Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ."— Sunum transkripti:

1 YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK

2 NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ NASIL OLMALIDIR

3 Yönetimin Tanım  Yönetim, belirli amaçlara ulaşabilmek için insanlara iş yaptırabilme, onların yaptıkları işlerde işbirliğini gerçekleştirebilme ve koordinasyonu sağlama faaliyetleridir. Yönetim her şeyden önce bir iş ve faaliyettir. Diğer yandan bir organizasyondaki görev, sorumluluk ve ilişkiler setidir.

4 Yönetim Kavramı  Yönetim kavramı bir çok bilim dalı tarafından tanımlanmıştır.  İktisat bilimi için; yönetim faktörleri  Sosyoloji için; sınıf ve saygınlık sistemi  Psikoloji ve hukuk için; belli amaçları diğer kişilerin çabası ile gerçekleştirme süreci.  Kaynakların doğru bir şekilde kullanılmasını sağlayarak, insanlar aracılığıyla örgütsel amaçlara ulaşma çabasıdır.

5  Dolayısıyla yönetim bir çok bilim dalının dahil olduğu ve insan faktörünün öneminin büyük olduğu bir süreçtir. Bu süreç; planlama, örgütleme, yöneltme ve denetleme aşamalarından oluşur. AMAÇLAR ÖRGÜTLEME PLANLAMA KAYNAKLAR KONTROL ETME LİDERLİK BAŞARI TESPİTİ

6 Yöneticinin tanımı  Kar ve riski başkalarına ait olmak üzere, mal ve hizmet üretmek için üretim elemanlarını bir araya getiren ve işletmeyi çalıştırma sorumluluğu olan kişidir. Eğer yöneticiler aynı zamanda işletmenin sahibi iseler kar ve riski de onlara aittir

7 Yöneticinin kavramı  Yönetim kavramı yönetici adını verdiğimiz kişi ve gruplar arasında veya gruplar aracılığı ile yerine getirilen bir süreç olarak kabul edilir.  Bu sürece işlerlik kazandıran ise yöneticidir. Bu bağlamda “yönetici” kavramının üzerinde durulmasında fayda vardır.  Yönetici için kısaca; başkaları vasıtasıyla amaçlara, hedeflere ulaşmaya çalışan kişidir. Şeklinde tanımlamak mülkümdür. Küreselleşen dünyada artan rekabet, yönetim işini bir meslek olarak yapan kişi veya kişileri ortaya çıkarmıştır. Bu kişilerin nihayet sonucu da profesyonel yönetici kavramını karşımıza çıkarmaktadır.  Profesyonel Yönetici; yönetim işini meslek olarak yapan kişi şeklinde tanımlanabilir. Profesyonel yöneticiler orta ve uzun vadeli planlar yapabilen, neden ve sonuç ilişkisi arasındaki bağlantıyı kurabilen ve organizasyonun tamamına bir bütün olarak bakan stratejist kişidir.

8 Bir Yöneticinin Sahip Olması Gereken Özellikleri  Güncel yönetim kavramları  Organizasyonlardaki örgütlenme  Kurum kültürü  Yönetim faaliyetlerinin özellikleri  Yöneticilik ve liderlik  Lider Yöneticinin Özellikleri  Yönetici ve motivasyon  Çatışma yönetimi  Pareto analizi  Stratejik yönetim  Hedeflerle yönetim  Performans yönetimi  Yönetici ve karar verme  Takım kurma ve yönetme  Yöneticinin zamanı yönetmesi  Toplantıları yönetme  Raporlama ve takip  Çözüm ve Sonuç Odaklılık

9 http://aysegulyildirimkaptanoglu.com/rsmlr/dosya/Yonetimveyoneticilik.pdf https://www.ders.es/yor1.pdf https://www.slideshare.net/sadullahkisacik/ynetim-ve-yneticilik

10

11


"YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları