DÜNDAR UÇAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Advertisements

Üniversiteye Geçiş (M.T.O.K)
Araklı Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Bilişim Teknolojileri Alanı
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
WEB PROGRAMCILIĞI.
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ANADOLU TEKNİK / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
70.Yıl Cumhuriyet mesleki ve teknik anadolu lisesi
Veri Tabanı Programcılığı
BALGAT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAHÇEŞEHİR İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
D.Ö1 YÜKSEKÖĞRETİME SINAVSIZ GEÇİŞ. D.Ö2 Bilişim Teknolojisi Mezunları Sınavsız Geçiş yapacakları programlar Yükseköğretim Ön lisans Programları Süre.
HAYDAR AKIN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu Haydar Akın Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi.
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu.
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Gazeteci çetin altan mesleki ve teknik anadolu lisesi 2014 / 2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI bayraklI – 2015.
YEŞİLPINAR MİRİOĞLU ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER.
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI TANITIMI ALANIN TANIMI: Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen.
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
SUR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALAN SEÇİMİ. ALANLARA TERCİH VE YERLEŞTİRME ANADALU TEKNİK/ANADOLU MESLEK PROGRAMINDA ALANA GEÇİŞ.
ANADOLU TEKNİK /ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME Ayşegül ENÖN Rehber Öğretmen.
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
ANADOLU TEKNİK / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Sunum transkripti:

DÜNDAR UÇAR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 9.SINIFLAR ALAN SEÇİMİ VELİ TOPLANTISI

Tüm derslerden başarılı olan, DOĞRUDAN SINIF GEÇME Tüm derslerden başarılı olan, Başarısız dersi ya da dersleri olanlardan, yılsonu başarı puanı en az 50 olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer

SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME Doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden, bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer.

ÖZÜRLÜ ÖZÜRSÜZ DEVAMSIZLIK Bir öğrenci bir eğitim öğretim yılında mazeretsiz olarak 10 gün devamsızlık yapabilir. Velisinin mazeretini bildiren yazılı beyanı ve ya sağlık raporu ile bu süre uzatılabilir. Sınav tarihlerinde okula gelmeyip herhangi bir sınava girememiş olan öğrencinin rahatsızlığını sağlık raporu ile belgelendirmesi gerekmektedir.

ALAN SEÇİMİ Tercihler 18-29 Mayıs tarihleri arasında yapılacaktır

AMP alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları öncelik sırasına göre tercih edeceklerdir.

Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarını yılsonu başarı puanı 55 ve üstü olan öğrenciler tercih edebilecektir. Teknik programlara öğrenciler matematik,fizik,kimya,biyoloji, dil anlatım derslerinin ortalamasına göre yerleştirilir.

Tercih işlemleri veli ve öğrenci tarafından e-Okul sistemi üzerinden yapılacaktır.

Yapılan tercihler okul tarafından onaylanarak çıktısı alınıp veli ve yetkili müdür yardımcıları tarafından imzalanacak.

Değişik nedenlerle süresi içinde tercih başvurusu yapamayan aday,bulunduğu okulda kontenjan açığı bulunan AMP meslek alanlarından birisine puanı esas alınarak merkezi olarak yerleştirilir.

Alana yerleştirme puanı öğrencinin ortaokul yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40’ı ile 9.sınıf yılsonu başarı puanının %60’ı toplanarak hesaplanır.

ATP – AMP meslek alanlarına yerleştirme sonuçları e-Okul sisteminde 12 Haziran 2015 tarihinde ilan edilecektir.

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü http://mtegm.meb.gov.tr/

Veri Tabanı Programcılığı

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ: Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) kapsamında mesleki ortaöğretim kurumlarında eğitim verilen alanlardan birisidir.

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur. Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır.

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Ancak bugün için Bilişim Teknolojileri (BT), yalnızca bilgisayar sistemlerinin kurulması ve yazılımların yapılandırılması ile sınırlı bir alan değildir. BT, güncel bir bakışla; bilgisayar donanımı, yazılımı, bilgisayar ağları, iletişim teknolojileri, bu alanda yetişmiş insan gücü, prosedürler, internet, intranet ve iletişim araçları gibi çok sayıda bileşene sahiptir. Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir.

ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ Gelecekte de Bilişim Teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir.

Amacımız : Sektörün ihtiyacını karşılayacak kalifiye eleman yetiştirmek Yetişen öğrencilerin mezun oldukları anda iş sahibi olabilmelerini sağlamak Öğrencilerimizin Yüksek Öğretim Kurumlarına geçişlerini desteklemek

Dallarımız : Web Programcılığı Ağ işletmenliği Veri Tabanı Programcılığı NOT: Dal seçimleri 11.sınıfta yapılır.

Okulumuzun İmkanları: Mevcut BT Laboratuvarı:4 Mevcut Bilgisayar : 80 Mevcut BT Öğretmeni:4 Mevcut Öğrenci :160 (10. Sınıf)

10. SINIF ALAN DERSLERİ Bilişim Teknolojilerinin Temelleri (4 saat) Programlama Temelleri (4 saat) Paket Programlar (2 saat) Temel Elektronik Ölçme (2 saat) Bilişim Teknik Resmi (2 saat) Toplam Ders Saati :44

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI MEZUNLARININ İŞ OLANAKLARI : Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimiz alacakları İŞ YERİ AÇMA belgesiyle kendi işini kurabilir Kamu kurum ve kuruluşlarında işe başlayabilirler.(KPSS puanı ile) Özel sektörde bilişim ayağı olan her türlü şirkette iş imkanı bulabilirler.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI MEZUNLARININ ÜNİVERSİTE SEÇENEKLERİ : Basım ve Yayın Teknolojileri (2) (Sınavsız geçiş hakkı) Bilgi Yönetimi (2) (Sınavsız geçiş hakkı) Bilgisayar Operatörlüğü (2) (Sınavsız geçiş hakkı) Bilgisayar Programcılığı (2) (Sınavsız geçiş hakkı) Bilgisayar Teknolojisi (2) (Sınavsız geçiş hakkı) Coğrafi Bilgi Sistemleri (2) (Sınavsız geçiş hakkı) İnternet ve Ağ Teknolojileri (2) (Sınavsız geçiş hakkı)) Pazarlama (2) (Sınavsız geçiş hakkı)

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI MEZUNLARININ ÜNİVERSİTE SEÇENEKLERİ : Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (Yüksekokul) YGS-1 (4 Yıllık) Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (Yüksekokul) YGS-1 (4 Yıllık) İşletme Bilgi Yönetimi (Yüksekokul) YGS-6 (4 Yıllık) Yönetim Bilişim Sistemleri (Yüksekokul) YGS-6 (4 Yıllık) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği YGS-1 (4 Yıllık) Bilgisayar Mühendisliği (M.T.O.K.) MF-4 (4 Yıllık) Elektrik-Elektronik Mühendisliği (M.T.O.K.) MF-4 (4 Yıllık) Yazılım Mühendisliği (M.T.O.K.) MF-4 (4 Yıllık) Biyomedikal Mühendisliği (M.T.O.K.) 4 MF- (4 Yıllık) M.T.O.K  Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları için özel kontenjan ayıran bölümler

Elektrik – Elektronik Alanı

ALANIN AMACI Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Elektrik Elektronik Teknolojisinde; elektriği üretme, işletme, dağıtma ve onu en iyi şekilde emniyetle kullanmak için gerekli olan bilgi ve beceriler kazandırılır

uygulamalar yaptırılır. Okulumuzda kültür derslerinin yanında; Elektrik tesisatçılığı ve Pano Monitörlüğü, Görüntü ve Ses ile ilgili uygulamalar yaptırılır.

Laboratuvar Durumu Bölümümüzde; Bir adet Tesisat ve Pano Montörlüğü Laboratuvarı Bir adet Görüntü ve Ses Sitemleri Laboratuvarı İki adet ortak laboratuvar olmak üzere dört adet laboratuvar bulunmaktadır.

Okulumuzun birinci sınıfında başarılı olan öğrenciler, ikinci yıl elektrik elektronik teknolojisi alanını seçebilirler. Öğrencilerimiz Tesisat ve Pano Montörlüğü veya Görüntü ve Ses Sitemleri dalında eğitim görmektedirler. Dal mezunlarının gördükleri meslek derslerinde öğrendikleri bilgiler Türkiye’nin her yerinde iş bulmaları ve çalışmalarını sağlayabilecek konulardır.

 Bu bölümü bitirenler, kamu ve özel sektör kuruluşlarının elektrikle ilgili kısımlarında çalışabilirler. İsterlerse kendilerine ait işyeri açabilirler. Sanayi kuruluşlarının hepsinin elektrikli makineleri için en az 1 tane elektrik elektronik teknisyenine ihtiyacı vardır.

Elektrik-Elektronik sanayi, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeni ile Elektrik-Elektronik sanayi, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadırlar.

Elektrik modern yaşamın temelini oluşturur. Unutmayalım! Elektrik modern yaşamın temelini oluşturur.

Tesisat ve Pano Montörlüğü Tanımı : Elektrik tesisatları ve pano monitörlüğü meslek elemanının sahip olması gereken, bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Elektrik-elektronik sektöründe; bina içi ve dışı elektrik tesisatının ve tüm elektrik panolarının kurulumunu ve bakım onarımını yapabilecek yeterliklere sahip meslek elemanları yetiştirmek.

Görüntü ve Ses Sistemleri Tanımı : Görüntü ve ses sistemleri teknik servis elemanın sahip olması gereken, Görüntü, ses ve ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemlerini yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı : Görüntü ve ses sistemleri ile ışıklandırma sistemlerinin kurulum, bakım ve onarım işlemleri için gerekli mesleki yeterliklere sahip teknik elemanları yetiştirmek.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER