AB HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI COMENIUS ÇOK ORTAKLI OKUL PROJELERİ WATERHOLİC – A DROP OF WATER, A DROP OF HOPE ( BİR DAMLA SU, BİR DAMLA UMUT)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ Sivil Toplum Diyaloğu - AB-Türk Odalar Forumu-II: AB-TÜRKİYE ODALARI ORTAKLIK HİBE PROGRAMI ETCF-II is co-funded by the.
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
YARININ ENERJİSİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.

MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ Sivil Toplum Diyaloğu - AB-Türk Odalar Forumu-II: AB-TÜRKİYE ODALARI ORTAKLIK HİBE PROGRAMI ETCF-II is co-funded by the.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
T.C. ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I “ULUSLARARASI VE BÖLGESEL KURULUŞLARLA İ L İ ŞK İ LER Eylül-Ekim 2010” Gülşen DURSUN Bilgisayar.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Proje Adı: Colour My World (Dünyamı Renklendir) Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: 21.yüzyıl sınıflarını modern teknolojilerle,öğretim.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Proje Adı : Lost Globe (Kayıp Küre)
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Bilgilendirme Toplantısı
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
ERASMUS
TEKNOLOJİ VE BİLGİ TRANSFERİNDE ULUSLARARASI FUARLARIN ÖNEMİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

AB HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI COMENIUS ÇOK ORTAKLI OKUL PROJELERİ WATERHOLİC – A DROP OF WATER, A DROP OF HOPE ( BİR DAMLA SU, BİR DAMLA UMUT)

Okul adı Ülkesi Kadro sayısı Öğrenci Sayısı Alanı Miron Costin Technological High School Romanya 95 1250 Turizm, Mekanik,Elektronik, yapım ve inşaat Marco Polo technical secondary school for tourism İtalya 51-250 501-2000 tourism NAUJOSIOS AKMENĖS RAMUČIŲ GIMNAZIJA Litvanya 50 500 Akademik ESPERINO GENIKO LYKEIO LAMIAS Yunanistan 15 180

MANTIKSAL ÇERÇEVESİ

Öğrencilerin kamu ve özel alanlarda yönetim kabiliyetlerini artırmaya yönelik çalışmalar İklim değişiklikleri Suyun gelecekte az bulunan doğal kaynak olacağını gösteren çalışmalar Avrupa’nın bazı bölgelerinde tarım için kullanılacak suyun bulunamaması

1997 Birleşmiş Milletler nezdinde yapılan “Dünya Ekonomisinin geleceği)” (Wassily Leontief et co.) isimli çalıştayda, suya bağlı olarak azalan tarım bölgelerinin ve yiyecek kaynaklarıyla ilgili sonuçlar 1988’de The Worldwatch Kuruluşundan Lester Brown’ın yönetimindeki bir grup araştırmacının , su yönetimi ve kullanımı ile sorunları aktarması ancak hiçbir eylem ve önlemde bulunulmaması

The 1992 Rio Konferansında okyanus suları ve yönetimi ve marina bitki örtüsü, ve hayvanlar ve bitki aleminin küresel ısınmaya etkisi ile ilgili yaptığı vurgu Nüfusun ve buna bağlı olarak su tüketiminin hızlı artışı,suyun doğal döngüsünün kırılması, Örneğin; nehirlerdeki çakılların akıl almaz bir şekilde kullanılması su rezervlerinin azalmasına neden oldu.

Bu projedeki “Bir damla su, Bir damla Umut” sloganı ile genç insanlar arasında çevre ve de özellikle su bilinçliliği oluşturmak istiyoruz. Bu yüzden gençler arasında çevre yönetim becerileri geliştirmek istiyoruz. Geleceğin yöneticilerin su tüketimi ve doğal kaynakların kullanımı ile ilgili yeterli donanıma sahip olmasını amaçlıyoruz.

AMAÇLARI

Su yönetimi konusunda insanları bilgilendirmek Yönetimsel, iletişimsel bilgi teknolojisi alanında ve liderlik alanına beceriler geliştirmek Su sorununa olan ilgiyi artırmak Öğrencileri Avrupa toplumda etkin olarak dahil etme Farklı Avrupa ülkelerindeki genç insanların işbirliğini artırmak  

HEDEFLER

1. Ana tema suyun korunma yöntemlerinin öğrenilmesidir. 2. Gelecekte Avrupa'yı etkileyecek sorunların çözümünde ülkeler arasında ortak çaba sergilenmesi için işbirliği

AMAÇLARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ

Eğitime dayalı etkinlikler düzenlenecektir. Tüm etkinlikler etkin ve katılımcı olacaktır Çağdaş yöntemler,eğitim platformları sanal çalışma ortamları ve dijital araçlar kullanılacaktır. Yerel coğrafi özelliklerden başlayarak Avrupa düzeyinde çalışmalar yürütülecektir. Beyin fırtınası öğrenci merkezli sorgulama,alan çalışması yöntemleri kullanılacaktır.

SONUÇLAR VE ÇIKTILAR

Proje Web sitesi ve Periyodik gazete(electronik ve yazılı). Romanya’ya ilk ziyaret Proje sayfasında projeye dahil olan okulların ve ülkelerin sunumu

Proje ülkelerinde suyun yönetimi durumunun irdelenmesi için ortak bir anket Anket sonuçlarına göre Sanal bir Müzakere ikinci ziyaret Yunanistan’a olacak Su hakkında bilimsel gerçekler ile ilgili sanal ansiklopedinin ilk bölümü

Su konusunda yerel halk ve yöneticilerle bir röportaj Üçüncü ziyaret Bulgaristan’a olacak Su kültürü ile ilgili sanal ansiklopedinin ikinci bölümü Ara Dönem Raporu. İlk İki sanal ansiklopedinin güncellenmesi İlgili topluma projenin etkisini gözlemlemek için yapılacak ara dönem anketi Dördüncü ziyaret Litvanya’ya olacak

Çoklu Dilli Sözlük: Sanal Ansiklopedinin üçüncü bölümü İlk 2 anketin karşılaştırılması ve analizi Ülkelerde su ile ilgili video röportajları

Beşinci ziyaret İtalya’ya olacak Su yönetimindeki iyi örnekler isimli sanal ansiklopedinin dördüncü bölümü Uluslararası konferans için materyal hazırlığı Altıncı ziyaret Türkiye’ye olacak

Su konusunda uluslararası konferans Projenin etkilerinin anketlerin yorumlanarak değerlendirilmesi ve final raporunun hazırlanması Konferans Broşürü Final Raporu SU YÖNETİMİ ile ilgili Çokdilli bir sözlük hazırlanması.

AVRUPA DEĞERİ

Gençler Avrupa ortak değerlerini paylaşma, iletişim dili kullanma ve bilgi teknolojilerini kullanma imkanı bulacaklar. Diğer bir değer ise bir soruna çözüm bulurken diğer Avrupa ülkeleri ile ortak çaba gösterebilecek ortaklıklar kurulacak. Bu ortaklık sadece okul ile sınırlık kalmayıp kamu ve özel kuruluşları da yerel ve Avrupa düzeyinde etkileyecek.

Bu ortaklıklar çevrenin korunması ve su kaynakları konusunda ileriki projeler için iyi örnekleri kullanma fırsatı sağlayacak. Gençlerin bu projeye katılımı Avrupa kuruluşlarının çalışma şeklinin farkına vardıracak ve gelecekte olası bir iş sahasına katılımını kolaylaştıracak.

Proje, kendilerininkinden farklı din, kültür ve bölge olarak farklı olan insanların gönüllüğünü ortak bir zeminde birleştirerek o ülke ve kültürlere katkıda bulunur. Ortaklığın geliştirilmesi okulların “Avrupa Okulu” unvanı almasını sağlar.

GENEL ETKİSİ

Proje gerçekleştikten sonra, tüm toplum ve sorumlu gençler Avrupa değerleri edinecek. En büyük etkisi ise hedef grup mantıksal ve sürdürülebilir su kaynakları yönetiminin gerekliliğinin farkına varacak. Aynı zamanda proje suresince yer aldığı etkinlikler sayesinde iletişim becerilerini de geliştirmiş olacaklar.

BÖLGESEL ETKİ

Proje sonuçlarının sergiler, eğitim fuarları, yarışmalar ve seminerler vasıtası ile yayılması diğer kuruluşların gelişmesine katkıda bulunucaktır. Yerel Etki Okulda ve evlerde su tüketiminin azalması konusunda bilincin artması ile bölgesel bilinçlilik artacaktır. Bu şekilde alternatif so kaynakları bulma konusunda arayışlar olacaktır.

GÖREV DAĞILIMI

Web sayfası Romanya tarafından oluşturulacak ve aynı zamanda proje koordinatörlüğünü de yürütecektir. Yunanistan sanal ansiklopedi desteğinde bulunacak. Litvanya sanal ansiklopedinin 3 bölümünden sorumlu olacak ve konferans broşürü yayınlayacak.

Bulgaristan başlangıç anketlerini ve sonuçların final değerlendirmesinden ve ikinci sanal ansiklopediden sorumlu olacak. İtalya sürekli veri toplayacak ve 4. Bölümü gerçekleştirecek. Tüm ülkelerde sanal tartışmalardan sorumlu olacak.

Türkiye proje konferansını ve su yönetimi ile ilgili video hazırlanmasından sorumlu olacak. Romania ara dönem ve final raporundan sorumlu olacak. Proje süresince edinilen bilgiler coğrafya biyoloji, fizik,İngilizce ve Bilgisayar konularına eklenebilir olacak.

Oluşturulan ansiklopediler yıllık olarak güncellenecek. Proje etkinlikleri SWOT analizi yapılarak değerlendirilecektir. Yerel yönetimlerin ve ailelerin katkısı proje için vazgeçilmez bir unsurdur.

Etkinliklerden sonraki final ürünlerin sayısı (En az 10) Her ülkeden katılacak öğrenci ve öğretmen sayısı ((En az 50 öğrenci 20 öğretmen) Evde ve okulda geri dönüşümlü kullanılan suyun miktarı Web sayfası ziyaretçi sayısı ((En az 1000)

Sanal ansiklopedi ziyaretçi sayısı((En az 1000) Web sayfasında yayınlanacak makale sayısı (en az 10); Yerel medyada yer alacak makale sayısı Hareketlilik sayısı ((En az 24)