LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE BAZI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

YÖNETMELİKLERDE YETERİNCE AYRINTININ VERİLMEDİĞİ BAZI MADDELER İÇİN
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
1 Prof. Dr. İhsan Efeoğlu FENBİLKON Mayıs Osmangazi Üniversitesi - Eskişehir Lisansüstü Öğrenim Sürecindeki Yasal Düzenleme(ler) ve Etkileri.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
Tezli – Tezsiz Tıpta Uzmanlık Eğitimi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
ÖĞRETİM ÜYESİ YETİŞTİRME PROGRAMI (ÖYP)
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yardımcı Doçentli ğ e Ba ş vurma ve Atanma PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Ege Üniversitesi Yeni Bilgi Sistemi
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
2547 sayılı kanunun 33. madde a bendine göre: “ Araştırma görevlileri, yükseköğretim kurumlarında yapılan araştırma, inceleme ve deneylerde yardımcı.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3- Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
ENSTİTÜLER Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Enstitüsü
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
Sunum transkripti:

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE BAZI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Prof.Dr. Mustafa GÖK Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMLE İLGİLİ Bölüm: 1 LİSANSÜSTÜ EĞİTİMLE İLGİLİ BAZI SAYISAL DEĞERLER

Türkiye’de Yıllara Göre Üniversite Sayıları

Ülkelere Göre Üniversite Sayısı ABD 4.001 Japonya 569 Almanya 302 Fransa 257 Türkiye 185 Avustralya 146

Yüzbin Nüfus Başına Üniversite Sayısı İrlanda 1.67 ABD 1.33 Norveç 0.83 Danimarka 0.76 Avusturya 0.65 Fransa 0.43 İngiltere 0.38 Almanya 0.37 Türkiye 0.24

Türkiye’de Lisansüstü Program Sayısı Derece Devlet Vakıf Program sayısı Progr. tür sayısı Doktora 79 28 107 457 YL-Tezli 91 42 133 746 YL-Tezsiz 33 32 65 279

Türkiye’de Yükseköğretim Öğrenci Sayıları (2012-2013) Toplam öğrenci* 4.975.690 Derece Öğrenci mevc. Mezun sayısı (2011-2012) Ön Lisans* 1.527.702 Lisans* 3.148.860 340.396 Lisansüstü 278.941 Yüksek Lisans 218.630 25.813 Doktora 60.311 4.506** * AÖF dahil **2015 yılı: 5.100

Yıllara Göre Doktora Kayıt ve Mezun Sayıları Yeni Kayıt Toplam (T) Mezun (M) Mezun oranı (% M/T)* 2012-2013 13.463 60.311 4.506 7.47 2009-2010 10.843 44.768 4.684 9.56 2006-2007 7.065 33.834 3.357 10.08 2004-2005 6.745 27.393 2.838 9.65 2003-2004 6.383 24.891 2.680 9.28 2000-2001 4.844 21.789 1.985 10.97 * Yıllar Ortalaması Mezun Oranı: % 9.50

Lisansüstü Öğrenci - Mezunlar Oranları (2012-2013) ● Lisansüstü öğrenci sayısının toplam yükseköğretim öğrenci sayısına oranı …………………………………… : % 5.6 ● Lisansüstü öğrenci sayısının lisans öğrenci sayısına oranı …………………………………… : % 8.6 ● Yüksek Lisans kayıt sayısının lisans mezunlar sayısına oranı ……………………………………………. : % 23.0 ● Doktora yeni kayıt sayısının Yüksek Lisans mezunlar sayısına oranı ……………………….. : % 52.2 ● Yıllık Doktoralı mezun sayısı ……………………………: 4.506

Ülkelere Göre Araştırmacı Sayısı Nüfus (milyon) Araştırmacı Sayısı Finlandiya 5 55 bin İspanya 44 206 bin Güney Kore 49 300 bin İtalya 59 142 bin Fransa 62 274 bin Almanya 83 438 bin Türkiye 77 130 bin

On bin Çalışan Başına Araştırmacı Sayısı* Finlandiya 162 İspanya 64 Güney Kore 100 İtalya 38 Fransa 84 Almanya 75 Türkiye 27 * OECD ülkeleri : 70

GSYİH İçinde Ar-Ge Payı (%) OECD 2.33 AB (27) 1.90 G20 2.09 Türkiye 0.85

Araştırmacı Sayısı / Ar-Ge Payı Türkiye 2023 Vizyonu Yıl Araştırmacı sayısı Ar-Ge payı (%) 2000 68.000 0.48 2013 120.000 0.85 2023 300.000 3.00 2023 (ÖNGÖRÜ) 256.000 1.82

2023 Vizyonu İçin Yıllık Araştırmacı Sayısı İhtiyacı* İhtiyaç / yıl 2011 12.500 2013 15.000 2015 21.250 * …… yıl - 2023 arası

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE BAZI SORUNLAR VE ÖNERİLER Bölüm: 2 LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE BAZI SORUNLAR VE ÖNERİLER

6111 Sayılı Yasa Sorunu (kabul tarihi: 13.02.2011) Madde 44- c. “……………. yüksek lisans programını azami üç yıl, doktora programını ise azami altı yıl içinde başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar, ……………… katkı payı ve öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilirler. Bu durumda ………. tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.”

6111’le İlgili Sorunlar YL / Doktora Eğitim Süresi Sorunu: ● Lisansüstü eğitimde performans kaybı ● Başarısızlığı teşvik ● Lisansüstü eğitim süresinin uzaması ● Doktoraya devam ve doktora mezun sayısında azalma ● Gereksiz Danışmanlık yükü fazlalığı ● Enstitüler idari yük artışı ÖNERİ: Süre sınırlaması uygulanmalı ○ YL : 2 + 1 (+ 6 ay uzatma) ○ Dokt.: 4 + 2 (+ 1 yıl uzatma)

Ekonomik Güçlük – İstihdam Sorunu Teşvik Desteği: ● Öncelikli alanlar dikkate alınarak ● Belirlenecek kriterlere göre (Mez. BN, Y. Dil, bilim sınavı, ALES ..) ● YL / Doktora ayrı, yeterli sayı ve miktarda “teşvik desteği” uygulanabilir. İstihdam: ● Özek sektör Ar-Ge’lerine kriter oluşturulması, Dr. İstihdam zorunluluğu ● Bakanlık Araştırma Enstitülerinde YL / Dr. Unvansız istihdam yapılmaması ● Üniversitelerde sözleşmeli “post dok.” istihdamı

Birden Fazla Anabilim Dalında Öğrencilik Sorunu Karar 1: Aynı anda lisans ve lisansüstü programda kayıtlı olunamayacağı (13.04.2006 tarihli YÖK kararı) Karar 2: Aynı anda örgün eğitimde birden fazla programa kayıt yaptırılamayacağı (13.07.2001 tarihli YÖK Yürtm. Krl. Kararı) Karar 3: Lisansüstü eğitimin birden fazla programına kayıt yaptırılamayacağı (15.07.2005 tarihli YÖK Gn. Krl. Kararı) Karar 4: ……….. Lisansüstü eğitimin her derecesinde birden fazla programda eğitim görmenin uygun olmayacağına ilişkin 15.07.2005 tarihli YÖK Gn. Krl. Kararının iptali (20.10.2011 tarihli YÖK kararı)

Birden Fazla Anabilim Dalında Öğrenciliğin Negatif Yansımaları ● Lisansüstü eğitim süresinde uzama ● Başarısızlığı teşvik ● Öğretim üyesi motivasyonunda azalma ● Enstitülerde idari yük artışı ● Bologna süreci AKTS hesaplamasına aykırılık ● Ciddiyetsizliği teşvik

Yabancı Dil Sorunu (Yüksek Lisans) ● Lisans müfredatında “Yabancı Dil” zorunlu/seçmeli (mesleki yabancı dil, tercüme tekniği..) ● ALES ve Bilim Sınavı yeterliğinde “aday öğrenci” olarak kabul edilip; mümkünse “Hazırlık Sınıfı” değilse, kredisiz yoğun Y. Dil dersleri ile (1-2 Dönem; Dil seviyesine göre) yabancı dil öğrenme ortamı hazırlama.. YÖK Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Yönetm. Md.7: “ ….. Türkçe eğitim yapılan programlarda hazırlık sınıflarında başarı şartı aranmaksızın öğrenciler programa devam edebilirler.” Öneri.: “Lisansüstü Eğitim” için “Başarı şartı” olmalı

ALES Sorunu ● Gerekliliği tartışılmalı (kapsam, dershane sistemi ağırlıklı olması) ○ Mental Matematik – Genel Kültür / Analitik Çözümleme kapsamlı olabilir ● Alt sınır tartışılmalı (˃40 – 50 ?) ● YL-Doktora, Araştırma Görevliliği sınavları ağırlıkları tartışılmalı ○ YL için % 25, Doktora-Ar.Gör sınavı için % 30-40 olabilir ○ Lisans Mez. BN ağırlığı artırılabilir

Bölüm: 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİLİĞİ SORUNLARI

Farklı Kadro Statüleri ● 33. Madde (Üniversite/Fakülte kadroları) ● ÖYP kadrosu (33. Maddeden atama) ● 50-d kadrosu (Enstitü kadroları) ○ Yükümlülükler ve özlük hakları farkı ○ Mezuniyet sonrası istihdam farkı ○ Atanma öncesi Başvuru-Değerlendirme farkı (sınav, kriterler..) ○ Görev sırasında kadro statü farkı huzursuzluğu ○ 50-d kadrosunda aidiyet duygusu, gelecek endişesi, motivasyon..

Kadro Statü Huzursuzluğu (50-d) Beklenti: Daimi kadrolara atanma Sorun : 1. Kriter belirsizliği, Sayı belirsizliği 2. Öğretim üyesi ihtiyacı olmayan Bölümlere 33. Md. ataması 3. 50-d kadrolarında azalma, 33. Md. kadrolarında Dr. unvanlı uzun süre bekleme Sonuç: Ar.Gör. tabanlı Doktora tez sayısında azalma, Dr. unvanlı mezunda (Araştırıcı) azalma..

Kadro Statüleri - Araştırmacı / Mezun Planlama Çözüm Önerileri Farklı Ar.Gör. Statülerinin kaldırılması YÖK tarafından Bölümlerin öğretim üyesi ihtiyacına yönelik planlama yapılması Bölümlerin Öğretim üyesi ihtiyacına yönelik 33. Madde Ar.Gör ataması yapılması Yeterli alt yapısı (öğretim üyesi, program, laboratuar vb.) olmayan Bölüm Ar.Gör.’lerinin 35. madde ile alt yapısı yeterli olan Üniversitelere gönderilmesi

Kadro Statüleri – Araştırıcı Mezun Planlama Çözüm Önerileri Mevcut 50-d’li Ar.Gör.’lerin mağduriyetlerinin önlenmesi için Üniversitelerin öğretim üyesi ihtiyacına yönelik planlama ile ilgili Üniversitelere 33. maddeden atanması 50-d kadro statüsünün, Merkezi sınav-Üniversiteler Değerlendirme Kriterlerine göre Üniversiteler kullanımında “Başarı Bursu”na dönüştürülmesi (Örn.: YL’de 1-1/2; Dr. Eğitiminde 1 Ar.Gör. Maaş eşdeğerli) Başarı Bursu sayısının “Türkiye 2023 Vizyonu” Araştırmacı sayısı planına uygun olarak planlanması

Hastalık Raporu Sorunu Karar : 657 sayılı kanunun 104. ve 105. maddelerinde belirtilen mazeret ve hastalık izinleri, doğum, ücretsiz izinler, askerlik sürelerinin lisansüstü eğitim sürelerine eklenmesine .. (YÖK, 01.02.2013 tarih; 2013.01.135 sayı)

Hastalık Raporu Sorunu Örnekler: Öğrenci 1: 30 gün (1 defa) Öğrenci 2: 130 gün (10 defa) Öğrenci 3: 530 gün (30 defa) Öğrenci 4: 930 gün (60 defa) Öğrenci 5: ….. gün (… defa) Belirsizlik: Tek imza / üç imza Devlet Hastanesi / özel hastane ? Sorun: Araştırma Görevlileri Süre Sorunu .. Öneri: Hastalık izinlerinin yılda …... günü geçmesi durumunda Üniversite hastanelerinden / Devlet hastanelerinden Rapor zorunluluğu ??

Araştırma Görevliliği – Yatay geçiş Sorunu Kadro ataması yapılan diğer Üniversite lisansüstü öğrencisi Ar.Gör.lerin yatay geçiş yapmaması Yapılacak işlem : ? ● Yatay Geçişte Süre Başlangıcı sorunu: Tez konusu değişikliği.. Yapılacak işlem : ? Öğrenci mağduriyeti ? ○ Atanma tarihi esas alınabilir..

Bölüm: 4 DİĞER SORUNLAR

Enstitü Bütçeleri Toplam Bütçe çok yetersiz (Fakülte bütçelerinin ½’sinden az) Demirbaş satın alma çok yetersiz (30-40 Anabilim Dalı) Sarf tüketimi (kırtasiye vb.) çok yetersiz Yolluk-gündelik çok yetersiz (Ar.Gör.’lerin Kongre-Semp. Görevl. çok sınırlı) ○ YÖK Lisansüstü Eğitim Kriterleri “yeni – 15.01.2015 tarih”: Yolluk-gündelik ihtiyacını % 100-150 artırmakta !

Enstitüler Makam Temsiliyeti Lisans Eğitimi: Fakülte / Dekanlık Lisansüstü Eğitim: Enstitü / Müdürlük Öneri: Enstitü / Dekanlık (İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü “İYTE”: 3 Fakülte, 1 Lisansüstü Enstitü Temsiliyet makamı: Rektörlük)

Bilimsel Hazırlık Programı Uygulaması ○ Uygulama Üniversitelere göre farklılık göstermekte.. ○ Ortak asgari kriterler oluşturulmalı.. Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ○ Güncellenmeli (Bologna sürecine uyumluluk ..) ○ Bazı konularda uygulamalar Senatolara bırakılmalı (Emeklilik, Kurum değişikliği hâlinde Danışmanlık devamı “ders ücreti ödeme sorunu ?”)

Lisansüstü Eğitim Enstitüler Konseyi Fen Bilimleri Enstitüler Konseyi YÖK nezdinde resmiyet kazanmalı (……….. Dekanlar Konseyi benzeri) ● Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Teşkilatlanmaya yönelik konularda Konseyden görüş alınmalı ● Konseye işlerlik kazandırmak için Konsey üyeleri arasından “Fen Bilimleri Lisansüstü Çalışma Komisyonu” oluşturulmalı ve Komisyon resmiyet kazanmalı

sabrınız için teşekkürler..

E K L E R

Türkiye Okullaşma Oranı (%) Brüt (2015) 2011 2003 81 61 27 Net (2015) 40

Lisansüstü Yeni Kayıt – Mezun Oranları Derece Yeni kayıt sayısı (2012-2013) Toplamda mezun %’si Yeni kayda göre mezun %’si Yüksek Lisans 78.278 11.8* 33.0 Doktora 13.463 7.5** 33.5 * Normal sürede beklenen: % 50-33 (2-3 yıl süre) ** Normal sürede beklenen: % 25 (4 yıl süre)

Araştırma Görevliliği – Yatay geçiş Sorunu Kadro ataması yapılan diğer Üniversite lisansüstü öğrencisi Ar.Gör.lerin yatay geçiş yapmaması Diğer Üniversitenin yatay geçiş işlemi yapmaması Diğer Üniversitenin, yatay geçiş hâlinde öğrencinin tez konusu devamına itirazı (proje desteği, özgünlük..?) Yapılacak işlem : ?

Araştırma Görevliliği – Yatay Geçişte Süre Başlangıcı Mevcut Uygulama: Diğer Üniversitede lisansüstü öğrencilik başlangıcı Sorun: Konu değişikliğinde süre ? Öneri: 1. Doğrudan atanma tarihi esas alınabilir.. 2. Konu değişikliğinde Anabilim Dalı gerekçeli Kurul kararına istinaden atanma tarihi esas alınabilir. Yasal değişiklik gereklidir..

Bilimsel Hazırlık Programı Uygulaması Bilimsel Hazırlık Programı uygulaması keyfiyete bağlı yapılmakta YÖK Lisansüstü eğitim-öğretim yönetmeliğine asgari kriterler konmalı Öneri: Mezun olunan lisans program müfredatı ile lisansüstü program müfredatı farklılığı ˃%50 olması durumunda Bilimsel Hazırlık Progr. zorunlu uygulanmalı Asgari ders / kredi sayısı belirtilmeli

Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Güncellenmeli ○ Bologna sürecine uyumluluk (asgari AKTS vb..) ● Yeniliklere, güncellemelere, değişikliklere ilişkin Enstitülerden görüş alınmalı ● Bazı konularda uygulamalar Senatolara bırakılmalı ○ Emeklilik, Kurum değişikliği hâlinde Danışmanlık devamı (ders ücreti ödeme sorunu ?) ● Tezli Programdan Tezsiz Programa dönüşümde YÖK kararına gerek duyulmamalı, Senatolara bırakılmalı (YÖK’e bilgi yeterli görülmeli)