kalkinma.gov.tr

Sunum Akışı Araştırmanın Genel Çerçevesi Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Sorun Alanları, Tespitler, Sonuç ve Öneriler 2

Amaç; Uluslararası öğrenci sayısını artırmak, yapılması gereken iyileştirme ve düzenlemeleri tespit etmek, politika önerileri geliştirerek ilgili kurumların değerlendirmesine sunmak, Uluslararası öğrencileri ön planda tutan, Katılımcılık esas alınarak hazırlandı, Veri kaynakları: UNESCO, OECD, YÖK ve ÖSYM Mevcut durum ve temel sorunlar yedi başlık altında ortaya konmuştur. Amaç, Yöntem ve Kapsam 3

Uluslararası öğrenciler konusunda yapılan çalışmalar incelendi, Uluslararasılaşmanın katkıları farklı boyutlarıyla ele alındı, Onuncu Kalkınma Planı hedeflerine hizmet edecek, Raporda, Küresel gelişmeler ve eğilimlere, Ülkemizin mevcut durumuna, Temel sorun alanlarına, Uygulanabilir, somut önerilere yer verilmekte 4/23 Çalışmanın Önemi 4

KÜRESEL GELİŞMELER MEVCUT DURUM 5

1970’li yıllarda dünyada 800 bin olan öğrenci sayısı 2012 itibarıyla yaklaşık yüzde 450 artarak 4,5 milyona ulaşmıştır. 6 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum

Türkiye uluslararası öğrencilerin % 0,9’una ev sahipliği yapmaktadır. 7 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Uluslararası Öğrencilerin Eğitim Gördükleri Ülkelere Göre Yüzde Dağılımı (2012) Kaynak: OECD

8/23 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Türkiye Yükseköğretimdeki Uluslararası Öğrencilerin Eğitim Aldıkları Ülkelerdeki Toplam Üniversite Öğrencileri İçindeki Payı (Yüzde, 2012 Yılı İtibarıyla) 8

9/23 İlk 6 ülkeden 1,2 milyonu aşkın öğrenci başka ülkelere gidiyor döneminde Türkiye’ye gelen öğrenci sayısı sadece Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Çin Çin Güney Kore71.061Hindistan Yunanistan63.673Güney Kore Hindistan62.576Almanya Japonya59.320Suudi Arabistan Almanya54.733Fransa Fransa50.500ABD Türkiye49.641Malezya İtalya45.555Vietnam Fas42.688İran ABD41.637Türkiye Kaynak: UNESCO Yurt Dışına En Çok Öğrenci Gönderen Ülkeler (2000, 2012)

Uluslararası öğrenciler tarafından en fazla tercih edilen ülkeler gelişmiş batılı ülkelerdir. 10 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum

12/ ’li yılların başında Türkiye’ye gelen uluslararası öğrenci sayısı 16 bin düzeyinde iken ’te bu rakam ’tür. 11 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum

12/23 12 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Türkiye’de eğitim gören uluslararası öğrencilerin % 80’i devlet üniversitelerinde, % 20’si vakıf üniversitelerinde bulunmakta

12/23 13 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Uluslararası öğrencilerin yoğunluğunun en fazla bulunduğu ilk 20 üniversitenin 17’si vakıf üniversitesidir.

13/23 14 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Uluslararası Öğrencilerin İllere Göre Dağılımı ( ) Kaynak: YÖK Uluslararası öğrencilerin yaklaşık % 60’ı büyükşehirlerde

13/23 15 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Kaynak: YÖK Uluslararası Öğrenci yoğunluğu açısından bakıldığında sınır illeri de ön plana çıkmakta Uluslararası Öğrencilerin Bulundukları İldeki Toplam Öğrenciler içindeki Payı ( )

16 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Türkiye’yi tercih eden uluslararası öğrenciler ağırlıkla tarihi ve kültürel olarak yakın olduğumuz ülkelerden

17 Küresel Gelişmeler, Mevcut Durum Tarihi ve kültürel coğrafyamız uluslararası öğrenci sayımızın artırılmasında önemli bir fırsat

1.Strateji ve politikalar2.Tanıtım ve markalaşma3.Yükseköğretim sisteminin uluslararası öğrenciler için hazır hale getirilmesi4.Başvuru, seçim ve kabul süreçleri5.Mevzuat ve bürokratik işlemler6.Burs sistemi7.Uluslararası öğrencilere Türkçe öğretimi 18 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Ulusal Strateji Üst Yapı Farkındalık Veri ve İstatistik İzleme ve Değerlendirme Uluslararasılaşmada Etkin Bir Yönetişim 16/23 19 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Türkiye Markası Tanıtım Stratejisi Tanıtım Araçları Bilişim Teknolojileri Dış Temsilcilikler Teşvik Sistemi Tanıtım ve Markalaşma Faaliyetleri 17/23 20 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Stratejik Planlar İşbirliği ve Değişim Programları Akreditasyon ve Denklik Fiyatlandırma Yabancı Dilde Eğitim Fiziki ve Sosyal Koşullar Öğrenci Ofisleri Mezunlara Yönelik Faaliyetler Yükseköğretimin Uluslararasılaşmaya Hazır Hale Getirilmesi 21 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Ortak Bir Başvuru Sistemi Seçim ve Kabul Sistematiği Öğrenci Başvuru ve Kabul Süreçlerinin Gözden Geçirilmesi 22 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Sistem Analizi Vize ve İkamet Uzun Süreli İkamet Çalışma İzinleri Genel Sağlık Sigortası Mevzuat ve Bürokratik İşlemlerin Gözden Geçirilmesi 20/23 23 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Burs Sistematiği Farklılaştırılmış, Tematik Burslar Burs Sistemi 24 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Altyapısı Türkçe Dil Beceri Düzeyi Tespit Sınavı Uluslararası Öğrencilere Türkçe öğretimi 22/23 25 Sorun Alanları, Tespitler ve Çözüm Önerileri

TEŞEKKÜR EDERİZ. KALKINMA ARAŞTIRMALARI MERKEZİ kam.kalkinma.gov.tr Araştırma Projesi Raporuna adresinden erişilebilir.