TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
SANAL SINIF Belli bir içeriği ağ üzerinden öğrenmek amacıyla oluşturulan grup
TÜRKİYEDE İLK UYGULANIŞI 4 Mayıs 1998 de ilk defa Orta Doğu Teknik Üniversitesinde uygulandı.
SANAL SINIFLARIN AVANTAJLARI Öğrenme süresi kısalır. Bireyin belli bir zaman diliminde ihtiyaç duyduğu bilgiye anında erişimini sağlar. Derslere devam edemeyen ve özrü bulunan öğrencilere eğitim şansı verir.
SANAL SINIFLARIN DEZAVANTAJLARI Sanal sınıf eğitimde dersler yüzyüze yapılamadığı için en çok sıkıntı çekilen konu eğitimin pasif yürütülmesidir. Sistemin gelişimi için süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim kadrosu ve öğrenciler arasında bilgisayar okuryazarlığının henüz yeterli düzeye ulaşılmamış olmasıdır.
SANAL SINIFLA GELENEKSEL SINIFIN KARŞILAŞTIRILMASI On-site(gerçek) On-line(sanal) Daha uzun zaman Ders tabanlı Yapısal Amaç güdümlü Öğrenciler öğretmene bağımlı Harici kaynaklardan öğrenebilme Geniş sınıflar Öğretmen bilgi sağlayandır. Hızlandırılmış/sıkıştırılmış Tartışma tabanlı Esnek Sonuç güdümlü Bağımsız öğrenciler Öğrenme öğrenciler arasında gerçekleşir. Küçük sınıflar Öğretmen öğrenimi kolaylaştırandır.
SANAL EĞİTİM MODELİ Tanıtım Öğrenci İşleri Programlar ve Dersler Kaynaklar (Kütüphane) İletişim
SANAL SINIF UYGULAMALARI Ak-ser Eğitim sanal sınıf uygulaması
Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Canlı sınıflarda etkileşimli bir biçimde ders işlenir. Canlı sınıflarda kontrol eğitmendedir.
Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Senkron ve asenkron öğrenme modelini içerir. Canlı sanal sınıf, tartışma grupları, öğrenenin seviyesini ölçebileceği testler.
Ak-Ser Eğitim Sanal Sınıf Uygulaması Tartışma grupları en az üç öğrenenin bir araya gelmesiyle oluşur. Tartışma gruplarında kontrol öğrenendedir.
DEĞERLENDİRME Yaşam boyu eğitim kavramı sanal sınıfla hayata geçirilmiştir. Hem işyerleri hem eğitim kurumları eğitimin zaman ve para masrafından kurtulmuş ve eğitim kalitesi artmıştır.