İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
İhale Dokümanlarının Hazırlanması Aşaması (Mali Hizmetleri Uzmanı)
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İhale Dokümanlarının Hazırlanması Aşaması (Mali Hizmetler Uzmanı)
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
SAĞLIK BAKANLIĞI UYGULAMALARI. SAĞLIK BAKANLIĞI UYGULAMALARI.
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Devlet hastanelerinde Laparoskopi de sıkıntılarımız ve beklentilerimiz
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Hakan KARAGÖZ– Daire Başkanı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Tıbbi Malzeme ve Stok Yönetimi
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
Harcama Yetkilileri.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Slayt ile ilgili görülen hataları, soru ve önerilerinizi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
HARCAMA.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
TASFİYE HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde yapılan düzenlemeyle, sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunundan 4458 sayılı.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Ceyhun yılmaz 1 ceyhun yılmaz soru ve talep için.
Sunum transkripti:

İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü

B.İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

Bakanlığımıza bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarının döner sermaye kaynaklarından; *2010 yılı ve sonrası yıllar ihtiyaçları için yapacakları *Tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez gibi ve benzeri alımlarında; *Toplu olarak yapılacak çerçeve anlaşmaların (çerçeve anlaşmalarla satın alınması uygun olanların) uygulanması zorunlu tutulmuştur. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

Ancak; çerçeve anlaşmalarda teklif çıkmayan ihtiyaçlar diğer ihale usulleri uygulanarak kurumlar tarafından karşılanabilecektir İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

İlgili Mevzuat Hükümleri Çerçevesinde; İhtiyaçların il düzeyinde birden fazla idarenin bir araya gelerek çerçeve anlaşmalarla temin edilmesi imkân dâhilindedir. Çerçeve anlaşmanın il düzeyinde yapıldığı durumlarda, çerçeve anlaşmadan yararlanacak olan her bir idare tarafından çerçeve anlaşma kapsamında ayrı münferit sözleşmeler yapılabilmektedir. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

Çerçeve anlaşmaların idarelere sağladığı en önemli avantajlardan biri de çerçeve anlaşma yapılmış olmasının idarelere alım yapma yükümlülüğü getirmemesidir İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

1.Anılan mal alımlarına ilişkin il düzeyinde toplu olarak yapılacak olan çerçeve anlaşmaların uygulanması hususunda; Makamdan alınan 21/03/2007 tarihli ve B.10.0.SGB /20–2985 sayılı Onay çerçevesinde, Limite bağlı olmaksızın ihaleye çıkabilme, ihaleleri tasdik ve ihalelerle ilgili sözleşme (çerçeve anlaşma) yapma yetkisi “81 İl Sağlık Müdürü”ndedir. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

İl Sağlık Müdürleri bu yetkilerini il içerisinde satın alma kapasitesi yeterli bir hastane “Baştabibi”ne devredebilirler. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

2. İl Sağlık Müdürlükleri söz konusu alımlar çerçevesinde ihtiyaç tespitlerinin sağlıklı yapılması, yaklaşık maliyet çalışmaları, ihale dokümanlarının hazırlanması, ihale süreçlerinin ve sözleşme sürecinin takip edilmesi için * Öncelikle bünyelerinde veya yetki devri yaptıkları hastanelerde * “Merkezi Satın Alma Birimleri” kuracaklar/ kurduracaklardır. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

3. Oluşturulacak Stok Koordinasyon Ekibi ile Merkezi Satın Alma Birimleri koordineli bir şekilde çalışacaklardır. 4.Bilindiği üzere süresi 48 ayı geçmeyen çerçeve anlaşmaların imzalanması mümkün olabilmektedir. Çerçeve anlaşmaların sürelerinin ne olacağına karar verme yetkisi İl Sağlık Müdüründedir. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

5. Kurumlar 2010 yılında ve sonrası yıllarda (İl Sağlık Müdürlüğünce belirlenen çerçeve anlaşma süresince) ihtiyaç duyacağı ve süreklilik arz eden tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez ve benzeri ihtiyaç taleplerini en geç 14 Ağustos 2009 tarihine kadar İl Sağlık Müdürlüklerine veya yetki devri yapılmış hastaneye bildireceklerdir. 6. İl Sağlık Müdürlükleri veya yetki devri yapılan hastaneler, en geç 14 Eylül 2009 tarihi itibarıyla çerçeve anlaşma ihalesine ilişkin ilanları yayımlanmak üzere ilgili yerlere göndermiş olacaklardır. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

7. Teknik şartnamelerin ihtiyaçları karşılanan kurumlardan katılacak ve alım konusu işin uzmanı olan kişilerden oluşturulacak komisyonlar marifetiyle hazırlanması esastır. 8. Mezkûr Yönetmelik hükümleri çerçevesinde çerçeve anlaşmanın il düzeyinde yapıldığı durumlarda, münferit sözleşmenin imzalanmasına ve uygulanmasına ilişkin hususlar, alımı gerçekleştirecek idare tarafından belirlenmek ve muayene ve kabul komisyonu da aynı idare tarafından oluşturulmak zorundadır. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

9. İstenildiği takdirde Ankara ve İzmir illerindeki kurumlar iki grup halinde, İstanbul’daki kurumlar ise altı grup halinde değerlendirilerek çerçeve anlaşma ihalesine çıkılabilir. Bu durumda İl Sağlık Müdürleri yetkilerini, her bir grupta satın alma kapasitesi yeterli olan bir hastanenin “Baştabibi”ne devredebilirler. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

10. Yukarıda getirilen düzenlemelerin uygulanması birinci öncelik olmakla beraber acil durumlarda ivedi olarak temin edilmesi gereken ve/veya ürün özellikleri dikkate alındığında toplu yapılacak olan çerçeve anlaşma ile alınması uygun olmayan ürünlerin sağlık hizmeti sunumunun kesintiye uğratılmadan kurumsal bazda temin edilmesinin her zaman mümkün olduğu unutulmamalıdır. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması

C Yılı itibarıyla TL’nin Altında Geliri Olan Kurumların İhtiyaçlarının Karşılanması

1. Ekli listede isimleri belirtilen ve 2008 yılı itibarıyla TL. veya daha altında geliri olan Bakanlığımıza bağlı kurumlar; Bundan sonra tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez gibi teşhis ve tedaviye yönelik mal ihtiyaçlarını; Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

“Sağlık Hizmeti Sunan 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Kapsamındaki İdarelerin Teşhis Ve Tedaviye Yönelik Olarak Birbirlerinden Yapacakları Mal Ve Hizmet Alımlarına İlişkin Yönetmelik” ve 13/02/2009 tarihli ve 2009/10 sıra nolu Genelge çerçevesinde Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

İl bünyesinde İl Sağlık Müdürlüğü’nün belirleyeceği hastane veya ağız ve diş sağlığı merkezinden temin edeceklerdir. Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

2. Ekli listede isimleri belirtilen kurumlar; acil durumlarda ivedi olarak temin edilmesi gereken ve İl Sağlık Müdürlüğünün belirlediği kurumun stokunda da bulunmadığı için bu kurumdan da ivedi olarak temin edilmesi mümkün olmayan durumlar hariç olmak üzere anılan mallar için kesinlikle alım yapmayacaklardır. Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

3. Ekli listede isimleri belirtilen kurumların ihtiyaçlarını karşılamak için İl Sağlık Müdürlüklerince belirlenen hastane veya ağız ve diş sağlığı merkezleri, bu kurumların ihtiyaçlarını da dikkate alarak ihtiyaç tespiti yapacaklar ve alımlarını buna göre yapacaklardır. Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

4. Bu kapsamda alınan malların bedeli en geç 3 ay içerisinde ödenecektir. 5. İl Sağlık Müdürleri, bu düzenlemede belirlenen gelirle ilgili kıstasa bağlı kalmaksızın gerekli görmesi halinde her hangi bir kurumun yukarıda bahsedilen satın alma işlemlerini uygun görülen diğer bir kurumla birleştirmeye yetkilidir. Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

Bu genelge ile getirilen düzenlemelerin il düzeyinde yürütülmesinden İl Sağlık Müdürleri sorumludur Düşük Gelirli Kurumların İhtiyaçların Karşılanması

B. İhtiyaçların Çerçeve Anlaşmalarla Karşılanması, C-2008 Yılı İtibarıyla TL’nin Altında Geliri Olan Kurumların İhtiyaçlarının Karşılanması ile ilgili olarak Döner Sermaye Değerlendirme ve Düzenleme Şube Müdürlüğü: Tel: İLETİŞİM