DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Atölyesi
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
13.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Çiğdem ODABAŞI.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Bilgilendirme Toplantısı
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM.
Sunum transkripti:

DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

ÖZ DÜZENLEME Bireyin kendi zihni ve davranışları üzerinde denetimine önem verip, bireyi aktif ve özgür bir varlık olarak tanımlamaktadır.

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme olumlu yeterlik algısı ve eğitici drama Öz düzenleme için aktif katılım olanağı olarak eğitici drama Öz düzenleme yüksek motivasyon ve eğitici drama

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme ve eğitici dramada sürecin nesne gibi ele alınıp incelenmesi Öz düzenleme ve diğerleri ile kendini karşılaştırma yönünden eğitici drama Öz düzenleme farkındalık ve eğitici drama

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme iyimserlik ve eğitici drama Öz düzenleme ve eğitici dramada değerlendirme Öz düzenleme ve harekete dayalı bir yöntem olarak eğitici drama

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme ve amaca yönelik etkinlikler olarak eğitici drama Öz düzenlemede zaman, çevre ve kaynakları etkili kullanmada eğitici drama Öz düzenleme için sınırlarını ve yeteneklerini tanıma konusunda eğitici drama

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme işbirliğine açık olma ve eğitici drama Öz düzenleme anlam oluşturma ve eğitici drama Öz düzenleme kendine güven ve eğitici drama

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme sosyal-bilişsel öğrenme ve eğitici drama Öz düzenlemede uyum ve eğitici drama Diğerleri ile uyum-Ortama uyum-Hareketlerdeki uyum

Öz düzenleme becerisinin geliştirilmesinde eğitici dramanın yararları: Öz düzenleme iç gözlem ve eğitici drama Öz düzenleme süreç üzerinde öz denetim ve eğitici drama

KAYNAK: Önder, A. (2006). İlköğretimde Eğitici Drama, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.