TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
LİDERLİK.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Problem Çözme Süreci.
REHBERLİK.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
REHBERLİK DERSİ III.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÖNCE HUZUR Gelecek Elimizde.... VİZYON İÇİN SLOGANIMIZ: GELECEK ELİMİZDE... HAYAT İÇİN SLOGANIMIZ: MANAS ÜNİVERSİTESİ. HUZUR İKLİMİ. Önce Huzur.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
TEMEL BECERİLER-3.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Kişisel Rehberlik.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
REHBERLİK DERSİ III.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI ASIM ULUSOY

AMAÇ: Ekip çalışmasının ve takım ruhu oluşturmanın önemini vurgulamak ve yararları hakkında bilgi vermek. ASIM ULUSOY

ÖĞRENİM HEDEFLERİ Ekibin tanımını yapabilme, Ekip çalışması için gerekli etmenleri sayabilme, Ekip çalışmasının önemini açıklayabilme, Niçin ekip oluşturulmasının gerekliliğini açıklayabilme, Ekip oluşumunu aşamalarını sayabilme, Etkin bir ekip çalışması için neler yapılması gerektiğini açıklayabilme. ASIM ULUSOY

Ekip; belirli bir ortak yararı sağlamak üzere veya ortak bir amacı başarmak için iki veya daha fazla kişiden oluşan gruptur. Ekip; etkinliğe katılan ve geri planda bulunup onlara destek veren bütün kişileri içerir. ASIM ULUSOY

EKİP ÇALIŞMASI Etkili Ekip Çalışması İçin Önemli Elementler - Liderlik - İletişim - Verimli Ekip Toplantısı - Problem Çözme - Çatışma Yönetimi ASIM ULUSOY

EKİP ÇALIŞMASI ÇAĞDAŞ YÖNETİM ANLAYIŞLARI “EKİP ÇALIŞMASINI” ZORUNLU HALE GETİRMEKTEDİR. GÜÇLERİN, ÇABALARIN, YETENEKLERİN UYUM İÇERİSİNDE BİRLEŞTİRİLMESİ İÇİN EKİP ÇALIŞMASI GEREKİR. BERABER YÖNETİM ANLAYIŞI OLAN ÇAĞDAŞ İŞLETMELERDE EKİP ÇALIŞMASI DAHA KOLAYDIR. EKİP ÇALIŞMASINDA BAŞARILAR BİRLİKTE KUTLANIR, BAŞARISIZLIKTAN BİRLİKTE DERS ÇIKARTILIR. ASIM ULUSOY

NİÇİN EKİP OLUŞTURMALIYIZ? ALINAN KARARLARA KATILMIŞLARSA UYGULAMADA DAHA ÇOK KATKI SAĞLARLAR. EKİBİN BİR PARÇASI OLMAK ONLARI RAHATLATIR. EKİBE KATILMAK, ÜYELERE BENLİK SAYGISI, KABUL VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME ŞANSI VERİR. YÖNETİCİ VE ÇALIŞANLAR ARASINDAKİ STATÜ FARKLILIĞININ ORTADAN KALKMASINA YARDIM EDER. ASIM ULUSOY

EKİP OLUŞTURMA 4- ULAŞMA 3- BULUŞMA 2- BOĞUŞMA 1-OLUŞMA ASIM ULUSOY

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ? EKİPLERİN GÖREVLERİ AÇIK BİR ŞEKİLDE BELİRLENMELİDİR. VERİLEN GÖREV KİŞİ TARAFINDAN KABUL EDİLMELİDİR. EKİP ÜYELERİ BİRBİRİNİ DİNLEMELİ VE DÜŞÜNCELERİNE SAYGI GÖSTERMELİDİR. YAPILACAK ELEŞTİRİLER YIKICI DEĞİL YAPICI OLMALIDIR. HERKESİN YETENEĞİNDEN AZAMİ ÖLÇÜDE FAYDALANILMALIDIR. ÇALIŞANLARIN KENDİSİNİN DIŞLANDIĞINI HİSSETMEMESİ SAĞLANMALIDIR. ASIM ULUSOY

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ? BÜTÜN ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİNİN DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞMALIDIRLAR. EKİPLER KENDİ YAPTIKLARI İŞ VE İŞLEMLERİ KENDİLERİ GÖZDEN GEÇİRMELİDİRLER. EKİPLER BİR GELİŞME PLANI OLUŞTURMALI VE BU PLAN İZLENMELİDİR. DİĞER EKİP VE ÜNİTELER İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞMALIDIRLAR. ASIM ULUSOY

ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI YAPABİLMEK VE TAKIM RUHU OLUŞTURABİLMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ? EKİP İÇİNDE SAĞLIKLI BİR İLETİŞİMİN VAR OLMASI İÇİN EKİP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNE SAYGI VE GÜVEN DUYMASI GEREKİR. İYİ BİR EKİP OLMANIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ EKİP ÜYELERİ ARASINDA BAĞLILIĞI GELİŞTİRMEKTİR. YÜKSEK PERFORMANS FARKLILIKLARI KABUL EDEREK BUNLARDAN YARARLANMA SONUCU ELDE EDİLİR. ASIM ULUSOY

Ekip ruhu, strese karşı direnç, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür... kendi çıkarını düşünmeme, organizasyon, iletişim, güven, motivasyon, bilgelik, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür... ASIM ULUSOY ASIM ULUSOY

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ASIM ULUSOY