TÜRKİYE’DE SANAL SINIF

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
HOT POTATOES.
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
‘Net-Class’ Web tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi 20 Aralık 2002.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Bilgisayar Programlama
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
3.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
UZAKTAN EĞİTİM KAVRAMSAL ÇERÇEVE
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
SANAL SINIF UYGULAMASI
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
Ölçme ve Değerlendirme
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Karşılaştırmalı Eğitim
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
Dijital kütüphane işlevleri
Hikaye tahtası.
TEST.
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’DE SANAL SINIF

SANAL SINIF Belli bir içeriği ağ üzerinden öğrenmek amacıyla oluşturulan grup

TÜRKİYEDE İLK UYGULANIŞI 4 Mayıs 1998 de ilk defa Orta Doğu Teknik Üniversitesinde uygulandı.

SANAL SINIFLARIN AVANTAJLARI Öğrenme süresi kısalır. Bireyin belli bir zaman diliminde ihtiyaç duyduğu bilgiye anında erişimini sağlar. Derslere devam edemeyen ve özrü bulunan öğrencilere eğitim şansı verir.

SANAL SINIFLARIN DEZAVANTAJLARI Sanal sınıf eğitimde dersler yüzyüze yapılamadığı için en çok sıkıntı çekilen konu eğitimin pasif yürütülmesidir. Sistemin gelişimi için süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim kadrosu ve öğrenciler arasında bilgisayar okuryazarlığının henüz yeterli düzeye ulaşılmamış olmasıdır.

SANAL SINIFLA GELENEKSEL SINIFIN KARŞILAŞTIRILMASI On-site(gerçek) On-line(sanal) Daha uzun zaman Ders tabanlı Yapısal Amaç güdümlü Öğrenciler öğretmene bağımlı Harici kaynaklardan öğrenebilme Geniş sınıflar Öğretmen bilgi sağlayandır. Hızlandırılmış/sıkıştırılmış Tartışma tabanlı Esnek Sonuç güdümlü Bağımsız öğrenciler Öğrenme öğrenciler arasında gerçekleşir. Küçük sınıflar Öğretmen öğrenimi kolaylaştırandır.

SANAL EĞİTİM MODELİ Tanıtım Öğrenci İşleri Programlar ve Dersler Kaynaklar (Kütüphane) İletişim

SANAL SINIF UYGULAMALARI Ak-ser Eğitim sanal sınıf uygulaması

Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Canlı sınıflarda etkileşimli bir biçimde ders işlenir. Canlı sınıflarda kontrol eğitmendedir.

Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Senkron ve asenkron öğrenme modelini içerir. Canlı sanal sınıf, tartışma grupları, öğrenenin seviyesini ölçebileceği testler.

Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Tartışma grupları en az üç öğrenenin bir araya gelmesiyle oluşur. Tartışma gruplarında kontrol öğrenendedir.

DEĞERLENDİRME Yaşam boyu eğitim kavramı sanal sınıfla hayata geçirilmiştir. Hem işyerleri hem eğitim kurumları eğitimin zaman ve para masrafından kurtulmuş ve eğitim kalitesi artmıştır.